فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

 

لحظه به لحظه آئین تحلیف ریاست جمهوری (تکمیل می شود)

آئین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، ساعت ۱۶ امروز، یکشنبه (۱۳ مرداد ۱۳۹۲)، در صحن مجلس شورای اسلامی، آغاز شد. میهمانان داخلی و خارجی به محل برگزاری این آئین وارد شدند.

 

عکس دسته جمعی سران خاضر در مراسم تحلیف با رئیس جمهور

سخنرانی دکتر روحانی ، پس از سوگند یاد کردن

دکتر روحانی، رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، پس از سوگند یاد کردن و امضای سند مربوطه، سخنرانی خود را برای توضیح برنامه های کاری خود در دوره چهارساله ریاست جمهوری آغاز کرد. وی در ابتدا به سپاس گزاری از حاضران در آئین تحلیف پرداخت.

رئیس‌ جمهور در ابتدای این سخنرانی، تشکیل دولت راستگویان، امانتداران، اخلاق‌مداران و مردمداران را نزدیک‌ ترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، بعدازظهر امروز در مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی و در آغاز سخنان خود گفت: ملت بزرگ و شریف ایران، مهمانان ارجمند ملت ایران، روسای محترم جمهور، نخست‌ وزیران، روسای مجلس، وزیران خارجه، نمایندگان ویژه کشورهای همسایه و دوست، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورای نگهبان، روسای محترم قوای مقننه و قضائیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، رئیس و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس و اعضای محترم دفتر مقام معظم رهبری و اعضای بیت امام راحل (رضوان‌الله)، اعضای محترم دولت، همه مسئولان محترم کشوری و لشکری، علما و روحانیان ارجمند، خانواده‌ های محترم شهدا و ایثارگران، نخبگان،‌ اندیشمندان، فرهیختگان، خبرنگاران محترم، خانم‌ها و آقایان با سوگندی که در این مجلس باشکوه ادا نمودم اکنون رسما مسئولیت خطیر قوه مجریه و پاسداری از قانون اساسی و پاسخگویی به خواسته‌های بحق ملت شریف ایران را پذیرفتم.


وی در ادامه سخنان خود گفت: باور دارم تشکیل دولت راستگویان، امانتداران، اخلاق‌مداران و مردمداران نزدیک‌ترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت است.


رئیس‌ جمهور تصریح کرد: آغاز مسئولیت دولت جدید در ماه مبارک رمضان و در عین حال همزمان با چهارده مرداد ماه یعنی پیروزی مردم در نهضت مشروطه و سرآغاز قانونگرایی در تاریخ جنبش‌های آزادی خواهی ملت ایران است ، این تقارن را به فال نیک می‌ گیرم و از خداوند متعال مسئلت می‌ نمایم که در این مسیر دشوار درهای رحمت خویش را بر روی مردم بزرگوار ایران و این خادم ملت بگشایند و تقدیری نیکو و شایسته برای مردم و کشور رقم زند.


روحانی همچنین گفت: مردم ایران در انتخابات 24 خرداد حماسه‌ ای بس بزرگ آفریدند. ملت بزرگی که فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه و سختی‌ های زیادی را تحمل کرده است با روحی سرشار از امید، نشاط و تعهد به کشور و آینده آن مردم‌سالاری نظام را بار دیگر به نمایش گذاشتند.


وی تصریح کرد: در این انتخابات مردم با لبخند به زندگی و مشارکت موثر و کم نظیر خواسته‌های خود را از طریق صندوق رای به کرسی نشاندند.

رئیس‌ جمهور همچنین گفت: مردم تغییر و تحول و تعالی می‌ خواهند، مردم می‌ خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند، مردم می‌ خواهند کرامت داشته باشند و در فضای آزاد،‌ معنوی و عقلانی زندگی کنند.


وی افزود: پدران و مادران جامعه ما در پی آینده‌ ای مطمئن برای فرزندان خود هستند و جوانان ما فرصت شکوفایی، کار و ابتکار می‌خواهند. مردم ما می‌خواهند بهتر زندگی کنند و عزت و زندگی باثباتی داشته باشند و جایگاه شایسته خود را در میان ملت‌ها باز یابند.


روحانی با بیان اینکه زنان از اول انقلاب بر مبنای اندیشه امام خمینی، دوشادوش مردان در جهت توسعه کشور حضوری همه‌ جانبه داشته‌ اند،  تصریح کرد: انتخابات 24 خرداد، جلوه‌گاه دیگری از این شگفتی‌آفرین بود. دولت تدبیر و امید به دنبال استیفای حقوق زنان و ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان است.


وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کلیدی دولت، مبارزه با فساد و تبعیض خواهد بود، تصریح کرد: همه مسئولان دستگاه‌ ها باید دست به دست هم دهند تا با فساد مبارزه شود. اگر با فساد مبارزه کنیم فعالیت اقتصادی مردم معنا پیدا می‌کند، از منابع ملی به درستی استفاده می‌شود، شایسته‌سالاری گسترش می‌یابد و عدالت و شکوفایی اقتصادی به ارمغان آورده می‌ شود؛ در چنین شرایطی، فقر و تبعیض از جامعه رخت می‌بندد.


رئیس‌جمهور همچنین گفت: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید، زمینه‌ سازی برای مشارکت گسترده مردم است. در این رویکرد کارآمدی، شفافیت، فراهم کردن زمینه کسب و کار مناسب، ترویج فرهنگ کارآفرینی، تقویت سرمایه اجتماعی، دستیابی فزآینده به علوم و فنون و تامین رفاه عمومی اساس سیاستگذاری‌ها خواهد بود.


روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال کاستن رنج‌ ها و افزودن شادی‌های مردم است، تصریح کرد: برای تحقق چنین هدفی، قدرت و ثروت ملی را باید افزایش دهیم و خرد جمعی را مبنای تصمیم‌گیری قرار دهیم. باید به بخش‌های غیر دولتی اعتماد کرده و تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم. ما باید به مردم اعتماد کنیم و با آنها صادق باشیم و شرایطی را فراهم آوریم که خود مردم مسئولیت را بپذیرند. چنین چارچوبی موجب افزایش اخلاق عمومی می‌ شود. دولت باید ساختارها را اصلاح کند تا مردم بتوانند رشد کنند و توسعه ملی را فراهم آورند.


وی همچنین با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های کشور وجود اقلیم‌های مختلف فرهنگی است، افزود: ایرانیان آموخته‌اند که دوشادوش هم با افتخار زندگی کنند. در زمینه توسعه نقاط مختلف کشور اقدامات زیادی انجام شده، اما هنوز هم کاستی‌ها و نارسایی‌هایی وجود دارد.


دولت تدبیر و امید بر این مبناست که زمینه استیفای حقوق افراد این مناطق را فراهم آورد و ارتقای کرامت و خلاقیت‌های فرهنگی و اجتماعی همه هموطنان را در سرلوحه کار خود قرار دهد.


رئیس‌جمهور افزود: امروز مردم نسبت به مشکلات کشور هم آگاهی و هم دغدغه دارند، اما همین مردم با حضور پرشور در انتخابات 24 خرداد برای کشور امید آفریدند.

سوگند یاد کردن دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور هفتم ایران

دکتر روحانی، پس از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، با حضور در پشت تریبون مجلس، متن سوگندنامه ریاست جمهوری را قرار کرد.

سخنرانی رئیس قوه فضائیه

پس از سخنرانی علی لاریجانی، آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، سخنرانی کرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: جمهوری اسلامی ایران در ضمن احترام به دیگر ملل، راه زندگی و حیات خویش را بر اساس آموزه‌ های دینی پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین آملی لاریجانی در سخنان خود گفت: خداوند را به سبب توفیق و حضور در این مراسم، شکرگزار هستم.


وی افزود: ‌فضای این مجلس برخاسته از ملتی همچون فضای نظام جمهوری اسلامی است که نعمتی بزرگ است که باید شکرگزار آن باشیم. خداوند را شکر می‌ گذاریم که ملت بزرگ با حضور آگاهانه حماسه سیاسی خلق کرد که آثار آن برای سال‌ها باقی خواهد ماند.


رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: به رئیس‌جمهور جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تبریک می‌ گوییم که در این مراسم تحلیف دوره سیاسی جدیدی را آغاز می‌ کنند. متن سوگند رئیس‌ جمهور بسیار مهم است. در قسمت‌هایی از سوگند، به مذهب رسمی کشور و قانون اساسی اشاره شده که بسیار حائز اهمیت است. نظام و مذهب دارای اهمیت زیادی است و همچنین یک ضرورت است.


آملی لاریجانی افزود: ایمان به خدا و تسلیم در برابر او نحوه خاصی از حیات را می‌طلبد که اصول این حیات خاص در کتاب الهی آمده است که سنت پیامبر و روایات مبین آن وجود دارد. حیات طیبه حیات خاص مومنان است و حیاتی است که نظام جمهوری اسلامی به دنبال آن است.


وی افزود: بندهایی از قانون اساسی به سنگینی وظایف دولتمردان در جمهوری اسلامی اشاره می‌ کند که می‌ فهمیم این وظایف چقدر سنگین و حائز اهمیت هستند لذا حاکمیت شامل همه قواست بنابراین همه قوای کشور مسئول هستند.


رئیس قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حین احترام به سایر ملل، راه زندگی و حیات خویش را بر اساس آموزه‌های دینی پیدا کرده است. آموزه‌های قرآنی به عقل و عقلانیت تاکید می‌کند که در بند دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی به آن اشاره شده است بنابراین در تاکید قرآن به عنوان معارف حق برای مسلمانان تردیدی نیست و باید توجه داشت عقل و عقلانیت، عقل مدرنیته نیست بلکه عقلی بابنیان است چه در بعد نظری و چه در بعد عملی.


آملی لاریجانی افزود: این خردمندی و عقلانیت جدا از عقلانیت مدرنیته است که در دنیا مطرح است. عقلانیت مدرنیته عقلانیتی ابزاری است، عقلانیتی حسابگراست.


آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ادامه صحبت‌های خود در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس، با اشاره به تصریح موضوع حقوق شهروندی در قانون اساسی گفت: حقوق شهروندی و حقوق بشر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی دارد و بنیان‌های این حقوق در معارف اسلامی است.


وی ضمن بیان روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) گفت: ما به دینی منتسب هستیم که اولیای آن قریب به 1400 سال پیش حقوق بشر را به رسمیت شناخته و به آن عمل کرده‌اند و اکنون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ملهم از همین معارف است.


رئیس قوه قضاییه گفت: طبق اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.


وی ادامه داد: ما در رعایت حقوق بشر به سخنان مدعیان حقوق بشر که زندان ابوغریب و زندان گوانتانامو برپا می‌کنند کاری نداریم بلکه به رسول خدا و امیرالمومنان علی (ع) شهید عدالت اقتدا می‌کنیم که رفتار و گفتارشان ترجمان وحی بود.


وی با اشاره به موضوع اقتصاد و وضع معیشت مردم گفت: این امر از امور مورد توجه قانون اساسی بوده به طوری که فصل چهارم قانون اساسی مربوط به اقتصاد و امور مالی است.


آملی‌لاریجانی افزود: امروز کشور شرایط ویژه‌ای دارد و تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است؛ گرچه با صلابت مردم و تدبیر مسوولان به حول و قوه الهی از این تحریم‌ها هم عبور خواهیم کرد، چنانچه در طول 30 سال گذشته انقلاب اینگونه بوده است و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد ولی به هرحال شرایط ویژه، تدابیر ویژه و همت عالی می‌طلبد.


وی گفت: با توجه به نکاتی که گفته شد، به رئیس جمهور محترم برادر مکرم جناب آقای دکتر سیدحسن روحانی که خود شخصیتی فهیم، مدبر و برخاسته از حوزه و دانشگاه است، عرض می‌کنم در سوگند شرعی و قانونی که به موجب اصل 121 قانون اساسی به عمل می‌آورید ملتزم می‌شوید که پاسدار قانون اساسی و مذهب اصلی کشور و نظام جمهوری اسلامی باشید و خود را وقف خدمت به مردم و ترویج دین و اخلاق کنید و پشتیبان گسترش عدالت باشید.


آملی‌لاریجانی با بیان اینکه در نکته‌هایی که گذشت، عمق التزام مذکور تا حدی روشن شده است، گفت: از خداوند قادر متعال توفیق جنابعالی را در انجام این وظایف خواستارم و امیدوارم با همکاری و تعامل سازنده بین همه قوا، فصل نوینی در اعتلای نظام جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی به ملت شریف بصیر ایران گشوده شود و دوام عمر الهی و توفیقات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مسئلت می‌کنم.

 

 

سخنرانی آملی لاریجانی در مراسم تحلیف رئیس جمهور

 

پس از حضور دکتر حسن روحانی در جایگاه و ادای سوگند، وی نیز سخنرانی می کند که پس از آن، آئین رسمی به پایان می رسد.

بر اساس اصل 121 قانون اساسی، آئین تحلیف رئیس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رئیس قوه قضائیه سوگند یاد کند.

سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در حال سخنرانی آغازین این نشست است. این سخنرانی با معرفی میهمانان خارجی و خارجی در حال برگزاری است.

سخنرانی لاریجانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، بی عدالتی را علت به سرانجام نرسیدن مردم‌ سالاری دینی دانست.
 

علی لاریجانی در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران به عنوان نخستین سخنران، گفت: امروز از دو جهت اهمیت دارد؛ اول انتخابات ریاست‌ جمهوری که از مراسم تنفیذ که دیروز برگزار شد، دوره ریاست‌ جمهوری آقای روحانی عملا آغاز گردید.
 

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دومین موضوع مهم، گفت: امروز، سالروز مشروطه و به سرانجام رسیدن آزادی‌خواهی در ایران است؛ بیش از صد سال عقب‌ ماندگی ملت ایران، با راهنمایی علمای ایران و نجف زمینه تشکیل نظام مردم‌ سالار دینی را به وجود آورد.


وی افزود: هر چند که حرکت دموکراتیکی آغاز شد و عملا رضاشاه که حرکت دیکتاتوری را شکل داده بود عزل شد و شرایط تغییر کرد، ولی مجددا فضای آزادی سیاسی در کودتای 28 مرداد 32 توسط رضاشاه و این بار آمریکا به وجود آمد و دولت مصدق ساقط شد.


لاریجانی یادآور شد: اما با راهنمایی امام خمینی (ره) و همراهی ملت، بساط بیش از نیم قرن دیکتاتوری پهلوی برچیده شد و امام ساختار قانون اساسی را برپایی مردم‌سالاری را با هدف پیاده کردن احکام اسلام چنان سامان داد که دیکتاتوری هیچگاه نتواند در حوزه سیاسی ظهور و بروز یابد.


نماینده مردم قم تصریح کرد: البته با دسایس شرق و غرب و رفتارهای ناپخته روشنفکران غرب زده در آن زمان به نتیجه نرسیدیم اما زمینه‌هایی برای حرکت در مسیر مردم‌سالاری و توقف حکومت دیکتاتوری انجام شد، در حرکت نوین ملت، امام و رهبران با نگاه عمیق به حرکت ملت ایران و سایر ملل، عملا نظام جمهوری اسلامی بر پایه تحلیلی عمیق بر اساس نیاز کشور، سعادت مسلمانان و همزیستی ابنای بشر تعریف شد.


وی افزود: بشر امروز در رنج به سر می‌برد، آزادی فکر در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در برخی کشورهای شرق و کشورهای اسلامی توقف فکری وجود دارد، سلطه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بر سیاستمداران سد راه تفکر آزادی است.


لاریجانی، بی‌عدالتی را دومین علت به سرانجام نرسیدن مردم‌ سالاری دینی دانست و افزود: بی‌ عدالتی حزبی رمق ملت‌ها را گرفت، در اکثر کشورها یاس ایجاد کرد و در غرب انکار نظریه عدالت و تمسخر عدالت‌خواهی مخصوصا پس از جنگ جهانی دوم، شکاف غنی و فقیر را در کشورهای توسعه یافته افزایش داد؛ درد استثمارزدگی در یک قرن اخیر به اوج خود رسید که غالبا با حمایت کشورهای دیکتاتوری و غارت اموال ملت‌ها به سرانجام رسید.


رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: درد بزرگ دنیای امروز، پوشاندن لباس قانون، به «استثمار نوین» است که نمونه آن را در تصمیمات شورای امنیت، سازمان ملل متحد و برخی دیگر از نهادهای بین‌ المللی در ارتباط با جنگ 33 روزه، جنگ 7 روزه، دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران و انتفاضه ملت فلسطین مشاهده می‌ کنیم.
 

علی لاریجانی، همچنین با بیان اینکه پوشاندن لباس قانون به استثمار نوین، آخرین درجه فساد است، گفت: این اتفاق، یعنی استثمار جدید، با شکل و ظاهری نوین به عنوان یکی از دردهای بزرگ بشر در جهان امروز است.


وی تصریح کرد: درد دیگر جهان در قرن حاضر، غربت انسان‌ ها از حیات واقعی و معنویت است که در کشورهای غربی، نمود بیشتری یافته است؛ همچنین تفرق مسلمین و جدایی آنها از زندگی عزت‌ مندانه نمونه‌ ای دیگر از مشکلات بشر امروزی است که مصداق بارز آن را در چند دهه اخیر در فلسطین و ظلمی که به آن ملت می‌ شود، می‌ بینیم؛ در حالی که یک و نیم میلیارد مسلمان، هر روز و هر روز شاهد آن هستند.


لاریجانی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که حقوق ملت فلسطین و حق اساسی آنان را برای راحتی اشغالگران اسرائیلی به مزایده می‌ گذارند و بارها این موضوع در قالب مذاکرات صلح تکرار می‌ شود و به قول مارکس «تاریخ دائم در حال تکرار است، گاه به صورت تراژدی و گاه به صورت کمدی» و آیا باز هم در این شرایط باید مسلمانان را به صلح‌ طلبی موعظه کنیم و آیا مسلمانان جهان و ملت فلسطین حق دارند که به این نصایح توجه کنند.


وی با اشاره به مناقشات جریان‌ های افراطی در جهان اسلام گفت: نمود دیگر این مشکل، مناقشاتی است که جریان‌ های افراطی و تندرو منحرف در عراق، مصر، روسیه، پاکستان و لبنان می‌آفرینند و دست به جنایاتی می‌زنند که باعث مشکل و ناامنی در منطقه و جهان شده است و بی‌شک انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی در جهت پاسخگویی به این مناقشات و دردهای مزمن جهان و با رهنمودهای امام ظهور کرد.


لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی با اصول مردم سالاری و تصمیم‌ گیری مردم برای خود، سعادت معنوی، و اخلاقی، توسعه اقتصاد اسلامی، استقلال سیاسی و عزت مدارانه، آزادی اندیشه و تفکر و وحدت و رفع ظلم و ایجاد عدالت ظهور کرده است.


وی همچنین انتخابات را تنها طریق مردم سالاری واقعی دانست و گفت: باید از مقام معظم رهبری، سپاس گزار باشیم که در طول زعامت خود بر همان مسیر امام خمینی در صیانت از دموکراسی و حقوق اسلامی انسان‌ها، حرکت کرده‌اند و همواره بر حضور مردم در تعیین سرنوشت خود تاکید داشتند.


رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری با آرزوی توفیق برای رئیس جمهور یازدهم تصریح کرد: برای جناب آقای روحانی، آرزوی توفیق و موفقیت دارم و به ایشان عرض می‌ کنم که پایبندی به قانون را محور فعالیت قوه مجریه قرار دهند، چرا که بی‌ اعتنایی به قانون، نه توسعه پایدار را ایجاد می‌ کند و نه عدالت در آن شکل می‌ گیرد و نه اینکه در شرایط بی‌ اعتنایی به قانون زندگی مردم قابل پیش‌ بینی می‌شود.


وی تصریح کرد: توسعه کشور در دهه عدالت کشور براساس عمل به قانون است و قطعا تصمیمات عجولانه و روزمره در دراز مدت موجب به هم ریختگی اقتصادی می‌شود و لازم است با تدبیر رونق تولید داخل را که علاج مشکلات اقتصادی کشور است، مدنظر قرار دهیم.


لاریجانی تاکید کرد: امروز و در شرایط فعلی کشور صنعت، کشاورزی و تولید نیازمند حمایت جدی است و قطعا می‌ توان از رهگذر این حمایت‌ها کشور را از مشکلات کنونی مانند تورم و گرانی خارج نمود.

 

آغاز جلسه با قرائت آیاتی از قرآن کریم

جلسه امروز مجلس به ریاست دکتر علی لاریجانی آغاز شد. این جلسه، همچون دیگر جلسات خانه ملت، یک جلسه رسمی، با دستور رئیس جلسه آغاز و دستور کار آن را منشی قرائت کرد؛ پس از آن، قرآن و ترجمه آیات صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز در نخستین روز کاری خود، با حضور در خانه ملت ، مراسم تحلیف را به جا می آورد.

قرائت قران در مراسم تحلیف رئیس جمهور

آغاز مراسم تحلیف


این مراسم که از ساعت 16 در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد، به صورت مستقیم از شبکه خبر و همزمان، از شبکه های یک، پرس تی وی، هیسپان‌ تی‌ وی و العالم ، و رادیوهای سراسریء ایران، جوان و فرهنگ، پخش می شود.

 

 

 

حاضران در مراسم تحلیف رئیس جمهور

 

 

نخستین بار پس از انقلاب اسلامی ، ده ها تن از مقامات عالی رتبه کشورهای خارجی، در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران، حضور یافته اند.

 

میهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری

 

10 رئیس جمهور ، 2 نخست‌ وزیر ، 6  رئیس مجلس، 8 معاون رئیس جمهور، 3 معاون نخست‌ وزیر، 11 وزیر امور خارجه و 13 وزیر دیگر، به همراه چند میهمان ویژه، دیروز و امروز وارد کشور شده اند تا در مراسم تحلیف دکتر روحانی شرکت کنند.

 

آقای روحانی، رئیس جمهور دوره یازدهم ریاست جمهوری، امروز در جمع مقامات کشوری و لشگری، همچنین مقامات بیش از 60 کشور جهان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوگند پاسداری از مذهب و نظام و قانون یاد می کند.


1460 روز فرصت خدمت گزاری حسن روحانی، رئیس جمهور یازدهم، بر اساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی با امضای حکم مقام معظم رهبری، از دیروز (شنبه) آغاز شد و امروز آئین تحلیف وی برگزار می شود.


این آئین در جمع امنای ملت ایران و با ادای سوگند طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی آغاز می شود.



درباره : اخبار روز جهان , خبر ,
برچسب ها : لحظه به لحظه آئین تحلیف ریاست جمهوری ,
بازدید : 279
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,173 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,865 نفر
بازدید این ماه : 6,508 نفر
بازدید ماه قبل : 9,048 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک