فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

حيدري ,حسينعلي

 

 سال 1341 ه ش در محله جمشيد آباد در شهر آبادان به دنيا آمد: پدرش کارگر شرکت نفت بود. او با اينکه در جامعه ي ناسالم وآن روز زندگي مي کرد اما به اجراي مسائل شرعي اهميّت مي داد ,به همين سبب حسينعلي نيزهمچون ديگر افراد خانه ,با نماز و قرآن و مسائل شرعي آشنا شد.
حسينعلي به فراگيري علوم ودانش روز علاقمند بود,اوعلاوه بر مسائل ديني در خصوص يادگيري دروسي که در مدرسه تدريس مي شد نيز کوشا بود.
او قبل از شروع جنگ تحميلي که سال سوم دبيرستان را مي گذراند هميشه جزء دانش آموزان ممتاز مدرسه بود.
سال 1342 به دنبال بازنشستگي پدر, تابستانها براي تأمين مخارج خانواده به کار مي پرداخت تا باري از هزينه هاي مادي را به دوش بکشد . به دنبال رحلت پدر در سال 1356 به جديت خود افزود و به تربيت برادران و خواهران کوچکتر خود همت گماشت.در سال 1356 با سازمان "پيکار بابي سوادي "همکاري داشت,اوضمن تدريس در کلاسهاي درس ,به فعاليّت هاي سياسي ومذهبي نيز پرداخت که منجر به اخراج او و يکي ازدوستانش به نام امير رئيسي گرديد,امير هم در دفاع از ايران اسلامي به شهادت رسيد.
او در مبارزات انقلابي وحتي زماني که حکومت نظامي بود, همراه برادرش که بعد ها در
جنگ تحميلي به اسارت دشمن بعثي در آمد ؛به مبارزه ي بي امانش با حکومت پهلوي ادامه داد.چسباندن اعلاميه و نوشتن شعار و سخنان امام بر ديوارها از جمله کارهاي حسينعلي ,برادرو دوستانش بود.
اواز دوران کودکي ارتباط مستمري با خدا داشت ,به گونه اي که از زمان تحصيلات راهنمايي براي اقامه نماز به مسجد مي رفت .همين اعتقاد مستحکم او باعث شد با شروع جنگ به جبهه بشتابد.
از روزي که به سپاه پيوست, در مسئوليتهايي چون فرمانده بسيج آبادان, فرمانده محورعملياتي در عمليات ثامن الائمه و رمضان,فرمانده واحد شناسايي طرح و عمليات قرار گاه کربلاو...ازجمله مسئوليتهاي او در سالهاي آغاز جنگ تحميلي بود.
در سال 1360 تصميم به ازدواج گرفت. مراسم عقد بنا بر اسرار خودش در کمال سادگي و به دور از هر گونه تشريفات بر گزار شد. فاطمه تنمها يادگار اين ازدواج است.
در عمليات شکست محاصره آبادان يعني ثامن الائمه او شجاعانه پيکار کرد و هنگامي که براي شناسايي نيروهاي عراقي رفته بود, براي مخفي ماندن از چشم دشمن در گودالي که جاي انجارگلوله کاتيوشا بود , دو شبانه روز خود را پنهان کردو در کمال نا باوري همرزمانش صحيح و سالم به جبهه ي نيروهاي خودي باز گشت.
اودر عمليات مختلفي شرکت کرد . هميشه خودش پيشاپيش نيروهايش حرکت مي کرد. در يک عمليات به تنهايي تير بار چي دشمن را به اتفاق 30 نفر اسير نمود. او دلير عرصه ايثار بود. قبل از عمليات والفجر 8 براي انجام شناسايي, با گذشتن از خطرات بسياري تا پشت مقر فرماندهي نيروهاي عراقي مي رفت و اطلاعات سري بسياربا ارزشي را به دست مي آورد.
حسينعلي يک انسان تک بعدي نبود که فقط فرماندهي در جنگ را بلد باشد؛او عارفي بزرگ بود که تمام کارهايش ,از جمله کشتن نيروهاي دشمن را با بصيرت و آگاهي انجام مي داد ودر اين کار و ساير کارهايش رضايت خدا را در نظر داشت.
هنوز شلمچه سوز ناله هاي شبانگاهي او را به ياد دارد. هنوز سوسنگرد لبخند او را فراموش نکرده است. هنوز ستارگان آسمان دهلران و مهران به ياد شبهاي عمليات, منتظر نگاه هاي نگران و حماسي او هستند. آري, هنوز بوي براده هاي خورشيد از جبهه هاي جنوب و غرب به مشام مي رسد, سرزميني که بوي خدا مي دهد, آنجايي که عين عرفان است و وجود را تجلي مي بخشد. آنجايي که خورشيد به اندازه ي چشمان سحر مهربان است.
او آرزوهاي زيادي داشت که بزرگترين آن ديدار با امام و شهادت در راه خدا بود. به شدت به امام عشق مي ورزيد و از همين روي سعادت ديدار امام نصيب او شد و چه زيبا بود لحظه اي که در جماران از شوق ديدار امام سر از پا نمي شناخت.
عارفي دلباخته بود که از هيچ ظالم گردنکشي ترس در دل نداشت. به علّت وجود ترکش در کمرش نمي توانست بنشيند و خود را به کنار ستوني رسانيد تا مزاحم ديگران نباشد و ايستاده به سخنان امام گوش مي داد. وقتي از حسينيه جماران خارج شد, گفت: به يکي از آرزو هايم رسيدم و در ادامه سر به آسمان بلند کردوگفت: خدايا به يک آرزويم رسيدم. خود مي داني که دو آرزو بيشتر نداشتم که يکي از آنها را بر آورده کردي و ديگري را که شهادت در راه توست ,خود بر آورده کن .
دعا حسينعلي حيدري در 4 دي ماه سال 1365 در شلمچه اجابت شد و با بدن خونين و معطر به ديدار مولايش حسين (ع) رفت.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم، با آرزوى تعجيل در فرج آقا امام زمان (عج) و سلامتى رهبر كبير انقلاب اسلامى امام خمينى و پيروزى نهائى رزمندگان اسلام و گشوده شدن راه كربلاى حسينى وصيت نامه خودم را آغاز ميكنم .
حمدوسپاس پروردگارجهانيان و ايزدمنان كه اين دنيا را محل آزمايش بندگانش قرارداد. شكرخداى بزرگ راكه ما عقب افتادگان كه از قافله سرداررشيد سپاه توحيد و معلم شهادت حسين (ع) را دراين زمان ، زمان روياروئى اسلام در لشكر حسينى قرارداد. خدايا، اين بندگان در اين دنيا باز تمام اين نعمات فراوان دنباله روى از شيطان رجيم مى كنند. خدايا مبادا آنها را لحظه اى به خودشان وا بگذارى . ما كه در تمام طول عمران از تو خواستيم با ما باشى و ما را بپذيرى . نمى‌دانم لايق اين بوده‌ايم يانه اما خدايا نكند پس از رفتن از اين دنياى فانى در روز قيامت نامه اعمالم را به دست چپم بدهى ، هيهات هيهات ، گمان نكنم . زيرا خيلى وعده عفو و آمرزش دادى . ولى خدايا معبودا، به خودت قسم كه دوست داشتيم رضايتت را با اعمال ناقصمان در اين دنيا به خودمان جلب كنيم . خدايا اگر آن طور بشود در صحراى محشر چگونه جلوى‌امام حسين (ع) سربلند كنيم ، چگونه جلوى شهدايمان مى‌توانيم حاضر شويم . خدايا آن موقع كه تو هم از ما مى‌برى خدايا ديگر رازدلمان را با كه بگوئيم ديگر با چه اميدى مي توانيم رضايتت را جلب كنيم . آتش جهنم يكطرف و دورى از تو يكطرف الهى العفو.
مادر مهربانم ، جدا خيلى برايمان زحمت كشيدى ، همه‌اش برايتان دعا ميكرده‌ام واگر توفيق زيارت معصومين خصوصا فاطمه زهرا(س) و يا زينب كبرى (س) نصيبمان شد دامنگيرشان ميشوم براى شفاعت و باوركن آن مادرى كه بهشت زيرپايش است تو و امثال تو است . اما سعى كن اين حالت را داشته باشى . در مراسم عزا دارى و درنمازهاى جماعت شركت كن و توشه اى بيش از اين براى آخرت خودت فراهم كن ، حلالم كن .
برادرانم همه شما را توصيه ميكنم به صبرو جهاد ، به رهروى از امام حسين(ع) مبادا بگوئيد يك شهيد داده‌ايم پس بس است ، نه . مادامي كه نياز جبهه و اسلام است با نظر علماء دين و مقلدان حضرت امام نياز اسلام را برطرف نمائيد . محمد ،سعيدو حميد در كنارمادرمان باشيد كه مبادا احساس دلتنگى كند. سلام مرا به غلام ، آمرزگارم در درس اخلاق و جهاد برسانيد. اما خواهرانم نكته به نكته مسائل اسلام را رعايت كنيد. حجابتان محكم‌تر و محكم‌ترباشد. ميدانم رسالت خواهر شهيد بودن را خوب بلدهستيدو خوب عمل ميكنيد، در شهادتم براى امام حسين (ع) گريه كنيد، براى مظلوميت اصحاب آن بزرگوار.
اما همسرم ،تو را هم خيلى اذيت كردم و نتوانستم يك شوهر خوب برايت باشم ولى خوب است كه درك مي كنى از حضرت فاطمه زهرا (س) برايت طلب شفاعت كرده‌ام و مي كنم . .انشاءا... فاطمه را خوب بزرگ كن كه برايت فاطمه گونه شود و به او بفهمان كه چرا پدرش رفته و شهيد شده است و به او بگو كه تو فرزند شهيد شده‌اى .
(البته اگر بخواهدومارا جزء شهدا ء بحساب بياورد)
سلام خانواده‌ات را برسان . دوستان و برادران ، همانگونه كه تا بحال جبهه‌ها را گرم،نگهداشته‌ايد همچنان مصمم اين گرمى را حفظ كنيد. مبادا احساس سردى كنيد، مباداقلب امام را برنجانيد، مبادا امام احساس بى كسى كند، اگرنيازشد با پدرو مادر و فرزندانتان به جهاد رويد. بگذاريد تاريخ مظلوميت اين ملت را ثبت كند. بگذاريد تاريخ درخشان اسلام همچنان از رشادتهاو حماسه ها منورباشد. بگذاريد آيندگان بخوانند چگونه ملتى با دست خالى يك قدرت تو خالى را از مملكتشان بيرون كرد و چگونه روى پاى خود و فقط با اتكاء به خداوند بزرگ توانست يك تنه مقابل دنياى كفر با تمام تجهيزات بايستدو پيروزمند باشد. آرى بگذار بخوانندكه چگونه هر روز بر سر زن و مردوپير و جوان و كودك ما بمبهاى شرق و غرب فرو مى ريخت . بگذار اين حماسه هاى امت پيامبر درخشان بماند و قلب مباركشان را شاد كند. بگذار اين امت درآن دنيا باعث دلدارى پيامبرشان وآل اطهارش باشد. بله اين شيطانها و شيطانكها كفهاى روى آب هستند. شيطانها كه حساب كارخودشان را كرده اند
و آنها از اعمال پليدشان آن نتيجه عايدشان شده است اما شيطانكها،اينها را نگذاريد هر روز باعث رنجش ........ حسينعلي حيدري 


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : حيدري , حسينعلي ,
بازدید : 251
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,356 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,715,048 نفر
بازدید این ماه : 6,691 نفر
بازدید ماه قبل : 9,231 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک