فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

مستند 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید 1000 Places to See Before You Die

.:: مستند فوق العاده زیبا و دیدنی 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید شامل 13 قسمت کامل ::.

.:: کاهش حجم مجموعه از 22 گیگابایت به 4 گیگابایت بدون حذفیات و بدون افت کیفیت ::.

بر اساس کتاب پر فروش پارتیشیا شولتز، 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید، این مجموعه با به نمایش گذاشتن زیبایی طبیعی هر یک از این مکانها، اهمیت تاریخی و تنوع فرهنگی آنها که از چشم یک زوج جوان ماجراجو، ملانی و آلبن اوله، دیده می شود، بازدید کنندگان را با خود به گشت و گذار در برخی از نفس گیر ترین مکان های دنیا می برد. سفر اوله ها به دور دنیا در مدت 14 هفته طول می کشد و شامل توقف در 13 کشور مختلف جهان می شود — منجمله مکزیک، آفریقای جنوبی، استرالیا، نپال، فرانسه و برزیل — در مجموع بیش از 100 مکانی که در لیست هزار تایی شولتز آمده است. در هر توقف، کارشناسان محلی راجع به تاریخ و جغرافیای محل بینشی کلی به اوله ها می دهند و آنها غذاهای محلی را مزه کرده، از حیات وحش بومی دیدن و سرگرمی های محلی را امتحان می کنند. مثلا در یک صحنه در آلاسکا، ملانی و آلبن با زحمت از یک یخچال طبیعی 10 هزار ساله می گذرند، در حالی که سوار بر گوندولا هستند تا به قله ی یک کوه برسند و از برخی مناظر طبیعی خیره کننده دیدن نمایند، نهنگ های قاتل را در حالیکه در اطراف قایق گشتی آنها در حال جست و خیز هستند تماشا کنند و ازدحام سگهای سورتمه در حال کشیدن سورتمه در برف را تجربه نمایند. آنها همچنین از شهرهای ماهیگیری محلی و حیات وحش حفاظت شده که خرسهای گریزلی و گوزنهای شمالی مجروح و رها شده را درمان و احیا می کنند، بازدید کردند. این مستند در سال 2007 توسط شبکه ی Travel Channel تهیه شده است و مجموعه قسمت های آن با کیفیت HD نمایش داده می شوند. همچنین مکان های مورد بازیدید فیلمبرداری شده در کشورهای استرالیا، کامبوج، ایتالیا، برزیل، فرانسه، نپال، آفریقای جنوبی، مکزیک، آرژانتین، هندوستان، کانادا، هاوایی و آلاسکا می باشد. تعداد قسمت های این مجموعه 13 عدد و مدت زمان هر کدام از قسمت ها 50 دقیقه در نظر گرفته شده است. 
راهنمای هر قسمت مجموعه:

الاسکا
سفرنامه دیدنی آلاسکا شامل زیبایی های طبیعی، حیات وحش، فرهنگ و تاریخ است.

ایتالیا
سفر اوله ها به ایتالیا، شامل هواپیما سواری بر فراز دریاچه کومو؛ دیدار از روستای کوهستانی بلاجیو؛ گوندولا رانی بر روی کانالهای ونیز؛ و تجربه هنر شیشه گری در مورانو.

هاوایی
اوله ها در طی سفر خود به هاوایی، جزیره بزرگ و اواهو را کاوش نمودند. این کاوش شامل: پیاده روی به سمت قله الماس؛ موج سواری؛ و شیرجه از صخره ها می شود.

برزیل
سفر اوله ها به برزیل شامل تجربه هر دو محیط شهری و جنگلی می شود.

استرالیا
اوله ها از استرالیا دیدار می کنند. شامل: پرش بانجی در جنگل و پرواز بر فراز دیواره بزرگ مرجانی.

فرانسه
اوله ها به فرانسه سفر می کنند و غرق در تجربه فرهنگ، هنر، مد و بازی های سرزمین گل می شوند.

افریقای جنوبی
اوله ها به آفریقای جنوبی سفر کرده و مناطق حفاظت شده حیات وحش و فرهنگهای بومی متنوع را اکتشاف می کنند. شامل: کیپ تاون

کامبوج
اوله ها به کامبوج سفر می کنند، و از نزدیک شهرباستانی آنگکور، دریاچه تونله ساپ یک دریاچه آب شیرین عظیم دشت سیلابی؛ و معبد چونگ اک، یادبود کشته شدگان طی دوره رژیم پل پات در “میادین کشتار” را مورد بررسی قرار می دهند.

پرو
اوله ها به پرو سفر می کنند، محل بازدید از الگوها و اشکال اسرارآمیز حک شده در بیابان نازکا که به عنوان خطوط نازکا شناخته می شوند، و در فستیوال جشن خورشید (اینتی رایمی) به بزرگداشت خدای خورشید اینکاها در کوزکو شرکت کرده و طلوع خورشید را بر فراز شهر باستانی ماچوپیچو تماشا نمایند.

نپال
اوله ها از کشورهای هیمالیایی نپال و بوتان دیدن می کنند. شامل: ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی؛ عرفان و فرهنگ این مناطق.

مکزیک
ملانی و آلبن از مکزیک بازدید می کنند. که شامل: شهر گوادالاخارا و تفریحگاه ساحلی اقیانوس آرام سیهوا تانخو می شود.

هند
اوله ها به هند سفر می کنند، شامل ریکشا سواری (یکی از گونه های سه چرخه) و بازدید از تاج محل.

کانادا
سفر به کانادا نمایانگر فعالیتهای محوطه باز می باشد، شامل، موج سواری، اسکی، تماشای طوفان و زیپ لاین سواری از میان کوهها.
تبدیل و کاهش حجم مجموعه:
این مجموعه شامل 13 قسمت و دارای حجم 22 گیگابایت بود که ما برای آنکه تمام کاربران بتوانند این مجموعه را دانلود کنند حجم مجموعه را به 4 گیگابایت کاهش دادیم.
در واقع این کاهش حجم با تبدیل فرمت و کاهش رزولیشن تصویر صورت گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که تبدیل فرمت فیلم ها تنها باعث کاهش حجم آنها شده و به هیچ عنوان از کیفیت تصویر کاسته نشده و نیز هیچ قسمتی از مجموعه حذف نشده است.
مشخصات فایل ها
کیفیت: 720p – خوب
فرمت: MKV
رزولیشن: 1280×720
زبان: انگلیسی
زیرنویس فارسی: یافت نشد

 




درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : مستند 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید Places to See Before You Die ,
بازدید : 329
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]

دانلود مستند مومیایی ها رازهایی از فراعنه Mummies Secrets of the Pharaohs 2007

نام : مومیایی ها: رازهایی از فراعنه – Mummies: Secrets of the Pharaohs
ژانر : مستند
کیفیت : BRRip 720p x264 – خوب
فرمت : MKV
رزولیشن : 720×1280
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان : 38 دقیقه
ناشر : IMAX
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : دارد
خلاصه داستان : رازهایی از فراعنه، یک فیلم مستند با موضوعات استثنایی و خاصی است، همچنین دارای هنر فیلمبرداری فوق العاده بالایی می باشد. در این فیلم به اسرار موجود در مصر باستان و مومیایی های آن و همچنین کشفیاتی در DNA مومیایی ها که پیشرفت هایی را در علم پزشکی داشتند از جمله داروی مالاریا و … پرداخته می شود.


تصاویری از محیط این فیلم مستند:

دانلود مستند مومیایی ها رازهایی از فراعنه Mummies Secrets of the Pharaohs 2007






درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود مستند مومیایی ها رازهایی از فراعنه Mummies Secrets of the Pharaohs 2007 ,
بازدید : 196
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
 

 

نام : سمسارا – Samsara
ژانر : مستند
کیفیت : 720p – خوب
فرمت : MP4
رزولیشن : 536×1280
تاریخ انتشار : 2011
مدت زمان : 102 دقیقه
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد
خلاصه داستان : در طول نزدیک به پنج سال در بیست و پنج کشور مختلف از پنج قاره و بر روی فیلم هفتاد میلیمتری فیلمبرداری شده است. سمسارا مارا به دنیاهای رنگارنگ اماکن مقدس، نواحی فاجعه، مجتمع های صنعتی و شگفتی های طبیعی می برد.
خود را برای یک تجربه ی احساسی بی نظیر آماده کنید. سمسارا کارگردان Ron Fricke و تولید کننده Mark Magidson، که فیلم های برنده ی جایزه اش Baraka و Chronos برای ترکیب هنرمندانه ی تصویر و موسیقی تحسین شده اند، را بار دیگر در کنار هم قرار داد. سمسارا یک لغت سانسکریت به معنای “چرخ همیشه گردان زندگی” است و این زمانی که فیلمسازان در جریان فرّار زندگی های ما جستجو می کردند، نقطه ی حرکتشان بود. در طول نزدیک به پنج سال در بیست و پنج کشور مختلف از پنج قاره و بر روی فیلم هفتاد میلیمتری فیلمبرداری شده است. سمسارا مارا به دنیاهای رنگارنگ اماکن مقدس، نواحی فاجعه، مجتمع های صنعتی و شگفتی های طبیعی می برد. بدون مکالمه و متون توضیحی، سمسارا توقعی که از یک مستند سنتی داریم برهم زده و تحلیل درونی ما، الهام شده از تصاویر و موسیقی که کهن را با مدرن در می آمیزد، را بر می انگیزد.


تصاویری از محیط این فیلم مستند:





درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود مستند سمسارا Samsara 2011 ,
بازدید : 215
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
 

 

مستند فوق العاده زیبا و دیدنی دلتنگی برای نور Nostalgia for the Light 2010

نام : دلتنگی برای نور – Nostalgia for the Light
ژانر : مستند
کیفیت : BluRay 720p – خوب
فرمت : MKV
رزولیشن : 720×1280
تاریخ انتشار : 2010
مدت زمان : 90 دقیقه
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد
خلاصه داستان : دربیابان های آتاکامای شیلی ستاره شناسان در جستجوی پاسخی درباره منشأ حیات، با دقت مشغول رصد اعماق کیهان هستند. در همین نزدیکی گروهی از زنان برای یافتن اجزای بدن عزیزانشان که توسط رژیم پینوشه بدون تشریفات به خاک سپرده شده اند، شن و ماسه های بیابان را غربال می کنند.
استاد فیلمساز پاتریسیو گازمن که برای مستندهای سیاسی خود (نبرد شیلی، پرونده پینوشه) مشهور شده، برای فیلم جدید خود به 10 هزار پا بالاتر از سطح دریا، به خشک ترین مکان روی زمین سفر می کند، بیابان آتاکاما که در بالای کوه های آن ستاره شناسان از سراسر دنیا جمع می شوند تا ستارگان را رصد کنند. آسمان آنچنان شفاف است که به آنها امکان دیدن فراسوی جهان را می دهد.
بیابان آتاکاما همچنین جایی است که گرمای شدید خورشید بقای انسان را دست نخورده نگه می دارد: آن مومیایی های باستانی کلمبیایی؛ کاشفان قرن نوزدهم و معدنکاران؛ و بقایای زندانیان سیاسی، که توسط ارتش شیلی پس از کودتای نظامی سپتامبر 1973 ناپدید شده بودند. بنابراین در حالیکه ستاره شناسان دورترین و کهن ترین کهکشان ها را بررسی می کردند، در پای کوه ها، زنان، اقوام باقیماندۀ کسانی که بدنهایشان در این مکان دفن شده بود، در حال جستجو بودند، حتی پس از 25 سال در جستجوی باقیمانده اجساد عزیزانشان بودند تا تاریخ خانواده ی خود را بازسازی نمایند. تلفیق تلاش آسمانی ستاره شناسان و کوشش زمینی زنان، “دلتنگی برای نور” یک ادیسه عمیقاً شخصی مجلل و در حال حرکت است.


تصاویری از محیط این فیلم مستند:





درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : مستند فوق العاده زیبا و دیدنی دلتنگی برای نور Nostalgia for the Light 2010 ,
بازدید : 208
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
 

 

دانلود قسمت دهم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

.:: قسمت پایانی ::.
نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت دهم: از بوسنی تا فرانسه و خانه!
در قسمت آخر این مستند دن با سفر به بوسنی که منطقه ای مسلمان و مسیحی نشین است جاذبه های زیادی را در کنار این تفاوت دینی به شما نشان می دهد. سپس او به فرانسه رفته و این پر گردشگر ترین کشور دنیا را به شما نشان می دهد. لیست کامل نقاط دیدنی که در قسمت آخر پوشش داده شده است به صورت زیر است:
· منطقه بوستار در بوسنی، پل استاری موست که در قرن 16 بازسازی شد و در زمان خود یک دستاورد معماری و سازه ای بی نظیر بود.
· شهر آتن در یونان، معبد پارتنون که در قرن 5 قبل از میلاد ساخته شد و قلب مجموعه آکروپولیس در یونان است.
· شهر رم ایتالیا، معبد پارتنون که معبد خدایان در مرکز شهر روم است و یکی از قدیمی ترین ساختمان های از نوع خود در دنیاست.
· شهر فلورانس ایتالیا، کلیسای کوچک مدیسی که بوسیله هنرمند معروف میکل آنژ ساخته شد که از پرنفوذ ترین خاندان های دوران رنسانس بودند.
· شهر ونیز ایتالیا، کانال اصلی شهر که مهمترین کانال شهر محل دربر گیرنده زیبا ترین ساختمان های شهر است.
· شهر مادرید اسپانیا، کاخ های الحمرا که در محله گرانادا قرار دارند و یکی از زیبا ترین دستاورد های معماری اسلامی می باشد.
· شهر چارترز فرانسه، کلیسای جامع چارترز که کلیسای قدیمی و بزرگ بوده که برای نمای شیشه ای لک دارش معروف است.
تصاویری از مستند :
 
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::

http://www.dl.ir-dl.com/user2/May.2013/pic/748.jpg



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود قسمت دهم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 218
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]

دانلود قسمت نهم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت نهم: ترکیه تا آلمان
دن در این قسمت به جای زمین به هوا رفته و در بالن های هوای داغ در بالای ترکیه شناور می ماند. سپس به گشت و گذارش در قارهای زیر زمینی پرداخته و همچنین به لهستان و باقیمانده های آلمان نازی نگاهی می اندازد. مکان های دیگر به این قرار است:
· منطقه کاپادوسیا، شهر زیر زمینی درین کایو که سال 1969 به روی بازدید کنندگان باز شد، یکی از جاذبه های ترکیه است. تنها 10 درصد از شهر برای ورود به روی گردشگران باز است و در 8 طبقه تا عمق تقریبی 85 متری زمین گسترده شده است.
· شهر استانبول ترکیه، گنبد حاجیاسوفیا که قبلا کلیسای ارتدکس بوده و سپس به مسجد تبدیل شده است. هم اکنون از بخش هایی از آن به عنوان موزه استفاده می شود.
· شهر موسکو، مترو این شهر که تقریبا در تمامی پایتخت روسیه گسترانده شده یکی از بزرگترین خطوط حمل و نقل زیر زمینی دنیا است و از سال 1935 سرویس دهی می کند. این مترو برای طراحی پر زرق و برقش و نوع واقع گرایانه هنرش معروف است.
· شهر سنت پطرزبورگ، کابین پتر کبیر که یک خانه چوبی می باشد و در طول سه روز در سال 1703 بوسیله سربازان ساخته شده است.
· شهر سولووکی، صومعه سولووستکی که بزرگترین عبادتگاه مسیحیان شمال روسیه است که به یک مرکز کار اجباری و زندان تبدیل شده است.
· شهر ویلیسکای کشور لهستان، معدن نمک ویلیسکا که در جنوب این کشور است و از قرن سیزدهم تا سال 2007 کار استخراج نمک از آن بطور دائمی ادامه داشته است.
· شهر برلین آلمان، فولکس قورباغه ای که با نام دیگر فولکس نوع 1 نیز شناخته می شد و بعنوان یک خودرو به صرفه از سال 1938 تا 2003 تولید می شد.
· شهر دسائو آلمان، صندلی برنو که یکی از صندلی های مدرن طراحی شده برای اتاق خواب است و در 1929 طراحی شده که این طرح الهام بخش بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار گرفت.

 

تصاویری از مستند :
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::

http://www.dl.ir-dl.com/user2/May.2013/pic/748.jpg

 

http://www.dl.ir-dl.com/pic/password.jpg



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود قسمت نهم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 282
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]

 

دانلود قسمت هشتم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است.

 

قسمت هشتم: مالی تا مصر
دن در مراحل پایانی سفر خود به صحرای ساهارا و نقاشی های ختنه “دوگان” می رود. او در مصر از خطر برق گرفتگی در تالار های اهرام جان سالم به در می برد و در لیبی نیز مانن فیلم لورنس عربستان به گشت و گذار می پردازد. لیست کامل مکان ها :
· شهر جنی در کشور مالی، مسجد بزرگ جنی که بزرگترین ساختمان تشکیل شده از خشت خام در جهان است و بر اساس نظر بسیاری از معماران، بزرگترین دستاورد سبک معماری “سودان-ساهلیان” در ترکیب با هنر اسلامی است.
· منطقه سانگا در کشور مالی، نقاشی های صخره های دوگون که بر اساس گفته های برخی افراد قدمت آن ها به قرن 13 برمیگردد. اگرچه این نگاره ها بطور منظم به دلیل برگزاری مراسم ختنه هر سه سال یکبار دوباره نقاشی می شوند.
· منطقه سانگا در کشور مالی، ماسک دونگان که در طول رقص از آن ها استقاده می شود و ماسک هایی ترسناک و قدرت آور برای زنندگان آن می باشند.
· منطقه”تریپولی” در کشور لیبی، عمارت “لپتیس مانگا” که شهر دائمی امپراطوری روم بوده و خرابه های آن در شهر خمس لیبی وجود دارد و با ساحل دریا 130کیلومتر فاصله دارد.
· قصر الحج در لیبی، انبار غله بربر ها که ساختمانی برای ذخیره ساری غذا از سنگ، سنگ گچ و خمیر گچ می باشد.
· مصر، اهرام بزرگ گیزه که از سه هرم بزرگ (هرم بزرگتر با نام هرم خوفو شناخته می شود) و ساختمان های باستانی دیگری تشکیل شده و تنها مورد موجود از عجایب هفتگانه دنیای قدیم بوده است.
· شهر قاهره در مصر، ماسک مرگ توتان خامون که شیئی منحصر به فرد ساخته شده از 11 کیلوگرم طلای ناب و با جزئیات بسیار زیاد است و بر روی آن تصاویری از کرکس و مار کبری نیز دیده می شود.
· منطقه لوکسور در مصر، معبد “نفرتیتی” که به روی بازدید عمومی بسته است و داخل آن بهترین و سالم ترین دیوار نگاره های بجا مانده از مصر باستان وجود دارد. این نگاره ها داستان سفر نفرتیتی پس از مرگ به دنیای زیرین و سپس تولد مجدد را شرح می دهند.
· منطقه “ادفو” در مصر، معبد “ادفو” که در غرب رود نیل واقع شده و یکی از دست نخورده ترین معبد بجا مانده از مصر باستان است و به خدای شاهین، هروس تقدیم شده است. این معبد در سال 237 تا 57 قبل از میلاد ساخته شده است.
تصاویری از مستند :
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود قسمت هشتم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 245
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]

دانلود قسمت هفتم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

بنام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت هفتم: اردن تا اتیوپی
دن در ادامه سفر خود مانند ماجرا جوی مشهور ایندیانا جونز برای شکار گنجینه های صندوقچه سوار بر الاغ به سوی شهر “پترا” در اردن می رود و با راهب های محافظ برخورد می کند. سپس در اتیوپی با صوورت های کنده کاری شده در صخره های عمودی  ”دبره دامو” مواجه می شود. همچنین از سرزمین بیت المقدس در فلسطین و اسرائیل دیدن می کند. مکان هایی که در این قسمت خواهید دید عبارتند از:
· اردن، شهر پترا که پایتخت قوم “ناباتایی” ها بوده و در 1812 بوسیله جان لودویگ بروکهارد کشف شد.
· نقشه مادابا در اردن که یک موزائیک مربوط به قرن 6 میلادی که قدیمی ترین نقشه از سرزمین مقدس و به خصوص اورشلیم است.
· اورشلیم در اسرائیل، بیت المقدس که شامل مسجد الاقصی، اولین قبله مسلمانان و محلی مقدس برای تمام ادیان است.
· شهر اکسوم در اتیوپی، برج اکسوم که یکی از صدها برج ابلیسک (برجی بلند با سطح مقطع کم و که معمولا انتهایی به شکل هرم دارد) در دنیا است و در 1700 سال پیش بنا شده است. طولی بالغ بر 24 متر و وزنی بیش از 100 تن دارد و قدیمی ترین ابلیسک باستانی دنیا می باشد.
· منطقه دبره دامو در اتیوپی، مجموعه “لیلیبلا” که متشکل از کلیسا های سنگی است که در قرن 12 ایجاد شده اند. مردمان ایتوپی معتقدند این کلیسا ها برای کمک به فرشتگان ساخته شده اند.
· منطقه دبره دامو در اتیوپی، صلیب “لیلیبلا” که یک نماد صلیبی بزرگ است و بزرگترین و با ارزش ترین دارایی مذهبی این کشور به شمار می رود. این صلیب بوسیله “بت مدهانه الم” در خانه رهایی بخش دنیا در کلیسایی که در مورد بالا معرفی شد نگه داشته شده است. معمولا یک کشیش با تماس این صلیب به مسیحیان برای بخشش گناهان آن ها دعا می کند.

تصاویری از مستند :

:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود قسمت هفتم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 335
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
 

 

دانلود قسمت ششم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت ششم: ازبکستان تا سوریه (شامل سفر به ایران)
کاروان سرا های گنبدی شکل ازبکستان که به ندرت دیده شده اند و معابد آتش در اذربایجان بوسیله دن مورد ارزیابی قرار خاهند گرفت پیش از آنکه او به بازدید از صخره ای به شکل صورت در بزرگترین معمای بحث انگیز دیرینه شناسی قرن نوزدهم، قار های “بیسیتون” قرار بگیرند. در این قسمت همچنین دن سفری به ایران خواهد داشت و از پرسپولیس و جاذبه های دیدنی دمشق و حمام های طبیعی در شهر حمام سوریه بازدید خواهد کرد. جئیات کامل مکان های این قسمت به شرح زیر است:
· شهر سمرقند ازبکستان، کاشی کاری های سمرقند که زینت بخش ساختمان های بزرگ این شهر هستند و معماری بدیعی را در این شهر که دومین شهر بزرگ ازبکستان نیز می باشد پدید آورده اند.
· شهر بخارا، کاروان سرا های گنبدی شکل که در سال های 1570 تا 1590 ساخته شده اند و از آثار باستانی بکر و دست نخورده این کشور می باشند.
· شهر باکو در آذربایجان، معابد آتش و صومعه ها در سورخانه که مکان های مذهبی زردشتیان این منطقه بوده و عمارت هایی 5 ظلعی که با حیاط احاطه شده و در قرن های 17 و 18 میلادی ساخته شده است.
· اصفهان، مسجد امام و میدان نقش جهان که کمتر ایرانی پیدا می شود که در مورد آن چیزی نشنیده باشد. این عمارات در دوره صفویه ساخته شده و نمونه بدیع و بی نظیری از مهماری ایرانی اسلامی است که سفر دن بدون بازدید از آن ها بی شک کامل نمی شد.
· شیراز، فرش ایرانی که بخشی مهم از فرهنگ ایرانی بوده و نقطه عطف هنر ایرانیان برای جهانیان به شمار می رود. این هنر که به دوران ایران باستان باز می گردد در همه جای دنیا طرفداران بی شماره دارد.
· کرمانشاه، سنگ نگاره های بیستون که در دوران ساسانی به زبان های ایلامی و بابلی نوشته شده و در قرن 19 محققان توانستند متن آن را ترجمه کنند.
·  فارس، پرسپولیس که آثار بازمانده از پایتخت ایران کهن می باشد.
·  شهر دمشق در سوریه، بازار حمیدیه که قدمت طولانی دارد و همچنان رونق زیادی دارد.
تصاویری از مستند :
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::

 

 


درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : دانلود قسمت ششم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 321
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]

دانلود قسمت چهارم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت پنجم: هند تا سریلانکا
در سفر خود را با دیداری ار خدایان چند سر در کلکته و در معابد عشق در هند ادامه می دهد. او در این قسمت روشنایی را در شهر “جایپور” درک کرده و به فیل سواری نیز می پردازد. لیست کامل مکان های بازدید شده در این قسمت به شرح زیر است:
· شهر کلکته در هند، مجسمه “دورگا” که یکی از خدایان هنوئیسم محسوب شده و از فرزندان خدای “دوی” است. این خدا که 10 دست دارد بر یک شیر یا ببر سوار است و اسلحه های گوناگونی مانند گل ارکیده را حمل می کند. در صورت او خنده ای آرامش بخش نشسته است و انگشتان او حالات مختلفی به خود گرفته اند.
· سریلانکا، شهر “سیجیریا” که در حدود 470 بعد از میلاد مسیح توسط پادشاه “کاسیاپا” ساخته شد و شامل آرامگاه و استحکاماتی از جنس سنگ می باشد.
· منطقه “پولوناروا” در سریلانکا، مجسمه عظیم بودا که در سال 1180 میلادی ساخته شد و حدود 40 متر طول دارد. این مجسمه که حاصل سنگتراشی یک صخره می باشد بودا را با طناب هایی که به دورش بسته شده اند نشان می دهد و سرش بر روی یک بالش آرام گرفته است.
· شهر “کندی” در سریلانکا، معبد دندان بودا که بر اساس افسانه های این کشور زمانی که بودا از دنیا رفت، بدنش در یک توده چوب سفید به اسم “سندل” سوزانده شد و فردی به نام “آراهات خما” دندان های نیش او از بین خاکستر ها بیرون آورد و آن ها را به عنوان تکریم به سلطان “برهمادات” اهدا کرد. این دندان ها با میراثی در منطقه تبدیل شد و تا به امروز در معبدی نگهداری می شود.
· شهر “کوچی” هند، ادویه های این شهر که به دلیل قرار گیری در مسیر انتقال محموله های بین المللی ادویه معروف بوده و خود نیز مهمترین مرکز تولید و تجارت ادویه در جهان است.
· شهر “مادوری” هند، معبد “میناکشی” یکی از معابد باستانی هندو ها با شمار می رود و در منطقه مقدس “مادوری” قرار داشته و به خدای “شیوا” و شریکش “پارواتی” هدیه داده شده است.
· منطقه “جیاپور” هند، دیدبانی “جانتار مانتار” مه در سال 1728 ساخته شده است.
· ارگ تاج محل در هند که یکی از معروف ترین ساختمان های جهان بوده و بوسیله شاه جهان برای همسرش ممتاز محل از جنس مرمر و در مجموعه ای بزرگ و خیره کننده ساخته شده است.
تصاویری از مستند :
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::

 



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : قسمت پنجم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 178
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
.: Weblog Themes By graphist :.

:: تعداد صفحات : 6 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 184 نفر
بازديدهاي ديروز : 120 نفر
كل بازديدها : 3,706,722 نفر
بازدید این ماه : 1,218 نفر
بازدید ماه قبل : 905 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 6 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک