فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

فرد چيان ,محمد رضا

 


هشتم آذر ماه 1338 ه ش در خانه اي کوچک و خانواده اي مذهبي در شهر انديمشک به دنيا آمد .شش ساله بودکه به مدرسه رفت , استعداد فوق العاده اي داشت و از دانش آموزان موفق بود . از آغاز تحصيل در دوره ي ابتدايي علاقه زيادي به مطالعه و تحقيق داشت . او قبل از پايان تحصيلات اين دوره با کتب مذهبي آشنا شد. دوران متوسطه را در دبيرستان دکتر شريعتي فعلي انديمشک شروع کرد. محمدرضا در سال آخر رشته علوم تجربي تحصيل مي کرد که مبارزات مردم ايران با حکومت پهلوي از حالت مخفيانه خارج شد و به خيابانها کشيده شد.با اوج گيري انقلاب اسلامي مردم ايران او که از مدتها قبل به صورت مخفيانه با حکومت دست نشانده پهلوي مبارزه مي کرد,به مبارزه و رودررويي آشکار با با حکومت فاسد شاه پرداخت.
محمدرضا بعد از آن خود را وقف اين نهضت الهي کرد . با وجود خفقان شديد ,اومسئوليت پخش نوارهاي سخنراني، اعلاميه و پيام هاي امام خميني(ره)وتهيه وتوزيع کتابهاي مذهبي؛ ديوار نويسي، برنامه ريزي وسازماندهي مردم وبه خصوص دانش آموزان را براي شرکت در تظاهرات ضد شاه را به عهده گرفت.
ماموران امنيتي شاه مدتها به دنبال او بودند. روز 27 دي ماه سال 1357 که به خاطر شهادت تعداد زيادي از هموطنانمان به چهار شنبه سياه مشهور است ,ماموران شاه وحشيانه به خانه ي پدر محمدرضا وعده اي ديگر از انقلابيون يورش مي برند و اورا به همرام تعدادي ديگر از انقلابيون دستگير مي کنند.
رهبري هاي خردمندانه امام خميني (ره) و جانبازي و رشادتهاي مردم ايران انقلاب اسلامي را به پيروزي مي رساند.
22 بهمن 1357 حکومت شيطاني شاه واژگون مي شود وحکومت جمهوري اسلامي تأسيس مي گردد. محمد رضا براي به ثمر رسانده انقلاب اسلامي تحصيل را کنار گذاشته بود ,اوبعد از بازگشايي مدارس در اول اسفند ماه سال 1358 موفق به اخذ ديپلم در رشته ي تجربي مي شود.
با شروع جنگ تحميلي عراق که به نمايندگي از دنياي استعمار برعليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت ؛بارديگر محمد رضا وارد عرصه ي مبارزه شد.
مي گفت:" نمي توان آرام نشست در حالي که دشمن به خانه مان هجوم آورده .:
محمدرضا از اولين روزهاي آغاز جنگ درمهر ماه سال 1359 به جبهه رفت وتا اسفند ماه سال 1362 که به شهادت رسيد,در چندين نوبت در جبهه هاي جنگ حق عليه باطل حضور داشت. محمدرضا با مشاهده ي تنگناهاي اقتصادي و تحريمهاي بين المللي ,تنها راه کمک به پيشبرد اهداف دفاع مقدس مردم ايران بر عليه دشمنان را اتکا به توانمنديها و امکانات داخلي مي دانست,اوباتشکيل بسيج عشاير در انديمشک و دزفول وبا ايجاد تشکيلات منسجم با همکاري مردم اقدامات چشمگيري در تهيه نيازهاي جبهه انجام داد. او مسئوليتهايي را در اين راه به عهده گرفت؛ فرماندهي بسيج سپاه انديمشک، مسئوليت طرح لبيک خميني و فرماندهي بسيج عشايرمنطقه ي الوار گرمسيري از جمله مسئوليتهاي او بود.
بعد از عملکرد موفق و بي نظير محمد رضا در اين سمتها او به عنوان قائم مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب شد.
مسئوليتهاي محمد رضا در پشت جبهه مانع از حضورش در خط مقدم جبهه نمي شد,هرگاه عملياتي در پيش بود ياشرايط حساسي پيش مي آمد محمد رضا فورا به جبهه مي رفت وبا برداشتن اسلحه يا هدايت وفرماندهي نيروهاي رزمنده به مقابله با دشمن مي پرداخت.اسفند ماه سال 1362 نيروهاي ايران عمليات بزرگ خيبر را درجزاير مجنون آغاز کردند و موفق شدند اين جزاير را با ده ها حلقه چاه نفت تصرف نمايند.محمدرضا فردچيان با اينکه در آن زمان قائم مقام فرمانده سپاه انديمشک بود,در اين عمليات شرکت کرد و به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله رب الشهدا
لباس رزم ميدان را بپوشيدم خداوندا نصيبم كن شهادت را
اسلام دين عمل بدون اكراه و ابهام است ، تمام آنچه بشر در دنيا بدان نيازمند است بدون تكلف ،تكليف شده و بارى گران بر دوش آدمى نگذاشته است « لا يكلف الله نفسا الا و سعها» آيه 185 سوره بقره
و آموزش اسلام ، سازنده انسان كامل است تا از نتيجه اعمال و افعال و حتى افكار و انديشه‌هاى دنياى خود در قيامت بهره‌بردارى نمايد. اين كلمات شمه‌ائى است از اسلام راستين كه من بدان معتقد هستم و راه خود را كه به سوى الله سير مي كند ,هموار مي سازم و به آن راه خون خواهم داد, چنانكه حسين و حسين ها دادند، در زندگيم تاكنون عاشق نشده‌ام ولى عشق به امام مرا عاشق كرد، وصيت من به همرزمانم اين است که روحانيت اصيل را حفظ كنيد كه ستون انقلابند و به هيچ فردغيرمتعهدومعتقدبه اصل ولايت فقيه اعتماد ننمائيد، قرآن و نهج البلاغه را بيشتر بخوانيد، حق فقرا، ايتام وبه خصوص خانواده شهدا را دريابيد.
وصيت من به اهل خانواده :پدرو مادرم اين است که تمام اموال منقول و غير منقول مرا به بنياد مستضعفين بدهيد و همكارى مستمر با آن بنمائيد، نزرها را بين مستضعفين توزيع نمائيد. الهام ، نسرين ، شهرزاد، قرآن را بخوانيد و بدان عمل كنيد و همچون شهناز زينب‌گونه زندگى كنيد. عليرضا اول درس ات را بخوان دوم ورزش را از يادت نرود، سوم سپاه به جوانى چون تو احتياج دارد جوانمرد باش و به افتادگان كمك كن .
شهناز همانگونه كه هستى باش همچون زينب (س),بعد از من زينب خانه توئى.
تدريس قرآن را فراموش نكن و آموزش را مبدأ كارهايت قرار ده .پدرو مادر,از برخوردهاى فاميلى دورى كنيدو به همديگر نزديكتر شويد با فاميل در تماس دائم باشيد ,درشادى و عزا و ياور و غمخوارهم باشيد. بعد از من اشك مريزيد كه باعث عذاب روح من است. درسوگ من منشينيد كه عذاب روح من است . پدرو مادرم ،عزيزانم مرا ياد كنيد وبا سوره‌ائى روح مرا شاد كنيد. محمد رضا فرد چيان


آثارباقي مانده از شهيد

بسم الله الرحمن الرحيم
اينك كه به جلدى نو ميروم و زندگى تازه ائى را شروع مي كنم و آنهم عضو شدن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ايران مسئوليتم بيش از پيش سنگين تر مي گردد، بارالها به تن قطعه قطعه شده شهيدان پاسدار تورا شاهد مي گيرم كه اين راهى را كه من انتخاب نمودم راه توست و در اين راه روزى و حتى لحظه‌اى بيم و هراس به خود راه ندهم و در اين راه مستحكم و استوار مقاومت مي كنم تا حكومت عدل الهى را به رهبرى مهدى موعود (عج)به ديدگانم روشن نمايد.
اينك كه ميروم تا فتح ظفر را به آغوش گيريم و صدام و صداميان را شكست مفتضحانه‌ائى دهيم . والسلام


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : فرد چيان , محمد رضا ,
بازدید : 263
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,931 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,032 نفر
بازدید این ماه : 2,675 نفر
بازدید ماه قبل : 5,215 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک