فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سمی ترین دریاچه دنیا (آخرین)


سمی ترین دریاچه دنیا
دریاچه "مربع آبی" یا "تالاب آبی" در انگستان یکی از دریاچه های خاص دنیاست که البته کمی با دیگر دریاچه های خاص متفاوت است. این دریاچه خاصیتی قلیایی دارد و هیچکس نمی تواند به آن نزدیک شود و رفتن به درون آن می تواند برای سلامت انسان بسیار خطرناک باشد. این دریاچه که به نظر بسیار زیبا و خوش رنگ می آید دارای pH 11.3 است که نزدیک به عدد 14 بوده و خاصیت قلیایی آن بسیار بالاست. این عدد تقریبا نزدیک به pH سفید کننده هاست و مقدار سم موجود درون آن درحد بالایی قرار دارد. در ساحل این دریاچه تابلوهای متفاوتی نصب شده است که هر کدام نشان دهنده خطرات این دریاچه است. وارد شدن به این دریاچه باعث بروز مشکلات پوستی و آسیب های چشمی می شود. تا به حال جسد حیوانات یا در برخی موارد انسان هایی در اطراف این دریاچه پیدا شده است. البته هوای این منطقه نیز به مقدار زیادی سمی شده است.
بیشتر...

با زندگی در خانه‌های سبز لوکس در وسط دریا، حقوق بگیرید! (جام نیوز)


با زندگی در خانه های سبز لوکس در وسط دریا حقوق بگیرید
طرح مفهومی جدیدی که توسط شرکت بلژیکی مورفوکود ارائه شده، آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن توربین‌های بادی غول‌آسایی سر از آب اقیانوس بر خواهند آورد که مجهز به امکانات سکونتی تفننی و آینده‌نگرانه‌ای برای کارکنان بهره‌بردار هر توربین خواهند بود. آن چه الهام بخش طراحی چنین سکونت گاه‌هایی شده، گزارش انجمن انرژی بادی اروپا بود که در آن براورد شده که تا سال 2030/1409، 300 هزار شغل فراساحلی در زمینه انرژی باد وجود خواهد داشت. از آنجا که رفت و آمد به وسط اقیانوس آن هم هر روز کار چندان ساده‌ای نیست (البته اگر نگوییم غیرممکن)، خدمه و کارشناسان تعمیر و بهره برداری مجبور خواهند بود که روی توربین زندگی کنند. این طرح رویایی ریشه در تلاش‌های دوران معاصر برای احیای ساختمان‌های صنعتی متروکه و تبدیل آنها به ساختمان‌های مسکونی دارد. ولی این سکونت‌گاه‌ها با حذف مرحله «متروکه» بودن، عملکرد مکانیکی و زندگی لوکس را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند. این طرح مفهومی تنها به چالش‌های زیبایی شناختی زندگی فراساحلی پرداخته است. پشتیبانی و تامین لوازم مورد نیاز افراد روی دریا خیلی ساده‌تر از تغذیه آنها در فضا است.
بیشتر...

تا حالا پول دو قرانی دیده بودی؟ (صراط)


تا حالا پول دو قرتانی دیده بودی
بیشتر...


نمایی از خانه امام علی و مسجد کوفه (اتحاد جنوب)


نمایی از خانه امام علی و مسجد کوفه

نمای بیرونی خانه امام علی
نمایی از خانه امام علی و مسجد کوفه در صد سال پیش
بیشتر...

 مسجد زیبای «چنگ هو»، نماد صلح و اتحاد در «جاوا» (شبستان)


مسجد زیبای چنگ هو

مسجد «چنگ هو» یکی از زیباترین مساجد جهان در اندونزی است که آن را سمبل صلح و اتحاد میان فرهنگ های مختلف در اندونزی می دانند. این مسجد که در غرب «جاوا» واقع شده ترکیبی از معماری اسلامی و چینی است که این تلفیق، زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده است. مسجد «چنگ هو» به لحاظ توریستی دارای جذابیت های بسیار زیاد است. در اطراف مساجد همواره شاهد فروشندگان به ویژه فروشنده های غذاهای رنگارنگ برای پذیرایی از زائران مسجد هستیم. در این ماه غیر مسلمانان بر سر در مسجد پلاکاردهایی نصب می کنند و برای مسلمانان آروزی داشتن ماه رمضانی بسیار خوب می کنند. مسجد «چنگ هو» ظرفیت پذیرایی از 200 نمازگزار را داراست. معاون فرماندار جاوای شرقی این مسجد را به عنوان سمبلی از صلح در میان مردمی با مذاهب مختلف در این ایالت توصیف کرده است. این مسجد مکانی برای عبادت است که سمبلی از هارمونی،عشق و با هم بودن بدون توجه به زبان و نژاد است.
بیشتر...

حیوانی بسیار نادر به نام «زانکی» (فردا)


حیوانی بسیار نادر به  نام زانکی
«ایپو» حیوان بسیار نادری است که از یک پدر «گور خر» (zebra) و مادر «خر» (donkey) به دنیا آمده است. ایپو هم شبیه گورخر است و هم شبیه خر که به گفته سرنا آگلیه تی تنها حیوان از این دست در ایتالیا به شمار می رود. حیوانات نادر دیگری نیز در این رسته جای می گیرند از جمله زورس Zorse که ترکیبی از گور خر نر با اسب ماده است که در نوع خود بی نظیر است.
بیشتر...

بریدن سر دختران جوان هتک حرمت شده (پارسیان)


بریدن سر دختر جوان هتک حرت شده
به گزارش پلیس کلیولند؛ پس از کشف سه جسد در حومه شهر "کلیولند" که در کیسه‌های زباله بسته‌بندی شده بودند، پلیس پس از جستجوی خود خبر از دستگیری عاملین این جنایت داد.
بسته‌بندی سیاه‌رنگ بزرگ در کنار جاده در حومه شهر "کلیولند" دو جسد نیز به فاصله‌های 10 مایلی از یکدیگر و نزدیک به خانه‌های متروکه در کنار این جاده کشف شد. پلیس توانست فرد مشکوکی را که پس از حضور پلیس اقدام به فرار نمود را نیز دستگیر کند. پس از بررسی سوابق "مایکل مدسیون" 35 ساله که روز گذشته حین فرار کردن دستگیر شد، وی بیش از این به آزار و اذیت محکوم شده بود و اکنون مظنون‌اصلی این پرونده به شمار می‌رود. پس از بازگشایی بسته‌بندی‌ها هر سه جسد که از زنان سیاه‌پوستی هستند که غیر از جسد کشف شده در کنار جاده دو جسد دیگر ظرف 6 تا 10 روز گذشته کشته شده‌اند. بر طبق گزارشات‌ اولیه از سوی پلیس "کلیولند" دو جسدی که در خانه‌های متروکه کنار این جاده در فاصله 10 مایلی از یکدیگر پیدا شدند لباس بر تن داشته‌اند و توسط چاقو سر از بدن جدا شده و اما جسدی که کنار جاده پیدا شد پس از باز کردن بسته‌بندی لباس بر تن نداشته و آثار شکنجه‌های بسیاری که با یک جسم تیز نظیر چاقو و یا امثال آن بریدگی‌های عمیقی وجود داشت. همچنین پزشکی قانونی شکنجه و تجاوز به این زنان سیاه پوست را تائید کرد.
بیشتر...

خلاقیت با چکمه های قدیمی (آفتاب)


خلاقیت با چکمه های قدیمی
بیشتر...

خانه‌هایی چند هزارساله بدون ستون و فونداسیون! (تابناک)


خانه های چند هزار ساله بدون ستون
میمند در ۳۸ کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان شهربابک در عرض ۳۰ درجه و ۱۶ دقیقه و طول ۵۵ درجه و ۲۵ دقیقه قراردارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۴۰ متر و وسعت آن ۴۲۰ کیلومترمربع است این روستا بین شهرهای “یزد، کرمان و شیراز” قرار دارد. میمند در دهستان‌ میمند، در شهرستان شهربابک و در استان کرمان واقع شده‌است. باران سالیانه آن ۱۸۵ میلیمتر است. میمند روستایی صخره‌ای و دستکند با چند هزار سال قدمت است. این بنای دستکند باستانی، بی‌گمان از نخستین سکونتگاه‌های بشری در ایران به شمار می‌رود، به هر تقدیر چند هزار سال پیش از این، انسان هایی دل سنگ‌ها را شکافتند و یادگاری را به جا گذاشتند که امروزه پس از گذشت سالیان همچنان نماد عزم و اراده و اقتدار اجداد ایرانی به‌شمار می‌رود.
هنوز کسی واقف نیست که این مجموعه به دست چه کسانی بوجود آمده و انگیزه این مردمان از احداث چنین بناهایی چه بوده است. میمند به دلیل استحکام دفاعی در طول تاریخ کمتر دستخوش تحولات کالبدی و اجتماعی شده‌است و بیشترین تغییر در آن مربوط به چند دهه اخیر می‌باشد.آنچه مورد اهمیت است و بی شک بر نحوه شناخت میمند اثر گذارده این است که مسکن از روی هم گذاردن سنگ و آجر و غیره پدید نمی آید، یعنی در فضای باز ساخته نمی‌شود، بلکه با از میان برداشتن انبوهی از خاک شکل می‌گیرد و انسان نیاز به خشت و آجر و ملات ندارد، بلکه باید توده ایی را بردارد تا پناهگاه مهیا شود. به همین دلیل برای اتاق، طاقچه در اندازه‌های مختلف کنده شده‌است که جای رختخواب، ظروف، صندوق، چراغ و غیرو کنده شده‌است. به همین دلیل کنار دیوارهای خانه گنجه گذارده نمی‌شود، بلکه با کندن دیوار، حفره یا طاقچه‌ای بوجود می‌آید که اشیاء و لوازم در آنها گذاشته شده و یا در آن‌ها آویزان می‌گردند. کل یک خانه که ممکن است شامل یک یا چند اتاق و اصطبل باشد یک کیچه‌است. یک واحد یک ورودی مشترک دارد و در پاگرد ممکن است طویله در یک سو و اتاق نشیمن در طرف دیگر باشد. اندازه این اتاق‌ها که البته از نظر هندسی منظم نیستند، متفاوت است و یک اتاق ۳×۴ به بلندی ۹۰/۱ تا ۱۰/۲ متر معمولی است و بزرگ‌ترین کیچه از ۹۰ متر مربع تجاوز نمی‌کند. کف پوش‌ها اکثراً نمد، مخشیف، گلیم یا قالیچه به اندازه های متفاوت در سایزهای۱۵۰×۱ و ۴۰/۱×۸۰/۱ متر موجود است. تعداد کیچه‌ها در خود روستا ۴۰۶ عدد و تعداد اطاق‌ها ۲۵۶۰ عدد می‌باشد. این روستا هفتمین منظر فرهنگی_طبیعی و تاریخی جهان بود که جایزه مرکوری را دریافت کرد.
بیشتر...


تصاویر دیدنی از هتل ویرا در اسپانیا (راه دانشجو)


تصاویر دیدنی از هتل ویرا در اسپانیا

تصاویر دیدنی از هتل ویرا در اسپانیا

تصاویر دیدنی از هتل ویرا در اسپانیا

 

تصاویر دیدنی از هتل ویرا در اسپانیا
 هتل جالب viura در روستای ویلابوئنا  توسط معماران محلی mup ARQ ساخته شده است. در این پروژه ی معماری طرح های معماری مختلف با هم ترکیب شده و به شکل مکعب های مختلف بر روی هم قرار گرفته اند تا یک هتل عجیب و زیبا را به وجود بیاورند. این هتل در دامنه یک سنگی قرار گرفته است، طبقه پایین تر آن شامل یک رستوران، سالن ورزش، کافه تریا و جایگاه کامپیوتر و اطلاعات است.۳۳ اتاق لوکس و سه سوئیت در سه طبقه بالایی قرار گرفته است. علاوه بر این تعدادی دوچرخه به صورت رایگان در دسترس مهمانان این هتل قرار می گیرند تا افراد را به استفاده از حمل و نقل پاک برای گردش در اطراف تشویق کنند



درباره : اخبار روز جهان , خبر ,
برچسب ها : مسجد"چنگ هو" تا سربریدن دختران ,
بازدید : 235
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 610 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,302 نفر
بازدید این ماه : 4,945 نفر
بازدید ماه قبل : 7,485 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک