فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

آل نبي ,سيد محمد ابراهيم

 


سال 1338 ه ش درخانواده متديني پا به عرصه وجود نهاد .او را سيد ابراهيم ناميدند و اهل خانواده "آقا" لقبش دادند. کودکي که از تولد مهر و علاقه زيادي در قلب پدر و مادر و اهل خانواده داشت . وقتي به سن 7 سالگي رسيد به دبستان(ابوذر فعلي) بجنورد رفت. 5 سال ابتدايي را در همان دبستان گذراند سپس به مدرسه راهنمايي امير کبير رفت و ادامه تحصيل داد. در اين دوران شهيد سيد علي اصغر آل ابراهيم,برادربزرگ سيد ابراهيم ,دبير او بود. پس از اتمام دوران راهنمائي رشته رياضي را برگزيد .برادر شهيد زندگي نوراني سيد ابراهيم را اينگونه بيان مي کند:
آنچه را اکنون مي نويسم يادداشت هاي خود شهيد همراه با يادداشتهاي بنده است که يا از ايشان سوال مي کردم و يا هنگامي که حملات ايران بر عليه کافران بعثي صورت مي گرفت و ايشان در حمله بودند, من يادداشت مي کردم .خود ايشان نوشته اند در زمان انقلاب محصل بوده و در سال پيروزي انقلاب ديپلم گرفته و به سربازي رفته ام . بعد از سربازي وهمچنين در ماههاي آخر اين دوران مدام در جبهه بوده ام .به خوبي در خاطرم است که در تظاهرات شرکت مي کرد و هر فعاليتي که ديگر جوانان و همکلاس هايش انجام مي دادند ايشان هم شرکت داشت, از جمله در سالهاي مبارزات انقلاب وقتي که عوامل پهلوي عده اي چماق به دست وارد بجنورد کردند تا انقلابيون را بکوبند ،سيد ابراهيم هم همراه با جوانان ديگر با سلاح سرد در مقابلشان ايستاد و چماق داران را از شهر بيرون راندند. دراين دوران مدارس تعطيل بود درخرداد همان سال (1358ه ش) که انقلاب پيروز شده بود ديپلم رياضي گرفت و تا شهريور ماه به خدمت مقدس سربازي رفت و بعد از فراگيري آموزش سه ماهه شيراز را انتخاب کرد که همه بسيار متاثر شديم ولي سيد بي اندازه مهربان و به ياد خانواده بود و مرتبا با تلفن تماس مي گرفت .
هنگامي که جنگ تحميلي از سوي ارتش بعث عراق آغاز شد ايشان سرباز بودند و مدتي درگيري و گرفتاري هاي که بني صدر به وجود آورده بود مانع شد که ارتش به صورت کامل در اين جنگ شر کت کند .پس از عزل اين شخص بي لياقت همه سربازان وافسران و درجه داران همراه با سپاه ونيروهاي مردمي واردجنگ با دشمنان شدند.
سيد ابراهيم از اولين کساني بود که داوطلب حضور درجبهه بود. سيد ابراهيم بود و به خاطر ممانعت فرمانده اش که نمي گذاشت به جبهه برود ,درگير شده بود وچند روزي هم به زندان رفته بود ولي سيد موفق شده وبه جبهه حق عليه باطل مي رود .خود ش مي فرمايد :"اولين اعزام در زمان سربازي به مدت 8 ماه و به صورت داوطلبانه بود که از تاريخ 15/3/60 الي 15/11/60 به طول انجاميد .
بعد از پايان خدمت سربازي مدت يکماه در بجنورد بود تا اينکه به راهنمائي شهيد سيد علي اصغر به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد. وقتي به ايشان گفتيم که به دانشگاه برو, گفت: جبهه به فرموده امام دانشگاه است و اسلام به نيرو و سپاه نياز دارد"به هر حال بعد از دو هفته که از عضويتش در سپاه مي گذشت چون قبلا هم در جبهه بود ,دوباره به صورت داوطلبانه روانه جبهه شدند. هنگامي که سرباز بود در عمليات ثامن الائمه که در تاريخ 5/7/1360 بود ومحاصره آبادان شکسته شد, حضورداشت.
در عمليات طريق القدس در تاريخ 8/9/1360 که هدف سپاه ايران گرفتن مناطق اشغالي و تامين تنگه چزابه وتسلط بر شمال رودخانه نيسان و رسيدن به مرز ايران بود ,شرکت داشت.بعد از اين عمليات مدت دو ماه و در جبهه ماند سپس به بجنورد برگشت.
پس از عضويت در سپاه از تاريخ 13/2/61 الي 31/1/62 در جبهه ماند و در اين مدت محل ماموريتش تيپ جواد الائمه (ع) بود وسمت معاون فرمانده گرداني که مسئوليت اين گردان با شهيد محسن ظريف بود را برعهده داشت.
در اين مدت در ادامه عمليات الي بيت المقدس که در واقع آزادي شهر هاي خرمشهر و هويزه بود ونيز در عمليات رمضان ومحرم شرکت داشت .بعد از گذشت مدت طولاني در جبهه مقدس ودانشگاه عظيم اسلام به بجنورد مراجعت نمود و دو ماه و هفده روز در بجنورد گذراند.
از تاريخ 18/3/62 تا 1/12/62 در لشکر 5نصر فرمانده محور تيپ امام موسي(ع) بود. در اين مدت نيز در عمليات والفجر 4 به تاريخ 27/7/62 13که هدف قطع ارتباط ضد انقلابيون داخلي با دشمن و انهدام نيرو هاي دشمن و آزاد سازي ارتفاعات مهم و استراتژيک منطقه شمال غربي مريوان بود,شرکت کرد. چند هفته قبل از عمليات مدت کوتاهي به مرخصي تاسنت مقدس ازدواج را به جا آورد و بلافاصله به جبهه رفت.
از تاريخ 1/12/62 الي 24/9/63 در پايگاه سپاه بجنورد فرمانده طرح و عمليات بود.
از تاريخ 24/9/63 الي 24/2/64 براي عمل جراحي و استراحت مرخصي گرفت و پس از بهبودي تا تاريخ 25/4/64 به عنوان فرمانده طرح و عمليات سپاه بجنوردخدمت کرد .در اين دوران خداوند دختري به سيد ابراهيم داد نام او را اعظم گذاشتند.
ازتاريخ 25/4/64 الي 16/3/65 به جبهه اعزام گرديد ودرقرارگاه سلمان به عنوان معاون واحد طرح وعمليات خدمت کرد. هنگامي که ايران عمليات کربلاي 4را شروع کرد ,سيد ابراهيم در بجنورد به سر مي برد بعد از آن به جبهه رفت ودر عمليات بزرگ کربلاي 5 شرکت کرد. اودر اين عمليات نيزمجروح شد و بعد از مدتي که در بيمارستان تبريز بود ,به تهران واز تهران به بجنورد منتقل شد ودربيمارستان امام رضا(ع) جراحي شد تاچند ترکشي که در بدنش بود,بيرون آورده شود .هنگامي که در قرار گاه سلمان بود,عمليات والفجر 8 در تاريخ 20/11/64 13انجام گرفت که طبق يادداشت شرکت داشته است. دربهمن ماه 1365خداوند پسري با او اعطا فرمود که نامش را سيد مهدي گذاشتند.
ازتاريخ 18/3/65 تا 7/8/65 در پايگاه سپاه بجنورد فرمانده حفاظت اطلاعات بود .از تاريخ 7/8/65 تا 25/11/65 در تيپ امام رضا (ع) بودندو از تاريخ 25/11/65تا15/1/66 مجروح و تحت مداوا بودند وبعد از بهبودي نسبي تا تاريخ 6/7/66 در بجنورد بودند و به عنوان فرمانده آموزش نظامي بسيج پايگاه بجنورد درحال فعاليت بودند.
ازاين تاريخ به بعدبه جبهه رفت ودر عمليات نصر 8 در تيپ ويژه شهدا بودکه دراين عمليات هم مجروح شد .به نوشته خودش چند ترکش کوچک به بدنش اصابت کرده بود و پزشک معالجش ايشان را جراحي نمود و بلافاصله هم مرخص شد و روانه جبهه شد. در جبهه حالش وخيم مي شود وبا هواپيما به تهران و از تهران هم بلا درنگ به بجنورد مي آيد و بعد از چند روز به مشهد اعزام مي شود و عمل جراحي مي شود و بعد ازظهر روز چهار شنبه 18/1/66 در حاليکه شهيد حسن برادرم بر بالينش بود به در جه رفيع شهادت نائل شد .د رتاريخ 23/9/66 در بجنورد تشييع شدند در حاليکه از شهادت برادر بزرگوارم سيد علي اصغر هشت ماه بيشتر نگذشته بود. در پايان از خداوند متعال و منان که مرگ و زندگي و هستي و فنا همه موجودات به اراده ي اوست ,مي خواهم که شهادت اين دو برادر و ديگر شهيدان را به درگاهش بپذيرد و با شهداي صدر اسلام و شهداي عظيم الشان کربلا محشور فرمايد .

فعاليتهاي مهم شهيد:
فعاليتهاي مهم عبادي و معنوي شهيد:
در انجام فرايض دقيق بودند و امور مستحب را نيز حد الامکان سعي داشتند انجام دهند ولي چون اکثر اوقات کمتر اظهار مي نمود که چه کاري انجام داده اند کمتر کسي از حال ايشان با خبر مي شد . حتي وقتي از جبهه هاي حق عليه باطل و عمليات بر مي گشتند صحبتي از نحوه عمليات و کارهاي انجام شده نداشتند و چيزي را با کسي در ميان نمي گذاشتند.

فعاليتهاي مهم سياسي ،اجتماعي و نظامي :
در زمان مبارزات انقلاب پرشکوه اسلامي ايران در اکثر تظاهرات بر عليه رژيم ستم شاهي در شهرستان بجنورد شرکت مي کردند ، فعال بودند ودر نماز جمعه و جماعات حضور داشتند .در زمان انقلاب با دوستانشان و ديگران در پخش اعلاميه هاي حضرت امام و… فعاليت زيادي داشتند.
بارزترين خصوصيات اخلاقي شهيد با ارائه نمونه رفتاري:
محرم اسرار دوستان و خانواده بودند. با وجود اينکه اکثرا در جبهه ها مسئوليت با لائي داشتند کمتر کسي از موقعيت و مسئوليت ايشان با خبر بود و اگر کسي از ايشان در مورد کارش سئوال مي کرد فقط مي گفتند در سپاه پاسداران مشغول انجام وظيفه هستم و خصوصيات ديگر ايشان صبر و تحمل ايشان در برابر مصائب و مشکلات فردي و خانوادگي بود کمتر توجه به مال دنيا داشتند ،حتي در مصيبت شهادت برادر بزرگوارش سيد علي اصغر آل نبي کمتر اظهار ناراحتي مي کردند بيشتر به امور فرزندان شهيد توجه مي کردند.
بعد از عمليات والفجر 3 ايشان در مورد قسمتي از فعاليت هايشان صحبت کردند چون قبل از هر موقع از ايشان سئوال مي شد يا مي گفتند خودتان بيائيد تا خبردار شويد يا اينکه به شوخي مي گفتند محسن گفته به تو چه!! فقط بعد از عمليات والفجر 3 بود که ايشان نقل مي کردند : وقتي تعدادي از نيروها را براي عمليات جلو مي بردند کنار جاده يک نفر را که پتو رويش انداخته بود ديدند و به تصور اينکه شهيد است جلو ميروند که جنازه را ببرند ولي متوجه مي شوند که نيروهاي عراقي است که از ارتفاعات کلّه قندي فرار کرده است. ومورد ديگر اينکه نقل مي کردند اين بود که در همان روز تعداد 35 نفر را اسير کرده اند ولي نيرو هاي ايشان خيلي بيشتر از اين تعريف مي کردند.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد بجنوردومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خراسان شمالي ,
برچسب ها : آل نبي , سيد محمد ابراهيم ,
بازدید : 272
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 176 نفر
بازديدهاي ديروز : 2,705 نفر
كل بازديدها : 3,720,855 نفر
بازدید این ماه : 5,183 نفر
بازدید ماه قبل : 15,038 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک