فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1342 ه ش در خانواده اي متدين و زحمتکش در يزد کودکي متولد شد که نامش را جمال گذاشتند. اين کودک با حضور خود محيط خانه را عطرآگين نمود و با چهره زيبا و نوراني همه را شاد و خوشحال کرد .
دوران کودکي را با فراگيري آداب و اخلاق اسلامي پشت سر گذاشت. وقتي به 6 سالگي رسيد براي تحصيل به دبستان اعلاء زاده رفت . دوره راهنمايي را در مدرسه فقيهي پشت سر گذاشت و با اشتياق تمام دوره متوسطه خود را در مجتمع فقيه خراساني به پايان رسانيد.
در ايام جواني چهره شاد و با نشاطي داشت . در فعاليت هاي سياسي و اجتماعي حضوري فعال داشت و در جلسات مذهبي به ويژه کلاس هاي قرآن و احکام شرکت مي کرد . جديت در کارها و تلاش براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي از اخلاق و روحيات او بود. انجام عبادات را وظايف اصلي خود مي دانست و لحظه اي از آن دريغ نمي ورزيد.
با آغاز تجاوز ارتش عراق به خاک جمهوري اسلامي، آن گاه که حضرت امام خميني فرمان مقابله با متجاوزين را داد به خيل مدافعان پيوست و آماده دفاع از خاک ميهن اسلامي شد. پس از مدتي به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد .اوبا عضويت در سپاه ماندن در شهر و کاشانه خود را جايز ندانست و رهسپار جبهه هاي حق عليه باطل شد.
از لحظه اي که به جبهه ها شتافت ,در مناطق مختلف نبرد، در عمليات متعددي حضور يافت و در مسئوليت هاي چون فرماندهي گروهان و گردان انجام وظيفه نمود و در نهايت اين سردار سرافراز در تاريخ 23/3/1367 در عمليات بيت المقدس 7 حضور يافت و پس از خلق حماسه هاي وصف ناپذير به همراه نيروهايش، در منطقه شلمچه عاشقانه به سوي پروردگار پر کشيد و به آرزوي ديرينه اش رسيد.
اودر بخشي از وصيت نامه اش چنين مي نويسد:
ملت نجيب و شريف ايران هوشيار و بيدار باشيد، فکر و تعقل کنيد و ببينيد در چه عصر و زماني قرار گرفته ايد. اين حکومت حاصل دسترنج هزاران شهيد، مفقود، اسير و جانباز مي باشد.
خدا را گواه مي گيرم اگر کوتاهي کنيد فرداي قيامت در دادگاه عدل الهي روسياه و شرمنده ايد. با تمام وجودتان و با اخلاص، پاسدار اين انقلاب باشيد و رهبر را چون نگين انگشتر در برگيريد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامورايثار گران يزد ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد






وصيت‌نامه
بسم‌الله الرحمن الرحيم 
ولئن قتلتم فى سبيل‌الله اومتم لمغفرة من‌الله و رحمة خير مما يجمعون (157 آل عمران) 
اگر در راه خدا بميريد يا كشته شويد در آن جهان به آمرزش و رحمت خداوند نائل شويد و آن بهتر از هر خوبى است كه در حيات دنيا براى خود فراهم توان كرد.
خداوندا ,من در اين دنيا روسياه درگاهت بودم و از روى نادانى و جهل خطاهايى را انجام دادم. معبودا ,از روى كم عقلى و كوته فكرى مورد لغزشهايى قرار گرفتم ولى تنها اميد به رحمت توست  كه مرا اميدوار مى‌كند, اميد به فضل و مغفرتت .
خدايا مى‌دانم و ايمان هم دارم هرچقدر گناه و معصيت من زياد باشد بزرگتر از بخشندگى و لطف تو نيست. من مى‌دانم هرچقدر جهل من زياد باشد ,بزرگتر از علم و حلم تو نيست. هرچقدر من كوچك و حقير باشم تو در عوض بزرگ و عظيمى و مى‌دانم هر اندازه كه به نفس خود ظلم كرده باشم, بزرگتر از عدل و داد تو نيست. پس عفوم كن ودرگذر از من ,چون من عبد ذليل و بى‌چاره ي توام .مى‌خواهم به جبران اين همه سستى و لغزش, اين چند قطره خون ناقابلم را در راه تو عطا نمايم.
ملت نجيب و شريف ايران, چند سخن كوتاه با شما دارم, اول اينكه هوشيار و بيدار باشيد .فكر و تعقل كنيد و ببينيد درچه عصر و زمانى قرار گرفته‌ايد.
حکومت امروز حكومتى است كه جداز حكومت على(ع) نيست.تا به حال هيچ وبعد از  حکومت رسول الله(ص)وامير المومنين(ع)جامعه ي اسلامي حاکمي مانند امام خميني نداشته است .مردي  كه سراسر وجودش خدايى است ,در تمام حركات و برنامه‌هايش جز رضاى خدا چيزى نيست.
امروز شكرگذار باشيد اين نعمت را كه اگركفران نعمت كنيد همانا سلب نعمت مى‌شود.
اين حكومت حاصل دسترنج صدها هزار شهيد و مفقود و اسير و جانباز است, خيلى مسئوليت بزرگى داريد ,خدا راگواه مى‌گيرم اگر كوتاهى كنيد, اگر سست شويد ,فرداى قيامت در دادگاه عدل الهى روسياه و شرمنده‌ايد. با تمام وجودتان و با اخلاص  اين انقلاب و رهبر را چون نگين انگشتر دربرگ بگيريد, يك لحظه از رهبر و ولايت فقيه غافل نشويد.
مقيد به فرائض دينى خود باشيد ,جاذبه و دافعه على(ع) را در پيشبرد اين انقلاب سرلوحه برنامه‌هاى خود قرار بدهيدو از دو دستگى و نفاق بپرهيزيد كه سلاح شيطان است.
از نفس خود با تمام قوا و تجهيزات و با تمام وجود حراست كنيد. يك لحظه غافل شدن همان و گمراه شدن همان. شهدا را فراموش نكنيد, به خصوص سرور شهيدان حسين ابن على (ع) .
يتيمان را نوازش كنيد, اخلاق و سيره نبوى را پيشه خود كنيد .
يك سخن هم با مسئولين دارم, اينكه هميشه و در همه كارهايتان رضاى خدا  را در نظر داشته باشيد .تحت جوسازى يكه عده فرصت طلب و سودجو قرار نگيريد و حامى ضعيفان باشيد .ثروت نامشروع سرمايه‌داران را از حلقومشان بيرون بكشيد وحامى ضعيفان باشيد چرا كه قرآن حامى ضعيفان است و آنها را در روى زمين صاحب شوكت و مالكان اصلى زمين معرفى كرده .حامى  بى‌نوايان باشيد چرا كه على(ع) و تمامى ائمه حامى ضعيفان بوده‌اند. اگر سعى و تلاشتان در مسير اسلام باشد ,مطمئن باشيد كه دست خدا و چهارده معصوم و امت اسلام پشتوانه شما مى‌باشد.
در آخر از پدر و مادر عزيزم كه خيلى زحمت و رنج براى من كشيده‌اند و برادرانم و همسر گراميم مى‌خواهم كه قلبا از من راضى شوند. از تقصيراتم درگذرند كه خداوند اجر و ثواب شما را خواهد داد .فرزندانم را در خط اسلام و اهل بيت قرار دهيد و سعى كنيد به هنگام بلوغ از پدرشان و آرمان پدرشان زياد برايشان بگوييد و ديگر از شما مى‌خواهم از اين به بعد بيش از پيش پشتيبان اين حكومت و رهبرى باشيد. از اين دولت و ملت هيچگونه توقعى نداشته باشيد چرا كه اجر شما را فقط خدا مى‌دهد. در آخر اميدوارم خداوند به عظمت و بزرگى چهارده معصوم ما را مورد عفو و بخشش خود قرار دهيد و در شب اول قبر مولايمان على(ع) را به دادمان برساند. والسلام    جمال خانى  مقدم- 30/9/65 





آثار باقي مانده از شهيد
بنام خدا
با درود و سلام به آقا امام زمان و نايب عزيز آن بزرگوار امام امت و به اميد پيروزي اسلام بر دشمنان خدا.    
پدر و مادر گرامي و ارجمندم وبرادران وخواهرعزيزم سلام عرض مي كنم و اميدوارم تحت توجهات ولي عصر ,امام زمان(عج) همگي صحيح و سالم  باشيد و به ياد خداوند بوده و در همه كارهايتان موفق و سربلند باشيد .
اگر جوياي حال اينجانب فرزند خود باشيد, الحمدا... سلامتي برقرار هست و دعاگوي شما هستم وحالم هم  خوب و شارژ هستم . به كردستان آمديم و خوشحالتر از قبل و سرحالتر از قبل مي باشم و هيچ ناراحتي ندارم . اميدوارم بابا هم كار و كاسبي اش چاق باشد و مادر هم رفع كسالت و بيماري شده باشد . سعي كنيد انشاا... هر كاري مي كنيد به ياد خدا باشيد و هم به برادران سفارش مي كنم مخصوصاًبه جلال و علي كه هر چه كرديد بابا را كمك كنيد .بابا را كه خداي نكرده  دلسرد نشود و مادر را اذيت و آزار نكنيد كه از قديم مي گفتند سبو كه آب دارد نم هم پس مي دهد و انشاا... خدا همه را محافظت بفرمايد .
اميدوارم به اعظم برسيد و اگرمشکلي در درس دارند,مشکل ايشان را حل نماييد . بيشتر سفارش نمي كنم چون مطمئن هستم كه رعايت مي نمايند .چون حاج رضا بسيار عجله داشت فرصت بيشتر نبود . انشاا... در نامه بعدي جبران مي نمايم . فرزند تان  جمال خاني  



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان يزد ,
برچسب ها : خاني مقدم , جمال ,
بازدید : 390
[ 1392/05/16 ] [ 1392/05/16 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,337 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,438 نفر
بازدید این ماه : 2,081 نفر
بازدید ماه قبل : 4,621 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک