فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

قسمت سوم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures

نام : مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip
فرمت : avi
رزولیشن : 688×368
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان: 60 دقیقه
ناشر : BBC
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد

دور دنیا با 80 گنجینه دن کروکسنک در تلاش است تا داستان بزرگترین دستاورد های تمدن بشری را در این مستند برای شما نقل کند. او همچنین داستان سفر های خود و افرادی را که در آن ها ملاقات کرده است را برای شما بازگو خواهد کرد. فارغ از اینکه شما موقرانه در جزایر ایستر زندگی کنید یا در مورد خطوط راز آلود نازکا در پرو یا معبد باشکوه بوروبودور در جاوا کنکاش می کنید، دن در طول این مستند همواره مجذوب خواستگاه، شیوه ساخت، راز ها و دگرگونی های هریک از این بناهای تاریخی ساخت بشر خواهد ماند. دفترچه خاطرات دن که در انتهای هر روز نگاشته می شود فکر ها و احساسات صمیمانه او را، مردمانی که ملاقات کرده، سختی ها و آسانی های سفرش، مخاطرات، لذت ها و روابط شکل گرفته در طول سفر را ثبت کرده و آن ها را در این مستند با شما به اشتراک می گذارد. مستند دور دنیا با 80 گنج داستان های هیجان انگیز و ماجراجویانه را با علاقه برای دستیابی به دانش با هم پیوند می دهد. این مستند که در سال 2005 به روی آنتن شبکه بی بی سی رفت با عنوانی که از داستان “دور دنیا در 80 روز” اقتباس شده است با اجرای یکی از موفق ترین مستند سازان این شبکه ساخته شد. دن در سفری 5 ماهه به دور دنیا به دیدار 80 اثر ساخت دست بشر می رود. در این سفر او از 34 کشور دیدن می کند و 6 قاره از 7 قاره کره زمین را در می نوردد. البته به علت شرایط خاص در زمان سفر او از بازدید جاذبه های تاریخی کشور عراق باز می ماند. جدا از به تصویر کشیدن مراکز باستانی، دن در این سفر غذا های مختلفی را امتحان کرده و با وسایل مختلفی مانند الاغ، شتر، اسب، دوچرخه و … حمل و نقل را تجربه می کند. این مستند 10 قسمتی در هر قسمت شما را به تماشای مکان ها و موارد بسیار زیادی می برد که مختصری از آن ها در ادامه آورده شده است :

 

قسمت سوم: استرالیا تا کلمبیا
سفر هیجان انگیز دن با دیدار از غان نگاره های بومیان استرالیا ادامه پیدا می کند. همچنین منطق خشک در مرکز سرزمین استرالیا، مراسم مذهبی وحشتناک بومیان اندونزی دیگر مواردی است که او در این قسمت شما را به دیدن آن فرا می خواند. در نهایت نیز این قسمت با دیداری از میراث پر زرق و برق “تای” و معبد با شکوه “آنگکورا” در کشور کلمبیا به پایان می رسد. در ادامه لیست کاملی از مناطق پوشش داده شده در این قسمت آورده شده است:
· شهر سیدنی استرالیا، کلیسای سنت جیمز که شاهکار معمار بزرگ فرانسیس گرین وی بوده و قدیمی ترین کلیسای این کشور نیز می باشد.
· شهر کاکادو استرالیا، صخره های این شهر که مملوء از جاذبه های طبیعی بدیع و فراموش نشدنی هستند و در منطقه حفاظت شده پارک ملی کاکادو قرار دارند.
· توراجالند در  منطقه سولاوسی کشور اندونزی، خانه های ارواح که سقف هایی به شکل قایق دارند و نمادی از زندگی ابدی انسان ها پس از مرگ را به بازدید کننده القا می کنند.
· توراجالند در  منطقه سولاوسی کشور اندونزی، مجسمه های چوبی تائو تائو که نمادی اعضای مرده خانواده ها بودند و توسط بومیان این منطقه برای بزرگداشت روح آن ها شاخته شده اند.
· منطقه جاوای کشور اندونزی، معابد بودایی “بوروبودور استوپا” که ساختمان هایی مخروطی شکل هستند برای انجام عملیات های مذهبی فرقه های بودایی. این معابد در قرن هشتم پس از میلاد بنا شده اند و در 9 سطح مختلف طبقه بندی گشته اند.
· منطقه آیوتهایا در کشور تایلند، فیل طلایی که با کجاوه ای بر پشت زانو زده است. شاهکاری از طلا کاران و مجسمه سازان که با هزاران قطعه جواهر آراسته شده است. این مجسمه در سال 1420 ساخته شده و در برجی با همان قدمت پیدا شده است.
· منطقه “سیم ریپ” در کشور کلمبیا، معبد “آنگکوک وات” که نمونه ای انسان ساز از بهشت بوده و تصور انسان های آن دوره را از طبقات آسمانی بازگو می کند. این معبد میراث پادشاه بزرگ این منطقه “سوریاوارمان” دوم بوده که در اواسط صده دوازدهم پس از میلاد حکم فرمایی می کرده است.
· منطقه  ”آنگکوک توم” در کشور کلمبیا، صورت های سنگی “بایون” که بر روی دیوار های سنگی به شیوه ای بسیار آراسته کنده کاری شده و رو به سوی معبد ” آنگکوک ” نگاه می کنند. این صورت های سنگی بوسیله پادشاه “جایاوارمان” پنجم در فاصله یک مایلی معبد “آنگکوک وات” بنا شده است.
 
تصاویری از مستند :
 
:: با ما همراه شوید و هر هفته یک قسمت از این مجموعه مستند زیبا و تاریخی را دانلود کنید ::
 

 



درباره : مستند , مستند تاریخی ,
برچسب ها : قسمت سوم مستند سفر به دور دنیا با 80 گنجینه Around the World in 80 Treasures ,
بازدید : 235
[ 1392/05/08 ] [ 1392/05/08 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,899 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,000 نفر
بازدید این ماه : 3,643 نفر
بازدید ماه قبل : 6,183 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک