فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

صفويان,سيد جمشيد

 

او ثمره سالها نبرد فرزندان شجاع خطه ي خوزستان با دشمنان قسم خورده ي اسلام ناب محمدي در جبهه ها بود. شجاعتش کم نظير بود و اين نعمت ارزشمند را از اجداد طاهرينش به ارث برده بود .مهربان و خوش اخلاق بود و چون اکسيري جذاب همه را به دور خود جمع مي کرد. در چهره اش آرامشي محسوس ديده مي شد که خبر از آرامش جاويد مي داد .
سال 1341 ه ش در شهرستان دزفول پا به عالم خاکي نهاد . از دوران کودکي با فرهنگ غني اسلام و شهادت آشنا شد. با شرکت در جلسات قرائت قرآن به تکميل اندوخته هاي اعتقادي و مذهبي خود پرداخت. در هر اجتماعي که شرکت مي کرد با قدرت و نبوغ و ذکاوت ذهني که داشت مسائل را فرا مي گرفت و آنها را با چهره ي زيبا و کاملتر در حرکات و سکناتش به عرصه ظهور مي گذاشت و همين وجه, امتياز ايشان از هم سن و سالانش مي شد، از همان اوان نوجواني قدرت روح مديريت در اعمالش مشهود بود, به طوريکه در جامعه ي مملو از فساد وتباهي دوران سلطنت پهلوي ودر سن 14 ،15 سالگي ,هدايت و کنترل جلسات حسينيه شهيد علم الهدي و مسجد امام حسين (ع) را به همراه چهره هاي شاخصي چون, سيد عنايت اله علم الهدي و لياقتي راد ,به عهده گرفت قبل از انقلاب که حکومت ستم شاهي وجود جلسات مذهبي را در مساجد و حسينيه ها براي بقاي خود منشاء خطر مي دانست ,به وسيله ساواک در صدد تعطيل کردن اين مراکز بر آمد. به دنبال اين موضوع سيد جمشيد ,جلسات قرائت قرآن را از مسجد و حسسنيه به منازل منتقل کرد و به صورت مخفي بر گزار مي کرد. در همان موقعيت حساس يکي از کتابهاي اعتقادي ممنوع شده را که حدود پانصد صفحه بود و يک جلد از آن به دزفول آورده شده بود در عرض سه روز توسط او و دو نفر از دوستانش باز نويسي و در شهر توزيع شد. در جلسات قرآن به جز آموزش هاي فرهنگي به آموزش هاي رزمي و همچنين برگزاري اردوهاي فرهنگي و جهادي همت مي گماشت.
سيد جمشيد صفويان پس از پيروزي انقلاب يکي از عناصر اصلي تشکيل کميته انقلاب اسلامي(سابق)در دزفول بود. او در اين نهاد منشاء فعاليتهاي فرهنگي، امنيتي فراواني بود .وقتي دشمن بعثي عراق به سر کردگي استکبار جهاني با حمايت دنياي کفرو با چکمه هاي خونين به خاک کشورمان حمله ور شد, سيد جمشيد با درک و احساس مسئوليتي که در اين مقطع از زمان در قبال انقلاب اسلامي و خونهاي بنا حق ريخته شهيدان داشت ,راهي ميدانهاي جبهه حق عليه باطل شد و با بروز استعدادهاي خود در ميدان نبرد در مدت توانست به سمت فرماندهي يکي از گردانهاي لشکر 7 وليعصر (ع) انتخاب شود .
مجموعه سجاعاي اخلاقي،تزکيه نفس وروح مسحيايي, از او انساني وارسته ساخته بود.
سيد جمشيد از اولين روزهاي جنگ که به جبهه آمد تا عمليات کربلاي 4که به شهدت رسيد ,جبهه را ترک نکرد وبا حضوري موثرحماسه هاي بي شماري را خلق کرد.
فرمانده دلاور گردان بلال حبشي وسرباز شجاع حيدر کرار و حماسه ساز عمليات هاي بيت المقدس، والفجر و خيبر , پس از سالها نبرد در ميادين جبهه و جنگ در غروب عمليات کربلاي چهار دهم دي ماه سال 1365 مزد تمام خدماتش را از خدايش گرفت و با بدني خونين به ديدار جدش شتافت.
در وصيت نامه ا ش نوشته:
هميشه با وضو باشيد؛ عزيزان من بر امواج دريا و ابرهاي آسمان خانه نسازيد و فريب خروش اين و بلندي آن را نخوريد که اسفل السافلين به سقوطتان مي کشاند و از مرتبه بلند احسن التقويم محرومتان مي سازد. مردم، عزت واقعي آن است که سر تسليم و رضا به آستان مقدس آن حضرت فرود آوريد، وجود را وجود او دانسته، و در اوج درد از عمق جان حمد و سپاس او را به جاي آوريد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
نجاة منك يا سيد الكريم نجبنا و خلصنا بحق بسم الله الرحمن الرحيم
سلام و درود بيكران خداوند به روان پاك پيامبر بزرگ اسلام و اولاد و اصحاب خداجوى و راه يافته‌اش، رحمت بى‌پايان خداوند بر شهيدان بزرگى كه سوار بر مركب خون بر سپاه سياهى هجوم برده با گلوله و تكبيرشان سياهى شب را شكافته و نور فروزان توحيد را در برابر ديدگان متعجب مردم گمراه و گمگشته به نمايش گذاشتند«و ما كان لنفس ان تموت الا باذن الله كتابا مؤجلا و من يرد ثواب الدنيا نؤته منها و من يرد ثواب الاخرة نؤته منها و سنجزي الشاكرين». عزيزان من مرگ سرنوشت جميع انسانهاست و زمان مناسب آن به دست خداى انسانهاست و انسان سرانجام در كام مرگ فرو خواهد رفت و دنياى گذرا را وداع خواهد گفت. خوب و بد، فقير و غنى، سلطان و رعيت، بزرگ و كوچك، گمراه و راه يافته خواهند مرد و در تنگى وحشتناك و ترسناك لحد همنشين اعمال خويش خواهند شد و قبر انسان يا باغى از باغهاى بهشت است و يا گودالى از گودالهاى پر از آتش و عذاب جهنم و سپس اسرافيل در صور دميده و مردگان زنده شوند و قيامت قيام خواهد كرد وآن روز واى بر آن بيچارگانى كه در زندگى دنيوى در صور نفس خويش ندميده و مهار آمال و اعمال خويش را در كف نگرفته‌اند آرى در آن روز سخت كه روز«يوم تبلى السرائر» است و روز خروج انفال زمين. واى به حال آنان كه پرده لجاجت و جهالت بر چشم و گوش و قلب خويش كشيدند و دنياى بى‌ارزش را به سرنوشت نيك ابدى و هميشگى خويش خريدند كه در آن روز مانند تاجران ورشكسته و مسافران كشتى شكسته در كمال خسران آرزو مى‌كنند كه«انا انذرناكم عذابا قريبا يوم ينظر المرء ما قدمت يداه و يقول الكافر يا ليتني كنت ترابا»، عزيزان من بر امواج دريا و ابرهاى آسمان خانه نسازيد و فريب خروش و بزرگى اين و بلندى و تندى آن را نخوريد كه تا اسفل السافلين به سقوطتان مى‌كشانند و از مرتبه بلند احسن التقويم محرومتان مى‌سازند. مردم، عزت واقعى آن است كه سر تسليم و رضا به آستان مقدس حضرت حق فرود آورده و وجود را وجود او دانسته و در اوج درد و رنج از عمق جان حمد و سپاس او را بجاى آورده و فرياد بزنيد كه«الهى كفى بى عزا ان اكون كل عبدا و كفى بى فخرا ان تكون لى ربا» و بدانيد كه جز اين هر كس بجويد در فنا ضلال است پس«من اعتز بغير عزالله اهلكه عزه»، به هر حال اقامه نماز كنيد تا يكتاپرستتان خوانند و روزه بگيريد تا از عذاب و آتش قهر خدا در امانتان گيرد و صدقه بپردازيد تا سپر بلايتان گردد و در راه خدا با مال و جان خود به جنگ و جهاد برخيزيد تا از خاصان محبوب او شويد و از دروازه بزرگ شهادت وارد بهشت گرديد. چون وقت كم است و ما هم آماده حركت به منطقه هستيم از همه شما خداحافظى كرده و التماس دعا دارم ضمنا پدرم را وصى خود در امورات بعد از خود قرار مى‌دهم. و على الله فليتوكل المؤمنون.
سيدجمشيد صفويان 19/2/65 


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : صفويان , سيد جمشيد ,
بازدید : 301
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,805 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,906 نفر
بازدید این ماه : 3,549 نفر
بازدید ماه قبل : 6,089 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک