فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

مشهدي زاده ,ابراهيم

 

سال 1332 ه ش در يک خانواده مذهبي در شهرستان شوشتر به دنيا آمد. دوران دبستان، راهنمايي و دبيرستان را با موفقيت در اين شهرپشت سر گذاشت. ابراهيم از هوش و ذکاوت بالايي بر خوردار بود .او هميشه در بين هم سالانش از کمال ورشد همه جانبه ي بيشتري بر خوردار بود .به عهد خود وفا داشت و گفتارش صادقانه بود.
به ورزش علاقمند بود و از بهترين فوتباليست هاي شوشتر به شمار مي رفت .
با اينکه ورزش کار بود اما از ذوق هنري هم بر خوردار بود و در دوره دبيرستان در خط نستعليق در خوزستان اول شد. او ورزش و هنر را پلي براي رسيدن به کمال مي دانست و اينها را وسيله اي براي قرب الهي مي ديد .اينها تا زماني براي او ارزش داشتند که وسيله قرب به قادر متعال باشند.
ابراهيم به ورزش و هنر علاقمند بود ولي اين مسائل او را از تحصيل علم باز نداشت و بلافاصله پس از اخذ ديپلم در آزمون سراسري شرکت کرد و در رشته روانشناسي در دانشگاه اصفهان قبول شد .او در سال 1355 موفق به اخذ ليسانس گرديد.
به دنبال گمشده اش مي گشت و معشوق خود را يافت، و به قول خودش در يک تکان به فطرت اوليه اش بر گشت، در دانشگاه با شروع اين تحول در خط انقلاب اسلامي قرار گرفت و پيرو صادق امام خميني (ره) شد .
بعد از اين او تمام نيرو و توانش را در راه اعتلاي انقلاب به کار گرفت و در هر کجا که نياز بود انجام وظيفه مي کرد. در دوران مبارزات انقلاب در مساجد شوشتر با جواناني که در شهر شوشتر برعليه حکومت خود کامه پهلوي مبارزه مي کردند، همکاري نزديک داشت .او در گرفتن شهرباني و پاسگاه ژاندارمري همکاري داشت.
بعد ازپيروزي انقلاب در بر پايي امنيّت شهر ايفاي نقش نمود و پس از تثبيت انقلاب به فعاليّت هاي شديد مذهبي و سياسي پرداخت .
با اهميتي که به تربيت اسلامي نسل انقلاب احساس مي کرد, به استخدام آموزش و پرورش شهرستان شوشتر در آمد و در دبيرستان هاي روستاهاي محروم, شوشتر مشغول تدريس گرديد. در سال 1359 ازدواج کرد که حاصل اين ازدواج پسري به نام محسن است.
با شروع جنگ تحميلي به جبهه اعزام شد و در سوسنگرد از ناحيه ران مجروح شد، بعد از مداوا مجدداً به جبهه رفت. به اين گفته ي امام علي (ع) اعتقاد داشت که: جهاد دري است از درهاي بهشت است.
ابراهيم مشهدي زاده يکي از بزرگترين شکارچيان تانک دشمن در طول جنگ است ,او با نفوذ به يگانهاي زرهي دشمن تعداد زيادي از تانکها و خودروهاي نظامي دشمن را منهدم کرد و سر انجام سبکبال و عاشق با بالهاي شهادت در تاريخ 5/ 8/ 1361 تا اوج آسمان پرواز کرد تادر « عنده ربهم يرزقون » قهقهه مستانه سر دهد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران اهواز,مصاحبه با خانواده ودوستان شهيد




وصيت‌نامه
بسم رب المجاهدين و الشهداء
يا رب بك عرفتك. و انت و لاتنى‌عليك و دعو تنى اليك و لو لا انت لم ادر ما انت.
حمد و ستا يش مخصو ص خداوندى است كه نعمات غير قابل شمارش از كران تا كران گسترانيده شده است: و ما را در اين نعمات غوطه‌ور ساخته است: حمد و سپاس مخصوص اوست كه در روزهاى بندگانش ايام الله را قرار داد تا بندگانش را در يك تنبه، در يك ضربه، در يك تكان برآياتش بيدار و هوشيار كند و از ظلمت بسوى نور برد.
(و لقد ارسلنا موسى باياتنا ان اخرج قومك من الظلمات الى النور ذكرهم بايام الله ان ذلك لايات لكل صبار شكور).
به درستيكه موسى را ما به آيات خود فرستاديم كه قومت را از تاريكيهاى كفر به نور ايمان بيرون آور و روزهاى خدا را به يادشان بياور به درستيكه قرآن هر آينه آيت‌هاست باز براى هر صبر كننده شكرگزارى.
حمد و پرستش مخصوص رب العالمين است، ايام الله، اين چنين امت ما را متحول و الهى فرمود. در آن هنگام كه استعمارگران غرب و شرق در پى برنامه‌هاى فرهنگى دراز مدت ما را استعمار ميكردند و ما را ميان تهى و فاسد بار مى‌آوردند و تمام دين و اسلام را كه خداوند هماهنگ فطرت ما بر پيامبر ختمى مرتبت (ص) فرستاده بود تا در اين سير به سعادت برسيم، از ما ميگرفتند و فطرتى ثانوى و ضد اسلامى بر ما تحميل ميكردند، دست خداوند بر اين امت همراه شد و با آياتش ما را اينچنين دگرگون فرمود و خدا را شكر مى‌گويم كه قبل از اينكه فطرتم كاملا پوشيده شود، خودش را بر من شناساند و نورش را در دلم روشن فرمود. هر چه فكر ميكنم به گذشته‌ام وضعيت حالم به روشنى مى‌يابم كه اگر چندين هزاربار در راه خدا كشته شوم و ريزريز گردم و پودر شوم و خاكستر گردم دوباره زنده زنده شوم و دوباره كشته شوم. هيچ وقت شكر خدا را اداء نكرده و نمى‌توانم بكنم. خداوندا، نه تنها من بلكه همه اعتراف ميكنيم كه قدر شكر نعماتت را نمى‌توانيم بجا آوريم. حمد و سپاس ويژه اولى‌الامر المؤمنين است كه در آن بر همه از زمان كه درب نور و سپيدى بر فضاى سپاه و ظلمت كده جامعه ما بسته بود، نائب الامام حضرت امام خمينى را بر جامعه ما بخشيد و به او عزت داد تا ما بچشيم ذره‌اى از - شيرينى ولايت ائمه عليهم السلام را. خداوندا حمد و ستايش براى توست كه جامعه ما را از ذلت و زبونى بيرون راندى و به عزت و شرف هدايت فرمودى و اين عزت مدام نيست مگر در سايه اطاعت در بندگى و عبوديت تو. با افتخار ميتوان گفت كه هيچ كشورى و هيچ امتى در جهان اين چنين با عزت و شرافت زندگى نميكنند وآنهم از توست فقط. خداوندا، وقتى وضعيت فردى خود را بنگرم و وضعيت امت را از طرف ديگر بررسى كنم باين نتيجه ميرسم كه چرا در گوشه‌اى از شهر راحت زندگى كنم و رنج و زحمت روستا رفتن را به خود ندهم؟ چرا در تابستان استراحت كنم و در راحتى و رفاه باشم و به جبهه نروم؟چرا دين خدا را ذره‌اى مي توانم آنهم با جان ناچيزم يارى ندهم؟چرا؟فطرت به من حكم مي كند، عقل به من حكم ميكند و خداوندا تو چنين هدايتى فرمود كه بتوانم در اين راه قدم بردارم, بازهم خداوند :
شكرا لك ابداء دائما سرمدا. الهم انى اسئلك تملا قلبى حبا لك و خشيته فيك و تصديقا بكتابك و ايمانا بك و شوقا لك.
خداوندا از تو مي خواهم كه قلبم را با محبت خودت و با خشيت از خودت پر كنى و تصديق به كتابت قرآن گويم و ايمان به خودت و شوق بسوى خود را به من عطا كنى. حب الى لقائك و احبب لقائى و اجعل لى فى لقائك الراحه و الفرج و الكرامه.
خدايا مرا دوستدار لقاى خويش كن و نيز لقائى مرا دوست بدار و در لقاء خود براى من آرامش و گشايش و كرامتى قرار ده. يا رب ابر قلبى من الرباء و الشك والسبعه فى دينك حتى يكون عملى خالصالك. اى خدا دلم را از ريا و شك و خودنمائى در دينت پاك كن تا در نتيجه عملم خالص براى تو باشد.
الهم الحقنى به صالح من مضى والجعلنى من صالح من بقى و خزنى سبيل الصالحين و اعنا على نفسى بما يقين به الصالحين على انفسهم و اختمنا على با حسنه.
خدايا مرا به صالحان امت گذشته ملحق كن و از صالحان باقيمانده قرارم ده و مراد صالحان مرا ببر و مرا بر مخالفت با هواى نفسم كمك كن آنچنانكه صالحان را قدرت دادى و ختم كن كارم را به نيكوترين اعمالم.
الهم اعطنى بصيره فى دينك و فهما فى حكمك و فتهاء فى علمك و كفلين من رحمتك ورعاء يحجزنى عن - معاصيك و بيض وجوهنى بنورك و اجعل رغبتى فيما عندك و ارزقنا توفيق الشهاده فى سبيلك و على مله - رسولك صلى الله عليه واله.
خدايا به من عنايت كن بصيرتى در دينت و فهمى در شناختن حكمت و درك خاصى در فهم علمت و در سهم از رحمت و پرهيزكارى آنچنانى كه مرا از گناهان بازدارد و رويم را به نور خود سفيد گردان و شوقم را بدانچه پيش توست قرار ده و توفيق شهادت در راهت را به من عنايت كن و بر ملت رسول خود كه درود خدا بر او - و خواندانش باد مرا قرار ده. خدايا تو را شكر ميگو يم كه ما را در امت محمد (ص) قرار دادى و شهادت ميدهم كه بزرگترين نعمتى كه بر بندگانت فرستادى نعمت خاتم النبيين محمد مصطفى (ص) است كه به وسيله او قرآن را بر بندگانت فرو فرستادى. خدايا تو را شكــر مى‌گويــم و شــهادت مى‌دهم كه اطاعت اولى الامر را بر ما واجب فرمودى و على عليه‌السلام را به امامت امر فرمودى و ولايتش را در دلمان قرار دادى. خدايا تو را شكر مى‌گويم كه امام حسن(ع) و امام حسين(ع) و امام محمد بن على(ع) و امام جعفر صادق(ع) و امام موسى بن جعفر(ع) و على بن موسى الرضا(ع) و امام محمد بن على (ع) و امام على بن محمد(ع) و امام حسن بن على(ع) و امام مهدى (عج) را از پيشوايان ما قرار دادى و امام حجت بن الحسن (عج) را از چشم ما غايب فرمودى تا روزى با ملت قيام كند و شمشيرش گردنهاى مستكبرين را به نوازش درآورد. خود مباركش دلهاى مستضعفين را شاد گرداند. خدايا تو را شكر مى گويم كه در زمان غيبت در زمانيكه انسانيت در حال فنا شدن است نايبش را بر ما حجت قرار دادى و ما اين چنين جامعه نمونه جامعه را جامعه نمونه و الگو قرار دادى. خدايا همانطور كه دعاى همه و خواست همه امت است فرج امام زمان(عج) را نزديك گردان و انقلابمان را با انقلاب مهدى(عج) متصل بفرما و امام خمينى را تا انقلاب مهدى(عج) حفظ و مؤيد بفرما.
فليقاتل فى سبيل الله الذين يشرون الحيوة الدنيا بالاخره.
پس كارزار و قتال كنيد در راه خدا با كسانيكه حيات دنيوى را با حيات آخرت معامله ميكنند.
خداوند در زندگى هر كسى لحظاتى را قرار ميدهد تا بچشد طعم قرب به الله است دريابد و مزه‌مزه كند. عشق به لقائش را بر من نيز اين چنين لحظاتى چه در آخرين لحظات درگيرى سال 59 با مزدوران عراقى در سوسنگرد كه منجربه شهادت عده‌اى از برادران پاسدار شد و چه در لحظات ديگر اين چنين حالتى دست داده است. در اين چند ماهه كه منتظر فرصت بودم كه به جبهه بيايم يك شب مادر يكى از برادران را خواب ديدم (كه خداوند او و مرا مورد مغفرت و رحمتش قرار دهد) به من گفت : ابراهيم بايد عاشق شهادت باشى. اين جمله براى من عجيب بود و قابل درك نبود تا اينكه به جبهه آمدم و متوجه شدم كه يك واقعيت و حقيقتى است. بايد عاشق شهادت شد و الا شهادت محال است و درست بعد از پيروزى انقلاب اسلامى كه خود را بازيافتم و امام خمينى را تا اندازه‌اى شناختم وشخصيت والاى او را تا اندازه‌اى يافتم يك شب او را خواب ديدم كه از درب منزل خارج شد. عده‌اى‌اند ك بوديم كه امام آمد. چند جمله‌اى فرمود. سپس امام اشاره به من فرمودند و جلو رفتم و امام سلام فرمودند و با من دست دادند در حاليكه دستش را گرفتم و بوسيدم خجالت مى‌كشيدم كه چرا زودتر سلام نكردم ولى بعدا خواندم كه جد بزرگوارش پيامبر(ص) ابتدا سلام ميكرد. بدين ترتيب بيعت و پيمانم را با امام بستم و از آنروزها تا به حال الحمدلله كوچكترين شك و شبه‌اى براى من در مورد ولايت امام پيش نيامده و افتخار ميكنم كه به فرمان اويم و به فرمان او به جهاد رفته‌ام و به گفته شهيد آيت الله دستغيب: چون فرمان نايب الامام زمان(عج) است، فى سبيل الله است. برادران و خواهران هيچوقت امام را تنها نگذاريد و بايد به خاطر داشته باشيد آنچه ما را پيش برده ولايت فقيه بوده است . پشتيبان اين اصل الهى باشيد كه دست آورد خون شهداء انقلاب اسلامى همانا طرح و پذيرفتن ولايت فقيه است. و شهداى جنگ تحميلى و شهداء جبهه داخلى ضامن حفظ و تداوم اين موهبت الهى است و اگر ميخواهيد پاسدار خون شهيدان باشيد بر ولايت فقيه ولايت داشته باشيد و با خون و جنگ آنرا محافظت نماييد . ولايت فقيه ان چيزى است كه در رأس حملات همه مستكبرين جهانى است و زيرا پايه حكومت اسلامى است. همانا حملات آنان به اين اصل است و شما هم شاهديد كه در موقع تصويب اين اصل در مجلس خبرگان منافقين استدلال خوارج را سر دادند و آيه لا حكم الا لله را سر دادند. برادران و خواهران، هيچوقت ايام الله را فراموش نكنيد و هيچوقت فراموش نكنيد كه از كجا آمده‌ايم، فراموش نكنيم توطئه‌هاى رنگارنگ و گوناگون استكبار را چگونه زحمتكشان را بر ما تحميل كردند و چگونه ما را به فساد و تباهى كشيدند، چگونه با نظرات ثانيويه‌اى كه همانا تكيه‌گاهش رفاه طلبى و فسق است. نظرات الهى ما را پوشيده بودند و خداوند به وسيله اين يوم الله‌ها اين پرده‌هاى ظلمت و تاريكى و جهل و را از نظرات الهى‌مان برداشت و نسيمى روحانى بر اين ملت ورزيد كه اينچنين به خدا و آگاهى رسيديم و اينچنين در دلمان عشق به الله و شوق به لقاءالله در دل ما نباشد هر لحظه شكست خورده هستيم. آنگاه كه نعمات الهى فرا ميرسد و درب بهشت يعنى جهاد (قتال) فاصله اش از ما روز به روز زيادتر ميشود، ظاهرا اين نعمت زمانى براى جهاد با رفتن به سوسنگرد ميسر ميشود و مدتى ديگر در مرز عراق و زمانى ديگر در لبنان. مسلم است اين رزق جهاد نصيب هر كسى نخواهد شد و افرادى خاص اين توفيق را خواهند يافت كه به جهاد بروند ولى مؤيد اين است كه آنچه از اين جهاد بالاتر است و در هر جايى ميشود اين جهاد را كرد «جهاد اكبر» است.
پس برادران و خواهران بياييد اين مسئله را اگر ما در جهاد اكبر پيروز بشويم در همه چيز پيروز خواهيم شد، اين جهاد اكبر را هر لحظه ميتوان دنبال كرد و در هر جا انشاءالله كه تقوى را سرچشمه خود قرار دهيد و در اين راه كمر همت ببنديد و خداوند ما و شما را در اين راه موفق گردانيد . بر برادران و خواهران است كه صبر را پيشه خود سازيد و آن لحظات سختى كه بر پيامبر(ص) بزرگوار مي گذشت و آن روزهاى سختى كه بر ائمه ما سلام الله عليها اجمعين گذشتند را در نظر بگيرند كه آن بزرگواران همه با صبر و استقامت پيش بردند . هيچوقت از شهيد دادن نهراسيد. صابر و مقاوم در راه اسلام فداكارى كنيد كه كمر مستكبرين در حال شكستن است و به فرموده امام تا مستكبر هست مستضعف بايد خون بدهد و خون است كه بر تمام اسلحه‌هاى شرق و غرب پيروز است.
بشر الصابرين الذين اذا اصابتهم مصيبه قالوا انا لله و انا اليه راجعون (151 و 152 بقره) و بشارت ده صابران را آنانكه چون مصيبتى به آنان رسيد گويند ما از خدائيم و بسوى خدا رجوع ميكنيم .
از تمام برادران و خواهران همكار خواهش دارم كه خودشان را براى اين شغل شريف مهيا و آماده كنند راه تزكيه ر دريابند كه عالم بدون تزكيه ما را به دروازه به اصطلاح تمدن بزرگ ...ميبرد . درتمام زمينه‌ها سنگرها را محكم كنيد كه سالهاى طولانى مبارزه در پيش است. سنگرهاى مسجد. مدرسه. بازار. كارخانه ... همه سنگرها را كه هر چه اينها را محكمتر و استوارتر بكنيم و به فرزندانمان بسپاريم وظيفه الهى خود را بهتر انجام داده‌ايم و فرزندان مومن و لايق و جهادگر آنها را تا قيام مهدى(عج) حفظ خواهند كرد در خاتمه از پدر بزرگوار و مادر عزيزم بخاطر من زحماتى كه در تمام عمرم براى من كشيده اند سپاسگزارى و تشكر مينمايم و از خداوند متعال برايشان آرزوى مغفرت و رحمت ميكنم و از اينكه در تمام عمر نتوانسته‌ام حقشان را به جا آورم طلب بخشش ميكنم و التماس دعاى بخشش دارم.
پدر، مادر و همسرم خدا را شكر كنيد كه اگر خداوند ما قبول فرمايند شما هم به صف خانواده شهداء پيوسته‌ايد. شما بصف كسانى پيوسته‌ايد كه چشم و چراغ اين ملتند بر همه شما باد قامت بلند و والا و استوار در مقابل مستكبرين و بر شما باد بندگى و شكستگى و احساس فقر ذاتى در مقابل حق تعالى . از همه برادران التماس دعا دارم و اگر غيبتى از آنها كرده‌ام انشاءالله در همين لحظه مرا مى‌بخشيد. در خاتمه اين شعار را ده بار تكرار كنيد. خدايا خدايا تا انقلاب مهدى(عج) خمينى را نگهدار.
و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته ابراهيم مشهدى‌زاده


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان خوزستان ,
برچسب ها : مشهدي زاده , ابراهيم ,
بازدید : 306
[ 1392/04/28 ] [ 1392/04/28 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,957 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,058 نفر
بازدید این ماه : 2,701 نفر
بازدید ماه قبل : 5,241 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک