فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

خدري نژاد ,محمد علي

 


ششم فروردين ماه 1334 ه ش در خانواده اي مذهبي در شوشتر متولد شد . از کودکي به همراه پدرش در کارگاه کوچک نجاري کار مي کرد. تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان سيد جمال الدين اسد آبادي شوشترگذراند. از استعداد خوبي بر خوردار بود.
محمد علي تحيلات متوسطه را در دبيرستان شهيد بهشتي فعلي شوشترو با نمرات عالي پشت سر گذاشت.اوبعد از اخذ دپيلم در سال 1352 ه ش با انتخاب شغل آموزگاري ,همراه با شکوه نيا ,اولين شهيد دوران مبارزات انقلاب اسلامي در شوشتر ,وارد دانش سراي مقدماتي مسجد سليمان شد.محمدعلي در بين دوستان و همکلاسي هايش از محبوبيت خاصي برخوردار بود .او به عنوان شخصيتي رازدار معروف بود .
در دوران فاسد پهلوي او علاوه برعبادت و تقويت بعد معنوي و ايمان به تقويت جسماني نيز مقيد بودوبه ورزش مي پرداخت.
در سال 1354 پس از فارغ التحصيل شدن از دانش سرا به خدمت سربازي رفت وبا عنوان سپاهي دانش راهي شيراز شد .محمد علي پيوند عجيبي با قرآن و کتب دعا داشت. به گفته دوستانش هر موقع در روستا فرصتي را مي يافت با قرآن به خلوت مي نشست يا دعا مي خواند.
پس از گذراندن دوران سربازي به عنوان آموزگار در روستاي جنت مکان و ترکالکي شوشترمشغول خدمت شد. او فعاليتها ومبارزات علني خود را بر عليه حکومت شاه از همين روستاها آغاز کرد.
بارها از طرف اداره آموزش و پرورش آن زمان مورد تهديد قرار گرفت اما دست از مبارزه با حکومت فاسد پهلوي بر نداشت.
اودر شکل دادن و بر پايي تظاهرات و راهپيمايي و تشکيل جلسات هماهنگي وهدايت مبارزات برعليه رژيم فعاليت داشت .او در سالهاي خفقان ستمشاهي که خيلي از افراد جرات نام بردن از جنايات شاه را در خلوت خانه ي خود نداشتند؛به مناسبتهاي مختلف و در خيابان وبر روي سقف خودروها اقدام به دادن شعار عليه شاه مي کرد .
در تمام تظاهرات واعتراضات مردم شوشتر برعليه حکومت خودکامه ي پهلوي , پيشگام و هدايتگر بود .
پس از پيروزي انقلاب و فرمان امام مبني بر تشکيل جهاد سازندگي سابق به عنوان عضو شوراي فرماندهي اين نهاد در شوشتر انتخاب شد . با اينکه عضو جهاد سازندگي بود اما با صدور فرمان تشکيل کميته انقلاب اسلامي سابق از سوي امام خميني (ره)با همکاري دوستانش اقدام به تشکيل اين نهاد در شوشتر کرد.
او با فعاليتهاي شبانه روزي وچشم گير وبا قبول مسئوليت در جهاد سازندگي شوشتر؛ با انجام خدمات عمراني در روستاهاي اين شهرستان کارهاي ماندگاري را از خود به يادگار گذاشت.
دومين کار مهم محمدعلي در اين دوران برقراري امنيت در شوشتر و گتوند بود.با حضور او جوانان انقلابي در اين شهر,ضد انقلاب و بازمانده هاي حکومت شاه خائن هرگز فرصتي براي ابراز وجود نيافتند.
با صدور دستور تاريخي امام خميني(ره)مبني بر شکل گيري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين بار هم باز محمدعلي بود که براي اجراي اين دستور مولا ومقتدايش در شوشتر پيشقدم مي شد.
پس از راه اندازي سپاه در شوشترو به دنبال اصرار و اشتياق مردم وپاسداران اين شهر ,فرمانده کل سپاه اورا به عنوان فرمانده سپاه شوشتر منصوب کرد.ا و فعاليت هاي زيادي براي سازماندهي و تشکل بخشيدن به سپاه انجام داد و در کنار مسئوليت فرماندهي سپاه، مسئول ستاد برگزاري نماز جمعه در شوشتر نيز بود.
با تشديد فعاليتهاي ضد انقلاب و عوامل بيگانه در کشور و وارد کردن 5استان به جنگ داخلي او با فرماندهي يک گروه 20 نفري عازم کردستان شد وتا ايجاد آرامش نسبي در اين ديار وحمايت از مردم مظلوم کردستان به مقابله با دشمنان داخلي پرداخت.
شروع جنگ تحميلي فرصت ديگري بود تا محمدعلي توانمنديهايش را نشان دهد.پس از آغازجنگ تحميلي او اقدام به جذب , سازماندهي و آموزش نيروهاي مردمي کرد . در اين راستا دو گردان را سازماندهي کرد و در عمليات مختلفي شرکت نمود .محمدعلي همراه با نيروهاي تحت امر خود ضربات خرد کننده اي به ارتش دشمن واردکرد.يکي از علل سد شدن پيشروي دشمن در آغاز جنگ تحميلي ,با آشفتگي و عدم آمادگي نيروهاي مسلح در آن زمان حضور فرماندهان اسطوره اي مانند محمدعلي خدري نژاد بود.
در نيمه دوم سال 1361 به اهواز منتقل شدو در شوراي پاکسازي منطقه 8 از وجود بازماندهاي خيانتکار حکومت شاه مشغول به خدمت شد.
در آستانه عمليات والفجر مقدماتي براي چندمين بارعازم منطقه شد و در کنار بسيجيان و يار ديرينه اش شهيد ضرغامپور در اين عمليات شرکت کرد .
محمدعلي در اين عمليات همراه با دوست دوران سخت مبارزات يعني شهيد ضرغامپور به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
فزت و رب الكعبه
به خداى كعبه آسوده خواهم شد ، هر گاه كه موقع آن رسد كه بايد از اين دنياى مادى و بد به ملاقات معبودم روم . اى خداى كعبه گواهى به وحدانيت تو ميدهم و ميدانم و اقرار ميكنم كه خداى آسمانها و زمينها و آنچه درآنها است تو هستى ، ناظر اين دارفناپذيرتو هستى و صاحب روز وصال بندگان خاص از ميعادگاه به تو ، تو هستى . اى خداى كعبه گواهى ميدهم كه بعد از همه پيامبرانت محمد(ص) آخرين فرستاده بسوى امتش از جانب تو آمد و وحى را تو بر او نازل كردى و گواهى بر امامت على(ع) ,قرآن ناطق ,به عنوان اولين امام بعد از پيامبر(ص) و بعد از او يازده دُر دُرفشان ميدهم . اى خداى محمد(ص) گواهى ميدهم خمينى فرزند خلف پيامبرت است و اوست كه بعد از 1400 سال باز اسلام را در دنيا تجلى بخشيد . ( خدايا به حق آخرين نماز صبح على(ع) در محراب شهادت خمينى را تا بر چيره شدن كفر و كافر و نفاق و منافق و استقرار كامل دينت و ظهر روشنيت ,نگهدار .
اى خدا ما شيعيان پيرو كسى هستيم كه ميگفت : دنيا برايم از آب دماغ بُز مريضى بى ارزش تر است . شيعيان كسى كه ميگفت : اى دنيا برو اين طوق را بر گردن ديگرى نِه كه خودرا به دنيا فروخته است ، شيعيان كسى هستيم كه وقتى احساس كرد بايد از اين دنيا برود فرياد برآورد كه : (به خداى كعبه آسوده شدم) به خدا قسم اگر اقامتم در اين دنيا به دست خودم بود يك لحظه در اين خراب آباد نمى ماندم . اى دنيا با متعلقاتت بدانيد كه همه شما را فروخته ام به اسلام عزيز . اى دنيا هستند چيزها و كسانى در تو كه به آنها علاقه دارم اما اسلام را بيشتر دوست دارم . محمدعلي خدري نژاد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : خدري نژاد , محمد علي ,
بازدید : 186
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,924 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,025 نفر
بازدید این ماه : 2,668 نفر
بازدید ماه قبل : 5,208 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک