فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

عباسي‌‌ ,محمدعلي‌

 


خاطرات
قربانعلي عباسي,برادرشهيد:
در قوچان مانوري برگزار شد. ايشان را از جبهه دعوت كردند بيايد و مانور را رهبري كند. ايشان آمد و بعد از اتمام مانور اعلام كردند مداركش را تحويل دهد تا براي زيارت حج ثبت نام كند و همان سال اعزام شود. در همين روزها بود كه از جبهه خبر رسيد سريع بيا جبهه و ايشان با عجله تمام از من خواست تا به قوچان برسانمش تا به جبهه برود. گفتم: مداركت را بده براي حج ثبت نام كنم. گفت: «جبهه در رأس امور است.»

بنده فرمانده گردان بودم و ايشان مسئول محور عملياتي تيپ بود. به من بي سيم زدند كه فرمانده محور پرواز كرد. (شهيد شد). دنبال ايشان رفتم، ديدم درمحور عملياتي دشمن ميان ميدان مين افتاده است. خودم را مجهز كردم كه سراغ ايشان بروم. در سنگر آخري ديدم نشسته و از ناحيه شانه تير خورده است. گفتم: محمد علي! شنيدم پرواز كردي؟ بلند شو برو. گفت: من نمي روم شما برو. اينجا منطقه ناامن است. عراق پاتك مي كند. اگر بنده بروم و منطقه را ترك كنم سقوط خواهد كرد. هر كار كردم منطقه را ترك نكرد. با من سر و صدا كرد و گفت: پا شو برو سر گردانت. من از بابت اطاعت رفتم. بعد از ساعاتي ديدم ايشان را آورده اند و به علت خون ريزي زياد بيهوش شده بود. او را به كردستان بردند و از آنجا به مشهد منتقل كردند و نهايتاً شهيد شد.

رمضانيان:
يك روز شهيد عباسي به من گفت: دوست داري برويم ملاقات حضرت امام. گفتم: بله. رفتيم مشهد بعد متوجه شدم كه فقط فرماندهان عملياتي به ديدار امام مي روند. گفتم: عباسي پس مرا نمي برند. گفت: تو چكار داري من تو را مي برم. فكر مي كنم شهيد چراغچي ثبت نام مي كرد. به شهيد چراغچي, گفت: ايشان معلم دوست و همرزم و معاون بنده در جبهه هستند. مي خواهم بياورم ديدار حضرت امام. شهيد چراغچي گفت: مانعي ندارد و خطاب به شهيد عباسي گفت: عباسي كسي را كه تو تأييد كني افضل همه است. غرض كه چقدر فرماندهان و مسئولين سپاه به شهيد عباسي عنايت و لطف داشتند.

قربانعلي عباسي :
در عمليات رمضان با شهيد بودم. ما گردان زرهي بوديم. ايشان پياده و آتش مورد نياز ايشان را ما مي ريختيم. از طريق بي سيم شنيدم كه زخمي شده است تصور كردم شهيد شده است. خودم صبح بعد نزديك پاسگاه زيد مجروح شدم و در فرودگاه اهواز به هوش آمدم. احساس كردم اينجا منطقه نيست. خنك است. هواي پاسگاه زيد كجا و سالن انتظار فرودگاه كجا. يك لحظه صداي خنده اي را شنيدم. ديدم برادرم است. شايد هيچ موقع در زندگي اينقدر شاد نشده بودم. چون فكر مي كردم شهيد شده است. دست در گردن هم انداختيم و از خوشحالي هر دو گريه كرديم. به تهران منتقل شديم و هر دو در يك جا بستري شديم. و در روستا شايعه شده بود كه محمد علي سرش قطع شده و من هم شهيد شده ام. فرمانده سپاه قوچان حجت الاسلام رفيعي تماس گرفت و از ما خواست هر چه زودتر به قوچان بياييم. وقتي به قوچان آمديم ما را با ماشين بدون اطلاع قبلي به روستا آوردند. هيچ كس مطللع نبود در درب منزل وقتي از ماشين پياده شديم و درب حياط را باز كرديم ناگهان چشم پدرم به ما افتاد و غافلگير شد. در حالي كه دگرگون شده بود گفت: پسرهايم را با دو پا به جبهه فرستادم اما هر كدام با دو پا اضافي آمده اند.

امان ا... حامدي فر:
چند روز به عمليات عاشورا ( ميمك ) مانده بود و رزمندگان لشكر 5 نصر خود رابراي رزم آماده مي كردند . شب برادر عزيزم شهيد ميرزا زاده را در خواب ديدم كه با گلايه به من گفت : چرا از من ياد نمي كنيد ؟ بنده با شرمندگي جوابي نداشتم كه بدهم فقط از او خواستم ما را دعا كند . ايشان فرمودند : همين چند روز ديگر تعدادي از برادران نزد ما مي آيند و شما هم پيامي داريد مي توانيد برايمان بفرستيد . روز بعد در محل پادگان ظفر ( ايلام ) سرداران شهيد محمد علي عباسي را ديدم كه سوار بر موتور تريل ,چفيه به سر و صورتش بسته بود . پس از احوال پرسي معمول ماجراي خواب را برايش تعريف كردم و از وي خواستم اگر شهيد شد سلام مرا برساند و قسم بدهد كه ما را شفاعت كند . وقتي خوابم و پيامم را دادم شهيد عباسي گريه اش گرفت و فرمود : من هم ديشب خواب ديدم كه خداوند به من فرزندي داده است و خانواده از من خواستند كه نامش را مشخص كنم . من جواب دادم تا چند روز ديگر من شهيد مي شوم و نامش را خودتان انتخاب كنيد . در حاليكه من اكنون از مخابرات مي آيم و با تماس گرفتن به خانواده ام شنيدم همسرم زايمان كرده است ، لذا يقين پيدا كردم كه در اين عمليات به شهادت مي رسم . شهيد عباسي در عمليات عاشورا ( ميمك ) به درجه رفيع شهادت نائل شد .


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خراسان شمالي ,
برچسب ها : عباسي‌‌ , محمدعلي‌ ,
بازدید : 331
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,700 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,392 نفر
بازدید این ماه : 6,035 نفر
بازدید ماه قبل : 8,575 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک