فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

ابزار Shape Tool | آموزش کار با ابزار Shape Tool

دومین ابزار در نرم افزار Corel ، ابزار Shape Tool می باشد . یک ابزار پر کاربرد و فوق العاده . کاربرد این ابزار به این صورت هست که هر شکلی که در کرل کشیده شود برای تغییر شکل آن ، دادن انحنا به خطهای کشیده شده ، حذف و اضافه کردن نقطه هایی که جهت ترسیم اشکال ایجاد شده است بکار می رود .
در ادامه به طور کامل با کاربرد ابزار Shape Tool آشنا می شوید . (سعی میکنم هنگام معرفی کردن و کاربرد ابزارها از ابزارهای دیگر هم استفاده کنم تا بیشتر با کاربرد آنها آشنا شوید )
نرم افزار کرل را اجرا کنید :
1. یک شکل را به دلخواه وسط کادر مشخص شده بکشید . من برای کشیدن شکل مورد نظر از ابزار Rectangle استفاده میکنم .

2. بسیار خوب ابزار Shape Tool را انتخاب کنید و روی مستطیل کشیده شده کلیک نمایید .(اگر شکل دیگری هم ترسیم کرده اید همین کار را انجام دهید ) همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید بعد از کلیک کردن بر روی مستطیل کشیده شده کادر به حالت انتخاب در آمده و نقاط ترسیمی کادر به صورت پر رنگ در چهار طرف به صورت مشکی رنگ نمایش داده می شود .

3. من به ترتیب تنظیمات بالای صفحه را که مربوط به ابزار shape Tool می شود را به طور کامل توضیح میدهم .
در کادر X اگر عددی را وارد کنید شکل کشیده شده در جهت افقی به سمت چپ یا راست حرکت می کند و اگر عددی را در کادر Y وارد کنید در مسیر عمودی و بالا و پایین شکل مورد نظر جابجا می شود . عددی که به صورت پیش فرض در این دو کادر وجود دارد مقیاس قرار گیری شکل در صفحه می باشد کافیست کمی کادر را به طرفین حرکت دهید متوجه می شوید که اعداد پیش فرض این دو کادر تغییر میکنند .

4.دو کادر بعدی که در تصویر مشاهده میکنید ابعاد طول و عرض شکل کشیده شده می باشد شما می توانید با وارد کردن ابعاد خود در این دو کادر در محورx.y به شکل دلخواه خود برسید .من اینکار را انجام میدهم تا بهتر متوجه بشوید.

5. تنظیماتی که در کادر بعدی به صورت درصد مشاهده می کنید برای تغییر اندازه شکل بسیار کاربردی می باشد یعنی به این صورت که شما با فشردن آیکون قفلی که در سمت راست کادرها مشاهده می کنید و من با رنگ قرمز مشخص کرده ام می توانید ابعاد کادر خود را به صورت یکجا هم عرضی و هم طولی 10درد به طور مثال افزایش دهید . دوستانی که با فتوشاپ کار کرده اند می دانند که این ابزار در فتوشاپ نیز وجود دارد .خیلی از ابزارهایی که در کرل وجود دارد در نرم افزار فتوشاپ هم با کمی تغییر اسم با همان کاربرد در دسترس علاقه مندان به نرم افزار کرل موجود هست.

6.برای چرخش کادر حول محور مرکزیت می توانید از کادر Angle of rotaion استفاده کنید.

7.با دو آیکون Mirror Horizontally.Vertically می توانید کادر را برعکس در جهت های عرضی و ارتفاعی تغییر دهید.

8. در قسمت بعدی 3 آیکون Round corner.Scalloped Corner.Chamfered Corner را مشاهده می کنید . بوسیله این سه آیکون می توانید لبه های کادرکشده شده را تغییر شکل بدهید . روش کار هم به این صورت هست که بعد از انتخاب یکی از این سه گزینه کافیست یکی از نقاط ترسیمی کادر را به طرفیت بکشید تا لبه های کار با توجه به یکی از سه آیکون شکلشان تغییر کند .من هر سه آیکون را براش ما تست میکنم .

آیکون Scalloped Corner.

آیکون Chamfered Corner.

9. تا به اینجا تمام تنظیمات ابزار Shape Tool را به طور کامل و ساده بیان کرده ام می خواهم در ادامه کمی با خود ابزار شکل های کشیده شده را دفرمه کنم . روی کادر کشیده شده کلیک راست کنید. (تمام گزینه هایی که با کلیک راست بر روی کادر مشخص شده نمایش داده می شود در نوار ابزار بالای صفحه نیز وجود دارد .

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید می توانید یک نقطه به کادر یا خط کشیدهشده اضافه یا نقاط مورد نظر را حذف کنید .
می توانید خط کشیده شده را صاف یا خط صاف را با انتخاب گزینه curve منحنی کنید.
می توانید با انتخاب سه گزینه cusp.smooth.symmetrical خطهای کشیده را با استفاده از اهرم هایی که در اختیار شما قرار میدهد ، به هر شکلی که دلتان می خواهد تغییر دهید.
با استفاده از گزینه های Auto-close.join.Break Apart.Reverse subpaths نقاط مشخص شده روی کادر را جابجا ،جهت منحنی را برعکس ، متصل یا از هم جدا کنید.
با توجه به توضیحات بالا من یک نقطه روی کادر مشخص شده ایجاد میکنم .روش کار هم به این صورت هست که در جایی که می خواهید یک نقطه قرار بگیرد درست روی خط کلیک گرده سپس علامت یا گزینه Add را انتخاب کنید.

خوب حال روش بالا را تکرار کنید اینبار کلید Delete را بزنید تا نقطه ایجاد شده حذف شود .
همانطور که مشاهده می کنید خطوط ما صاف می باشند به همین دلیل گزینه To Line غیر فعال می باشد ولی من می خواهم با استفاده از گزینه To curve کمی انحنا به خط بالایی بدهم . کافیت روی یکی از خطوط کلیک راست کرده و گزینه To curve را انتخاب کنید سپس با استفاده از دواهرمی که در اختیار شما قرار میدهد به شکل دلخواه خود برسید.

یکی از اهرم ها را به طرف بالا و دیگری را به طرف پایین میکشم

در این مرحله که خطها از حالت صاف بودن خارج شده است اگر روی یکی از خطوط کلیک راست کنید مشاهده می کنید که گزینه To Line فعال شده است و اگر این گزینه را انتخاب کنید خطی که در مرحله بالا کمی انحنا به آن داده ایم صاف می شود .

یکی دیگر از ابزارهای مهم در قسمت Shape Tool ابزارهای Join two nodes , Break curve می باشد یکی برای وصل کردن دو نقطه و دیگری برای جدا کردن دو خط از هم . من دو خط با استفاده از ابزار Point Line میکشم.

در مرحله بعد ابزار Shape Tool را انتخاب کرده و از بیرون کادر کشیده شده به طرف داخل کادر حرکت میکنم . برای سلکت خطهای کشیده شده فرض کنید که می خواهید کل آیکون های روی دسکتاپ را با موس انتخاب کنید . بعد از انتخاب کل خطها دو ابزار Join two nodes , Break curve در نوار ابزار فعال می شود .

من یکبار کلید Join two nodes را انتخاب میکنم و بار دوم کلید Break curve . فرق دو آیکون را در تصویر زیر مشاهده کنید.

سه گزینه بعدی Stretch or scale nodes . Rotate or skew nodes . align nodes می باشد.
گزینه اول برای تغییر اندازه کادر مورد نظر در جهت عرضی و طولی می باشد.

گزینه دوم برای چرخش کادر مورد نظر حول محور مشخص شده

گزینه سوم نیز نقاط یا گره های بکار برده شده در یک شکل را به صورت خط عمودی و افقی با توجه به تنظیم خود شما در می آورد

گزینه های Reflect Nodes Horizontally . Reflect Nodes Vertically برای برعکس کردن نقاط ترسیمی در جهت های عرضی و طولی بکار می رود.

گزینه Elasstic Mode زمانی بکار می رودکه چند نقطه را انتخاب کرده اید و می خواهید تمام نقاط را به طور یکسان جابجا کنید.

و در آخر هم با انتخاب گزینه Elasstic Mode همه نقاط موجود در یک شکل یا کادر انتخاب می شود

 



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : ابزار Shape Tool | آموزش کار با ابزار Shape Tool ,
بازدید : 279
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

معرفی و آشنایی اولیه با ابزارهای نرم افزار کرل - Corel X5

اجازه بدهید یک مقدمه در مورد نرم افزار کرل برای شما بنویسم تا بیشتر با کاربرد این نرم افزار آشنا شوید.
همانطور که از نام این نرم افزار مشخص است نرم افزار کرل یک نرم افزار برداری است بر خلاف نرم افزار فتوشاپ که یک نرم افزار پیکسلی می باشد و یک مزیت برای کرل محسوب می شود بدلیل اینکه شما می توانید طراحی خود را بدون افت کیفیت به هر اندازه ای که می خواهید تغییر سایز بدهید اما این امکان در نرم افزار فتوشاپ وجود ندارد و شما باید از همان ابتدا صفحه ای که ایجاد میکنید ابعادش را مشخص کنید.ورژن X5 نسبت به ورژن X4 دارای 40 قابلیت جدید می باشد که خلاصه بار به چندتا از آنها اشاره میکنم :
ابزار Corel Trace : با استفاده از این ابزار می توانید تصاویر Bitmap را تبدیل به تصاویر برداری کنید .
ابزار Image Adjustment Lab : با استفاده از این ابزار می توانید رنگ ، کنتراست و روشنایی تصاویر را تا حد قابل قبولی افزایش دهید .
قابلیت پشتیبانی از تمامی فرمت های قبلی به علاوه فرمتهای autocad .painter.ms word 2007. adobe cs3. publisher 2007 . pdf
اضافه شدن ابزار Table به منظور کشیدن جدول
امکان فیت شدن عکس مورد نظر ، دقیقا به همان اندازه ای که جدول جا دارد .
قابلیت تغییر اندازه متن نوشته شده
امکان لایه بندی و همچنین توانایی انتخاب نمایش خطوط فرضی
بسیار خوب با توجه به توضیحات بالا نرم افزار را اجرا کنید تا ابزار ها را به طور کامل برای شما توضیح بدهم . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نرم افزار کرل از چند بخش تشکیل شده است : ابزارها در قسمت سمت چپ تصویر
تنظیمات هر ابزار بالای صفحه زیر منوبار
نوار ابزار بالای صفحه

پالت رنگ به صورت جداگانه در قسمت راست تصویر مشخص شده است

امیدوارم تا این مرحله خسته نشده باشید . به ترتیب ابزارها را از بالا به پایین برای شما معرفی میکنم و در بخش بعدی تنظیمات هر ابزار را به طور کامل با تصاویری که برای درک بهتر در نظر گرفته ام شرح میدهم.
1. اولین ابزار در لیست  Pick Tool می باشد . این ابزار یکی از پرکاربردترین و کلیدی ترین ابزارها در نرم افزار کرل می باشد .(شورتکات کلید Space )

دومین ابزار Shape Tool می باشد . خیلی راحت بگم شما هر شکلی که در کرل میکشید برای اینکه بخواهید شکل و فرم آن را تغییر بدهید باید از این ابزار استفاده کنید و یک ابزار اصلی به شمار می آید . (شورتکات کلید F10 )

سومین ابزار که زیر مجموعه ابزار Shape Tool می باشد ابزار Smudge Brush هست . روش کار این ابزار به این صورت هست که فرض کنید یک کادر مربع شکل کشیده اید حال با ابزار Smudge Brush اگر به طرف داخل کادر کلیک کنید ناحیه انتخاب شده محو می شود و اگر به طرف بیروی کادر کلیک کنید قسمت مورد نظر به بیرون کادر کشیده می شود .برای لکه گذاری بیشتر بکار می رود.

ابزار Roughen Brush : با این ابزار می توانید قسمت بیرونی یک کادر را دندانه دار کنید.

ابزار Free Transform : روش کار این ابزار به این صورت هست که ابتدا باید یک شکل را که می خواهید زوایای قرار گیری آن را در صفحه تغییر دهید انتخاب کرده سپس با انتخاب ابزار Free Transform می توانید طرز قرارگیری آن را در صفحه مشخص کنید.

ابزار Crop : همانطور که از اسم آن مشخص است با این ابزار می توانید یک قسمت از کادر کشیده شده را حذف کنید .

ابزار Knife : برای برش دادن اشکال کشیده شده از این ابزار استفاده می شود.

ابزار Eraser : برای پاک کردن قسمت های کشیده شده بکار می رود .

ابزار Virtual Segment Delete : این ابزار نیز برای پاک کردن قسمت های خاص بکار برده می شود.

ابزار Zoom و Pan : این ابزار هم برای کوچکتریا بزرگتر کردن ناحیه مورد نظر بکار می رود . با ابزار Pan می توانید کادر وسط صفحه را کمی جابجا کنید.

ابزار Freehand : برای کشیدن خط بکار می رود .

ابزار point Line : کشیدن خطوط بوسیله خطی یعنی شما یک خط صاف میکشید و در ادامه می توانید خطوط دیگری بوسله آهن ربایی که دارد اضافه کنید.
ابزارBezier : طرز کار این ابزار به این صورت هست که می توانید به طور آزاد یک کادر را ایجاد کنید.
ابزار Artistic media : روش کار این ابزار به این صورت است که یک سری قلم به صورت پیش فرض وجود دارد شما می توانید کادر خود را به صورت آزاد بکشید و و قلم انتخاب شده به جای خط جایگزین شود.
ابزار Pen : برای رسم خطوط استفاده می شود.
ابزار b-SPLINE : با استفاده از نقاطی که هنگام ترسیم در اختیار شما قرار می دهد می توانید یک کادر با انحنا لازم بکشید.
ابزار polyline : یک کادر به صورت دلخواه می کشید و حتما باید دو سر آن را به هم وصل کنید تا تبدیل به یک شکل شود.
ابزار point Curve : یک نیم دایره را در سه نقطه رسم می کند .
ابزار smart Fill : برای تغییر رنگ شکل انتخاب شده بکار می رود.

ابزار smart Drawing : یک ابزار جالب و کاربردی می باشد . روش کار به این صورت هست که شما یک شکل به صورت غیر منظم می کشید و بعد از چند ثانیه شکل شما به یک کادر منظم و دارای زوایای مشخص تبدیل می شود .
ابزار rectangle : برای کشیدن کادرهای مربع و مستطیل شکل از این ابزار استفاده می شود.
ابزار point Rectangle : کشیدن کادرهای مربع و مستطیل با توجه به زاویه دلخواه.

ابزار ellipse : برای کشیدن دایره بکار می رود.
ابزار point Ellipse : برای کشیدن دایره و بیضی با توجه به زاویه دلخواه.

ابزار poligon و زیر مجموعه اش : شما می توانید با انتخاب این ابزار و ابزار های زیر مجموعه چند ضلعی های دلخواه بکشید و یا اشکال دیگری را به صورت دلخواه ترسیم کنید.

با انتخاب ابزارهای Shape می توانید با تغییر تنظیمات هر کدام از ابزار یک شکل به دلخواه ترسیم کنید.

با انتخاب ابزار text Tool می توانید متن مورد نظر خودتان را در کادر دلخواه تایپ کنید.

با انتخاب ابزار table Tool می توانید یک جدول را با سطر و ستون مشخص ایجاد کنید.

ابزارهای لیست Dimension برای اندازه گیری زوایا و قسمت های مورد نظر بکار می رود .

با استفاده از ابزارههای connector همانطور که از اسم آن مشخص است می توانید بین کادرها و اشکال کشیده شده ارتباط برقرار کنید.

با استفاده از ابزار Blend و ابزارهای زیر مجموعه آن می توانید روی هر کدام از اشکال مورد نظر در طراحی خود کلیک کرده تا انتخاب شود سپس با استفاده از ابن ابزاراشکال را دفرمه ، سایه دار، منحنی ویا... کنید.

با استفاده از ابزار Eyedropper می توانید درصد رنگی نقطه مشخص شده را انتخاب و سپس کادر مورد نظر را رنگ کنید.

با انتخاب ابزار outline Pen می توانید نوع خط اشکال یا کادر کشیده را تغییر دهید.

با انتخاب ابزارهای Fill می توانید رنگ اشکال را تغییر دهید یا به جای رنگ از یک بافت مشخص شده استفاده کنید.

 



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : آموزش گام به گام corelDRAW ,
بازدید : 280
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

سندی با ابعاد 300×400 باز کنید. 
2. به منوی File رفته و سپس از دستور Import دستور Import to Stage را انتخاب کنید. عکسی را که از قبل به همان ابعاد سند تنظیم شده باز کنید. 
3. در حالی که عکس در حالت انتخاب می باشد، روی کلید F8 کلیک کرده و سپس گزینه Movie clip را انتخاب کنید. 
4. روی فریم های 25، 60 و 70 کلیک کرده و کلید F6 را به ترتیب فشار دهید. در حالی که فرم 70 در حالت انتخاب می باشد، توسط ابزار شکل دهی، تصویر را کمی بزرگ کنید. 
5. ابزار Selection را انتخاب کرده و سپس یکبار روی تصویر کلیک کنید. از پنل خصوصیات، فیلتر Blur را انتخاب کرده و مقدار X آن را روی 100 تنظیم کنید. سپس Medium را در زبانه Quality انتخاب کنید.

6. روی زبانه Color Effect کلیک کرده و گزینه Alpha را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه مقدار آن را روی 0 (صفر) تنظیم کنید.

7. فرم 1 را انتخاب کنید. سپس یکبار روی عکس کلیک کرده و دوباره فیلتر Blur را در پنل خصوصیات انتخاب کنید. مقادیر X و Y را مانند شکل 125 تنظیم کنید.

8. روی دکمه  کلیک کرده و این بار فیلتر Adjust Color را انتخاب نمایید. مقادیر را مانند شکل تنظیم کنید.

9. برای تست و مشاهده تکنیک، کلیدهای Ctrl+Enter فشار دهید.

 




درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : نمایش عکس ها با حالت کم نور شدن (اسلاید شو) ادامه ,
بازدید : 265
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

1- سندی با ابعاد 300×400 و با رنگ سفید باز کنید. 
2- در این تکنیک حداقل به سه عکس نیاز داریم. به منوی File رفته و سپس از دستور Import دستور Import to Stage را انتخاب کنید. عکس اول را در آدرس ذخیره شده باز کنید. 
3- در حالی که عکس در حالت انتخاب است، عکس را روی صفحه ترسیم تراز کنید. 
4- روی کلید F8 کلیک کرده و سپس گزینه Movie clip را انتخاب کنید. روی فریم های 50، 55، 65 کلیک کرده و به ترتیب کلید F6 را فشار دهید.

5- روی فریم 50 کلیک کرده و پس از انتخاب عکس، یکبار روی عکس کلیک کنید. سپس از پنل خصوصیات، روی زبانه Color Effect کلیک کرده و گزینه Advanced را انتخاب کنید. مقادیر را در گزینه Advanced مانند شکل 113 تنظیم کنید. پس از این تنظیمات رنگ تصویر به رنگ آبی فیروزه ای تبدیل خواهد شد.

Red: 163 
Green: 255 
Blue: 255 
Alpha: 0 

6- روی فریم 55 کلیک کرده و پس از انتخاب عکس، یکبار روی عکس کلیک کنید. سپس از پنل خصوصیات، روی زبانه Color Effect کلیک کرده و گزینه Tint را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه مقادیر Red ، Green و Blue را روی 255 تنظیم کنید.

7- بین فریم های 50 و 55 و همچنین فریم های 55 و 65 کلیک راست کرده و دستورCreate Classic Tween را انتخاب کنید.

8- یک لایه جدید بالای لایه اول ایجاد کرده و نام آن را Mask بگذارید.

9- فریم اول را در لایه ماسک انتخاب کنید. ابزار چهارضلعی  را انتخاب کرده و سپس یک چهارضلعی کوچک مانند شکل 93 رسم کنید. پس از انتخاب چهارضلعی، کلید F8 را فشار داده و گزینه Movie clip را انتخاب نمایید. مکان چهارضلعی را مانند شکل زیر قرار دهید.

10- فریم 10 را انتخاب کرده و سپس کلید F6 را فشار دهید. با استفاده از ابزار Free Transform  ، چهارضلعی را به اندازه شکل زیر بزرگ کنید.

11- فریم 40 را انتخاب کرده و سپس کلید F6 را فشار دهید. پس از انجام این کار، چهار ضلعی را مانند شکل زیر تغییر مکان دهید.

12- فریم 45 را انتخاب کرده و کلید F6 را فشار دهید. سپس توسط ابزار شکل دهی، چهارضلعی را مانند شکل زیر درآورید.

13- فریم 50 را انتخاب کرده و کلید F6 را فشار دهید. اکنون توسط ابزار شکل دهی، چهارضلعی را به اندازه تمام صفحه درآورید.

14- بین فریم های 50 و 65 کلیک راست کرده و دستور Create Classic Tween را انتخاب کنید. 
15- لایه Mask را انتخاب کرده و سپس با کلیک راست کردن روی لایه، دستور Mask را انتخاب کنید.

16- فریم های 100 و 110 را در لایه عکس اول انتخاب کرده و کلید F6 را فشار دهید. فریم 110 را انتخاب کنید. سپس روی زبانه Color Effect کلیک کرده و گزینه Tint را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه مقادیر Red ، Green و Blue را روی 255 تنظیم کنید. 
17- بین فریم های 65 و 100 و همچنین فریم های 100 و 110 کلیک راست کرده و دستور Create Classic Tween را انتخاب کنید. 
18- یک لایه دیگر بالای لایه ماسک ایجاد کرده و نام آن را Image 2 بگذارید. 
19- فریم های 140، 150، 205، 215، 285، 290 و 295 را انتخاب کرده و به ترتیب کلید F6 را فشار دهید. 
20- سپس یک لایه ماسک دیگر ایجاد کرده و به آن نیز مانند لایه ماسک تصویر اول، اشکال دایره یا چهارضلعی را اضافه کنید. سپس دستور Mask را انتخاب کنید. 
21- در مرحله آخر، یک لایه جدید در بالای لایه های دیگر ایجاد کنید. سپس یک فایل صوتی MP3 را باز کرده و آن را وارد پنل Library کنید. در حالی که لایه ایجاد شده در حالت انتخاب می باشد، فایل را از پنل روی صفحه ترسیم بکشید. 
22- تکنیک را تست و مشاهده کنید. 

 

ا استفاده از جلوه های ویژه نیز می توانید مانند تصویر اول روی تصویر دوم کار کنید. به تعداد دلخواه می توانید عکس های مورد نظر را به سند اضافه کرده و روی آنها کار کنید. برای آنکه زمان پروژه با زمان آهنگ مورد نظر هماهنگ باشد، سعی کنید آهنگی را انتخاب کنید که زمان آن با زمان اجرای پروژه نزدیک باشد. برای هماهنگ کردن زمان آهنگ با زمان پروژه، می توانید برای کم کردن مقدار آهنگ از نرم افزارهای ویرایش فایل های صوتی استفاده نمایید.



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : نمایش عکس ها با حالت کم نور شدن (اسلاید شو) ادامه ,
بازدید : 286
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

نمایش عکس ها با حالت کم نور شدن (اسلاید شو)
1- در ابتدا سه عکس را انتخاب کرده و ابعاد آنها را روی 300×400 تنظیم نمایید. سپس تمام آنها را داخل یک پوشه قرار دهید. 
2- یک سند جدید با ابعاد عکس ها در فلش ایجاد کنید. عرض سند را 400 و ارتفاع آن را 300 تنظیم کنید. سپس میزان سرعت فریم ها را روی 16 تنظیم کنید. 
3- به منوی File رفته و از دستور Import ، دستور Import to Library را انتخاب کنید، تصویر 76. به آدرسی که عکس ها در آن ذخیره شده اند بروید. تمام عکس ها را انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک کنید. تصویر 77. در پنل Library مشاهده می کنید که هر سه تصویر وارد پنل شده اند.

4- اولین عکس را در پنل انتخاب کرده و آن را به روی صفحه بکشید. در حالی که عکس هنوز در حالت انتخاب می باشد، به پنل Align رفته و عکس را روی صفحه تراز کنید. برای عمل تراز باید دقت کنید تا دکمه To Stage فعال باشد.
5- کلید F8 را فشار دهید تا پنجره Convert to Symbol باز شود. در قسمت Type ، گزینه Movie clip را انتخاب کنید.
6- روی لایه 1 دوبار کلیک کنید تا بتواید نام لایه را تغییر دهید. نام لایه را به Image 1 تغییر دهید. سپس روی فریم های 15 و30 کلیک کرده و به ترتیب دکمه F6 را فشار دهید.

7- روی فریم 1 کلیک کرده و پس از انتخاب ابزار Selection ، یکبار روی عکس کلیک کنید. به پنل خصوصیات بروید. از دکمه Style در زبانه Color Effect گزینه Tint را انتخاب کرده و مقدار آن را روی 100% تنظیم نمایید. این فرایند را همچنین برای فریم 30 هم انجام دهید. اکنون تصویر کاملأ سیاه می شود.

8- بین فریم های 1 و 15 و همچنین فریم های 15 و 30 کلیک راست کنید و دستور Create Classic Tween را انتخاب کنید. شکل لایه 1 شبیه تصویر زیر می شود.

9- یک لایه جدید بالای لایه Image 1 ایجاد کرده و نام آن را به Image 2 تغییر دهید. لایه Image 2 را انتخاب کرده و پس از کلیک روی فریم 30 ، کلید F6 را فشار دهید.

10- در حالی که فریم 30 در حالت انتخاب می باشد، دومین عکس را از پنل Library به روی سند و روی اولین عکس بکشید. 
11- به پنل Align رفته و عکس را روی صفحه تراز نمایید. کلید F8 را فشار داده تا پنجره Convert to Symbol باز شود. گزینه Movie clip را انتخاب کنید. 
12- روی فریم های 45 و 60 کلیک کنید و کلید F6 را فشار دهید. 
13- روی فریم 30 کلیک کرده و پس از انتخاب ابزار Selection ، یکبار روی عکس کلیک کنید. به پنل خصوصیات بروید. از دکمه Style در زبانه Color Effect گزینه Tint را انتخاب کرده و مقدار آن را روی 100% تنظیم نمایید. این فرایند را همچنین برای فریم 60 هم انجام دهید. اکنون تصویر کاملأ سیاه می شود. 
14- بین فریم های 30 و 45 و همچنین فریم های 45 و 60 کلیک راست کنید و دستور Create Motion Tween را انتخاب کنید.

15- یک لایه جدید بالای لایه Image 2 ایجاد کرده و نام آن را به Image 3 تغییر دهید. لایه Image 3 را انتخاب کرده و پس از کلیک روی فریم 60 کلید F6 را فشار دهید.

16- در حالی که فریم 60 در حالت انتخاب می باشد، سومین عکس را از پنل Library به روی سند و روی دومین عکس بکشید. به منوی Align بروید و عکس را روی صفحه تراز نمایید. 
17- کلید F8 را فشار دهید تا پنجره Convert to Symbol باز شود. در قسمت Type ، گزینه Movie clip را انتخاب نمایید. 18- روی فریم های 75 و 90 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. روی فریم 60 کلیک کرده و پس از انتخاب ابزار Selection ، یکبار روی عکس کلیک کنید. 
19- روی فریم 60 کلیک کرده و پس از انتخاب ابزار Selection ، یکبار روی عکس کلیک کنید. به پنل خصوصیات بروید. از دکمه Style در زبانه Color Effect گزینه Tint را انتخاب کرده و مقدار آن را روی 100% تنظیم نمایید. این فرایند را همچنین برای فریم 90 هم انجام دهید. اکنون تصویر کاملأ سیاه می شود. 
20- بین فریم های 60 و 75 و همچنین فریم های 75 و 90 کلیک راست کنید و دستور Create Motion Tween را انتخاب کنید.

21- برای تست و مشاهده تکنیک، کلیدهای Ctrl+Enter فشار دهید.

 



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : نمایش عکس ها با حالت کم نور شدن (اسلاید شو) ,
بازدید : 319
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

متحرک کردن متن با حالت های مختلف
1- یک سند جدید با ابعاد 200×400 و با رنگ مورد نظر و همچنین با مقدار سرعت 16 باز کنید. برای انجام این کار، به منوی Modify رفته و سپس گزینه Document را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، مانند تصویر80 در قسمت Dimensions طول و ارتفاع را مشخص کنید. در قسمت Background Color رنگ پس زمینه و در قسمت Frame rate سرعت انیمیشن را تنظیم کنید.

2- ابزار متن را در جعبه ابزار انتخاب کرده و پس از کلیک کردن روی صفحه ترسیم، متن مورد نظر را تایپ کنید. پس از تایپ متن، آن را روی صفحه ترسیم تراز نمایید. برای تراز کردن متن روی صفحه ترسیم، گزینه Align را از منوی Window انتخاب کنید.

در داخل پنل، ابتدا روی گزینه To Stage کلیک کرده و سپس روی Align Vertical و Align Horizontal کلیک کنید. با انجام این کار، مشاهده خواهید کرد متن به طور دقیق در مرکز صفحه تراز خواهد شد.

3- در صورت تمایل، رنگ متن، اندازه و فونت آن را در پنل خصوصیات ابزار متن تغییر دهید. برای هرگونه تغییر در ظاهر متن، ابتدا متن را توسط ابزار Selection انتخاب نمایید.

4- پس از انتخاب متن، کلید F8 را در صفحه کلید فشار داده و در پنجره باز شده گزینه Movie clip را انتخاب نمایید. با انجام این کار، یک نماد از متن در داخل پنل Library ظاهر می شود. تبدیل کردن شیء به نماد، به آن قابلیت متحرک شدن خواهد داد.

5- از این مرحله به بعد متحرک سازی متن را انجام خواهیم داد. برای انجام این کار، ابتدا روی فریم 40 در لایه Layer 1 کلیک کنید تا این فریم انتخاب شود. سپس کلید F6 را در صفحه کلید فشار داده تا یک قاب کلیدی ایجاد شود.

6- روی فریم 1 از لایه Layer 1 کلیک کنید و آن را به سمت چپ و بیرون از صفحه ترسیم بکشید. دوباره فریم 40 را انتخاب کرده و این بار متن را به سمت راست و بیرون از صفحه ترسیم بکشید.

7- بین فریم های 1 و 40 کلیک راست کرده و گزینه Create Classic Tween را انتخاب نمایید.

8- یک لایه دیگر بالای لایه Layer 1 ایجاد کنید. برای انجام این کار، روی آیکون New Layer در پایین پنل لایه کلیک کنید.

9- سپس لایه 1 را غیر قابل رویت کنید. برای انجام این کار، در آن لایه زیر آیکون چشم کلیک کنید تا علامت  ظاهر شود.

0- روی فریم 40 در لایه Layer 2 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. متن مورد نظر را تایپ کرده و سپس آن را مانند متن قبلی روی صفحه ترسیم تراز کنید. 

11- پس از انتخاب متن، کلید F8 را در صفحه کلید فشار داده و در پنجره باز شده گزینه Movie clip را انتخاب نمایید. با انجام این کار، یک نماد دیگر از متن در داخل پنل Library ظاهر می شود. 

12- روی فریم 80 در لایه Layer 2 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. پس از فشار دادن کلید F6 مشاهده می کنید یک قاب کلیدی ایجاد می شود. 

13- فریم 40 را انتخاب کنید. سپس ابزار شکل دهی   را انتخاب کرده و با گرفتن کلید Shift و گرفتن دستگیره های گوشه ای متن را کوچک نمایید. فریم 80 را انتخاب کرده و پس از انتخاب ابزار شکل، متن را به اندازه مورد نظر بزرگ نمایید.

14- بین فریم های 40 و 80 کلیک راست کرده و گزینه Create Classic Tween را انتخاب نمایید.

15- یک لایه دیگر بالای لایه Layer 2 ایجاد کنید. 

16- روی فریم 80 در لایه Layer 3 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. متن دیگری را تایپ کرده و سپس آن را دوباره روی صفحه ترسیم تراز کنید. 

17- پس از انتخاب متن، کلید F8 را در صفحه کلید فشار داده و در پنجره باز شده گزینه Movie clip را انتخاب نمایید. 

18- روی فریم 120 در لایه Layer 2 کلیک کرده و کلید F6 را فشار دهید. پس از فشار دادن کلید F6 مشاهده می کنید یک فریم کلیدی ایجاد می شود. 

19- فریم 120 را انتخاب کنید. سپس ابزار شکل دهی را انتخاب کرده و با گرفتن دستگیره های عمودی و کلید Shift متن را به اندازه شکل زیر بکشید.

20- با فشار دادن کلیدهای Ctrl+Enter تکنیک را تست و مشاهده نمایید.

 



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : متحرک کردن متن با حالت های مختلف ,
بازدید : 450
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

کار با نوار زمان 
نوار زمانی، حاوی چهارخانه هایی به نام فریم است. هر فریم در واقع نشان دهنده یک تصویر ثابت است. اگر تصاویر متوالی در این فریم ها رسم کنیم و سپس آنها را به سرعت نمایش دهیم، یک تصویر متحرک ایجاد می شود. در واقع نوار زمانی مهمترین قسمت برنامه فلش می باشد که با آشنایی و درک کامل آن، قادر خواهید بود اشیای مورد نظر خود را با جلوه ها و سرعت های دلخواه متحرک مدیریت کنید. 
حرکت هر چیزی در دنیای واقعی و مجازی یعنی شروع حرکت از نقطه مبداً به سمت نقطه مقصد که پایان حرکت خواهد بود. در واقع این منطق، یک منطق اصولی و کلی در انیمیشن سازی در برنامه فلش نیز می باشد. در فلش، فریم ها و ایجاد انواع انیمیشن ها و مدیریت آنها در نهایت منجر به حرکت یک شیء از یک به مکان دیگر می شود. در ادامه شما را با ایجاد انواع فریم ها و ساخت انیمیشن آشنا می کنیم. همچنین در قسمت آموزش های کاربردی، با چگونگی کار و عملکرد نوار زمانی به طور کامل و عملی آشنا خواهید شد. 
- برای ایجاد کردن و قرار دادن یک فریم روی نوار زمان، به منوی Insert رفته و گزینه Timeline ، Frame را انتخاب کنید.

- برای ایجاد و قرار دادن یک فریم کلیدی روی نوار زمان، به منوی Insert رفته و از گزینه Timeline ، Keyframe را انتخاب کنید. برای ایجاد فریم کلیدی همچنین می توانید پس از انتخاب فریم مورد نظر، کلید F6 را فشار دهید. 

- برای کپی کردن یک فریم در فریم دیگر، فریم مورد نظر را انتخاب کنید. به منوی Edit رفته و از گزینه Timeline دستور Copy Frames را انتخاب نمایید. سپس فریم دیگر را انتخاب کنید. دوباره به منوی Edit رفته و از گزینه Timeline دستور Paste Frames را انتخاب نمایید.

- برای تغییر مکان و حرکت دادن یک فریم به جایی دیگر، فریم مورد نظر را با ماوس گرفته و آن را به مکان مورد نظر بکشید.

یکی از مهمترین قسمت های برنامه فلش و البته هر برنامه گرافیکی دیگر، درک لایه ها و استفاده و مدیریت صحیح از آنهاست. لايه ها به شما اين امكان را مي دهند تا هر كدام از بخش ها و یا موضوعات پروژه خود را در آن فايل یا پروژه ساماندهي كنيد. با ایجاد لایه می توانید بدون آنكه روی بخش های دیگر فایل تأثیر بگذارید، فقط قسمت مورد نظر را ويرايش كنید. به عبارتی، با ایجاد لایه می توانید موضوعات و بخش های یک پروژه را مستقل از یکدیگر در نظر بگیرد. 

براي ايجاد لايه يكي از دو روش زير را انجام دهيد: 
- روي دكمه New Layer(لايه جدید) در پايين پنل لایه كليك كنيد.

- به منوي Insert رفته و از گزینه Timeline گزینه Layer را انتخاب نمایید.

بعد از ایجاد و اضافه کردن یک لایه، این لایه بالای لایه قبلی قرار می گیرد.

برای مدیریت لایه ها و قرار دادن آنها در بالا و پایین لایه های دیگر، لایه مورد نظر را با ماوس گرفته و آن را در بالا و پایین لایه دیگر قرار دهید. 
برای تغییر نام یک لایه، روی آن دوبار کلیک کرده و سپس نام مورد نظر را تایپ کنید.

برای حذف یک لایه، لایه مورد نظر را انتخاب کرده و روی آیکون سطل آشغال کلیک کنید. 

اصول اولیه انیمیشن:
فلش چند روش برای ایجاد انیمیشن در اختیار کاربر قرار می دهد. هر کدام از این روش ها، امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به تشریح و بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت. 
Motion Tween: از این نوع انیمیشن برای تنظیم خصوصیات یک شیء مانند، مکان و موقعیت و همچنین مقدار شفافیت در یک فریم و تغییر آن در فریم دیگر استفاده می شود. فلش، تغییرات این دو فریم را به طور خودکار تنظیم می کند و در نهایت یک جلوه انیمیشن از حرکت پیمایشگر در بین این دو فریم ایجاد می شود. برای متحرک کردن یک شیء از یک نقطه به نقطه دیگر، باید یک قاب کلیدی ایجاد نمود. 
برای ایجاد انیمیشن Motion Tween ، شیء مورد نظر را رسم کنید. به منوی Insert رفته و گزینه Motion Tween را انتخاب کنید.

پس از انجام مرحله قبل، فریم اول تا فریم آخر (فریم آخر بطور پیش فرض روی 24 است) انتخاب شده و با رنگ آبی نمایش داده می شود. همچنین، پیمایشگر خط زمان نیز به طور اتوماتیک، روی فریم آخر قرار می گیرد.

سپس شیء را به مکان مقصد می کشیم تا مکان مبداً و مقصد را در فلش مشخص کنیم.

اکنون با فشار دادن کلیدهای Ctrl+Enter انیمیشن اجرا خواهد شد. با اجرای انیمیشن خواهید دید شیء از نقطه مبدا به سمت نقطه مقصد حرکت خواهد کرد. 
اگر نشانگر ماوس را در کنار مسیر سبز قرار دهید، می توانید مسیر را با ماوس گرفته و آن را بصورت منحنی درآورید.

 

Shape Tween: این نوع انیمیشن برای تبدیل یک شیء به شیء دیگر بکار می رود. به عنوان مثال، اگر بخواهیم یک مربع را با حالت انیمیشن تبدیل به دایره نماییم، از این نوع انیمیشن استفاده می کنیم. این نوع انیمشن، کاربرد زیادی در ساخت انیمیشن های حرفه ای ندارد. 
Frame by Frame: این نوع انیمیشن، از اولین فریم تا آخرین فریم، روی تمام فریم ها یک فریم کلیدی ایجاد می کند. روی هر یک از این فریم کلیدی می توانیم حالت ها و جلوه های متفاوتی را ایجاد نماییم .
در درس های بعدی، شما را به صورت کاملاً کاربردی و عملی با ساخت انواع انیمیشن ها و اعمال جلوه ها و حالت های مختلف روی آنها آشنا خواهد کرد. در واقع در قسمت بعد، شما تمام مطالبی را که از گذشته تا اکنون آموخته اید و همچنین بعضی از دستورات و امکانات مفید دیگر را فرا خواهید گرفت.



درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : کار با نوار زمان ,
بازدید : 152
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

نماد و ایجاد آن
نماد می تواند یک شیء، دکمه و یا movie clip باشد که کاربر یک بار آن را در برنامه ایجاد می کند و بارها می تواند نماد ایجاد شده را در پروژه ها استفاده نماید. اشیای تبدیل شده به نماد، در پنل Library قرار می گیرند و این پنل به عنوان یک کتابخانه و محل نگهداری نماد عمل می کند. نماد کپی شده در فلش instance نام دارد. Instance، می تواند از لحاظ رنگ، اندازه و خصوصیات دیگر متفاوت از نماد اصلی باشد. ویرایش نماد اصلی، تمام نمادهای (instance) کپی شده را تغییر می دهد. استفاده از نماد، حجم فایل را کاهش داده و همچنین سرعت اجرای یک فایل SWF را افزایش می دهد. پس از توضیح مختصری درباره نماد، در ادامه شما را با روش ایجاد نماد آشنا خواهم کرد.

ایجاد نماد (symbol)
برای ایجاد نماد از شیء یا اشیای انتخاب شده، یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
- به منوی Modify رفته و سپس دستور Convert to Symbol را انتخاب کنید.

- شیء انتخاب شده را توسط ماوس گرفته و آن را به درون پنل کتابخانه بکشید. در شکل زیر، شیء انتخاب شده در حال کشیده شدن به پنل کتابخانه می باشد.

پس از انجام یکی از روش های بالا، پنجره مربوط باز می شود. در این پنجره اسم نماد را تایپ کرده و همپنین در قسمت Type نوع نماد مورد را انتخاب کنید.

برای گرفتن یک کپی از نماد ایجاد شده در پنل، روی نماد کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

برای ویرایش نماد نیز می توانید یکی از روش های زیر را انجام دهید: 
- روی نماد در پنل کتابخانه کلیک راست کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید.

یکی از مهمترین ویرایش هایی که در مورد نماد اعمال می شود و کاربرد زیادی هم در ساخت انیمشن و دکمه دارد، تغییر رنگ و جلوه نماد است. برای تغییر جلوه و رنگ یک نماد: 
1. به منوی Window رفته و Properties را انتخاب نمایید. 
2. در Properties روی قسمت Color Effect کلیک کنید تا امکانات این قسمت باز شود.

3. روی قسمت Style کلیک کنید تا حالت های مختلف تغییر جلوه باز شود. گزینه Brightness، مقدار روشنی و تاریکی نماد را تنظیم می کند. گزینه های دیگر مانند Tint، رنگ نماد را بر اساس استاندارد رنگی RGB تغییر می دهد، گزینه Advanced، تنظیم رنگ و مقدار محو شدگی نماد را تغییر می دهد و Alpha نیز فقط مقدار محوشدگی نماد را تنظیم می کند. با انتخاب هر یک از این چهار گزینه، مقادیر آنها را تغییر دهید تا تاًثیر هر کدام را در نماد مشاهده کنید .

 




درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : نماد و ایجاد آن ,
بازدید : 276
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

حرکت دادن، مرتب کردن و حذف اشیاء
برای حرکت دادن شیء، یکی از دو روش زیر را انجام دهید: 
- ابزار Selection را انتخاب کرده و سپس با گرفتن و کشیدن ماوس شکل مورد نظر را حرکت دهید. 
- شکل را انتخاب کرده سپس توسط پیکان های جهت نما در صفحه کلید، شیء مورد نظر را به جهات مختلف حرکت دهید. 
هنگامی که چند شکل را روی هم رسم می کنید، آخرین شکل رسم شده روی شکل های دیگر قرار خواهد گرفت. فلش، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا ترتیب قرارگیری شکل های رسم شده را تغییر دهد. 
برای تغییر ترتیب قرارگیری شکل مورد نظر نسبت به شکل های دیگر، شکل مورد نظر را انتخاب کرده و یکی از کارهای زیر را انجام دهید: 
نکته: برای تغییر ترتیب قرارگیری، باید شکل¬ها در حالت Object Drawing رسم شده باشند. 
- برای قرار دادن شکل انتخاب شده مورد نظر در زیر تمام شکل ها یا در روی تمام شکل های دیگر، به منوی Modify رفته و از دستور Arrange به ترتیب دستور Send to Back یا Bring to Front را انتخاب کنید.

در شکل زیر (شکل سمت چپ) پس از انتخاب مثلث، با استفاده از دستور گفته شده، شکل را در زیر شکل های دیگر قرار دادیم (شکل سمت راست). 

- برای قرار دادن شکل انتخاب شده در پشت شکل زیری یا در روی شکل انتخاب شده، به منوی Modify رفته و از دستور Arrange به ترتیب دستور Send to Back یا Bring to Front را انتخاب کنید.

برای حذف یا پاک کردن شیء یا اشیای روی صفحه، پس از انتخاب شیء کلید Delete روی صفحه کلید را فشار دهید.

رنگ ها، ترکیب رنگی و خطوط حاشیه 
پنل رنگ در فلش، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا با حالت ها و جلوه های ویژه شکل مورد نظر را رنگ نمایید. این پنل دارای قسمت های مختلفی می باشد که در زیر شما را با مهمترین قسمت ها و امکانات این پنل آشنا می کنیم:

Stroke Color: رنگ حاشیه شکل را تغییر می دهد. 
Fill Color: رنگ داخل شکل را تغییر می دهد. 
Color Type Menu که شامل امکانات زیر است: 
- None: رنگ داخل شکل را حذف می کند. 
- Solid Color: داخل شکل را رنگ می کند. 
- Linear Gradient: یک ترکیب رنگی (تلفیقی از دو یا چند رنگ) را در یک مسیر خطی و صاف ایجاد می کند. 
- Radial Gradient: یک شیب رنگی (تلفیقی از دو یا چند رنگ) را در حالت دایره ای ایجاد می کند. 
- Bitmap Fill: داخل شکل را با عکس انتخاب شده پر می کند. 
RGB: مقدار و شدت قرمزی، سبزی و آبی رنگ داخل شکل را تغییر می دهد. 
Alpha: مقدار شفافیت رنگ را تنظیم می کند. 
برای مشاهده و آشکار کردن پنل رنگ، به منوی Window رفته و گزینه Color را انتخاب کنید.
تغییر رنگ داخل و حاشیه شکل: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Fill color یا Stroke color کلیک کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی خطی: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Color Type کلیک کرده و Linear gradient را انتخاب کنید.

رنگ کردن داخل شکل با (gradient) ترکیب رنگی دایره ای: پس از انتخاب شکل مورد نظر، روی Color Type کلیک کرده و Radial gradient را انتخاب کنید.

در قسمت پایین پنل رنگ، کادری مشاهده می کنید که ترکیب های رنگی انتخاب شده را نمایش می دهد. در منتهی الیه این کادر دو مخزن رنگی وجود دارد. با کلیک روی هر کدام از این مخزن ها، می توانید رنگ یکی از دو رنگ ترکیبی را تغییر دهید. به عنوان مثال، در مورد ترکیب رنگی شکل بالا مشاهده می کنید دو رنگ زرد و قرمز با هم ترکیب شده اند. برای تغییر رنگ زرد به رنگی دیگر، روی مخزن سمت چپ کلید کرده و رنگ آن را تغییر می دهیم.

علاوه بر دو رنگ ترکیبی، می توانیم از سه رنگ ترکیبی و یا بیشتر هم استفاده کنیم. برای انجام این کار، ماوس را در زیر کادر ترکیب رنگی قرار دهید. در این هنگام، در کنار ماوس یک علامت + ظاهر خواهد شد. این بدان معناست که اکنون با کلیک می توانید یک مخزن رنگی دیگر نیز در بین دو مخزن راست و چپ ایجاد نمایید.

اکنون مانند دو مخزن قبلی، می توانید روی این مخزن جدید نیز کلیک کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. در شکل زیر مشاهده می کنید، رنگ آبی نیز به دو ترکیب رنگی (سفید و قرمز) قبل اضافه می شود.

با گرفتن و کشیدن مخازن رنگی، می توانید گسترش آنها را در شکل کاهش و افزایش دهید. در شکل زیر با گرفتن و کشیدن مخزن رنگی آبی به سمت راست، گستره رنگ سفید بیشتر شده است.

ویرایش ترکیب رنگی با ابزار Gradient Transform: با استفاده از ابزار Gradient Transform می توانید ترکیب رنگی *ایجاد شده را تغییر اندازه و تغییر مکان دهید. برای انجام این کار، ابزار Gradient Transform را در جعبه ابزار انتخاب کرده و سپس روی شکل کلیک کنید.

پس از کلیک روی شکل، چهار دستگیره روی شکل ظاهر می شود که در شکل بالا این چهار دستگیره را با عدد نشان دادیم هر کدام از این دستگیره ها ویرایش خاصی را انجام می دهند: 
- دستگیره 1: هنگامی ماوس را روی این دستگیره قرار می دهید، شکل ماوس تبدیل به پیکان های چهار جهته می شود. با گرفتن و کشیدن این دستگیره می توانید مکان ترکیب رنگی را تغییر دهید. در مورد شکل بالا، می توانید مکان قرارگیری رنگ سفید را تغییر دهید. با انجام این کار، یک جلوه سه بعدی در دایره ایجاد می شود.سفید بیشتر شده است.

- دستگیره 2: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به سمت چپ و راست باز و بسته می شود.

- دستگیره 3: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به صورت دایره ای کوچک و بزرگ یا میزان آن کم و زیاد می شود.

- دستگیره 4: با گرفتن و کشیدن این دستگیره، رنگ مرکزی شکل (در مورد شکل بالا رنگ سفید) به صورت مورب و مایل درمی آید.

 




درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : حرکت دادن، مرتب کردن و حذف اشیاء ,
بازدید : 272
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]

اشکال سه بعدی 
یکی از امکاناتی که فلش در نسخه CS5 در اختیار کاربر قرار می دهد، سه بعدی کردن اشیاء و اشکال ایجاد شده حول سه محور x y و z است. توسط این ابزار جدید، کاربر قادر است برای ایجاد جلوه های زیبا و حرفه ای تر اشیاء را در حالت سه بعدی قرار دهد. در ادامه، شما را با ایجاد اشیای سه بعدی آشنا می کنیم. 

سه بعدی کردن اشیاء با ابزار 3D Rotation
برای ایجاد جلوه سه بعدی در اشیای ایجاد شده، باید محیط ActionScript 3.0 باز باشد. برای کار کردن در این محیط، به منوی File رفته و روی گزینه New کلیک کنید. پنجره ای مانند پنجره زیر باز خواهد شد که اکنون باید ActionScript 3.0 را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به این محیط، شکل یا اشکال مورد نظر را رسم کنید. سپس باید شکل را تبدیل به نماد Movie Clip نماییم. برای تبدیل شیء به نماد Movie Clip، شیء را انتخاب کرده و پس از کلیک راست روی آن، دستور Convert to Symbol را انتخاب می کنیم. در درس های آینده به شرح و توضیح انواع نمادها و کاربردهای آن در انیمیشن سازی می پردازیم.

پس از انتخاب دستور ذکر شده، پنجره ای با همین عنوان باز خواهد شد. در قسمت Type، گزینه Movie Clip را انتخاب می کنیم. 

پس از این مرحله، به جعبه ابزار رفته و ابزار3D Rotation را انتخاب می کنیم. پس از انتخاب این ابزار، دستگیره ای مانند زیر روی شیء ظاهر می شود. با گرفتن و کشیدن این دستگیره ها، شیء در راستای محورهای x y و z می چرخد.

اگر هر یک از این دستگیره های دایره ای قرمز و آبی یا دستگیره های عمودی و افقی قرمز و سبز را گرفته و بکشید خواهید دید که شیء در راستای محورهای مختلف می چرخد. در زیر، با گرفتن و کشیدن تمام محورها حالت زیر ایجاد شده است.

یکی از امکانات بسیار جالبی که این ابزار در اختیار کاربر قرار می دهد، چرخش بصورت کروی است. در قسمت پایین جعبه ابزار، روی دکمه Global Transform کلیک کنید تا دستگیره ایجاد شده روی شیء تبدیل به حالت دایره ای و کروی شود.

با چرخش دستگیره های این کره، تغییر نمای شکل را مشاهده می کنید.

با فشار دادن کلید D در صفحه کلید می توانید حالت Global (کروی) را فعال یا غیر فعال کنید.

ذخیره سازی سندها 
پس از ایجاد اشکال مختلف در فلش برای ویرایش یا استفاده آنها در پروژه های مختلف، باید سند فعلی را ذخیره نمایید. ذخیره سازی در فلش با دو فرمت ایجاد می شود. 1. فرمت FLA 2. فرمت SWF. در ادامه به توضیح هر کدام از این دو فرمت می پردازیم: 
FLA: هر نرم افزار دارای فرمت مخصوص به آن برنامه می باشد. به عنوان مثال، نرم افزار فتوشاپ برای ذخیره سازی یک سند، به طور پیش فرض سند را با فرمت PSD ذخیره می کند. فرمت PSD فرمت اصلی و اختصاصی نرم افزار فتوشاپ است. اگر کاربر بخواهد سند ذخیره شده با فرمت PSD را بعدا ویرایش کند، این فرمت فقط در خود نرم افزار فتوشاپ باز می شود و کاربر قادر است سند را ویرایش نماید. 
نرم افزار فلش نیز برای ذخیره سازی دارای فرمتی بنام FLA است. این فرمت، سند ایجاد شده را با تمام اشیاء، لایه ها و محتویات ذخیره می نماید و کاربر قادر است این فایل را به منظور ویرایش در آینده در خود نرم افزار فلش باز کرده و دوباره روی آن تغییراتی انجام دهد. 

SWF: این فرمت، فرمت اجرایی در فلش می باشد. پس از ذخیره کردن سند با فرمت FLA، کاربر می تواند سند را برای استفاده در پروژه های مورد نظر ذخیره نماید. بطور مثال، پس از ساختن یک انیمیشن، برای مشاهده آن و استفاده آن در یک پروژه، این انیمیشن را باید با فورمت SWF ذخیره نماییم. این فرمت اجرایی که با Flash Player اجرا می شود، انیمیشن ساخته شده را اجرا کرده و آن را نشان می دهد. 

ذخیره سازی با فرمت FLA: برای ذخیره سازی سند با فرمت FLA، به منوی File بروید و سپس دستور Save As را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده مکان ذخیره سند را مشخص کرده و در قسمت File Name اسم مورد نظر را برای سند وارد کنید و سپس روی Save کلیک کنید.

ذخیره سازی با فرمت SWF: پس از ذخیره سازی با فرمت FLA، دوباره به منوی File بروید و سپس دستور Publish را انتخاب نمایید. این فرمت در کنار فرمت FLA ذخیره می شود.

 




درباره : مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ... , آموزش ,
برچسب ها : اشکال سه بعدی ,
بازدید : 212
[ 1392/04/31 ] [ 1392/04/31 ] [ هومن آذریان ]
.: Weblog Themes By graphist :.

:: تعداد صفحات : 12 صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,061 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,162 نفر
بازدید این ماه : 1,805 نفر
بازدید ماه قبل : 4,345 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک