فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

 

گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگوست/آمریکا فرصت مذاکره با ایران دارد

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، سیاستمدار چندان زیرکی نیست؛ وقتی هدفی در ذهن داشته باشد، کاری جز اغراق و طرح سناریوهای مبتنی بر مکاشفه برای طرح مدعای خود نمی‌ کند. او از زمانی که در عرصه سیاست بوده، چوپان دروغگو بوده است، اما ...

 

بیش از ۲۰ سال پیش، نتانیاهو مدعی شد ایران تا پنج سال آینده به سلاح هسته‌ ای دست می‌ یابد؛ مگر آنکه کسی دخالت کند و جلوی دستیابی این کشور را به سلاح هسته‌ای بگیرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گری سیک، تحلیلگر و چهره امنیتی نام‌ آشنای آمریکایی که پیش از این، عضو شورای امنیت ملی این کشور و همچنین از مسئولان بررسی اوضاع ایران در بحبوحه انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی بود، در تحلیلی که شبکه خبری سی‌ ان‌ ان به‌ طور اختصاصی آن را منتشر کرده، از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، به‌ عنوان «چوپان دروغگو» یاد کرده است.

گری سیک می افزاید، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، سیاستمدار چندان زیرکی نیست. وقتی هدفی در ذهن داشته باشد، کاری جز اغراق و طرح سناریوهای مبتنی بر مکاشفه برای طرح مدعای خود نمی‌ کند. او از زمانی که در عرصه سیاست بوده، چوپان دروغگو بوده است.

بیش از 20 سال پیش، نتانیاهو مدعی شد ایران تا پنج سال آینده به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد؛ مگر آنکه کسی دخالت کند و جلوی دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ ای را بگیرد. از سال‌های اولیه دهه 1990، به طور تقریبی هر سال، مقامات سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هشدار می‌ دهند که ایران در مدت 3 تا 5 سال به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت، مگر آنکه جلویش گرفته شود.

به‌ نوشته گری سیک، تجربه نشان داده است که خود تل آویو و کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، هند و حتی پاکستان فقیر که فاقد زیرساخت‌ های صنعتی مناسب است، ظرف چند سال از تصمیم سیاسی مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای، توانسته‌ اند به سلاح هسته‌ای دست یابند. اما ایران با زیرساخت‌های صنعتی قدرتمند، دانشگاه‌ های استثنایی مهندسی، جمعیتی آموزش‌ دیده و دانشمندان هسته‌ ای تحصیل کرده در غرب، با گذشت 3 برابر زمان مزبور، هنوز سلاح هسته‌ ای نساخته است. شاید علت آن همان باشد که جامعه اطلاعاتی آمریکا هم بر آن اجماع دارد. ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای اتخاذ نکرده است.

گری سیک در ادامه نوشتار تحلیلی خود، با نگاهی به سخنان یکشنبه گذشته نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرده است، نتانیاهو به‌ شدت  به محورهای جدیدی در گفتار خود، نیاز دارد.

تقریبا در همان زمان که نتانیاهو این حرف‌ ها را می‌ زد، گروهی از 29 مقام سابق آمریکایی، دولت این کشور را تشویق کردند که از فرصت روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس‌ جمهور منتخب ایران، برای رفع بن‌ بست هسته‌ای بهره ببرد. آنان به دولت آمریکا توصیه کردند که با ایران، گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه ترتیب دهد و از هرگونه اقدام تحریک‌ کننده‌ ای که سبب از دست رفتن این فرصت می‌ شود، بپرهیزد.

در همین حال، دو نماینده کنگره آمریکا نیز در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌ جمهور این کشور از وی خواسته‌ اند تا تلاش‌ های دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ ای ایران را بیشتر کند. این نامه، حمایت بیش از 90 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از جمله بسیاری از جمهوری‌خواهان را هم جلب کرده است.

گری سیک در پایان گزارش خود تاکید کرده است: ما در برهه‌ ای حساس قرار داریم. رئیس‌ جمهور منتخب ایران، ظرف کمتر از 3 هفته، کار خود را آغاز می‌ کند و ما می بایست بین ادامه چالش‌ های گذشته که فقط به جنگی دیگر در خاورمیانه می‌انجامد و یا یافتن یک راه‌ حل دیپلماتیک، یکی را انتخاب کنیم. تضمینی نیست که دیپلماسی موفق شود، اما ناتوانی در اقدام، یک شکست سیاسی واقعی خواهد بود.



درباره : اخبار روز جهان , خبر ,
برچسب ها : گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگوست/آمریکا فرصت مذاکره با ایران دارد ,
بازدید : 185
[ 1392/04/29 ] [ 1392/04/29 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,165 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,857 نفر
بازدید این ماه : 6,500 نفر
بازدید ماه قبل : 9,040 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک