فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

موري بازفتي ,قربانعلي

 

عيد قربان سال 1330ه ش بود که در لالي متولد شد. تولدش خانواده بازفتي را غرق در شور و شادي کرد. مادر وپدرش از ارادتمندان به اهل بيت رسول الله(ص)بودند,آنها همزماني ولادت فرزندانشان را با عيد مبارک قربان گرامي داشتند ونامش را قربانعلي گذاشتند,آنها آرزو داشتند او روزي به جرگه شهداي راه مولايش علي(ع) بپيوندد.
قربانعلي دوران شيرين کودکي را در بخش لالي سپري کرد ,اوکودکي فوق العاده تيز هوش و زرنگ بود و زود موردتوجّه همگان قرار گرفت .
از کودکي محروميت را لمس کرد , اوقات فراقتي نداشت تا بتواند به بازي هاي کودکانه مشغول شود.اومثل بيشتر کودکان آن دوره از کودکي کار مي کرد تا به کمک ساير اعضاي خانواده بتوانند هزينه هاي زندگي خانواده را تامين کنند.
با گذراندن دوره ي تحصيلات ابتدايي وراهنمايي ,براي تحصيلات دبيرستاني راهي مسجد سليمان شد .حضوراو در مسجد سليمان کمک زيادي به همکلاسي هايش بود. از آن به بعد خانه ي آنها محلي براي کلاس هاي رفع اشکال دانش آموزان وهم کلاسي هاي قربانعلي شده بود. او مجبور شد به علّت مشکلات اقتصادي دوسال آخر دبيرستان راشبانه طي کند تا روزها بتواند کار کند.
بعد از اخذ ديپلم به سربازي رفت. آن سالها همزمان با نهضت مردم عمان برعليه حکومت اين کشور بود. تعدادي از نيروهاي نظامي ايران به دستور شاه خائن براي سر کوبي مردم تحت ستم اين کشور به عمان اعزام شدند.قربانعلي هم يکي از افرادي بود که براي شرکت در اين جنگ که به جنگ ظفارمعروف ظفار شد ,در نظر گرفته شد اما او با درايت و تيز هوشي خاصي از رفتن به ظفار امتناع کرد و مانع از اعزام جمعي از دوستانش شد .
بعد از اتمام خدمت در شرکت ملي حفاري ,وابسته به شرکت ملي نفت ايران مشغول خدمت شد. او در آن سالهايي که ظلم و فساد بيداد مي کرد ,سخت مقيّد و پايبند به اصول اسلامي بود و فقط به رضاي خدا مي انديشيد.
با شدت گرفتن قيام مردم ايران او هم به موج پر خروش درياي انقلاب پيوست و با شرکت در اعتصابات شرکت نفت و تظاهرات وراهپيمايي هاي مردمي انزجار خود را از رژيم فاسد پهلوي نشان داد.
سخت مقيّد به قرائت قرآن بود و مرتب نهج البلاغه را مي خواند .با پيروزي انقلاب اسلامي به سپاه پيوست و فعاليت هاي شبانه روزي خود را در برقراري نظم و امنيت ,و سر کوب منافقين ضدمردم شدت بخشيد .نترس بود و شجاعتش در برخورد با اشرار و منافقين زبانزد عام و خاص , به دنبال نا آرامي ها واختشاشات ضد انقلاب در کردستان عازم آن ديار شد و تا پاي جان از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دفاع کرد.
هنوز درگير مبارزه با ضد انقلاب بود و امنيت کامل در غرب کشور برقرارنشده بودکه جنگ تحميلي عراق وهم پيمانانش برعليه جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
با آغاز جنگ اوبه جنوب برگشت و در خطوط مرزي خرمشهر وشلمچه به دفاع از کشور پرداخت .اودر مبارزه با دشمن هيچ ترسي نداشت, در يک عمليات رزمي پس از در هم کوبيدن دشمن بعثي در يک عمليات غافلگيري براي مدت کوتاهي به اسارت دشمن در آمد اما با نبوغ وهوش بي نظيري که داشت پس از چند ساعت از دست دشمن نجات پيدا کرد وبه مواضع نيروهاي خودي برگشت.
درحين شجاعت مثال زدني,تواضع و فروتني مشخصه اصلي او بود . با پدرومادر، اهل خانه و دوستان با نهايت تواضع بر خورد مي کرد . ساده و بي آلايش بود. در حفظ بيت المال کمال دقت را به عمل مي آورد . در طول چند سال خدمت عليرغم داشتن مسئوليتهاي مختلف حتي براي يکبار هم با خودروي سپاه به مرخصي نيامد و عموماً از وسائل نقليه عمومي استفاده مي کرد.
سر انجام آن سرو بلند پس از سالها تلاش و مجاهدت در حاليکه جانشين رئيس ستاد لشکر 7 ولي عصر (عج) را به عهده داشت ,در منطقه عملياتي نصر 4 درجبهه بانه به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : موري بازفتي , قربانعلي ,
بازدید : 188
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,708 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,400 نفر
بازدید این ماه : 6,043 نفر
بازدید ماه قبل : 8,583 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک