فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

پاکدل ,محمد ولي

 

فرمانده گردان امام حسين(ع)تيپ21امام رضا(ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامي)

وصيت نامه
بسمه تعالي
آنقدربه جبهه ميروم وميجنگم تا شهيد شوم.(محمد ولي پاکدل 13/9/63)
به نام الله.
اللهم احفظ الامام الخميني حتي ظهورالمهدي (عج)
هرکس به زيارت امام حسين (ع)برود وعارف به حق اوباشد,همه گناهانش آمرزيده مي شود. امام صادق(ع)
وصيت يکي ازواجبات خداوند بزرگ متعال است. اي جوانان نکند دررخت خواب ذلت بميريدکه حسين(ع)درميدان نبرد شهيد شد. اي جوانان مبادا درغفلت بميريد که علي (ع)در محراب عبادت شهيد شد ومبادا درحال بي تفاوتي بميريد که علي اکبرحسين درراه حسين وبا هدف شهيد شد.
اي مادران ازرفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيري نکنيد که فردا درمحضرخدا نميتوانيد جواب زينب را بدهيد .تحمل 72شهيد را نمود. همه مثل خاندان وهب جوانان را به جبهه هاي حق عليه باطل بفرستيد و حتي اجسادشان را هم تحويل نگيريد زيرا مادروهب فرمود کسي را که درراه خدا داده ام پس نمي گيرم. اي مادران واي خواهران هميشه در دعا هايتان بخوانيد وازخدا بخواهيد تا امام امت را تاظهور حضرت مهدي(عج)براي اين ملت شهيد پرور ايران نگهدارد. اين دعاها را از ياد نبريد که همين دعاهاي شماها هستند که پيروزي مي آورند ودرراه خدا قدم برداريد وهرگز دشمنان بين شما تفرقه نياندازند وشما را از روحانيت متعهد جدا نکنند که اگر چنين کردند روز بدبختي مسلمانان است وروز جشن ابرقدرتها است پس حضورتان را درجبهه هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد وپيرو خط امام خميني باشيد و سعي کنيدعظمت اورا بيابيد وخود را تسليم اوسازيد وصداقت واخلاص خود را همچنان حفظ کنيد. اگر بنده به فيض شهادت رسيدم آنانکه پيرو خط امام خميني نيستند وبه ولايت اواعتقاد ندارند برمن نگريند وبرجنازه من حاضر نشوند اما باشد دماء شهيدان آنان را نيز متحول سازد وبه رحمت الهي نزديکشان کند .
سلام مرا به رهبرعزيزم امام خميني برسانيد وبگوييد تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد .باخداوند متعال پيمان مي بندم که در تمام عاشوراها ودر تمام کربلاها باحسين(ع)همراه باشم وسنگر اورا خالي نکنم تا هنگاميکه همه احکام اسلام درزيرسايه پرچم اسلامي امام زمان(عج)به اجرا در آيند. انشاءالله.
واما مادرجان وپدرجان شماها براي من خيلي زحمت کشيده ايد. مرا به ثمررسانديد که يک روزي من به شما خدمت بکنم ولي من کاري براي شما نکردم, اميدوارم که مرا ببخشيد.
مادرجان بنده به شما خيلي بدي کردم من نادان بودم اگرهم به شما چيزي گفتم اميدوارم که مرا حلال کنيد. مادرجان وپدرجان گناه مرا ببخش اگر مرا نبخشيد درآن دنيا درپيش امام زمان و امام حسين روسياه هستم .مادرجان شير خود را برمن حلال کن تااگر به شهادت رسيدم امام زمان بالاي سرم بيايد انشاءالله
اما همسرم: چند کلمه هم به شما بگويم. همسرم من مي دانم با رفتن من به جبهه شما به زحمت مي افتيد اما چه کنم جنگ است ,جنگ حق عليه باطل .همسرم ننگ است براي مرد که درخانه نشيند واين ازخدا بي خبران به مملکت ايران وبه قرآن وبه زنان وبچه هاي مردم ايران ظلم کنند .به گفته امام حسين (ع)براي مرد ننگ است دررخت خواب بميرد.همسرم اگر من به شهادت رسيدم صبرزينب وار داشته باشيد, نکندخداي نکرده ناراحتي بکنيد.
اين دشمنان اسلام وقران خوشحال باشند که درقيامت درپيش زهرا روسياه هستند.
والسلام عليکم ورحمة الله وبرکاته ،خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار
شب جمعه مادرا بنشين به سرمزار من حمد وسوره بخوان کنارمزار من
وقتي که پيکر من روي خاک خون تپيد نبودي مادر من دم آخر بر من
وصيت نامه امضاء محمد ولي پاکدل 13/9/1361
درضمن وصي بنده پدرم نورمحمد پاکدل مي باشند وقيوم بچه هايم همسرم زهرا مي باشد. اگرچنانچه درجبهه هستم شهيد شوم ويا درهرکجا بميرم همسرم زهرا قيوم بچه هايم هست. هيچگونه دخالتي به سپاه وبنياد شهيد ندارد. دراين باره که همسرم قيوم بچه هايم است همسرم زهرا نيز درمال اموال هم نيز مثل بچه هايم هيچ فرقي ندارند هرچه يک فرزند ارث ميبرد همسرم نيزازاموالم ارث ميبرد.
ودرضمن اگر بنده به فيض شهادت رسيدم اين وصيتم را به صورت دفترچه اي دربياورند وتا يادگار ازبنده بماند .
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار


خاطرات
مادر شهيد:
آخرين باري که محمد ولي از جبهه آمده بود چند روزي بيشتر پيش ما نماند و قصد رفتن داشت. به او گفتم: پسر جان ميخواهي کجا بروي؟ گفت: مي خواهم به جبهه بروم. گفتم هنوز 3 روز ديگر از مرخصي تو باقي مانده. گفت: در منطقه در گيري شديدي ايجاد شده و به نيرو احتياج دارند و من بايد بروم.

پايبند به قانون واطاعت از فرماندهان بالاتر بود.يکي از همرزمانش تعريف مي کرد:
در منطقه ايلام مستقر بوديم. روز جمعه بود که محمد ولي پاکدل را ملاقات کردم. بعد از احوالپرسي گفتم: آقاي پاکدل بيا چند نفري شب به کربلا برويم .گفت: نه نمي شود که بدون اجازه اينجا را ترک کنيم و برويم. صورتم را بوسيد و مرا در آغوش گرفت.

داماد شهيد:
خواب ديدم در مراسمي حضور دارم و محمد ولي جلوي درب ايستاده و مردم را راهنمايي ميکرد. چهره نوراني و لباس زيبايي به تن داشت. من مات ومبهوت به او مي نگريستم که به من اشاره کردو گفت: بيا پيش من. نزد او رفتم وبا هم چند کلامي صحبت کرديم و به اصطلاح از دخترش خواستگاري کردم. بعد محمد ولي گفت: ام البنين دخترش چه کار مي کند گفتم: در خانه است. گفت: کدام خانه گفتم: خانه شما گفت: برو او را بياور مي خواهم ببينمش. من هم رفتم تا دخترش را که الان همسر من است بياورم که از خواب بيدار شدم.

مادر شهيد:
يکشب خواب ديدم محمد ولي به خانه آمد, لباس سبز سپاه تنش بود .گفت: مادر جان آماده شو تا به مشهد برويم !!گفتم: نه پسرم تو تازه از جبهه آمده اي و خسته هستي ,چطور مي خواهي مرا به زيارت امام رضا(ع)ببري. گفت: برو وسايل سفرت را جمع کن تا من بيايم و با هم برويم. من وسايل را آماده کردم و همين که به راه افتاديم از خواب بيدار شدم.

فرزند شهيد:
يک روز پدرم مشغول خواندن نماز بود که من جلو رفتم . مهرش را بر داشتم. پدرم به نمازش ادمه داد. بعد از اينکه نمازش تمام شد هيچ برخوردي نکرد که چرا مهرش را بر داشتيم.

مادر شهيد:
دوستش مي گفت:
مدتي را در سنگر نيروهاي بيرجند و قائن به سر مي برد. آنها متوجه نبودند که او پاسدار است. محمد ولي بدون اينکه کسي بفهمد جورابهاي آنها را مي شست. صبح که موضوع شستن جورابها را مطرح مي کنند ,همه مي فهمند که کار محمد است . او هميشه در کارهاي خير پيشتاز بود.

فرزندشهيد:
يکي از همرزمان پدرم نقل ميکرد: در يک عمليات در قسمتي از مسير با ميادين سيم خار دار مواجه شديم. محمد ولي که فرماندهي نيروها را بر عهده داشت اورکتش را در آورد و روي سيم خارارها انداخت و سپس خودش روي آنها دراز کشيد تا نيروها بتوانند به را حتي عبور کنند و بر دشمن حمله نمايند.


آثارباقي مانده از شهيد
کلمة الله هي العليا
اگر دريا براي نوشتن سخنان پروردگارم مرکب شود پيش ازآنکه سخنان الهي به آخر رسد دريا خشک خواهد شد هرچند دريايي ديگربازضميمه آن کنند.
کهف،آيه 108
به نام خداوند يکتا سخنم را آغاز ميکنم .اي خدا اين دنيا مگر بيش ازيک امتحان است. اي خدا ي من, بنده يقين کردم که اين دنيا بيش ازيک امتحان نيست. اي خدا شما يک صد وبيست وچهار هزارپيغمبربه اين دنياي بي وفا فرستادي و همه را امتحان کردي وآنها را به درجه پيغمبري نائل کردي. اي خدا شما امام حسين (ع)را امتحان کردي ,بله مي دانم بربنده يقين است امام حسين خوب امتحان دادند. اهل بيت امام حسين امتحان خوبي دادند .پس ازسالهاي سال باز مي خواهي بنده ات را امتحان بکني .زمان امام حسين (ع)بنده ات را امتحان کردي وحال هم امام امت را فرستادي که اين ابراهيم زمان ,بنده ات را امتحان کني. بنده به يقين مي دانم امام خميني فرستاده شماست .بنده از روزاول اين امام امت را به رهبريت قبول کردم ,بله امام خميني هم امتحانش را داد .زمان شاه ملعون بچه اش را به شهادت رساندند به زندان رفت, شکنجه ديد, تبعيدش کردند. همه مردم ايران ميدانند امام هم امتحانش را داد تا درزمان اين امام, دست ازامام برندارم تا کشته شوم.
خدايا شما زمان امام حسين هم با جنگ ,بنده ات را امتحان کردي وحال هم مي خواهي بنده ات را درجنگ امتحان کني .بله الان بنده خوبت شناخته شده است.ازروزي که پيامبرخدا, امام خميني قيام کردند برعليه دشمنان شما ,بنده هم ازروز اول لبيک گفتم به نداي امام امت ,امام امت هرپيامي دادند لبيک گفتم. روزي که جنگ تحميلي برايران وارد شد, امام امت گفتند برهمه واجب است بروند جبهه .بنده هم وظيفه دانستم که بايد به جبهه بروم.
اين جنگ انسان را امتحان مي کند. خدايا خودت مرا نگهدار تا من بنده گناهکارهم براي رضايت دراين جنگ حق عليه باطل شرکت کنم.
خدايا ؛هرکسي تورا شناخت جان را چه کند, فرزند عيال خانمان را چه کند, ديوانه کني درهردوجهانش بخشي,ديوانه ي تو هر دو جهان را چه کند.

...مطالب اين کتاب آيات برگزيده اي وانتخاب شده اي است که امواج دستگاه ادراک مرداني برجسته وبرگزيده فرا گرفته وطنين اين آيات روح بخش گوشهاي آنان را نوازش داده است واينان مرداني وارسته وداراي موقعيت ومقامي بس رفيع وبلند ازلحاظ معنوي بودند که خداوند خلعت پيامبري وانوار نبوت برپيکر پاک آنها را ازهرگونه پليدي وآلودگي و گناهي که بشر بر روي زمين مرتکب مي شود پاک وبرکنارگردانيد .
پيامبران گرچه ازحيث خلقت وبشربودن همانندانسانهاي ديگرند وليکن از سجاياي اخلاقي وتمايلات روحي غيرازانسانهاي عادي هستند . آنها وابسته به عالم بالايند. آياتي که در اين کتاب آمده است هرگز با گذشت زمان وآمدن نسلي بعد از نسلي کهنه نشد چون کلام خداوند است ومي تواند براي هر عصرونسلي چراغ اميد بخشي براي روند اين راه باشد.
به فرموده امام (ع): هرکه دينش را ازکتاب خدا وسنت پيامبر(ص)برگيرد کوهها کنده مي شوند ولي اوازجا نمي جنبد وآنکه دينش را از طريق نوشته ها وگفته هاي افراد ودهان مردم برگيرد عاقبت همان مردم اورا ازدين برگردانند. مطالب اين مجموعه کتاب خدا وسنت پيامبراست ازآن نقطه نظروحي آسماني است که عده اي ازپيامبران الهي فرود آمده است پس کتاب خدا هم هست وازنظري که از پيامبراسلام وخاندان پاک آن حضرت روايت ونقل شده سنت است که پيامبراکرم درحديث ثقلين سفارش آنرا فرموده است،إني تارک فيکم الثقلين کتاب الله وعترتي.

حديث قدسي چيست؟
اعتقاد شيعه اين است که سه نوع بيان ازپيامبربه ما رسيده است .يکي آيات قران که وحي وانشاء جمله نبوي وحقايق آن ازخداست وپيامبرتنها عامل انتشارومبلغ آن است. دوم حديث قدسي که انشاء وجمله بندي مطالب آن را ازخداست ولي پيامبراجازه ندارد آن را ميان آيات قران بگنجاند. سوم حديث نبوي که حقايق آن ازخداست چنانچه قرآن مي فرمايد:وما ينطق عن الهوي إن هوالا وحي يوحي.يعني پيامبرازروي خواهشهاي نفساني حرف نميزند وهمه بيانات اوازعالم بالا سرچشمه مي گيرد ولي جمله نبوي وحديث نبوي ازخود پيامبر است. بنابراين هرسه نوع بيان پيامبربراي ماحجت است چنانچه خداوند مي فرمايند:ما اتاکم الرسول فخذوا.يعني هرچه پيامبرآورد وازهرنوع بيان آنرا بپذيريد وبگيريد واحاديث اين کتاب ازنوع بيان دوم است.

همانطور که گفته شده حديث قدسي عبارت از حديثي است که پيغمبرازخداوند اخبارکند,بدين گونه که معني ومضمون آن بر قلب پيامبرالقاء مي شود با لفظ خود او مينمايد.
پيامبردرصبحگاه 27رجب 610ميلادي درسن 40سالگي به رسالت رسيد. تاريخ مسلمان سال هجرت پيامبرازمکه به مدينه است واولين کسي که اززنهاايمان به پيامبرآورد خديجه همسرپيامبربود واولين کسي که ازمردها به اوايمان آورد حضرت علي پسر عموي اوبود. پيامبر3سال مردم را مخفيانه به رسالت دعوت مي کرد وبعد از 3سال روزي درکنارکوه صفا يا مروه به او الهام شد که علناً ادعاي رسالت کند.پيامبر40نفرازنزديکانش را دعوت کرد وبه آنها روز اول اطعام داد وروز ديگر نيزآنها رادعوت کرد وطعام داد ورسالتش رابه آنها اعلام کرد.
خدا دستورداده بودکه:اي رسول مابرسان آنچه نازل شده به سوي تو از طرف پروردگارت ...
يا صباحا اين کلمه در عرب به معناي خطر است و پيغمبر درميان سران قريش دراولين روز علني کردند و رسالتش اين جمله را گفت.

...قدرچنين اسلام رابدانيد اين اسلامي را که الان داريم اين قرآن را که الان داريم اين انسانيت را که الان داريم, اين آزادي را که الان داريم همش اول خدا واهل بيت رسول الله دوم به داشتن چنين رهبري است.
اي مردم الان که ما سربلند راه مي رويم ودرتمام دنيا قد علم کرده ايم وقرآن را آزادانه مي خوانيم وبه شيطان بزرگ آمريکا مرگ ميگوييم. مرگ برشوروي ميگوييد اين همش ازسايه چنين رهبري است. اي مردم آن زمان شاه لعنتي يادتان رفته است همه اش ارباب ارباب مي گفتيد. همه اش آقاجان آقاجان مي گفتيد. آخرمقداري فکر کنيد, مقداري به خودآييد. اي مردم کفرنعمت نکنيد شکرنعمت بکنيد.
قدرنعمت نعمتت افزون کند
کفرنعمت ازکفت بيرون کند
مگرشما مردم ايران نبوديد که کسي جرات نداشت درخانه هم اسم شاه ملعون راببريد.


آماده حمله
حيدر صفد ر ساقي کوثر
مي رويم تا کربلا با حمله ديگر
ياعلي ياري نما ما را دراين ميدان
درخط سرخ تومابرکف نهاديم جان
بسته ايم با رهبر خود از وفا پيمان
کاردشمن راکنيم درجبهه ها يکسر
حيدر صفدر ساقي کوثر
کعبه عشق مردان خد ا اينجاست
بهتر از قربانگه کوي منا اينجاست
عاشقان کربلا کرببلا اينجاست
کربلاي عاشقان حق بود سنگر
اي دليران وطن اي ياوران دين
حق دراين گل خانه مي خواهدگل پرپر
يا امام العصر اي فرمانده اعظم
ريشه دشمن بزن يکباره در عالم
ديگر نبود غيرتوکس همدم اين امت
مادرجان
مادر از جبهه برات پيام دارم
پيام از سربازان امام دارم
اينجا جاي استقامت و رشادت است
ميدان جانبازي وشهادت است
اينجا تکبير وحماسه ودعا است
اينجاعاشوراواينجاکربلاست
مادر از جبهه برات پيا م دارم
پيام ازسربازان امام دارم
اينجا پرازعاشقاي بي دست وسره
اينجاپرازلاله هاي سرخ پرپره
اينجا روييده شده چو لاله ها
لاله ازخون دوازده ساله ها
يکي بر پدر نامه مي نويسه
يکي هم وصيت نامه مي نويسه
آن يکي غسل و وضويش از خونه
کفاره گناهشو نمازشب ميخونه
يکي ميگه دعا کن شهيد بشم
درپيش فاطمه روسفيد بشم
يکي وقت شهادت شعارميده
ميگه خداياخميني رانگه دار
مادرم کاش بودي واينجا مي ديدي
صداي يابن الحسن ومي شنيدي
اينجا هر کس مهدي را مي خواد
مي گه مهدي جون بيامهدي بيا
توي اين جبهه همه جوان دارن
مادراشون همه چشم انتظارن
مادرم شبها خدا خدا کني
مي تواني امامو تو دعا کني
شبهاي جمعه دعاي کميل داريم
صورت هامون را روي خاک مي گذاريم
صداي حسين حسين توسنگرهاست
صداي يابن الحسن رو زبونهاست
ديگه راهي نمونده تا به نجف
مادرم گريه وزاري نکني
آه و ناله در عزايم نکني
خدا مي خواست که توبي پسربشي
مثل ليلا بي علي اکبر بشي
همراه مابه خدا,دست خداست
مهدي فرمانده کل اين قواست
تاصداي زهرازهراميشنويم
ميان آتش و خونها مي دويم
توشدي ازخون سرخم روسفيد
به تو ميگن ديگه مادر شهيد
اگه من تواين بيابان بميرم
پيش رجايي و باهنر ميرم
مادرم ديگه نمي گم بيش ازاين
سلامم بر امام و امت برسان
ديگه مادرنمي بيني تومرا
وعده من وتوباشدکربلا


نوحه ويرانه نشين
گفت آن کودک غمديده که خون شدجگرم
عمه جان کوپدرم
تاکه ازمهرکشددست نوازش به سرم
عمه جان کوپدرم
چه شده عمه نيامدپدرمن زسفر
به کجارفته مگر
کزغمش رفته توان ازدل وخون شدجگرم
عمه جان کوپدرم
کي مرابوددراين گوشه ي ويرانه مکان
اينک ازجور خسان
برسرم بوداگرسايه ي لطف پدرم
عمه جان کوپدرم
بلبل گلشن طاهايم وويرانه نشين
شده ام ازره کين
سوخت ازآتش بيدادهمه بال وپرم
عمه جان کوپدرم
دل من گاه به من مي کنداعلام خطر
که زکف رفته پدر
ورنه کي خصم توان کردچنين دربه درم
عمه جان کوپدرم
گويي ياباب من ازجورخسان کشته شده
به خون آغشته شده
که فتاده است دراين کنج خرابه گذرم
عمه جان کوپدرم
اي ازافشان به فغان اشک فشان صبح ومسا
که به صدآه نوا
گفت آن کودک غمديده که خون شدجگرم
عمه جان کوپدرم


سرو مهدي نيامد
ديده ها شد سفيد جان به لبهارسيد مهدي چرا نيامد
گوش ودلها شنيد اين پيام شهيد مهدي چرا نيامد
خدايا دراين کشتي نصيب ما همه طوفان نوشتي
به خونهاي رجايي وبهشتي زمان نصرت به پا شد
ديده ها شد سفيد جان به لبها رسيد مهدي چرا نيامد
خداوندا به جان پاسداران به يارب يارب شب زنده داران
به سوز سينه پير جماران دلم خون درهواي کربلاشد
ديده ها شد سفيد جان به لبها رسيد مهدي چرا نيامد
اگر دردم دوا مي شد چه مي شد
اگر اين عقده وا مي شد چه مي شد
به خاک کربلا دارالشفا شد
ديده ها شد سفيد جان به لبها رسيد مهدي چرا نيامد
هزاران جمعه و آدينه آمد
هزاران داغ دل برسينه آمد
چرا مولاي ما مهدي نيامد
که به خون دل روان ازديده ها شد
ديده ها شد سفيد جان به لبها رسيد مهدي چرا نيامد
به آن مادر که آهش بي اثر ماند
به آن کودک که چشم او به درماند
چو لاله بردلش داغ پدرماند
زبان حال امت اي خدا شد
چرا مولاي ما مهدي نيامد
ديده ها شد سفيد جان به لبها رسيد مهدي چرا نيامد
گوش و دلها شنيد اين پيام شهيد, مهدي چرا نيامد


نمازم به جبهه ها
روانه ايم مابه سوي ميدان
ياري مان کن اي حي سبحان
مغلوب سازيم سپاه عدوان
شد کل ارض کربلا الله اکبر
وکل يوم عاشورا الله اکبر
ياران ببينيد جوروجفا را
بهر که گويم اين ماجرا را
يکسربگيريم برکف لوارا
شد کل ارض کربلا الله اکبر
وکل يوم عاشورا الله اکبر
بشنوپيام جمع حزين را
يارب مدد کن دين مبين را
وکل يوم عاشورا الله اکبر
چون بهردين است اي حي سبحان
درخون طپيدن سهل است وآسان
ببين مادران را با آه وافغان
شد کل ارض کربلا الله اکبر
وکل يوم عاشورا الله اکبر
درراه امام جان مي فشانيم
يا رب رضاييم ديگرنمانيم
اسلاميان را ياري رسانم
شد کل ارض کربلا الله اکبر
و کل يوم عاشورا الله اکبر
حسين زمان امام امت
هل من ناصر آورده برلب
لبيک گوييم بهر شهادت
شد کل ارض کربلا الله اکبر
و کل يوم عاشورا الله اکبر
برادرپاکدل با آه وفغان
درکربلا روباچشم گريان
باشد نصيبت قبرشهيدان
شد کل ارض کربلا الله اکبر
شد کل يوم عاشورا الله اکبر
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

حسين
کرببلا اي حرم وتربت خونبار حسين
اين همه لشکرآمده عاشق ديدارحسين
جان به کفان کربلا فدائيان نينوا
زکربلاي ما روان به سوي دربارحسين
صبا برو به خيمه ها به دختران فاطمه
بگو زسوزوناله واشک وآه وزمزمه
که ميرسد ز خاوران بدون ترس واهمه
لشکرسردارخمين از پي ديدار حسين
کرببلا اي حرم وتربت خونبارحسين
اين همه لشکر آمده عاشق ديدارحسين
کرده بسيج عزم درخط سرخ انبياء
سراسر وجودشان خلوص وحدت وصفاء
آمده اند تاکه شوند ازدل وجان يار حسين
ارتشيان قهرمان سپاهيان پرتوان
کرببلا اي حرم و تربت خونبار حسين
اين همه لشکرآمده عاشق ديدارحسين
جان به کفان کربلا فدائيان نينوا
زکربلاي ما روان به سوي دربار حسين
صبا بروبه خيمه ها به دختران فاطمه
بگو زسوز وناله واشک وآه و زمزمه
که ميرسد زخاوران بدون ترس و واهمه
لشکرسردارخمين از پي ديدارحسين
لشکريان حق ببين چه پرتلاش وپرخروش
هواي عشق کربلا ازسرشان ربود هوش
خون معطرحسين دررگشان بود به جوش
آمده اند که مغرق خون شوند چو انصارحسين
کرببلا اي حرم وتربت خونبار حسين
اين همه لشکر آمده عاشق ديدارحسين
چو زائران دردل شب به ديگران دعا کنيم
به عهد با امام خود زشوق جان وفا کنيم
چون شهداي کربلا شوم فداکارحسين
فتح کنم به کربلا روبه سوي نجف کنم
حاجت خود طلب ازآن عارف کشف کنم
سپس نجات قدس رازشوق جان هدف کنم
گهي روند ودرنجف برسرقبرمرتضي
زدل کشم علي علي گهي روم به کربلا
زنم به سينه وا حسين زنم به سر هچو مجتبي
لشکرازعرض ادب کنم به دربارحسين
کرببلا اي حرم و تربت خونبار حسين
اين همه لشکرآمده عاشق ديدارحسين
گوش بدم زياعلي کنم زشورشوق جان
درشب ماتم علي زنم به سينه با فغان
عزا کنم چو جبرئيل بر همه ي فرشتگان
ناله کنم ازاين عزا همچوعلمدارحسين
کرببلا اي حرم و تربت خونبار حسين
اين همه لشکر آمده عاشق ديدارحسين

مادر
مادرحلالم کن حقي که من دارم
بهرم چراغان کن شوقي ديگرم دارم
بايد بپا خيزيم دررزم نادانان
امرخدا باشد بربخت بيدارم
اکنون شده مادرنوبت به روح الله
همچون حسين جوشد درگيربا اعدا
بايد شويم قربان چون اکبررعنا
درراه ايمانم شوري به سردارم
بايد فدا سازيم چون اکبروليلا
اين جان شيرينم ازبهرروح الله

نامه شهيد به مادرش
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
کسي نگريد به ناکامي من
من به کام دل خود رسيدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
من به پيش خدا ميهمانم
ارجعي ارجعي را شنيدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
جان نثارحسين زمانم
دشمن جان ستان يزيدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
مادرپاک من کن حلالم
چون که درجبهه برخون طپيدم
جاي توبود خالي به سنگر
من امام زمانم بديدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم
حجله شاديم سنگرم شد
گرگل باغ عشرت نچيدم
درشهادت شدم قلب تاريخ
بهرمستضعفان من اميدم
من شهيدم شهيدم شهيدم
عاقبت کربلا را نديدم



روز عاشورا
کرده طلوع از خيمه امامت
فرزند زهرا شافع قيامت
ميرود به ميدان خسرو شهيدان
ازصدق ايمان
عازم به ميدان شاه انس جان شد
چون مه ميان قتلگه عيان شد
تا که برمشرکين
مي دهد درس دين
از صدق ايمان
گفتا که اي قوم دغا حسينم
سلطان عالم ماه مشرقينم
سبط مصطفايم وشاکربلايم
از صدق ايمان
چون سوي ميدان ابن مرتضي شد
اندرجنان خم پشت مصطفي شد
زينب پريشان گويد اي حسين جان
اي جان جانانم
آهسته روخواهرفدايت شود
تا ازوفا محوجمالت شود
آيد ازقفايت جان کند فدايت
اي جان جانانم
صبري نما اي يادگارمادر
ديگرمزن برپيکرم توآذر
گفته زهرا چنين اي شهنشاه دين
اي جان جانانم
هرگه حسين من به سوي ميدان
عازم شدي اي زينبم زاحسان
بوسه زن گلويش هم رخ نکويش
اي جان جانانم
مي جنگيم وميرزمم
با دشمنان اسلام
منافقين و صدام
الله الله رهبرنهضت روح اله



خون مياد همش
چه بهارسرخي که بوي خون مياد همش
عوض گل برامون نعش جوون ميادهمش
هي به هم نگيد چرا شهيدامون شدند زياد
اينقدرشهيد ميديم تا آقامون مهدي بياد
چه شهيداني همه ذکرخدا برلبشان
قربان زمزمه ونمازودعاي شب شون
چه شهيداني هنوز خاک نشده پيکراشون
الهي من بميرم برا دل مادراشون
غرق به خون گرديد پيکرم اي مادر
نشسته مهدي در سنگرم اي مادر
يک شهيد مياد که انگارداره لبخند ميزنه
زير لب خاموشش صداي يابن الحسنه
يک شهيد مياد که بدنش برافروخته شده
يک شهيد مياد که سرتاسربدنش سوخته شده


8/8/1361
لشکرامام زمان هرجا که باشد
خداي يکتا نگهدارش باشد
پيروزي اسلام ازخون حسين است
کتاب آزادي قانون حسين است
جنگيده با منافقين منافقين ضد دين
الله الله نصرمن الله ,الله الله نصرمن الله
پيام خونين سالارشهيدان
سرمشق جانبازي است برآزاده مردان
با خون هفتادودوتن حسين نوشته اين سخن
الله الله نصرمن الله, الله الله نصرمن الله
حسين گذشت ازجان درراه عدالت
مبارزه کرده با کفروضلالت
براي حفظ اين هدف گرفته جان خود به کف
الله الله نصرمن الله, الله الله نصرمن الله
گفتا نخواهم کرد بايزيد سازش
به خاک وخون افتاد خيل نوجوانان
بهشت زهرا شد کربلاي ايران
الله الله نصرمن الله, الله الله نصرمن الله
پيروزي اسلام ازخون قيام است
رژيم شرق وغرب سوي انهدام است
الله الله نصرمن الله, الله الله نصرمن الله

اين جبهه اسلام است دل شوردگردارد(2)
حقا که براين محفل الله نظردارد(2)
شوعازم اين سامان تاعشق وصفابيند
دربزم فداکاران خوش روح وصفا بيند
روشن دل هرعاشق از نورخدابيند
آن کس که زمادوراست زين جاچه خبردارد
ازناله جان کاهش دل شورزند امشب
جان رابه سوي جانان مجذوب کند امشب
رزمنده حق جويي روسوي سفردارد
آواي دعا خيزد ازسنگرخونبارش
جايي که مي بارد خون ازدروديوارش
ازسربه برد هوشم صوت خوش وگفتارش
خوش عازم ميدان است با اشک بصردارد
گوئي که تويي يارب آگاهي توزاحوالم
درراه خدا بگذشت ازهستي واموالم
اين صحنه روح افزا گلزار شهيدان است
صحرا همه خون آلود ازخون شهيدان است
ازخون شهيدانش اسلام ظفر دارد
هرصحنه اين ميدان يادآوري ازبدراست
روزها همه عاشورا شبها همه چون قدراست
اين منظره زيبا دردل چه اثردارد
اين ليله معراج است ياخودشب عاشوراست
آواي مناجات است هرگوشه اين صحرا
برگوشم رسد هردم يا سيدي يا مولا
خوش حالت عرفاني هنگام سحردارد
آن زمزمه قرآن آيدازدل سنگر
انوار خداوندي تابيده براين لشکر
يکسرهمه جان برکف بگذشته زجان وسر
روسوي خداهرکس با ديده ي تردارد
آهنگ جگرسوزي برگوش رسد امشب

امام
اي امام ومرجع ,اي هادي واي سرورم
دست مولايم ببوس ازمن رسان عرض وسلام
گوندارم آرزويي جزشهادت اي امام
کاش بودي موقع قتلم به بالين سرم
اسلحه بردستم واندردلم يادخداست
راه خونين حسين اين راه واين جا کربلاست
تواولي الامري ومن گوش به فرمان شما
استقامت مي کنم گرسر فتد از پيکرم
اي برادرازبسيجم جان نثاري مي کنم
مرد ميدان نبردم پاي بند مذهبم
با توگويم رازدل گوش آخرمطلبم
بعد قتل من رسان زود اين خبربرمادرم
گوبه مادر کشته شدفرزند توبا افتخار


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خراسان شمالي ,
برچسب ها : پاکدل , محمد ولي ,
بازدید : 285
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,502 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,194 نفر
بازدید این ماه : 6,837 نفر
بازدید ماه قبل : 9,377 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک