فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

عیادت احمدی‌نژاد از بازیگر سرطانی (بی باک)


عیادت احمدی نژاد از بازیگر سرطانی
"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری شامگاه شنبه به صورت سرزده با حضور در منزل حسین محب اهری، از این بازیگر برجسته سینما و تلویزیون کشور عیادت کرد.
بیشتر...

وحشی ترین مادر دنیا فرزندش را تکه تکه کرد! (خط نیوز)


وحشی ترین مادر دنیا
شیائو بائو نوزاد هشت ماهه چینی بخاطر گاز گرفتن مادرش در حین شیر خوردن این تاوان وحشتناک را پس داد. مادر وی که هیچ گونه بیماری روانی در موردش تائید نشده ۹۰ بار با قیچی با او حمله می کند. این نوزاد توسط دو عمویش در حالی که غرق در خون بود به بیمارستان برده می شود و نزدیک به ۱۰۰ بخیه به بدن این نوزاد زده می شود.
بیشتر...

قوی ترین بینی دنیا (پارسیان)


قوی ترین بینی دنیا
"جمال تکشلاشویلی" اهل گرجستان فردی است که متفاوت ترین بینی دنیا را دارد اما تفاوت این بینی از نظر شکل نیست بلکه توانی بیشتر از دهان یک فرد عادی دارد. این مرد می تواند به راحتی کیسه های آب جوش را با بینی اش باد کند. همانطور که می دانید کیسه های اب جوش از جنس های ضخیمی ساخته شده اند و باد کردن ان ها با دهان هم کار ساده ای نیست اما "تکشلاشویلی" کسی است که رکورد باد کردن کیسه آب جوش با بینی را در اختیار دارد. این مرد دارای شش های بسیار قوی است و پزشکان اعتقاد دارند عضلات داخلی بدنش به قدری قدرتمند شده اند که اگر در دست های او جمع شوند قدرتی برابر با تانک را به او می دهند زیرا تمام نیروی خارج کردن هوا از بینی از  عضلات شش گرفته می شود. این جوان 23 ساله در سال 2009 توانست در عرض یک دقیقه سه کیسه اب جوش را تا حد انفجار باد کند و همین راهی بود تا نامش وارد کتاب رکوردهای گینس شود.
بیشتر...

 ساعتی شنی که به جای شن، نور می‌ریزد (قدس)


ساعت شنی که به جای شن نور می ریزد
طراحی این ساعت دقیقا شبیه به ساعت شنی است، با این تقاوت که به مدت 15 دقیقه به جای شن معمولی، شن نورانی می‌ریزد. تایمر این چراغ خواب می تواند به میزان نیاز شما و تا پر شدن کل یک سمت ساعت تنظیم شود و باعث صرفه جویی در انرژی برق و هزینه ها شود.
بیشتر...

قاشق‌های قورت دادنی دوستدار محیط زیست (نما)


قاشق های قورت دادنی دوستدار محیط زیست

قاشق های قورت دادنی دوستدار محیط زیست
قاشق‌های خوردنی زیست تخریب‌پذیر از جنس ذرت ساخته شده‌اند که پس از صرف غذا براحتی تکه تکه شده و مانند اسنک قابل خوردن هستند. در این قاشق‌های دوستدار محیط زیست از مواد ارگانیگ استفاده شده و با سه طعم ساده، شیرین و تند به بازار عرضه شده‌اند. نمونه ساده‌تری از قاشق‌های قابل خوردن بوسیله برش دادن نان یا استفاده از خمیر شیرینی پزی قابل تهیه هستند. نان‌های برش خورده با قالب مخصوص یا خمیر شیرینی پزی درون قالب های فلزی به شکل نان بمدت 15 تا 20 دقیقه دورن فر قرار داده می‌شوند؛ از این قاشق‌های خوردنی می‌توان برای پذیرایی عصرانه یا پیک نیک استفاده کرد.
بیشتر...

آمبولانس های آفریقا! (پول نیوز)


آمبولانس های آفریقا
بیشتر...

کوهی که کعبه با سنگ های آن ساخته شده است (حج)


کوهی که کعبه با سنگ های آن ساخته شده است
کوه ابوقُبَیس یکی از شش کوهی که کعبه با سنگ های آن ساخته شده است. کوه مقدس مشرف بر مسجدالحرام که در فضیلت این کوه آورده‌اند زمانی که حجرالاسود از بهشت فرود آمد، در این کوه به ودیعت گذاشته شد. کوه ابوقبیس در شمال ‌شرقی مسجدالحرام و مشرف بر آن است و شعب ابی‌طالب از آن‌جا آغاز می‌شود. ارتفاع آن را از سطح دریا 420 متر و از سطح دامنه 120 متر دانسته‌اند. نام این کوه برگرفته از اسم شخصی از قبیله مَذْحِج یا اِیاد است که برای نخستین بار بر دامنه آن خانه‌ای ساخت. به گفته برخی چون ابوقبیس بن شالح از قبیله جُرهُم بر اثر اختلاف با خویشاوندان خود به این کوه پناه برد و دیگر خبری از او بازنیامد، آن کوه به این نام شهره شد. برخی نیز با توجه به مناسبت معنایی ابوقبیس با «قَبَس» (قطعه‌ای از آتش) گفته‌اند که حضرت آدم(علیه السلام) از این کوه آتش برگرفت. نام‌های ابوقابوس و شیخ الجبال نیز بر ابوقبیس اطلاق شده است. در دوران جاهلیت این کوه را «امین» می‌خواندند و آن را محل استجابت دعا دانسته و گفته‌اند که یکی از شش کوهی است که سنگ‌های کعبه از آن فراهم شده است. ابوقبیس کوهی مقدس و پیش و پس از اسلام، محترم بوده است. ابراهیم(علیه السلام) بر این کوه می‌ایستاد و مردم را به انجام مناسک حج فرامی‌خواند. بر پایه گزارشی، در یکی از سال‌های پیش از هجرت، پیامبر با معجزه خویش ماه را دو نیم کرد؛ نیمی از آن بر کوه قعیقعان و نیم دیگر بر فراز کوه ابوقبیس بود. در سده‌های نخستین اسلامی، بر فراز این کوه، مسجد ابراهیم را ساختند که بعدها به مسجد بلال شهرت یافت.
بیشتر...

عجیب ترین سنگ روی زمین (صبا ایران)


عجیب ترین سنگ روی زمین
سنگ ها یکی از کم ارزش ترین اشیایی هستند که در طبیعت می توان پیدا کرد و ما به راحتی از کنار آن ها عبور می کنیم و گاهی لگدی هم به آن ها می زنیم اما برخی از همین سنگ های بی ارزش گاهی از عجایب روی زمین به شمار می روند. "Pyura chilensis" نوعی سنگ عجیب است که در سواحل شیلی به طور فراوان وجود دارد. این سنگ ها در ظاهر بسیار بد چهره و شاید بی ارزش باشند اما اگر از وسط باز شوند تازه زیبایی و اسرار پنهانشان را نشان خواهند داد. این سنگ در واقع یک موجود دریایی است که تنها از آب دریا تغذیه می کند و گوشتی قرمز رنگ دارد. قسمت سنگی بدنش نیز برای محافظت از این گوشت است. در شیلی گوشتی که در میان این سنگ وجود دارد را به عنوان یک غذای گران و البته خوشمزه سرو می کنند. این موجود عجیب با نام "سنگ زنده" نیز شناخته می شود چرا که محققان به این نکته رسیده اند که این سنگ در اصل یک جاندار است و حتی در بدنش خون نیز دیده شده است. در نگاه اول هیچکس متوجه زنده بودن آن نخواهد شد چرا که با سنگ ها هیچ فرقی نمی کند.
بیشتر...

 

مسجدی مکعبی با شش مناره (نیک نیوز)
مسجدی مکعبی با شش مناره

مسجدی مکعبی با شش مناره

 

مسجد سلطان احمد در شهر استانبول قرار دارد این شهر در زمان امپراطوری عثمانی درسال 1453 تا 1923 پایتخت این کشور بوده است. مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به علت وجود کاشی های آبی رنگ در طراحی داخلی به مسجد آبی شهرت دارد نمای داخلی مسجد آبی طی سال های 1609 تا 1619 به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی نام مسجد را سلطان احمد گذاشتند خود وی نیز در همین مسجد دفن شده است.این مسجد در نزدیکی هیپود روم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیه فاصله اندکی دارد.مسجد سلطان احمد به عمد در مقابل عمارت ایاصوفیه ساخته شده تا نشان دهد که معماران عثمانی و مسلمانان می توانند رقبای سرسختی برای اجداد مسیحی خود باشند با این وجود معمار نتوانسته قبه هایی بزرگتر از قبه عمارت ایاصوفیه بسازد و به همین دلیل تلاش کرده با تنظیم دقیق موقعیت قبه ها، شبه قبه ها و مناره ها جلوه ای زیبا را پدید آورد. جهت گیری مسجد به گونه ای بوده که وقتی مسلمانان نماز می خوانند رو به سمت مکه داشته باشند و محراب در روبرویشان قرار داشته باشد.



بازدید : 162
[ 1392/04/24 ] [ 1392/04/24 ] [ هومن آذریان ]
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,204 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,305 نفر
بازدید این ماه : 3,948 نفر
بازدید ماه قبل : 6,488 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک