فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

برادران دوقلو

 

به همين خاطر بچه ها اغلب اوقات ناصر و مسعود را با هم اشتباه مي گرفتند .
يکي از بچه ها تعريف مي کرد . يک روز کنار رود خانه کارون آقا مسعود را ديدم و گمان کردم ناصر است ، ظرفي را پر از آب کرده و آهسته و مخفيانه نزديک او بردم و آبها را به او پاشيدم و گفتم : آقا ناصر کجايي؟ صبح تا حالا دنبالت مي گشتم . او خيلي خونسرد سرش را بر گرداند و گفت : من مسعود برادر ناصر هستم . من خيلي خجالت کشيدم و عذر خواهي کردم : گفت اشکالي ندارد من ناراحت نمي شوم ، من و ناصر فرقي نداريم .

مسعود داروري


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : برادران دوقلو ,
بازدید : 334
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
فقط تماشا

 

يکي از پاهايش قطع شده و به پوستي بند بود ، در عين حال روده هايش نيز از شکم بيرون ريخته بود و خودش با دو دست روده هايش را گرفته و نظاره مي کرد ، شگفت تر اينکه هيچ وقت اعتراض و ابراز ناراحتي از سوي اين رزمنده ديده و شنيده نشد ، اين نشان از اوج ايثار گري و از خود گذشتگي او و شناخت راه و هدف مقدسي بود که در آن قدم گذاشته بود . خدمت به اين عزيزان خستگي را بي معنا مي کرد .

حسن مامن پوش 


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
بازدید : 265
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
آخرين آرزو

 

اما او کسي نبود که خود آرام و قرار داشته باشد . سوار يکي از آمبولانس ها شد و در بين مجروحين حضور پيدا کرد و مانند يک امداد گر ، فعالانه شروع به رسيدگي به آنها کرد و در حين انجام کار از سازماندهي نيروها نيز غافل نبود .
در يک لحظه همراه گرد و خاک حاصل از انفجار موشک کاتيوشا به هوا رفت . لبهايش تکان مي خورد ، گرچه خاک آلود شده بود اما ايشان را شناختم . ترکش به سفيد ران او اصابت کرده و آن را متلاشي کره بود .
سرش را روي زانو گذاشته و صورتش را پاک کردم ؛ صدايش به گوشم رسيد ، خيلي آهسته براي خودش زمزمه مي کرد .خواستم به او دلداري بدهم ، گفتم : آقاي انصار الحسين مساله اي نشده ان شاء الله حالتان خوب مي شود اما در کمال تعجب ايشان با آن حالت روحاني که داشت گفت : من آرزوي شهادت را دارم و از خدا مي خواهم که مرا قبول کند .
در آن لحظات ، به مادرش زهرا (س) خدا را قسم مي داد که شهادت را نصيب او نمايد .
در آن لحظات سخت او اين آيه را بر زبان جاري مي کرد :
يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربک راضيه المرضيه فادخلي في عبادي و ادخلي جنتي . پس از آن نام فاطمه الزهرا (س) را بر لبان جاري ساخت .
در زير آتش سنگين دشمن با کمک بچه ها او را به بيمارستان برديم . سر انجام اين پاک زهرا به آرزويش رسيد .

عليرضا يزدانخواه 


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : آخرين آرزو ,
بازدید : 375
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
انتقال مجروح

 

آتش دشمن سنگين بود و عمليات سخت و گسترده شده بود ، منطقه عملياتي پستي و بلندي زيادي داشت و تردد را مشکل مي نمود . در اولين اقدام تمامي مجرحين را با بستن گارو و باند پيچي آماده انتقال به پايين نموديم .
چون هنوز جاده مواصلاتي نداشتيم و مجروحين را بايد با برانکارد به پايين مي آورديم ، اين کار بسيار سخت و مشکل بود . در حين رسيدگي به مجروحين دو نفر عراقي را اسير کرديم که يکي از آنها مجروح بود و ما سريعا به او رسيدگي کرديم ؛ اما نفر دومي که اسير کرديم مي توانست کم و بيش فارسي صحبت کند ؛ او آمادگي خود را براي کمک به مجروحين اعلام کرد و در صحبت هايش به شيعه بودن خود و اينکه صداميان او را به زور به جبهه آورده اند اشاره کرد .
با توجه به اينکه در آن حوالي ، دو نفر امداد گر بيشتر نداشتيم . و هر دو نيز جراحت سطحي داشتيم کمک او بسيار موثر بود ، در عين حال يکي از بچه هاي مجروح با اسلحه مراقب او بود .
اين اسير چندين مجروح را به تنهايي بر دوش مي گرفت و به پايين انتقال مي داد . وقتي که ما يک نفر را براي مواظبت از او گمارديم گفت : تو را به خدا نگران من نباشيد ، من شيعه و پيرو حضرت علي و بچه هايش هستم و خود را وقف شما خواهم کرد .
با هر زحمتي بود موفق شديم تمامي مجروحين را به پايين بياوريم ، تعدادي از آنها که سر حال تر بودند را با قاطر به عقب بردند و بقيه نيز توسط آمبولانس به اورژانس انتقال يافتند .
با اصرار زيادي که اين اسير عراقي داشت او را به سنگر فرماندهي برديم  او نيز تمامي اطلاعاتي را که راجع به نيروهاي عراقي داشت در اختيار مسئولين قرار داد . پس از آن ، از او جدا شده و خداحافظي کرديم .

عليرضا جعفري 


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : انتقال مجروح ,
بازدید : 353
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
در نا اميدي بسي اميد است

 

مجروح با قطع عضو از ناحيه مچ دست و زانو راست مواجه گرديده و ساق پاي چپش نيز به اندازه 17 سانتي متر از استخوان درشت ني را نداشت .
محل زخم و جراحت کاملا باز بود و استخوان نازک ني نيز به طور واضح ديده مي شد .
مجروح توسط چندين پزشک ويزيت شده بود و همگي بر قطع زانوي پاي چپ او نظر داده بودند ولي خودش نپذيرفته بود و هنوز اميد وار بود .
پس از مراجعه با ديدن وضعيت و روحيه اش پذيرفتم و با توکل به خدا طي سه مرحله عمل جراحي استخوان نازک ني او را به جاي استخوان درشت ني انتقال داديم .
پس از گذشت مدتي قطر استخوان نازک ني به اندازه ي کلفت شده که مي تواند فشار بدن را تحمل کند و نشکند .
جالبتر اينکه اين مجروح با اراده قوي و روحيه فوق العاده در حال حاضر با پروتز مصنوعي دست و پاي  راست و پاي چپ ترميم شده مي تواند راه برود و حتي رانندگي نيز بکند .



درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : در نا اميدي بسي اميد است ,
بازدید : 360
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
انفجار در اتاق عمل

 

در همين هنگام مجروحي را به بيمارستان آوردند . من سريع به نزديک او رفتم ، رزمنده مجروح مرتب ذکر مي گفت ، اما صحنه خيلي عجيب آن بود که يک خمپاره 60 ميليمتر به بازوي او اصابت نموده ولي عمل نکرده بود .و او را به روي تخت خوابانده و سريع يک سرم به او وصل کرده و با کمک بچه ها او را به اتاق عمل برديم . طبق دستور پزشک به علت خونريزي زياد چند واحد خون به او تزريق کرديم . بعد از آن تصميم گرفته شد که در همانجا خمپاره بيرون اورده شود . پزشک بيهوشي گفت " اين کار خطرناکي است و احتمال انفجار گلوله وجود دارد ، ولي پزشک جراح با توجه به وضعيت بيمار پافشاري مي کرد تا اين عمل هر چه سريعتر انجام شود . بالاخره تصميم گرفته شد تا با توکل به خداوند او را عمل کنند . در حين عمل حالت عجيب در اتاق عمل حکمفرما بود ، هر لحظه احتمال داشت خمپاره منفجر شود ، با ذکر و صلوات و با احتياط کامل بعد از دو ساعت تلاش با اتکا به خداوند متعال خمپاره بيرون آورده شد و عروق که خونريزي فراوان داشت بررسي و جلوي خونريزي گرفته شد ، بعد از آن يک آتل گچي به دست او گرفته و به اتاق ريکاوري منتقل شد . مجروح موقع به هوش آمدن ذکر امام حسين بر لب داشت و شور و حال عجيبي به وجود آمده بود .
اين يکي از عجيب ترين جراحي ها بود که در طول جنگ اتفاق افتاده بود چرا که به جاي ترکش و .... خمپاره به رزمنده اصابت نموده بود . تعدادي عکس از زماني که مجروح را به اتاق عمل منتقل مي کرديم توسط بچه هاي اورژانس گرفته شد که در سطح کشور و به خصوص جبهه پخش شد و نمايشگاه هاي دفاع مقدس در معرض ديد همگان قرار گرفت .


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : انفجار در اتاق عمل ,
بازدید : 270
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
راز توسل

 

ايشان به چند متخصص اعصاب مراجعه کرده بود و به قول معروف تو را جواب کرده بودند و همگي نظر داشتند که قابل جراحي نمي باشد .
مجروح ناراحت و با دلي شکسته به بنده مراجعه کرد . من نيز به او گفتم اين کار يک متخصص جراحي اعصاب است با وجود اين ، بنده تلاشم را خواهم کرد اما شفا را از خدا بخواه .
مجروح با تمامي صحبتها ، تصميم گرفت که عمل شود .و با توجه به اينکه در حدود 15 سانتي متر از طول اعصاب زند اسفل و زند اعلي از بين رفته بود ، از اعصاب سووال پا براي پيوند استفاده کرده  به اعصاب ضايعه ديده بازوي راست پيوند زده شد . به مجروح گفتم 5/1 سال طول مي کشد تا اين عمل نتيجه بدهد . در اين مدت فيزيو تراپي نيز براي او تجويز شد .
در موقع خداحافظي به او گفتم : ما سعي خود را کرده ايم اما توصيه مي کنم تو که اهل مشهد و زاده آن آب و خاک هستي بروي و با توسل به امام هشتم شفايت را از او بخواهي .
پس از گذشت چندين سال او که براي کاري به اصفهان آمده بود به من مراجعه کرد ؛ مشاهده کردم که دست راست او که فلج بود به کار افتاده و عصب ترميم شده است .
براي اطمينان نوار عصبي نيز گرفته شد که بهبود عصب ها را نشان مي داد .
اين مجروح از اينکه اين عمل در کشورش انجام گرفته خيلي خوشحال و مسرور بود و آن را مديون خون شهدا و الطاف رحماني امام رضا مي دانست .

دکتر ايرج اميري 


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
بازدید : 326
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
انتخاب

 

يک روز صبح قبل از طلوع آفتاب که به اتفاق تعداد زيادي از مسئولين بهداري سپاه ، در سنگر فرماندهي جهت اقامه نماز آماده مي شديم گلوله توپ دشمن دقيقا به سنگر فرماندهي اصابت نمود ، گويي اين گلوله به دنبال شاخص ترين و يکي از با تقوا ترين افراد مي گشت .
آري از ميان همه افراد داخل سنگر دکتر رهنمون با آن روحيه متعالي مورد اصابت قرار گرفت ، بلافاصله عمليات احياء ايشان را آغاز کرديم موثر واقع نگرديد و در حال انتقال به اورژانس به شهادت رسيدند .

حسن مامن پوش


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : انتخاب ,
بازدید : 356
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
درک مشترک

 

از زمين وآسمان آتش مي باريد . لحظه به لحظه کسي در خون خود مي غلطيد . انبوه مجروحان در پشت اورژانس نشان از تراکم آتش دشمن داشت . حسين خرازي ضمن رهبري عمليات ، دلش براي مجروحان مي تپيد ، دستور داد تا مجروحين را پراکنده کنند تا دوباره آسيب نبينند و به تيمهاي پزشکي توصيه مي کرد تا با سرعت و بدون استراحت به کار درمان مجروحان بپردازند . ناگهان تعدادي پزشک وارد منطقه عملياتي شدند و به دستور حين به درون اورژانس رفتند ، حالا ديگر به تعداد مجروحيني که تحت عمل قرار مي گرفتند افزوده مي شد . من وارد اورژانس شدم . صحنه عجيبي بود . بچه هاي جنگ با بدنهاي پاره پاره دردي داشتند فراتر از توصيف و پزشکان و پرستاران خدمتگذار نيز همدرد اينان بودند .
درد ، درد زخم نبود ، درد ، درد عشق بود دردي که به جان اطباء نيز نشسته بود . آنجا همه درماني مي خواستند آسماني . براي کاري از سنگر اورژانس خارج شدم که ناگهان سنگر مورد اصابت گلوله هاي آتشين دشمن قرار گرفت . صحنه اي به ظاهر اصف بار به وجو د آمد آنچنان که نمي شد تشخيص داد که پاره هاي بدن مال کدام شهيد است . اما من هميشه به اين مي انديشم که درد مجروحان و پزشکان آن سنگر ، درد مشترک بود .دردي که سوداي پيوند با خداوند را جست و جو مي کرد . آن هنگامه خونين چيزي جز شباهتي انکار ناپذير با هنگامه عاشورا . آن روز دردمندان سنگر اورژانس درماني يافتند آسماني و جشني بر پا کردند جاوداني .

عليرضا صادقي  


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : همراه اول ,
بازدید : 299
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
راننده خط ويژه

 

در يکي از اين رفت و بر گشتها از ماشين پياده شدم و با مسئول محور صحبتي کنم ؛ به محض اينکه در را باز کردم ، يکباره همه جا را پر از خاک ديدم و تنها احساسي که به من دست داد ، اين بود که گويي شخصي آرام به کتفم مي زند !
وقتي نگاه کردم ؛ ديدم ترکشي نسبتا بزرگ گستا خانه کتفم را دريده است و تکه اي از گوشت آن آويزان است . مسئول محور با ديدن اين صحنه به طرف من دويد .
خطاب به او گفتم : چيز مهمي نيست ، شما نگران نباشيد ، پس از پانسمان دوباره باز مي گردم !

ابراهيم حمزه 


درباره : فرهنگ جبهه , مجروحین ,
برچسب ها : راننده خط ويژه ,
بازدید : 377
[ 1392/04/27 ] [ 1392/04/27 ] [ هومن آذریان ]
.: Weblog Themes By graphist :.

:: تعداد صفحات : 7 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 416 نفر
بازديدهاي ديروز : 120 نفر
كل بازديدها : 3,706,954 نفر
بازدید این ماه : 1,450 نفر
بازدید ماه قبل : 1,137 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 5 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک