فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

مقامي ,سرهنگ

 


از هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران اوبيش از6 سال از بهترين سالهاي عمر خود را به صورت مداوم در جبهه ها گذراند . از هر عمليات زخمي بر تن داشت. جنگجو بود و شجاع. در وجب به وجب مرزهاي کشور جنگيد و بارها شهادت را به چشم خود ديد.
تکّه کلامش اين بود که « ما تنبلان کلاس شهادتيم » مي دانست, شهادت بالاترين افتخار آدم خاکي است.
سال 1343 ه ش در روستاي حيدر از روستاهاي شهرستان گتوند ودر ميان يک خانواده مذهبي و زحمتکش چشم به جهان گشود، پدرش اهل کار و تلاش بود و دست هاي پينه بسته اش محل بوسه فرشتگان. او مقيّد به نان حلال بود و اين را سر لوحه زندگي خود قرار مي داد. دوران ابتدايي اش را در روستاي ترکالکي سپري نمود.
نامش را سرهنگ گذاشتند واو سالها بعد شد فرمانده ,فرماندهي شجاع ودلير.
با شروع جنگ تحميلي به بسيج پيوست . در سال 1360 در حاليکه 17 بهار از عمر مبارکش مي گذشت به جبهه رفت تا در صف مدافعين آبادان قرار گيرد ,آن روزها آبادان در محاصره دشمن قرار داشت. بعد از آن در تپه هاي مدن دوشا دوش رزمندگان اسلام جنگيد. در تير ماه سال 61 13در عمليات بزرگ رمضان به ستيز با ظلم پرداخت و در جبهه کوشک از ناحيه شکم مجروح شد. پس از مداوا و سپري شدن دوره نقاهت به همراه رزمندگان ديگر آماده انجام عمليات والفجر مقدماتي شد.اين عمليات غمي بزرگ بر دل او گذاشت. شهادت يارانش از جمله ابوالقاسم ضرغامپور در عمليات والفجر مقدماتي عزم او را مصمم کرد و با خود عهد بست که تا جنگ و جهاد هست جبهه ها را ترک نکند. بعد از مداوا در بيمارستاني در اراک دوباره به ميعادگاه بهترين فرزندان آدم يعني جبهه بر گشت و در منطقه عملياتي پاسگاه زيد به عنوان فرمانده گروهان نبرد خود را تداوم بخشيد . در سال 62 13 به عضويت سپاه درآمد.
در عمليات خيبر خوش درخشيد و شجاعت و رشادت هاي پياپي او در همان ايام در شوشتر و روستاهاي اين شهرستان نقل مجالس شد .به راستي که او مالک اشتر لشکر7ولي عصر(عج)بود.
عمليات بدر آغاز شد و او علي رغم مجروحيت در عمليات خيبر و حضور چند ماهه در زير آتش سهمگين توپخانه دشمن درجزاير مجنون براي هدايت نيروهاي گردان مالک اشتر؛نبرد او در اين عمليات شنيدني است. آرپي جي اش جهنمي براي تانک هاي عراقي به پا کرد و در مواقعي که گلوله آرپي جي نداشت با نارنجک به تعقيب تانک ها مي پرداخت و با نارنجک آنها را منهدم مي کرد !!
او از جمله حماسه سازان عمليات والفجر 8 و عبور از رود خروشان اروند است؛ همان عملياتي که دنيا را به حسرت وا داشت .
سرهنگ مقامي علاوه بر شرکت در بيشتر عمليات رزمندگان ايران اسلامي که بر عليه دشمن انجام مي شد, در جبهه هاي مهران، حاج عمران ؛ خليج فارس، خور عبدالله و ... حضور داشت و مردانه جنگيد.
او از توانايي و مديريت بالايي برخوردار بود و مي توانست سمت هاي مهم نظامي را به عهده بگيرد اما با اصرارفرماندهان به سمت قائم مقامي فرمانده گردان مالک اشتر اکتفا کرد. از خط شکنان عمليات کربلاي 5 بود که دژهاي مستحکم دشمن را به تصرف خود در آورد و ضربات محکمي بر ماشين جنگي عراق وارد ساخت .
در مرحله دوم اين عمليات از ناحيه سر و صورت مجروح شد وبه پشت جبهه منتقل شد اما بعد از دو روز مداوا ودر حالي که هنوز بهبود نيافته بود ,به کربلاي شلمچه برگشت و در ظهر 13/ 1/ 1365 مزد سالهاي تلاش و مجاهدت خستگي ناپذير خود را از خالق متعال گرفت و شهيد شد.
او اعتقاد داشت:
اگر اساس زندگي را بر اساس حلال و حرام خدا نگذاريم ,زندگيمان باطل است.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
با درود و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامى و خانواده‌هاى شهدا ، مفقودين ، اسيران و جانبازان و ايثارگران رزمنده كه در راه اسلام عزيز با تمام توانشان جانفشانى نموده اند و مى نمايند و ما شاگردان تنبل كلاس شهادت هستيم كه از آن عزيزان عقب افتاده‌ايم. اميدوارم در اين مرحله كه خود را جهت قبول شدن آماده مي كنيم به لطف خداوند موفق گرديم انشاءالله. خدايا ياريم كن تا در راه تو بهترين سرمايه زندگيم كه جانم مي باشد در راه رضاى تو و اجراى دستورات مقدس اسلام عزيز و تداوم راه شهيدان بزرگوار و اداء تكليف الهى با اخلاص قربانى كنم ، خدايا راضيم به رضاى تو پس تو از من راضى باش تا مورد رحمت بى نهايت شما گردم. انشاءالله. خداوندا در اين روز فرشتگان نصرت خود را به يارى و كمك رزمندگان با اخلاص بفرست تا با مشاهده اين منظره با اخلاص از درگاهت طلب مغفرت كنند. خداوندا در جدال حق و باطل جلو حق و انتقام گيرنده خون شهيدان بزرگوار، حضرت مهدى (عج) را به كمك و يارى رزمندگان اسلام بفرست تا چشم اشك ريز بندگان با ايمانت را نظاره كند. خدايا به حسين(ع) بگو كه در اين روز سربازان تو آماده‌اند تا بسوى حرم تو بيايند خدايا به حسين فاطمه(س) بگو كه در اين روز سربازان تو آماده‌اند و در اين آمدن سر عزيزان ما را در دامن بگيرد و مجروحين ما را با دم حسينى خود مداوا كند. خدايا دلم ميخواست كه مادران شهدا در فرداى اين روز در دشت و بيابان در ميان نخلستان مى بودند كه ببينند چگونه فرزندان رشيد و شجاعشان با چه عشق و ايمان خدا ار لبيك مي گويند و با سرورشان حسين(ع) ديدار مي كنند همچون شهيد ضرغام‌پورها، فتاحى‌ها و زارع‌ها، و انشاءالله كه امت عزيز با اعمالشان روح اين عزيزان را شاد كنند . امروز كه ابرقدرتها بى قدرت كمر به نابودى اسلام بسته اند و با توجه به فرموده امام عزيزمان « آمريكا هيچ غلطى نميتواند بكند» همه ابرقدرتها هيچ غلطى نمي توانند بكنند و اگر در اول جنگ دشمن با تمام توان ما را مورد تجاوز و غارت در نهايت ناجوانمردى قرار داد و هنوز آمادگى لازم حتى در دفاع نبود ولى امروز كه به حول و قوه الهى با تمام توان و قوا در برابر دشمن ايستاده‌ايم و ايستادگى خواهيم كرد دشمنان اسلام اكنون فهميده‌اند كه در برابر چه قدرت عظيمى كه دست خداوند بالاى آن است قرار گرفته اند در برابر اين بسيجى هاى مخلص باايمان كه براى شهادت در راه مولاى خويش گريه كنانند و از خداوند التماس ريدن به اين درجه عظما را دارند به دشمنان اسلام بگوئيد كه ما راه خود را يافته‌ايم و از هيچ چيز و كسى جز خداى منان باكى نداريم دشمنان اسلام بدانند تا يكنفر لباس سبز پوش تا يك نيروى جان بركف بسيجى در اين مملكت باشد مقاومت و ايستادگى خواهيم كرد و همه هستى خود را در راه اسلام عزيز فدا ميكنيم ما وجود اين همه انسان مخلص و با ايمان را حاصل جنگ و جنگ را وسيله‌اى براى تميز دادن انسانهاى خوب و بد مي دانيم و سپاس خداوندى كه بر ما منت نهاد و ما را در راه خود قرار داد.
پيامى به همسنگران خود دارم اين است كه اسلحه خونى ما را بلند كنيد و از هيچ چيز باكى نداشته باشيد كه خدا با ماست پشتيبان ولايت فقيه باشيد هميشه در روز پنج شنبه اعمال گذشته خود را ياد كنيد كه اگر مرگ به سراغ ما آمد توشه آخرتى همراه داريم كه بايدكوله پر از گناه با خود خداى ناكرده ببريم .هميشه مرگ و مردن در نظرتان باشد به ياد بياوريد اعمال و افكار دوستان شهيد خود را و عيب خود را پيدا كنيد از شما انتظار داريم كه راه ما را ادامه دهيد مانند بعضى ها نباشيد كه خدايى ناكرده تا اينكه كمى مسائل خانوادگى به آنها فشار آورد جبهه را ترك مي كنند و بدانيدكه اسلام از همه مسائل و چيزها مهمتر وبالاتر است ما ميرويم ولى بار مسئوليت ادامه و تداوم انقلاب بر دوش شما عزيزان و دوستان مي ماند انشاءالله كه با تمام توان ادامه دهيد و هرگز از زير بار شانه خالى نكنيد كه روز قيامت در برابر شهيدان سر بزير نباشيد. عزيزان هميشه سوره الواقعه را بخوانيد و عبرت بگيريد.
پيامى به خانواده عزيزم خانواده محترم سلام مرا از اين آبادان ويران شده از ستم دشمن زبون بپذيريد و اميدوارم به بزرگى خودتان مرا ببخشيد و اگر چه نتوانستم زحمات زياد شما را جبران كنم ولى اين را بدانيد كه جاى افتخار و سربلندى است كه فرزندى را با خون دل بزرگ كرديد و آنرا در راه اسلام قربانى نموديد كه در فرداى قيامت در مقابل فاطمه زهرا (س) و فرزند عزيزش حسين‌بن‌على(ع) سربلند خواهيد بود. مي دانم رنج و مشقتهاى فراوانى در پاى من كشيده‌ايد لكن كه مسائل اسلام از همه مسائل بالاتر است و بايستى من به تكليف خود عمل كنم اگرچه نيستم تا برادران و خواهران كوچكترم را نصيحت كنم ولى خداى من هست و همه شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم با مردم با مهربانى رفتار كنيد و بخاطر بعضى مسائل كوچك از همديگر ناراحت نشويد و در تمام امورات زندگى يار و همدم يكديگر باشيد در تداوم راه اين شهيدان عزيز كوشش و تلاش كنيد هميشه پشتيبان ولايت فقيه باشيد و شهدا را فراموش نكنيد و بدانيد كه خداوند شاهد همه اعمال و رفتار ما ميباشد.
در ضمن اين وصيت نامه چند ساعت قبل از عمليات ميباشد. بنده حقير سرهنگ مقامى


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : مقامي , سرهنگ ,
بازدید : 163
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,117 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,218 نفر
بازدید این ماه : 3,861 نفر
بازدید ماه قبل : 6,401 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک