فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

محمود گلزار چرندابي

 

سومين فرزند خانواده گلزاردر بيست ويكم شهريور ماه 1340 ه ش در يك خانواده كاملا مذهبي و علاقمند به خاندان عصمت و طهارت در شهر تبريز چشم به جهان گشود . از همان اوان كودكي به همراه پدر د رمراسم و هيأت حسيني شركت مي كرده و از همان زمانها نفرت از رژيم پهلوي و عشق و علاقه به امام خميني در وجود وي شكل گرفته بود.
تحصيلات ابتدائي را در مدرسه هاتف و دوران راهنمائي را در مدرسه راهنمائي شهيد شكيب فعلي تبريز طي نمود.
دوران تحصيلات متوسطه را تا سال دوم درهنرستان فني شهيد چمران فعلي تبريزو در سال تحصيلي 1356 ـ 1357 سپري کرد .
بعد از آن درس را کنار گذاشت و تمام وقت خود را صرف شركت در مبارزات انقلاب اسلامي در تهران كه کانون و مرکزيت مبارزات را داشت,نمود. د رسال نحصيلي 59 ـ 58 سال سوم تحصيلات خويش را به پايان رساند .
با پيروزي انقلاب اسلامي باز هم نتوانست درسش ادامه دهد .يکروز در غرب کشور بود ومشغول مبارزه با ضد انقلاب وروز ديگر در جبهه جنوب بود ودر مقابل دشمنان خارجي که قصد نابودي ايران را داشتند ,مقابله مي کرد.
سرانجام درسال 1362 فرصتي به دست آورد وموفق شد ديپلمش را بگيرد.
در آزمون سراسري سال 1363 در رشته علوم تجربي شركت كرد .در مرحله اول قبول شد ولي درمرحله دوم با فاصله كمي نتوانست از شرکت کنندگان ديگر از ورود به دانشگاه باز ماند.
او با الفباي مبارزه در دوران كودكي از طريق موضع گيريهاي مذهبي و ضد رژيمي پدر آشنا گرديد و در اوج مبارزات انقلابي مردم مسلمان ايران بر عليه رژيم پهلوي در به طور فعال شركت داشت.
روزهاي 21 و 22 بهمن ماه 1357 که بازماندگان حکومت شاه خائن آخرين تلاشهاي خود را در حفظ سلطنت ننگين پهلوي انجام مي دادند,با تلاشي چند برابر به مبارزه پرداخت و تسخيرمراكز نظامي و انتظامي و حساس شركت فعال داشت .
بعد از پيروزي انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي در ايران ,به تبريز بازگشت و با عضويت د ر كميته انقلاب اسلامي(سابق) ,قبول مسئوليت و شرکت در عمليات پاك سازي ادارات استان از وجود کثيف بازماندگان حکومت پهلوي,به حفظ و حراست از دستاوردهاي انقلاب مشغول شد .
باآغاز جنگ تمام مسئوليتهاي خود را كنا ر گذاشت و عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد و تا زمان شهادت به طور مستمر در جبهه بود .
اولين بار در 15مهر1359 يعني 16روز پس از آغاز تهاجم همه جانبه ارتش صدام به به جبهه هاي کرمانشاه وايلام رفت .او در آنجا با همکاري تعدادي از نيرو هايي که از مناطق ديگر کشور آمده بودند خط پدافندي تشکيل داد تا در مقابل متجاوزين به دفاع بپردازند.
تا نيمه هاي سال شصت در همان مناطق حضور داشت و ضمن مسئوليتهايي که در جبهه داشت,مسئوليت فرماندهي بسيج ايلام را هم عهده دار شده بود.
او درچند عمليات براي آزادسازي ارتفاعات غربي کشوروشهر دهلران كه مدتي در اشغال دشمن بعثي بود ,شرکت کرد.
مدتب بعد به علت راكد بودن فعايت در جبهه هاي غرب با دوستانش براي شرکت در عمليات آزاد سازي بستان عازم جبهه هاي جنوب شدند .
بعد از عمليات بازپس گيري بستان به جبهه غرب تا چهارده تن از بسيجيان را براي شرکت درعمليات فتح المبين به جنوب ببرد .
او در لشکر7ولي عصر(عج) مشغول فعاليت شد و مسئوليت يك گروهان از نيروهاي اين لشکر را به عهده گرفت .بعد از آن در عمليات بيت المقدس و رمضان شرکت کرد.
با شروع عمليات مسلم بن عقيل ,محمود گلزاري به لشکر عاشورا پيوست و فرماندهي گردان سيد الشهداء را به عهده گرفت.
مدتي بعد با توجه به شايستگي هايش به فرماندهي گردان ويژه شهادت در لشکر31عاشورا منصوب شد.اوبا اين سمت تا عمليات بدر در جبهه هاي حق عليه باطل به مبارزاتش ادامه داد ودر اين عمليات به شهادت رسيد. قبل از او برادرش صمد نيز در راه دفاع از اسلام ناب محمدي وتماميت ارضي ايران بزرگ به شهادت رسيد.
منبع:"فرهنگ جاودانه هاي تاريخ"(زندگينامه فرماندهان شهيد آذربايجان شرقي)نوشته ي يعقوب توکلي,نشر شاهد,تهران-1384



وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
آري عزيزان ، من از آفرينش خويش و همنوعانم همين را ميدانم كه « افحسبتم انما خلقنا كم عبثنا به » به عبث آفريده نشده ايم و اين را نيز شنيده ام و ايمان كامل دارم كه همه جهان اعم از مادي و غير مادي مخلوق خدا و در كف قدرت اوست « زندگي منحصر در اين دنياي گذرا و فاني نيست ,بلكه حيات ديگري در پي و پيوست آن مي باشد. نظام جهان گزاف و هرج و مرج نيست بلكه هدف دار و بسيار حكيمانه است.
اينك وظيفه اي كه از اين آفرينش هدف دار از براي خود مي بينم وظيفه اي جز بندگي و پيروي از آيين الهي كه همانا اسلام مي باشد, نيست. « فاقم وجهك للدين حنيفا فطره الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذالك الدين القيم » آري حركت بر طبق اين بينش بندگي است د رقبال الوهيت حق و كرنش است در تعظيم ملكوت جهان. پس اين و جهت وجهي للذي فطر السموات و الرض و ما انا من المشركين، يعني من به سوي حقيقت مطلق رو مي كنم ,آن كس كه آسمان ها و زمين را آفريد ، رو كردني راستين است و از آنها كه شرك مي ورزند, نيستم و نيز انَّ صلاتي و نسكي و محياي و مماتي الله رب العالمين . همانا راز و نياز من ، حركت من ، زندگي و مرگ من همه براي خداست كه پروردگار جهانيان مي باشد و ايمان و عمل پيامبران خدا به اين گونه بنده است . آري ما براي بندگي آفريده شديم و به خاطر اداي بندگي خويش و رضاي خاطر معبود خويش, قيام و خشم كرديم ، پس به او اميد داريم. اين جانيان خونخوار ( شرق و غرب ) باي دنيايشان از ما مي ترسند و ما به خاطر دينمان با اينان مي ستيزيم و آنها به خاطر دنيايشان با ما در ستيزند . اينان به دنياسخت محتاجند ولي ما از آن بي نيازيم و به زودي خواهيم دانست كدام كس بهره مند تر است. و اگر در هاي زمين و آسمان به روي كسي بسته باشد ولي او پارسائي كرده و به خدا توكل كند ,خدا راه چاره اي برايش خواهد گشود . چنان كه علي (ع) به ابوذر سفارش مي كند: ما نيز با كسي انسي نمي گيريم مگر با حق و هراسي نداريم مگر از باطل . و به علت باطل بودنش و باطل نيز از ما ,د رهراس است, به علت حقانيتمان .شايد بگوئيد كه حق نبايد از باطل بترسد . بلي درست است ولي اين ترس نه از اين بابت مي باشد ,بلكه به خاطر اين است كه اگر چنان كه ما از آن غافل بشويم و به وجود ناپاكش فكر نكنيم و آن گاه باطل اژدها شود و در برابر ما قد علم كند ,ما بايد از او در هراس باشم تا بتوانيم هم رشد كنيم و هم مانع رشد باطل شويم و آن را در نطفه خفه كنيم . عزيزانم اگر امروز من و شما يك قدم عقب بگذاريم باطل چندين قدم به جلو خواهد آمد و اين پيش آمدنش همان رشد باطل است.
خاطره اي كه من از برادرم دارم در عمليات فتح المبين بود كه گروهان در جلوي سنگر كمين دشمن ,زمين گير شده بود و تعدادي از بچه ها به شهادت رسيده بودند. شهيد, مرا كه در دسته سوم بودم صدا كرد و گفت: برو تير بار را خاموش كن. بعد از عمليات از او پرسيدم كه چرا بچه هايي كه در اطرافت بودند را نفرستادي و مرا كه در عقب گروهان بودم صدا كردي؟! گفت: براي من جوابگو شدن به مادرم آسان تر است از جواب گو شدن به مادران ديگران. محمود گلزاري چرندابي



خاطرات
منصور عزتي:
با ياد نيک از تمامي شهدا ي برحق . درود خالصانه ام را به روان پاک سردار شهيد گلزاري تقديم مي نمايم که با وجودي سرشار از عشق به شهادت به ديدار حق شتافت ، خاطره ذيل يادمان اين برادر عزيز و مصداق عياني است بر اين عشق.
هنگامه عمليات خيبر و حماسه جزاير مجنون من در کنار رزمندگان لشکر 17 علي بن ابيطالب (ع) و گردان ولي عصر(عج) بودم . دومين روز عمليات ، گردان ولي عصر (عج) وارد عمل گرديد ودرگيري سختي در نزديکي پل شهيد حميد باکري در مقابل پاتکهاي عراق سرگرفت . بخشي از منطقه به محاصره دشمن درآمد و من در نزديکي دژ شمال شرقي پل شهيد حميد باکري مجروح شدم ، مصلحت خداوند چنين بود که به شکل غيرمتعارف دوستانم موفق شدند تن مجروحم را از محاصره دشمن برهانند . چند روزي در بيمارستان امام رضا (ع) مشهد بودم.
بيمارستان را نتوانستم تحمل کنم . به قصد اينکه بتوانم دوباره خودم را به دوستانم در دفاع از جزاير مجنون برسانم از مشهد و از بيمارستان با مشکلات فراوان خارج شدم به قصد تجديد ديدار با خانواده زنجان را در مسير قرار دادم . در زنجان بود که برادر عزيزم محمود را ملاقات کردم. ديرزماني بود که محمود را به واسطه حضور در دفاع مقدس مي شناختم و در مقاطع مختلف ، توفيق همرزمي ايشان را داشتم . خوشحالي و سرور تجديد ديدار دوست عزيزم چندان به طول نيانجاميد که خبر شهادت تعدادي از نزديکترين دوستان مشترکمان را دريافت کرديم . طبيعي بود که بيقراري هر دويمان افزوده گردد . وضعيت جسمي من چندان مناسب نبود ، با اين وصف قرار براين شد که سريعا" عازم منطقه عملياتي گرديم . دقايقي بعد در اتوبوس و در کنار هم عازم منطقه بوديم . به هر زحمتي بود خودمان را به اهواز رسانديم به سراغ بچه هاي خوب لشکر عاشورا رفتيم و خبر تاسف بار جديدي در خصوص برادر محمود ، برادر صمد گلزاري دريافت کرديم باخبرشديم که يه گردان از لشکر که صمد هم در کنار آنان بوده در منطقه غربي جزاير مجنون در محاصره کامل دشمن بوده و خبر موثقي از اين برادران در دست نمي باشد. قرار گذاشتيم که با هم و در جزاير دنبال صمد بگرديم . سراسر جزاير غوغاي عجيبي بود ، صحنه هاي پرشور رزم صادقانه و شهادت مظلومانه و ....
همه و همه گواه صادقي بود براي تلاش همه جانبه رزمندگان اسلام ، براي لبيک به پيام عزيز و تثبيت جزاير ، دفاع حسين(ع) وار و جنگ حسين(ع) وار درسي آشنا براي دلسوختگان مشتاق جبهه بود و عمليات خيبر عرصه اي مناسب براي امتحان. در کنار يکي از ديدگاههاي شرقي جزيره شمالي بمباران هواپيماهاي بعثي با شدت تمام و حجمي وسيع منطقه را فرا گرفت . در نزديکي محل استقرار ما چند بمب شيميايي نيز اصابت نمود . شهدا و مجروحين حادثه و استمرار حملات هواپيماها وضعيت خاصي را حادث نموده بود . در اوج اضطراب و هيجان بمباران شيميايي و غير شيميايي دشمن ، در لحظات سختي که تنها مردان حق مي توانند خودي نشان دهند ، محمود در حاليکه چهره اش بشاشتر مي نمود با چهره اي مصمم و الهي خطاب به من نمود و گفت : منصور به خدا قسم شهادت را آنچنان مي دانم که مولايم حسين ( ع ) توصيف فرموده است. و اشاره نمودنه به جمله زيباي سيدالشهدا (ع) اينکه شهادت ( مرگ ) در نزد مومن همانند گردنبند زيبايي است بر سينه دختران جوان . تمام وجودم در آن لحظات غرق در ستايش روح بلندي بود که استواري و استحکامش ياد شهدا کربلا را در دلم زنده کرد . اينگونه شهادت را تمنا کردن يقينا رسم صادقين است و بس.


بازدید : 247
[ 1392/04/19 ] [ 1392/04/19 ] [ هومن آذریان ]
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 189 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,290 نفر
بازدید این ماه : 933 نفر
بازدید ماه قبل : 3,473 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک