فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

نمایش عبای پیامبر(ص) در استانبول (اول نیوز)


نمایش عبای پیامبر (ص) در استانبول
هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان ، عبای پیامبر اکرم (ص) در استانبول ترکیه به نمایش گذاشته می شود. امسال نیز عبای ایشان از آغاز ماه مبارک رمضان در مسجدی به همین نام برای بازدیدکنندگان در منطقه فاتح به نمایش گذاشته شده است. رحمی یاران ، مفتی استانبول، گفت: استانبول ، شهری مملو از آثار نبوی(ص) است و شهری است که دو عبای پیامبر اکرم (ص) در آن قرار دارد که یکی از آنها در مسجد «عبای شریفه» در منطقه فاتح قرار دارد و دیگری در قصر «طوب قابی» قرار دارد. عبای پیامبر اکرم (ص) به وصیت رسول اکرم (ص) به اویس قرنی اهدا شد و تا یک سال در مسجدی به نام اویس محافظت می شد.
بیشتر...

زیباترین لبخند گینسی (بی باک)


زیباترین لبخند گینسی
زیباترین لبخند جهان متعلق به یک کودک یک سال و هفت ماهه از یک خانواده معمولی استرالیایی است. پدر و مادر او، بر حسب اتفاق در یکی از آتلیه های شهرشان از فرزندشان عکس گرفتند و پس از آن، عکس این کودک خوش شانس دست به دست چرخید تا آنجا که از رکوردهای گینس سر درآورد. معیارهای این انتخاب هم نوع لبخند، فرم لب ها و حاوی پیام بودن آن است. این دختر زیبا رکورد زیباترین لبخند جهان را از آن خود کرده است.
بیشتر...

هنرنمایی جدید پوتین! (ایران نیوز)


هنرنمایی جدید پوتین

هنرنمایی جدید پوتین
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور خوش استیل روسیه، که هر از چندگاهی با هیبتی جدید، در برابر دوربین خبرساز می شود، در آخرین هنرنمایی خود به هنگام بازدید از منطقه خلیج فنلاند، با پوشیدن لباس غواصی به شنا و غواصی پرداخت. پوتین همچنین در این بازدید، با سوار شدن در یک زیر دریایی به عمق ۵۶ متری رفت و از برنامه های تحقیقاتی دریایی روسیه بازدید کرد.
بیشتر...

غلت زدن برای گرفتن حاجت در یک امامزاده (آناج)


غلت زدن برای گرفتن حاجت
«امامزاده قل‌قلی» یا «غلتان» که در راه قزوین قرار دارد؛ نام اصلی آن محمد حنیفه است. سنگ بنای آن در زمان آل‌ بویه گذاشته شد و در هر دوره، این بنا را به نحوی بازسازی کرده‌اند؛ اما ساختمان تاریخی امامزاده در زمین لرزه رودبار سال 1368 کاملا فرو ریخت و دوباره ساخته شد. حالا شکل آن شبیه بیشتر امامزاده‌ هایی است که در شمال کشور دیده می‌ شود؛ ساختمانی آجری و مکعبی‌شکل با درها و پنجره‌های فلزی سبز رنگ و گنبد و مناره‌ هایی طلایی. امامزاده حنفیه را بیشتر مردم محلی و گیلک‌ ها می‌شناسند؛ اما با همان نام «قل‌قلی». هر سال هم جمعیت زیادی به‌مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) برای زیارت به این امامزاده می‌آیند، خیلی‌ها هم این باور را دارند که برای گرفتن حاجت‌شان باید در این امامزاده غلت بزنند. روایت است به این علت، این امامزاده را قل‌قلی می‌نامند که در زمان حیات حنفیه، ایشان داخل چاه می‌افتد یا شاید به چاه انداخته می‌شود، اسب ایشان طناب را داخل چاه می‌اندازد و با غلتیدن، محمد بن حنفیه را بیرون می‌آورد. نقل دیگری هم وجود دارد؛ بین یکی از امامزادگان و کفار درگیری می‌شود و در محلی که به «شهیدگاه» معروف است، به ایشان (محمد بن حنفیه) ضربه وارد می‌شود و از اسب می‌افتد و به حالت غلتان از آن مکان به محل دفن کنونی‌اش می‌رسد و به شهادت می‌رسد. برای همین سال‌هاست مردمی که به این امامزاده می‌آیند، طبق همین روایت‌ ها، مسیری را غلت می‌ زنند تا حاجت بگیرند. آنها جلوی ورودی اما‌مزاده دراز می‌ کشند، نیت می‌کنند و سپس غلت می‌زنند و از پله‌ها پائین می‌روند، همان‌طور هم غلت‌زنان به سر جای اول‌شان برمی‌گردند و معتقدند اگر در این غلت زدن آسیب نبینند، حاجت خود را می‌گیرند.
بیشتر...

سرو پیتزا با چهره رونالدو! (بولتن)

 

سرو پیتزا با چهره رونالدو
در یک رستوران ایتالیایی، پیتزاهایی با چهره شخصیت‌ های مشهور سرو می‌شود که یکی از این تصاویر، متعلق به کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید است. آشپز ایتالیایی از تصاویر شخصیت‌ هایی مانند پاپ فرانسیس، باراک اوباما و ... بر روی این پیتزاها استفاده می‌کند.
بیشتر...

بزرگ ترین مسجد جهان با گنبد چادری (جوان)


بزرگ ترین مسجد جهان با گنبد چادری
مسجد شاه «فیصل» در «اسلام آباد، پایتخت پاکستان»، از بزرگ ترین و مشهورترین مساجد جهان است. این مسجد پس از ساخت در 1993 تا 1996 بزرگ ترین مسجد جهان بود که در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع ساخته شده و گنجایشی معادل 300 هزار نمازگزار را دارد. طرح اولیه ، فقط برای یک نمازخانه بزرگ در نظر گرفته شده بود؛ اما در سال 1970 تصمیم گرفته شد که فضاهای دیگری نیز به آن الحاق شود. این مسجد به علت ترکیب معماری سنتی و نوین، طراحی استثنایی دارد و برخلاف طراحی سنتی مساجد،‌ این مسجد فاقد گنبد است و گنبد آن به شکل چادر طراحی شده است. سالن نمازگزاران، مثلثی شکل است و 4 مناره اطراف آن به شکل مداد باریک است؛ ورودی مسجد با لوسترهای بزرگ و دیوارها با موزائیک های زیبا و خطاطان مشهور پاکستانی به خط کوفی نوشته و طراحی شده اند؛ به هر حال، از بعضی جهات این مسجد پلی بین معماران سنتی عربی، ترکی و مسلمانان پاکستانی است. نمازخانه اصلی بر مبنای یک پلان مربعی به طول 60 متر است و به جای استفاده از گنبدهای سنتی که معمولا در مساجد به کار گرفته می شود با یک پوسته بتونی پخ دار 8 وجهی که جلوه هایی از یک خیمه بیابانی را به نمای می گذارد، پوشش داده شده است.
بیشتر...

سکوی پرتاب موشک آل سعود  (قم فردا)


سکوی پرتاب موشک آل سعود
بیشتر...

خواستگاری‌ یک‌ پرسپولیسی‌ از دختر‌ اکبر عبدی (فراز نیوز)


خواستگاری یک پرسپولیسی از دختر اکبر عبدی
تازه ترین سریال میرباقری، «شش گوش» نام دارد که در ۲۶ قسمت برای عرضه در شبکه خانگی آماده می شود. اما داستان سریال شش گوش: اکبر عبدی، کله پزی است که عشق اش به استقلال را با هیچ چیز دیگر جایگزین نمی کند. او دختری دارد که دخترک خواستگاری پرسپولیسی دارد و همین تعلق رنگی است که با مخالفت پدر رو به رو می شود. نقش پسرک خواستگار را حامد میرباقری، پسر داوود بازی می کند. در ادامه، یک تصادف منجر به فوت سبب بازگشایی پرونده یک قتل می شود؛ کله پز داستان، هنگام عبور از عرض خیابان با پژوی سبزرنگی تصادف کرده و در پی این تصادف می میرد! تنها شاهد اتفاق، مردی است تک چشم که فقط رنگ و نوع ماشین را تشخیص داده است. این طوری است که تمامی پژوهای سبزرنگ داخل شهر فراخوانده می شوند و این چنین است که داستان وارد فاز کلانتری می شود.
بیشتر...

ساعت مچی مناسب برای ارواح  (باشگاه خبرنگاران)


ساعت مچی مناسب برای ارواح
این ساعت مچی شیشه ای، از صفحه نمایش قابل انعطاف و سبکی ساخته شده است که شفاف و ضد آب است. شفافیت این ساعت به گونه ای است که گفته اند اگر یک روح آن را به مچش ببندد، کسی متوجه آن نمی‌ شود، البته این فقط یک شوخی است! این ساعت قابلیت هم رنگ شدن با لباس های شما را دارد و کارآیی بسیار ساده ای دارد. تنظیم این ساعت فوق پیشرفته، از طریق دکمه مخفی در کنار این صفحه شفاف ممکن خواهد بود.
بیشتر...

حرکتی تکان دهنده از یک دختر بچه! (آخرین)


حرکتی تکان دهنده از یک دختر
بیشتر...

بدنسازی با وسائل جنگ جهانی دوم (قانون)


بدنسازی با جنگ افزارهای جنگ جهانی دوم

 

بدنسازی با جنگ افزارهای جنگ جهانی دوم
تناسب اندام یکی از مواردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند و یکی از راه های رسیدن به این تناسب اندام، ورزش آن هم در باشگاه های بدنسازی است. در باشگاه ها معمولا دستگاه های بدنسازی از جنس آهن هستند و شکل و شمایل خاصی دارند.  اوکراین یکی از کشورهایی است که در طول جنگ جهانی دوم، آسیب های مختلفی به آن وارد شد؛ از این رو، بقایای جنگ در آن بسیار دیده می شود که یکی از آنها، تانک های باقی مانده از آن دوران است. «یوری کوک»، مهندس و طراح صنعتی است که با استفاده از ایده جنگ جهانی و بدنسازی، دست به کاری جالب زده و یک باشگاه بدنسازی روباز با استفاده از بقایای جنگ جهانی دوم باز کرده است تا مردم بتوانند در کنار تناسب اندام، کمی هم خاطرات جنگ را به یاد بیاورند. در این باشگاه بدنسازی، که نامش "باشگاه جنگ جهانی" است، تمامی وسائل از بقایای جنگ است. برای مثال، لوله های تانک به عنوان «میله هالتر»، یا چرخ خودروهای قدیمی به عنوان «وزنه» به کار رفته اند.
این باشگاه بدنسازی در یکی از پارک های ملی «کیوو» بنا شده است و ایده اصلی آن در سطح محدود از سال ۱۹۷۰ پیاده شده و با گذشت زمان تکمیل شده است.



درباره : اخبار روز جهان , خبر ,
برچسب ها : امامزاده قل قلی تا خواستگاری عبدی ,
بازدید : 197
[ 1392/04/29 ] [ 1392/04/29 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,223 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,915 نفر
بازدید این ماه : 5,558 نفر
بازدید ماه قبل : 8,098 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک