فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شريفي ,حبيب

 

آنها که نام سوسنگرد را مي شنوند چه مي دانند که تو چه بودي و چه کردي؟ آنها که در نقشه خوزستان و در کنار مرز در جستجوي منطقه دشت آزادگان هستند, چگونه مي توانند تصور کنند که روزي مرداني از جنس کوه ,در اين ديار , با دستان خالي ,در مقابل دشمني ايستادند و اورا تا پشت مرزهاي مردانگي ايران بزرگ راندند که , به نمايندگي از دنياي ظلم ستم و با کمک 36کشورآمده بود تا در چند روز نام کهن و با قدمت 7000ساله ي ايران را از نقشه ي جغرافياي زمين و زمان محو کند.
به راستي پس از سالها چگونه مي توان صلابت تو را در برابر تهمت هاي گروهک هاي معاند و مسلح ترسيم کرد؟ چگونه مي توان از همت شبانه روزي ات در رساندن پيام هاي حضرت امام (ره)در اوج روزهاي قيام و خون ,در سالهاي 1357 – 1356 حکايت کرد؟ چگونه مي توان عشق تو را به مردم مسلمان و محروم سوسنگرد توصيف کرد؟ همان مردمي که سالها با پرورش جوانان آنها در مسجد و مدرسه ,به سوي حق و رستگاري راهنمايشان کردي.
تو که تقوا سر لوحه اعمالت بود و اخلاص چشمه اي که از آن سيراب مي شدي. رهايي از دنيا خواهي در زندگيت آشکار بود و آن را دستاويز محکمي براي عبوراز کژيها و پليديها مي دانستي .
اعتقادت اين بود:« حب الدنيا راس کل خطيئه »
با اولين شليک گلوله دشمن متجاوز, با لباس سبز سپاه بر خواستي . فرماندهي پاسداران سبز پوش سوسنگرد با تو بود , آنا ن که محبت و مهر تو را در دل داشتند با تو پيمان بستند و تا آخرين لحظه دست از دفاع بر نداشتند.
پيمان تو استقامت را به آنها مي آموخت و رشادت تو بي باکي را در پيش چشمانشان به تصوير مي کشيد. سردار شجاعتها, کدام شبيخون به دشمن بود که تو پيش گام آن نبودي . کدام شب را مي توان نام برد که تو در ظلمت آن ,مطمئن و چابک به سنگرهاي دشمن نفوذ نکردي و متجاوزان را به هلاکت نرساندي؟
وقتي که از رزم باز مي گشتي وضو مي ساختي و به نماز مي پرداختي، قنوت هاي سر شاراز اشک و سجده هاي لبريز از استغاثه ات ديدني بود. سردار گمنام ، از نخستين روز تجاوزدشمن ساعتي آرامش نداشتي و لحظه اي از پا ننشستي، چه بسا هفته ها که مادر صبورت تو را نديد، با شوق به سپاه مي آمد و پاسخ مي شنيد که حبيب در جبهه است و بي تاب تر از هميشه به خانه بر مي گشت.
وقتي طوفان تجاوز وزيد و متجاوزين، سرزمين پاک ايران و نخلستان هاي شاداب خوزستان را با گام هاي خود لگد کردند, شمال سوسنگرد به تصرف دشمن در آمد و در بخش شرقي، پل زدند و به سوي جاده اهواز در حرکت کردند، تو لحظه اي آرام نبودي , به قلب دشمن زدي و در محاصره افتادي .
همسرت هم به اسارت در آمد، از همه سو گلوله مي باريد و تنها قامت استوار تو بود که زخمها را به خود مي خريد، با بدني پر از جراحت به زمين افتادي. عوامل مزدور يعني ستون پنجم تو را به عنوان فرمانده سپاه منطقه معرفي کردند و پاسدار بودنت رعب و وحشت را بر سربازان دشمن حاکم کرد، کم کم و با احتياط به سمت تو آمدند و دستگيرت کردند.
پاسدار خميني بودنت موجب شد تا با وجود بدن مجروح که خون فراواني از آن رفته بود ,تو را آزار و اذيّت کنند اما کلام تو در پاسخ به پرسشهاي آنان که اطلاعات جبهه را از تو مي خواستند زمزمه آيات روح بخش کلام حق بود. پس از چند ساعت با آمبولانس از رودخانه هوفل عبورت دادند و تمام آن شب را در نزديکي کوههاي الله اکبر به سر بردي، با فشار و شکنجه مي خواستند به رهبرت توهين کني اما مقاومت و استقامت تو آنها را به خشم واداشت و آنان آزار و اذيّت را دو چندان کردند؛ نه تنها زخم هايت را پانسمان نکردند بلکه جرعه آبي هم به تو ننوشاندند. تو راضي بودي، چرا که پيرو امامي بودي که در غربت عاشورا با کام تشنه سر از بدنش جدا کردند.
اسرايي که در آن محل بودند از مقاومت تو حيرت زده شدند، آن شب با بدني خونين نماز گذاردي، نمازي چون عبادت مولايت امام حسين (ع )، در قتلگاه با زمزمه « الهي رصا برضائک تسليما لامرک لا معبود سواک يا غياث المستغيسين » صبح که فرا رسيد مجروح و عطشناک و در حالي که بيهوش بودي با آمبولانس به شهر العماره منتقل شدي و از آن ساعت به بعد , از مهر ماه 1359 خبري از تو نشد...
يک سال بعد همسرت آزاد شد اما تو پرستويي بودي که بر نگشتي و عاشقي بودي که سفري بي بازگشت رفتي...

ما مانده اييم و وصيت نامه ات؛ هر بار که آن را مي خوانيم مطلب تازه اي ياد مي گيريم, تو گفته اي که:
خدايا زندگي در اين دنيا را نمي خواهم ,چون امام علي (ع) آن را سه طلاقه کرد، پس من که شيعه او هستم چگونه آرزوي ماندن و زندگي کردن در اين دنيا را داشته باشم.
خدايا توفيق شهادت را نصيبم کن...
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : شريفي , حبيب ,
بازدید : 239
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,455 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,556 نفر
بازدید این ماه : 3,199 نفر
بازدید ماه قبل : 5,739 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک