فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

عليدادي ده کهنه , قدرت اله

 

زمستان 1336 ه ش در يکي از روستاهاي بخش دهدز درشهر ايذه به دنيا آمد . دوران کودکي و دبستان را در دهدز گذراند و بعداز آن همراه با خانواده به اميديه رفت. او تحصيلاتش را در اميديه آغاز کرد, علاقه ي زيادي به رياضي و فيزيک داشت و آنها را به دقت مطالعه مي کرد . به سوار کاري و تير اندازي نيز اشتياق داشت.
اودر دوران تحصيلات راهنمايي با شناختي که از حکومت فاسد پهلوي از يک سو ,وافکار رهايي بخش والهي امام خميني(ره)از سوي ديگرپيداکرد وارد مبارزه با آن حکومت شد.
ابتداي مبارزاتش فقط به مبارزه ي سياسي محدود بوداما با گذشت ايام و شدت گرفتن اقدامات ووابستگي هاي حکومت شاه به دشمنان خارجي مردم ايران اورا بر اين داشت تا وارد مراحل ديگر مبارزات شود.
سالهاي تحصيل در دبيرستان فرارسيد وانقلاب اسلامي وارد مراحل حساس وسرنوشت سازي شد.قدرت الله عليدادي با داشتن روحيه مذهبي و اسلامي و بروز لياقتهاي فردي عضويکي از گروههاي مسلح پيرو خط امام ,به نام منصورون شد .
او آموزشهاي مقدماتي نظامي را طي کرد و وارد فاز نظامي مبارزه عليه حکومت پهلوي شد.سه سال مانده به پيروزي انقلاب اسلامي او ديپلمش را گرفت ,اين شرايط باعث شد او تمام وقت به فعاليت ومبارزه باحکومت ستمگرشاه بپردازد.
در بهمن 1357 قبل از ورود امام خميني(ره) به ايران ,او همراه دو نفر ديگر از همرزمانش به تهران مي رود و در درگيري هاي مسلحانه ي 22 بهمن 1357 که بين مردم وکارکنان نيروي هوايي ارتش از يک سو ونيروهاي گارد جاويدان وسازمان امنيت شاه از سوي ديگر بود,شرکت کند.
با پيروزي انقلاب اسلامي او در بهار 1358 با تشکيل جهاد سازندگي سابق در استان خوزستان به اين نهاد انقلابي مي پيوندد .
بعداز آن با دستور معمار کبير انقلاب اسلامي کارآمدترين نهاد انقلاب يعني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشکيل مي شودوقدرت الله عليدادي به اين نهاد مقدس واردمي شود.
مردم ايران وبه خصوص جوانان انقلابي هنوز سرگرم مقابله با مزدوران وعوامل بيگانه در 5استان کشور بودند که دشمنان ايران ,ديکتاتور عراق,صدام را واداربه آغاز تهاجم همه جانبه به مرزهاي ايران مي کنند.
با آغاز جنگ تحميلي قدرت الله عليدادي درمنطقه ي مرزي شلمچه حضور پيدا مي کند و فصل ديگري از زندگي پر شور و حرارتش را در خاکريزهاي جبهه رقم مي زند.
به دليل ويژه گي هاي بارز اخلاقي و تواناييهاي نظامي در بسياري از عمليات از جمله شکست محاصره ي آبادان، فتح المبين، والفجر مقدماتي و... شرکت مي کند .او در اين حضور تاثيرگذار وکارآمد,فرماندهي رده هاي مختلف را بر عهده مي گيرد.
عمليات کربلاي 2 برايش رمز و راز ديگري داشت. او در عمليات کربلاي 2 به عنوان فرمانده يکي از محورهاي عملياتي و جانشين فرمانده عمليات لشکر 9 بدر واردعمليات شد.حضورفيزيکي او در عمليات کافي بود تا رزمندگان اسلام روحيه اي دوچندان بگيرند,درآن عمليات با شجاعت تمام به نبرد با دشمناني رفت که از جاي جاي دنيا جمع شده بودند تا انقلاب حسيني مردم ايران را به شکست بکشانند.
غروب روز دوم عمليات با اصابت ترکش خمپاره ي دشمن ,اومزد سالها تلاش ومجاهدتش را گرفت وبا پيکري خونين در محضر رسول الله (ص)حاضر شد.
قدرت الله عليدادي از سبز پوشان آغشته به خون شهيدان کربلا و از مرثيه خوانان ياران خدا بود. او از عارفان گمنام و گمنامان مشهور عندا الله بود؛ وجودش را از نيست مي دانست و حيات جاويد را مي ديد. مرگ سياه را به مسخره گرفته بود .او رايت سبز عشق را بر دوش کشيد و سرود صبر وايثار را بر زبان جاري ساخت.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


وصيت‌نامه
بسم رب الشهدا
الذى خلق الموت و الحيوه ليبلوكم ايكم احسن عملا - سوره الملك‌آيه 2
خدا مرگ و زندگى را آفريد تا بيازمايد كه كداميك از شما درستكارتريد.
درود و سلام به رهبر كبير انقلاب امام بزرگوارو سلام به خانواده‌هاى شهداى اسلام .
اينجانب قدرت اله عليدادى در اين شرايط از زمان،راه رسيدن به هدف خود را انتخاب كرده‌ام در اين شرايط كه دشمنان اسلام و خدا و انسانيت در روى زمين فساد مي كنند و حق را به ناحق ، خيررا به شر، عدل را به ظلم ، هدايت را به ضلالت و جهالت ، عهد و امانت را به خيانت و غارت ، جوانمردى و آزادى را به بردگى و اسارت ، عشق و ايمان را به تمايل‌چرانى منحرف كردند؛و براى حفاظت و نگهدارى از مفاسدشان مردان خدا را كشتند، خانه‌هايشان را غارت كردند، به حيثيت و ناموس شان تجاوز كردند,جهاد را تنها راه احقاق حق مي دانم.
نگاهى به شيعيان مظلوم لبنان بكنيم، اينها شاهدان عينى هستند. صدام كثيف ، نوكرشرق و غرب چه ازملت مسلمان ايران‌مي خواست كه به شهرهاى‌ما تجاوزكرد ، برادرانمان را به شهادت رساند، خانواده‌ها را آواره كرد، شهرها را خراب كرد.
در بعضى از شهرها به مادران و خواهران چه كارها كه نكرد، نه به كودكان رحم كرد و نه به زنان و پيران .صدام كثيف چرا اين چنين بر سر ملت مسلمان آورد؟ براى اينكه اسلام و قرآن كريم را در بين آنها مي ديد . اسلام و قرآن كريم آمده است براى اينكه فساد را ازروى زمين‌برچيندو ريشه‌اش را بكندودراين‌زمان تمام ظالمان دست‌دردست هم داده‌اند تا اسلام را بردارند.
به يارى خداوند بزرگ و همت شما مسلمانان ريشه ظلم وفساد درروى زمين بر چيده خواهد شد . اى خداوند بزرگ ، اى كه همه عالم را آفريدى و همه از آن توست ,من هم به درگاه تو روى آوردم و راه تورا انتخاب كردم و درراه تو ,هرچه‌كه‌ازآن توست به تو باز مي گردانم و تورا سپاس مي گذارم كه حقيقت خويش را يافتم و به تو پناه بردم و جز تو انتخاب نكردم.
اى برادران و خواهران مسلمان, غافل ازخداى خود نشويد هر چه نعمت داريم از آن خداوند بزرگ است. قدر نعمتهاى خداوند بزرگ را بدانيم .قدر رهبر كبير را بدانيم. ببينيددرلبنان مسلمانان را چرا مى‌كشند، چه مظلومانه و غريبانه آنها را تكه تكه مى‌كنند و هيچ امنيتى وجود ندارد. مال و جان و ناموس آنها هميشه در خطر است. ببينيدچگونه ظالمان و جباران به ملتهاى تحت ستم مفاسد را تحميل مي كنند و آنها را وادار و عادت به فساد مى‌كنند، فساد اخلاقى ، فرهنگى ، اجتماعى ،...
ببينيد وضع اين ملتها را كه چگونه در مفاسد غرق شده‌اند ، نه در اين دنيا عزت وشرافت‌وخودى دارند,نه در آخرت ,و بدانيم قدر نعمتهاى خداوند بزرگ را.
تا ناله و غم و اندوه مادرى و اشك يتيمى جارى نگشت خداوند نعمتى را نصيب ما نكرد، بدانيم قدر اين نعمتهارا كه حاصل ناله مادران و اشك يتيمان و بى‌سرپرستى بيوه زنان است.
خداوند بزرگ اسلام و امام عزيز و مسلمين را حفظ كند.
راجع به وضع عيالم و بچه‌هايم و بدهكاريهايم و خانواده‌ام نامه هاى جداگانه نوشتم.درضمن‌درگلزار شهيدان آغاجارى مرا دفن كنيد.
والسلام قدرت اله على دادى


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : عليدادي ده کهنه , قدرت اله ,
بازدید : 138
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 18 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,712,710 نفر
بازدید این ماه : 4,353 نفر
بازدید ماه قبل : 6,893 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک