فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

براتي‌ ,قربانعلي

 


وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
پير جماران،اميد مستضعفان جهان 29/12/63
شب عيد است .
برويد وصيت نامه شهدا را بخوانيد, انسان را تکان مي دهد. امام خميني
با عرضه سلام به آقا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و نايب بر حقش امام خميني روحي فدا .
سلام بر عاشقان وپيروان علي (ع) که در هر زمان با دادن خونشان اسلام را زنده نگه داشتند .سلام بر عاشقان حسين (ع) .سلام بر شهداي کربلاي ايران . سلام بر عباسان و قاسمان زمان .سلام برعلي اکبر ها و علي اصغر هاي عاشورا هاي ايران .سلام بر شهدايي که از جان و همسرومال و خانه و کاشانه و راه و فرزند و مادر و پدر خويش براي رضاي خداوند تبارک و تعالي گذشتند . سلام بر شهيدان که از جنازه شان چيزي جز مقداري خاک وپودر باقي نماند. و با عرض سلام به پدرم,مادرم و همسرم و برادران عزيزم وخواهران عزيزم، بعد از ماهها انتظار توفيق اين را يافتم که در صف سربازان امام زمان( عج) حضور يافته و به ملت شهيد پرور آن حضرت خدمت گذاري کرده وبر عليه کفر جهاني و شيطان کوچک ,مترسک آمريکا ,صدام يزيد کافر بجنگم .مي روم با توشه اي از گناه و جهل مرکب وبا دلي سنگ و پشتي سنگين از گناه و با اميد و انتظار بلکه مگر آن خداي آن رحيم ، آن حليم ، آن ارحم الراحمين ، آن غفار الذنوب با مهربانيش مهري به ما کند .
من مي روم با توشه اي خالي, آخر من نميدانم چگونه مي توانم روز قيامت با اشخاصي برخورد کنم که همه يک صدا گويند: اي گناهکار( الم تقولون مالا تفعلون) (چرا چيزي را که عمل نمي کنيد مي گوئيد)و (اتامرون الناس بالبر وتنسون انفسکم ؟ )(آيا مردم را به نيکي مي خوانيد و خود را فراموش مي کنيد .آيا تعقل نمي کنيد .آنگاه چه خواهم گفت .من ميروم چرا که بايد رفت ،آري برادر بايد رفت . بايد رفت اگر چه در اين رفتن سختيها و بلاهاي زيادي به انسان تحميل مي شود ,بايد عاشق شد ، بايد رها کرد ، بايد بريد ، اي برادر بنگر و نظر کن زيرا اگر انسان از اين دنيا دل نکند و آن را رها نکند نمي تواند که به هدف برسد. اي برادر بنگر و نظر کن , فکر کن ببين از کجا آمده اي .آيا بيهوده تو را به اين دنيا فرستاده اند و يا هدفي مشخص, و آيا آن هدف غير از بندگي و عشق به معشوق است .(خلقت الجن والانس الاليعبدون.
دنيا همه هيچ و کار دنيا همه هيچ
اي هيچ زبهر هيچ ،در هيچ ، مپيچ
آه که از دوستي با اين دنيا متنفرم ,بدم مي آيد. هر وقت نيازمندي را مي بينم خيلي کم بلکه اصلا امکان ندارد که چيزي به او ندهم حتي بعضي مواقع حاضرم خودم را پول کنم و مانند صدقه اي خود را در برابر او قرار دهم بلکه بي نياز شود. گاهي آروز مي کنم اي کاش نبودم و دلم مي خواهد از اين دنيا بروم و آرزو دارم شهيد بشوم چرا که:
اين دل تنگم غصه ها دارد
گويي يا ميل کربلا دارد
و اما همسرم ,تو براي من عيالي مهربان و با وفا بودي ,در روزهاي دلتنگي غمخوار و روزهاي شادي شريک من بودي .خداوند انشا ءالله توفيق بدهد و همسرم ,تو مانند فاطمه (س) باش ,صبور و مقاوم و چون کوه استقامت کن ، همسرم مبادا اشک بريزي و اگر هم اشکي ريختي براي حسين (ع) بريز که خانواده اش را به اسارت بردند ,براي زينب(س) ناله کن که تمامي برادران و فرزندانش را از دست داد آن هم در محيطي که نمي توانست حرفي بزند. لذا با اين حال مشاهده مي کنيم که چگونه با سخنان گوهر بارش کاخ ستمگران را لرزاند پس تو نيز همانندش باش و در آخر همسرم هميشه دعايت اين باش که خداوند رزمندگان را پيروز گرداند و طول عمر براي رهبر عزيزمان عنايت فرمايد .
اما شما پدرم و مادرم : خيلي براي من زحمت کشيديد, خداوند انشاءالله به شما توفيق دهد .پدر جان هر چه مي تواني از مردم حلاليت مرا بگيريد .از فاميل ها که مرا حلال کنند و هر بدي که از من ديده اند ببخشند چون به آنها نتوانستم خوبي بکنم .چون سعادت آن را پيدا نکرده بودم .
من براي اين جبهه آمدم که وظيفه الهي است که براي خدا و خلق خدا خدمتي کرده باشم و وظيفه هر مسلمان است که در راه خدا به خلق خدمت کند. ممکن است مرگ در حالت عادي و هر موقع که مي شود به سراغ ما بيايد پس چه بهتر که انسان در راه خدا بجنگد و اگر خداوند خواست شهيد شود.
اما تو پسرم ، رضا جان و ابوالفضل جان ،شما هم انشا الله که بزرگ شديد افتخار کنيد که پدر شما شهيد شده است. و اگر از شما پرسيدند که پدرتان کو بگوئيد رفته است تا حسين(ع) را زيارت کند . رفته است تا که بتواند با اهداجان ناقابلش خنده بر لبان رهبرش ببيند ، پسرم رضا جان و ابوالفضل جان يک موقع فکر نکنيد که شماها يتيم هستيد ,نه يتيم نيستيد پدر شما پير جماران است , اميد مستضعفان جهان است . هر موقع که از شما پرسيدند پدرت کو بگو که در جماران است البته او پدر فرزندان شهيدان است . پسرم رضا و ابوالفضل جان انشاءالله که بتوانيد در آينده به اسلام و کشورتان خدمت کنيد چون اين کشور ,کشور الهي است .
پسرم رضا و ابوالفضل جان انشاءالله بزرگ شويد از مادرتان خوب نگه داري کنيد .نگذاريد که او ناراحت باشد و يارو غمخوار او باشيد چون او واقعا مادري مهربان و دلسوز است . مادري فداکار است ومادري ايثار گر است . من به سهم خودم از او شرمنده ام چون نتوانستم به او خدمت کنم. انشاءالله که خداوند اجرش را مي دهد .در پايان فرزندانم هر دوي شما را به خداوند متعال مي سپارم و شمارا مي بوسم و مجددا به خداي بزرگ مي سپارم . اما برادرانم و خواهرانم از شما مي خواهم نماز و عبادت خود را برپا داريد و در مسجد ها و نماز جماعت ها و نماز جمعه ها شرکت کرده ومرا حلال کنيد و دعا کنيد و مرا هم شفاعت کنيد و امام و رزمندگان را دعا کنيد . برادران عزيزم و خواهران عزيزم راه شهداء را ادامه بدهيد ,نگوئيد که ما چند شهيد داده ايم نبايد به جبهه برويم .خير من راضي نيستم اگر چنين حرفي بزنيد, بايد به جبهه برويد تا زمانيکه اسلام پيروز بشود و امام تنها را نگذاريد.
عاشورا يا يک روز پيش از عاشورا بود که امام حسين(ع) را تنها گذاشتند و فقط 72 نفر مانند؛ خداي ناکرده به آن صورت نباشيد.
خداوند شما هارا امتحان مي کند در آخر سوره حضرت محمد (ص) مي فرمايد: اگر مسلمانان از دين من سر پيچي کنند من کساني را جايگزين آنها خواهم کرد که از آنها بهتر و فدا کارترباشندو با دشمنانم بجنگند و جانشان را تسليم خداوند نمايند .خلاصه اسلام را ياري کنيد تا خداوند شما را ياري نمايد در آخر فراموش نکنم که بگويم فرزندانم را حتما به دبستان بفرستيد حتما درس بخوانند و به دانشگاه بروند تا بتوانند مردم محروم و شهيد پرور کشور شان را نجات دهند و اسلام امام را فراموش نکنند.
اين وصيتم به پدر و مادر و خواهرانم و برادرانم است از فرزندانم خوب نگهداري کنيد وبه دبستان بفرستيد .اگر نفرستيد در روز قيامت جلوي شما را خواهم گرفت .
همسرم نيز بعد از من آزاد است که برود يا در خانه ام بماند, اگر ايستاد هيچ کس حق ندارد او را از خانه من بيرون نمايد و خانه دراختيار او وفرزندانم مي باشد و تا آخر عمرش مي تواند در خانه اش باشد ولي اگر خودش خواست برود آزاد است .بچه هايم ، پدرم يا برادرانم از آن پرستاري بکنند و به دبستان بفرستند ودر آخر وصيت هايم را براي همسرم حتما بخوانيد که در جريان قرار بگيرد . وصيت نامه هاي مرا چاپ کنيد و در اختيار مردم قرار دهيد تا بخوانند ببينند جوانها براي پول مي روند يا براي اسلام و درآخر اگر خداوند خواست شهادت را نصيب من کند تمام کتابهاي من را به کتابخانه بسيج روستا بدهيد تا برادران مطالعه کنند. اگر خودتان لازم داشتيد مي توانيد نگهداريد و استفاده کنيد. قربانعلي‌ براتي‌



خاطرات
محمد صفري:
من و دو نفر ديگر از بچه ها نزديك آنها شديم. هنگامي كه در فاصله دو، سه قدمي آنها قرار گرفتيم يك اسير عراقي خودش را با سرعت به بغل يكي از بچه ها كه روي سينه اش عكس امام خميني (ره ) بوده انداخت و شروع كرد به بوسيدن عكس و مي گفت: الجيش خميني، الجيش خميني، يعني من سرباز خميني هستم. عمليات به خوبي پيش رفت و بلندترين ارتفاع منطقه يعني قله 243 هم به تصرف درآمد. زير پاي آن ارتفاع قرارگاه فرمانده گردان عراقي قرار داشت. سنگرهاي محكمي ساخته بودند. داخل آنها كاغذ ديواري بود. مبل و آيينه داشت. پس از پاكسازي منطقه خط پدافندي ما هم تغيير كرد و جلوتر رفتيم. سنگر فرمانده گرادن عراقي را به عنوان سنگر فرماندهي خودمان انتخاب كرديم. بعد از جابجايي يكي از برادران پاسدار به نام ايزانلوکه بعدشهيد شد, براي بررسي و كنجكاوي به سراغ خط پدافندي عراقي ها رفته بود. ضمناً ذهنش هم متوجه شهيد براتي بوده .وسط خط خودي و دشمن چشمش به يك دست قطع شده مي افتد. احتمال داده بود كه آن دست قطع شده شهيد براتي باشد به سنگر گردان آمد و موضوع را به من گفت: گفتم به اتفاق چند نفر ديگر مجدد برگرديد و خوب خط را جستجو كنيد پس از مدتي جستجو و تلاش سر و سينه پر تركش شهيد براتي را زير خاكها پيدا كردند واقعاً صحنه عجيبي بود دست هم چون دست جدا شده قمر بني هاشم بر اثر تير و خمپاره پاره پاره، آري حق شهيد براتي او كه سالها در كردستان و جنوب جنگيده بود چيزي جز شهادت نمي توانست باشد.

از شهيد قربانعلي براتي ، معاون گردان ، خبري نبود نه جزء مجروحين بود و نه جزء شهداء .كسي هم از او اطلاعي نداشت . براي ما معمايي شده بود . شهيد قربانعلي براتي فردي مخلص ، مؤمن ، قوي و شجاع بود. غيرت و مردانگي خاصي داشت . براي رفع پاتك علاوه بر كار هدايت نيروها خودش سلاح به دست گرفته بود و پيشاپيش نيروها تن به تن با دشمن بعثي نبرد مي كرد . 


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خراسان شمالي ,
برچسب ها : براتي‌ , قربانعلي ,
بازدید : 281
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 607 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,299 نفر
بازدید این ماه : 4,942 نفر
بازدید ماه قبل : 7,482 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک