فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سيد نور ,سيد ناصر

 


سال 1340 ه ش در خانواده اي مذهبي و متعهد و از سلسله سادات در يکي ازروستا هاي شهرستان بستان به دنيا آمد ، دوران کودکي او در زادگاهش بود . در دامن خانواده اي مذهبي و عاشق اهل بيت (ع) پرورش يافت . تحصيلات ابتدايي را در زادگاهش گذراند وبعد از آن براي ادامه تحصيل راهي شهربستان شد .او ضمن تحصيل براي کمک به خانواده اش تابستانها کار مي کرد تا يار و ياور خانواده اش باشد .
از کودکي با محروميتهاي ناشي از حکومت فاسد پهلوي آشنا شد .اوبا ديدن تبعيضها ونابرابريهاي موجود در کشور بغض وکينه ي حکومت شاه ستمگر را به دل گرفت.آشنايي او با مبارزان و مبارزات مردم با ظلم و ستم رژيم پهلوي به او تجربه هاي زيادي آموخت ، ناصربا الهام از مکتب امام حسين (ع) در مبارزات و راهپيمايي ها ي ضد رژيم شاه از تمام وجودش بهره مي جست.
سالي که او مدرک پايان تحصيلات متوسطه ي خود را مي گرفت, همزمان با پيروزي ملت سر افراز ايران اسلامي بر رژيم پهلوي بود و امام خميني؛ آن مجاهد فرزانه به وطن بازمي گشت ،سيد ناصرنيزمانند ديگر فرزندان معنوي روح الله که در گوشه و کنار کشور با تمام وجود به او دل و جان سپرده بودند ؛ براي حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در مقابل عوامل بيگانه به کارهاي عمراني و فرهنگي در روستاهاي عرب نشين استان خوزستان همت گماشت .
سال 1358 به جمع سبز پوشان پاسدار پيوست و به دفاع همه جانبه از کشورش و دستاوردهاي نوراني انقلاب اسلامي در برابر خرابکاران اعزام شده از خارج براي ايجاد جنگ داخلي در خوزستان پرداخت .
به دنبال تهاجم سراسري و ناجوانمردانه عراق به مرزهاي کشور, او به اتفاق برادرش و جمعي از همرزمان در عمليات شبانه با شبيخون هاي شجاعانه به همراه شهيد علم الهدي در شکستن محاصره سوسنگرد و بازپس گيري آن دليرانه جنگيد .
سيد ناصر در عمليات طريق القدس نيزهمراه برادرش سيد فرج حماسه آفريد .او در آغاز سال 1360 شاهد پرواز سيدفرج بود ,او خطاب به برادرش گفت:
آنگاه که در خون غلتيدي و صداي ناله ات در بيابان خشک در هم پيچيد و آنگاه که فرشته ها تو را در آغوش گرفتند و از تو استقبال کردند و تو را از انساتنهاي غرق درضلالت و گمراهي نجات دادند, من در گوشه اي ، حسرت زيبايي عروج تو را مي خوردم .هنگامي که عروج پر فتوحت اوج گرفت و از چشمان کم سويم محو شدي ...
شهادت برادرش عزم اورا براي مقابله با متجاوزان به ايران اسلامي بيشتر کرد . سيدناصردر عمليات فتح المبين حضورداشت و از ناحيه دست مجروح شد . وقتي خبر شهادت سعيد درفشان معاون فرمانده تيپ دوم لشکر7ولي عصر (عج)را به او دادند ,غرق در اندوه شد .
دوره ي غربت فرزندان حضرت روح الله بود ,همه ي دنياي ظلم وستم با تمام تسليحات وسازوبرگ نظامي در يک طرف جبهه بودند ورزمندگان اسلام نيز با کمترين سلاح اما ايماني راسخ واراده اي الهي درطرف ديگر,جنگ احزاب دوباره تکرار شده بود.
جاي ايستادن نبود,سيدناصر بعد از عمل جراحي به جبهه بازگشت .اودرعمليات بيت المقدس ، رمضان در شرق بصره ، محرم در محور شهر هاني – زبيدات , عمليات والفجر مقدماتي در محور چزابه – فکه ، والفجر 1 در شمال فکه, والفجر 2 در محور حاج عمران و همچنين والفجر 3 در محور مهران شرکت فعال داشت .
اوبا شرکت در اين عمليات و رشادتهايي که از خود بروز داد, برگ زريني در زندگي سراسر ايثار وحماسه اش به ثبت رساند.
به دنبال موفقيت ها و کارهاي خارق العاده اي که سيدناصر در جبهه از خود به يادگار گذاشت,فرماندهان عالي جنگ او را به ماموريتهاي شناسايي برون مرزي از جمله شهرهاي بصره ، العماره و سامرا اعزام کردند.
اودراين ماموريت به زيارت زيارت امامان بزرگوار شيعه در شهرهاي عراق نايل شد و توانست اطلاعات حساس وخيلي مهمي از سپاه دشمن به دست آورد.
عمليات خيبر يکي از مهمترين عمليات رزمندگان ايران اسلامي بر عليه متجاوزين است در اين عمليات نيز دشمن با به کار گيري سلاحهايي شکار هواپيما وبالگرد ,بر عليه نيروهاي پياده ايران سعي در حفظ استحکامات خود داشت . سيد ناصر که پس از انجام شناسايي هاي خارق العاده از مواضع دشمن کمک شاياني به طراحي واجراي اين عمليات کرده بود با حضور در عمليات ,با برداشتن اسلحه در کنار بسيجيان وپاسداران به نبرد با دشمن مي پرداخت.
يکي از تير بار هاي هوايي دشمن با مقاومت و به رگبار بستن نيروهاي ايراني مانعي در تحقق اهداف اين عمليات شده بود.سيدناصر با حمله ودرگيري تن به تن موفق شد تيربار دشمن را از کار بياندازد.اودر اين عمليات از ناحيه سر و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد. ده روزبعد در تاريخ 12/ 12/ 1362 به برادرشهيدش سيد فرج سيدنور و دوستانش پيوست . در اين عروج الهي, شهيد عبدالمحمد سالمي از دوستان صميمي سيدناصر نيز همراه او بود.
سيد ناصر در نامه اي به برادرش مي نويسد:
برادر عزيز و صبورم ,سلام عليکم بما صبرتم
بي شک اين نامه را براي روزي مي نويسم که در اين دنيا کنار هم نباشيم اما چه کسي زود تر از ديگري به لقاء پروردگار خواهد شتافت ، اوست که حکم مي کند و او خير الحاکمين است .
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : سيد نور , سيد ناصر ,
بازدید : 174
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 512 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,204 نفر
بازدید این ماه : 4,847 نفر
بازدید ماه قبل : 7,387 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک