فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

جاسم امامي

 

شهيد جاسم امامي در بهار 1342 ه ش در روستاي هلشي سفلي در استان ايلام ودر خانواده اي مستضعف و متدين چشم به جهان گشود .
تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در زادگاهش به پايان رسانيد و براي تکميل آن به بخش ايوان غرب رهسپار گرديد و در خرداد سال 1359 موفق به اخذ مدرک ديپلم شد .شهيد امامي چند سال از عمر خويش را به عنوان آموزگار ،صرف خدمت به مردم محروم منطقه نمود اما اين کار اشتهاي سيري نا پذير او را در خدمت به اسلام و مردم مستضعف فرو نمي نشاند ،لذا لباس مقدس پاسداري را بر تن کرد و به جبهه هاي نور شتافت .
وي در عمليات مختلفي از جمله ،والفجر 3 ،والفجر 5 و کربلاي 4 شرکت فعال داشت .اين شهيد دوره فرماندهي عالي را در دانشگاه امام حسين (ع)تهران به پايان رسانيد و سر انجام ،صبح روز 11/11/1365 در غرب کانال ماهي مورد اصابت تر کش خمپاره دشمن قرار گرفت و تا خدا پر کشيد وجسدش نيز مفقود ماند .
سردار رشيد اسلا م امامي قبل از اينکه به سپاه به پيوندد در شغل معلمي خدمت مي کرد و حضور در جبهه دفاع از کيان اسلامي را برماندن تر جيح مي داد.
سر انجام سردار سر افراز سپاه توحيد بعد از سالها دفاع از انقلاب و اسلام و شرکت در عمليات مختلف در تاريخ 11/11/1365 در عمليات بزرگ کربلاي 5 جهت جمع آوري اطلاعات و ارز يابي نيروها و اهداف دشمن در غرب کانال ماهي به عمق نيروهاي دشمن نفوذ کرد اما در زير باران خمپاره و توپ دشمن قرار گرفت و همچون فرمانده خود حضرت ابوالفضل عباس (ع)در معرکه نبرد به جا مانده و جسد مطهرش 11 سال غريبانه ماند و سر انجام در تاريخ 13/7/ 76 13به خاک پاک کشور اسلامي بر گشت داده شد و به وصيت خود در جوارهمرزمان شهيدش آرميد .
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران ايلام ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيدذ



وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم

ان الله اشتري من المومنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه يقاتلون في في سبيل الله فيقلون قبلون وعدا عليهم حقا في التوراته الانجيل و القران من اولي بعهده من الله فاسبقو يعلم الذي مالعتم به و ذلك هو الفوز العظيم .
بنام خداوند بخشنده مهربان.
خداجان و مال اهل ايمان رابه بهشت خريداري كرده. آنها در راه خداجهاد مي كنند كه دشمنان دين را بكشند و يا خود كشته شوند. و اين وعده اي است بر خدا و عهدي است كه در تورات و انجيل و قرآن بيان شده است و كسي كه به عهد و ميثاق با خدا وفا كند او را جز رستگاران قرار داده و فوزي عظيم نصيبش مي نمايد.
درود و سلام به پيشگاه امام زمان منجي عالم بشريت روحي فداو فدا القدم وبا درود و سلام بي نهايت بر امام امت نائب امام زمان و پرچمدار و علمدار راه انبياء و اولياء-محبوبترين و كاملترين عارف و مجاهد في سبيل الله و فقيه زمان و كوبنده ظلمگران و ستمگران، و با سلام بر علما و فقها و خدمتگزاران و مسئولين نظام جمهوري اسلامي و با سلام و درود بر خانواده هاي شهدا مجروحين و مفقودين و جانبازان انقلاب و جنگ تحميلي . درود بر رزمندگان قهرمان صحنه هاي حق عليه باطل و نورعليه ظلمت. ننگ و نفرين دائم بر اباسفيان و يزيد و معاويه و بني اميه و عمر[ابن سعد] . لعنت مردم بر يزيديان زمان و حكام نظام ظلم يعني ريگان، گورباچف،شاه ها... و كليه دلالان و خودفروختگان وابسته به غرب .
مردم مسلمان و آگاه ايران اسلامي هميشه و از ابتدا خلقت دو مكتب در ستيز و جدال بوده اند يكي طرفدار حق و حقيقيت و شرافت و آزادگي و ديگري حامي باطل، طالوت و جالوت ،هابيل و قابيل، موسي و فرعون حسين و يزيد در مقابل هم قرار گرفته اند.انقلاب اسلامي ما به رهبري قائد عظيم الشان تداوم بخش و ادامه دهنده راه ابا عبدالله و نهضت عاشوراي حسيني مي باشد . امروز نداي هل من ناصر ينصرني سالار شهيدان در تمامي جبهه ها چه درايران و چه در كشورهاي مسلمان ديگر است.از آنجائيكه امام عزيز مي فرمايد از تبليغات نترسيد در مقابل ابرقدرتها مستقيم بايستيد و همه تبليغات بر ضد ماست و اين براي آن است كه قضيه، قضيه اسلام و كفر است نه ايران و عراق...امروز همه ما رسالتي بزرگ براي دفاع از اسلام كه حاصل خون هزاران شهيد و مجروح است ،بر دوش داريم.بياييم از قيد وابستگي به دنيا خود را نجات دهيم كه امام صادق مي فرمايند: دوستي دنيا ريشه و سرمنشاء خطاي ماست و مگر اين نيست كه قرآن در سوره مومن مي فرمايد: ... آنچه در سينه هاست خدا مي داند و مگر حضرت علي نمي فرمايد ياد آخرت باشيد...
امت قهرمان و مسلمان نماز جمعه و اجتماعات مذهبي را فراموش ننمايند ودر صحنه هاي مقدس انقلابي به رهبري پيامبر گونه امام امت حاضر باشيد و در زندگيتان به دلاوران صحنه هاي شرف و غيرت را با حضور خود و كمك هاي مالي پشتيباني نمائيد و خانواده هاي شهدا را دلگرم نمائيد . پشتيبان ولايت فقيه باشيد و همانطوريكه حضرت علي فرموده اند: پيش از آنكه امام به نماز جمعه حاضر شود درصفوف نماز شرکت کنيد وبا سكوت مانند يك دانش آموز به سخنان امام گوش فرا دهيد. اين گونه شركت در نمازجمعه جبران گناه عمل از جمعه تا جمعه است به اضافه سه روز ديگر.زيرا خداوند فرموده اگر عمل روز جمعه به درستي انجام شود ثواب ده روز را دارد . پيام دلنواز و روحبخش امام امت است كه نمازهاي جمعه را هر چه باشكوهتر به جاي آوريد را تبلور و سرمنشاء كارهاي خود قرار داده دست و ستون فقرات ابرقدرتها و منافقين و جناحهاي مخالف را بشكنيد . ندا و رسالت اسلام و محرومين را به گوش جهانيان برسانيد چون امروز روزي است كه همه بايد قيام كنند و وقتي كه دنيا در معرض خطر قرار گرفت هر كس در هر لباسي وظيفه اي دارد و اين وظيفه همگاني و عمومي است كه بايد قيام كرد، چون قيام و انقلاب و پاسداري از جبهه ها عشق به حسين(ع) و لبيك به نداي او مي باشد.
خانواده عزيزم، صابر باشيد و چون كوه در مقابل سختي ها و رنج ها مقاومت كرده و افتخار نمائيد كه از مكتب محمدي دفاع كرده و فرزندي تربيت شده را فداي اسلام نموده ايد.آفرين بر شما و درود خدا بر شما باد. از پدر و مادرم كه سالهاي سال پاي اين حقير سراپا تقصير زحمت كشيده ، نهايت تقدير و تشكر را دارم و از اينكه نتوانسته ام زحمات شما را جبران كنم سخت شرمنده ام . اما برادرانم شمانياز به راهنمايي و نصايح نداريد انشاءالله در كارتان موفق باشيدو تا آنجائيكه مي توانيد پاسدار خون شهدا باشيد.چهار سال روزه قضا دارم در صورت امكان اعاده نمائيد.همسرم شما هم مثل حضرت زينب عمل كن و حافظ اسلام باش و داعيه اسلام رابه جامعه بشناسان و از تمامي برادراني كه با آنها سر و كار داشته ام چه در جبهه و پشت جبهه از همه حلاليت مي طلبم.چون سخت محتاج گذشت و مغفرت شما مي باشم.خداوند تبارك و تعالي اسلام را پيروز نما و ريشه كفر و نفاق را در جامعه بخشكان.
پروردگارا ،ايزدا ، اي ايوب محبان و اي معشوق عاشقان و اي پناه بي پناهان و اي درمان دردمندان و اي سرمايه و غناي مستمندان و اي روشني دل عارفان، امام امت و امت اسلام را از گزند روزگار و توطئه هاي ناحق دشمنان محافظت فرما و حربه و توطئه ي توطئه گران را خنثي و خيانتكاران و توطئه گران را نابود گردان . به مسئولين و خدمتگزاران اسلام استقامت و اجر اخروي عنايت فرما.
به اميد شكست آمريكا جنايتكار.
برقرار باد پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله(ص)
نابود باد ابرقدرتها و وابستگان به آنان و پيروز باد لشگريان اسلام و آزاد باد كربلاي حسيني و نجف و قدس شريف.



وصيت نامه اي ديگر
بسم الرحمن الرحيم
بنام الله معشوق عاشقان و معبود عالم
وصيت نامه ام را آغاز مي کنم
خدا يا به تو تسليم شدم و به تو ايمان آورده ام و بر تو توکل نموده ام و به وسيله کمک تو با خصم رو به رو شدم و به سوي محاکمه آمدم . اي پروردگارم ،اي پروردگارم ، بيامزر آنچه پيش و پس کردم. پنهان کردم و آشکار کردم .تويي معبود من. نيست معبودي جز تو. درود فرست بر محمد و خاندان محمد و بيامرز ما را و به من رحم کن و نظري بر من نما زيرا تو يي که بسيار توبه پذير وبخشنده اي.
درود بر اولياء وا مامان معصوم عليهم السلام و درود بر منجي عالم بشريت مهدي موعودو نايب بر حقش امام امت، بت شکن تاريخ و کوبنده ظالمان و نجات دهنده مظلومان و درود بر همه شهدا ازصدر اسلام تا شهداي جنگ تحميلي و بر همه جانبازان معلولين و مجروحين و خانواده شهدا و کليه خدمتگذاران و ايثار گران جمهوري اسلامي ايران .
اسلام هميشه و در طول تاريخ بشري با جنايت کاران و ستمگران در ستيز بوده است . امروز امام امت اين قلب تپنده ي مسلمين جهان ،اسلام اصيل را بر جامعه حاکم نموده .انقلاب آزمايشي بود از طرف خدا براي بندگان و کساني که در مقابل اجانب مقاومت مي کنند . جامعه اسلامي ما و امت شهيد پرور ايران شهداي بي شماري را در اين راه تقديم نموده است .
بارالها ،چگونه مي توان اين همه ايثار گري و گذشت و فداکاري مخلصانه در راه تو را توصيف نمود و چگونه مي توان با اين زبان هاي الکن و قلم هاي ناقص آن همه شور و اشتياق را وصف نمود .
راستي چه خوب هدايت يافتند و چه زيبا معناي هستي و شهادت را در يافتند .در يافتند که بايد مسئول بود .و زيبا ترين ،کوتاه ترين ،حکيمانه ترين و ايثار گرانه ترين راه شهادت را يافتند .شهيدان چه زيبا در سلک سالکان راه حق ره معشوق را در نورديدند .
آري آنان از هر گونه وابستگي دنيايي و هر آنچه که آنان را ازخدا دور مي سازد بريدند .
چند خط شعر ساده در رابطه با مناجات با خدا بر قلم ناقصم مي آورم :
به نامت اي اميد نا اميدان
شفاي درد جمله دردمندان
به نامت اي غناي هر فقيري
نجات هر فقيرو هر اسيري
الهي تو ماوا و پناه بي کساني
تو يار و ياور مستضعفاني
اگر يارب مرا از دربراني
شود تاريک بر من زندگاني
به هر شکلي مرا کردي حمايت
نگاهت بود بر من از عنايت
ما خسته دل و گناه کاريم
اميد به غير از تو نداريم
الهي زباطل پاک گردان اين درون را
يکي گردان درون را و برون را
الهي تو معشوق تمام عاشقاني
تو يارو تکيه گاه صادقاني
الهي به طاعت بهترين فرمان برم کن
لباس عفو و بخشش در برم کن
اکنون در لحظات آخر چند جمله به برادران سپاه و خانواده ام و همچنين با برادران و کساني که با آنها سر و کار داشته ام .برادران سپاهي به قول امام کاري نکنيد که مقام پاسداري لکه دار شود. اگر سپاه بازوي راست انقلاب و امام امت است تقوا و ايمان است که ما را به را ه مي آورد و اين را هميشه به ياد داشته باشيد که از نفس هايتان حساب بکشيد قبل از آنکه حساب کشيده شود . از تمامي برادراني که با آنها در سپاه و جبهه سر و کار داشته ام اميدوارم که مرا ببخشند و حلال کنند . از کليه برادران و نهادهاي انقلابي که در امر جبهه همياري نموده اند تشکر مي کنم و اميد وارم به بزرگيشان اين بنده حقير را ببخشيد . پدر و مادر و برادرانم من خودم با اختيار و اراده اين راه را بر گزيده ام و افتخار مي کنم که پاسدار اسلام باشم .از شما مي خواهم که صبر و استقامت را پيشه کنيد مخصوصا شما مادرم مرا ببخشيد که اسلام امروز به من نياز دارد . گاهي اوقات در رفتن به جبهه با شما تندي کردم اميد وارم که مثل حضرت فاطمه(س) و حضرت زينب(س) مقاوم باشيد و در شهادتم هراسي به خود راه ندهيد ،مقداري نماز و روزه قضا دارم اگر توانستيد به جا آوريد .
خداوند به اسلام پيروزي نصرت عطابفرمايد و خداوند تبارک وتعالي صدام که عامل همه آدمکشي هاست را به همراه اربا بانش نابود بگرداند وطول عمر به امام و کليه خدمتگذاران اسلام عنايت بفرمايد و توفيق شهادت را نصيب بنده حقير بنمايد .
والسلام جاسم امامي تاريخ 23/12/1363



خاطرات
در مرحله ي اول عمليات کربلاي 5 از ناحيه پهلو و پيشاني زخمي شده بود ،به او استراحت پزشکي داده بودند که شهيد جاسم اين موضوع را از خانواده مخفي کرده بودند.بعد از شهادت ايشان ما از اين موضوع مطلع شديم .دوستانش اين گونه نقل کرده اند که در مر حله اول عمليات کربلاي 5 يک روز که از خط مقدم به قرار گاه بر مي گشتند وسيله نقليه آنها که يک خودرو تويوتا بوده مورد هدف قرارمي گيرد و کاملا متلاشي مي شود و سر نشينان آن شهيد و يا به شدت زخمي مي شوند و شهيد امامي هم از ماشين به بيرون پرت شده و به صورت سطحي مجروح مي شود .

حدود ده روز به ايشان استراحت پزشکي داده بودند اما هنوز استراحت پزشکي تمام نشده بود که به منطقه عملياتي کربلاي 5 بر گشت تا اينکه در تاريخ 11/11/1365 در غرب کانال ماهي در شرق بصره به درجه رفيع شهادت نائل شد .
عباسي همرزم شهيد

من سر باز بودم و محل خدمتم سپاه ناحيه ايلام بود يک روز قبل از شهادت شهيد جاسم به منظور ديدار با دوستانش به سپاه ايلام آمد من هم او را ملاقات کردم ،حال و هواي ديگري داشت ،آثار شهادت به وضوح در چهره اش آشکار بود ،با هم احوال پرسي کرديم از او ضاع منطقه عملياتي کربلاي 5 صحبت کرد ديم ،ايشان مي گفت: او ضاع منطقه خوب است و رزمند گان به پيشروي خود ادامه مي دهند به ايوان هم سر زده ام خانواده هم خوب بودند .موقع رفتن و خدا حافظي نگاههايمان معني و مفهوم ديگري داشت ،معني نگاه او به من اين بود که اين آخرين ديدار ما خواهد بود و نگاه من به شهيد جاسم اين بود که تو ديگر بر نمي گردي . به من گفت: جواد به پدر و مادر سر کشي کن ،دو قطعه عکس در خانه دارم اگر توانستي بزرگ کن .تا در ورودي سپاه او را بدرقه کردم. سوار بر وانت تويو تا ي لند کروز شد و جاده مهران را به قصد منطقه عملياتي کربلاي 5 در پيش گرفت ،من همچنان او را نگاه مي کردم تا اينکه از ديد من غروب کرد و ديگر بر نگشت.

شهيد جاسم امامي با علم و آگاهي راه شهادت را انتخاب کرد اين موضوع را مکرر در وصيت نامه اش عنوان کرده است براي تحقق اين امر خود را از قيد و بند دنيا رهاند و براي تز کيه نفس و رسيدن به قرب خدا تلاش مي کرد .
براي شرکت در آزمون ورودي دوره عالي عمليات، مطالعه زيادي کرد و نهايتا با وجود سختي آزمون و گزينش مشکل آن ،قبول شد ،از قبولي در آزمون و پذيرفته شدن توسط دانشگاه امام حسين (ع)در تهران بسيار خوشحال بود .وقتي خبر قبولي را به ما داد ،به او گفتم: با اين قبولي حتما شهيد مي شوي !!،ايشان گفتند: چطور ؟من گفتم: در عمليات معمولا اين فرماندهان هستند که براي شکست دشمن جلو تر از نيروهاي عمل کننده هستند و اين موضوع را من از طريق روز نامه ها متوجه شدم که بعد از هر عمليات از فرماندهان شهيد از روز نامه ها ياد مي شد .او در جواب من گفت براي دفاع از دين اسلام ما بايد شهيد شويم ،اين حکايت از درايت و عاقبت انديشي به موضوع شهادت دارد .

بعد از عمليات والفجر 5 در سال 1362 بنا بود عمليات ديگري در محور چنگوله انجام گيرد .براي کسب آخرين اطلاعات از وضعيت دشمن ،من به اتفاق 15 نفر از برادران رزمنده به عمق مواضع دشمن نفوذ کرديم. رزمندگان شرکت کننده در اين ماموريت غالبا از فرماندهان ،معاونين و بسيجان شجاع تيپ 114 حضرت امير المومنين (ع)انتخاب شده بودند .مدت 48 ساعت در عمق خاک عراق حضور داشتيم ،در آنجا عشاير عراقي به صورت واضح قابل مشاهده بودند ،روزها خودمان را در نقاط کور و داخل شيارها استتار
مي کرديم و شبانه به جمع آوري اطلاعات از دشمن مشغول مي شديم .يک روز هنگام غروب آفتاب براي کسب اطلاعات از دشمن خودمان را به مواضع آنها نزديک کرديم. در يک لحظه فکر کرديم که آنها ما را ديده اند ،خودمان را براي مقابله با سر بازان عراقي آماده کرديم ,حتي دو نفر شتر که در آن نزديکي ها در حال چريدن بودند متوجه ما شدند و گوشهايشان را به طرف ما تيز کردند. اما سر بازان عراقي متوجه ما نشدند و مسير خط تلفن را گرفتند و از آنجا دور شدند. بعد از آن دوستان گفتند :حواس شتر ها از عراقي ها بهتر است .زيرا شتر ها متوجه حضور ما در آن منطقه شدند اما عراقي ها متوجه نشدند .
در پايان ماموريت اطلاعات بسيار ارزشمند ي از دشمن در زمينه هاي تعداد نيروهاي عراقي ،استحکامات ،راههاي تدارکاتي و...بدست آورديم .تصميم به باز گشت گرفتيم ،به دور از ديد عراقي ها از داخل شيارها به طرف مواضع خودي به راه افتاديم .در بين راه حد فاصله مواضع نيروهاي خودي و نيروهاي دشمن ،يکي از برادران رزمنده که مسئوليت حفاظت ما را بر عهده داشت اطلاع دادند که در شيار همجوار يک گروه از نيروهاي مزدور به منظور ضربه زدن به نيروهاي خودي به طرف خاک ايران در حرکتند. تعداد آنها بين 20 تا 23 نفر تخمين داده شد .در اين موقع ما توقف کرديم و با ديگر برادران رزمنده به مشورت پرداختيم. عده اي مخالف درگيري با نيروهاي مذکور بودندو آن را خستگي زياد ،کمبود غذا و مهمات عنوان مي کردند. اما عده اي ديگرموافق مقابله با آنها بودند و اين موقعيت را فرصت خوبي براي ضربه زدن به آنها و غافلگيري مي دانستند،لذا همگي با درگيري با مزدوران موافقت کردند . درگيري آغاز شد و از پشت سر و از طرفين با آر پي جي و ساير سلاح هاي موجود به طرف آنها حمله کرديم .تعداد زيادي از آنها را به هلاکت رسانديم ، چند نفر از آنها موفق به فرار شدند ، چند نفرديگراز آنها به محاصره افتادند . از نيرو هاي محاصره شده فقط دو نفر باقي مانده بودند که ما فقط متوجه يکي از آنها شده بوديم. وقتي که حلقه محاصره تنگ تر شد يکي از مزدوران به نشانه تسليم دستهايش را با لا گرفت ،يکي از برادران رزمنده به طرف او رفت که توسط يکي دگير از مزدوران که خود را مخفي کرده بود مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسيد .چاره اي نبود ،هر دو را به هلاکت رسانديم ،در ماموريت هر چند که ما تعدادي از برادران رزمنده شهيد يا زخمي شدند اما اطلاعات بسيار مفيدي از دشمن کسب کرديم و تلفات سنگيني به دشمن وارد کرديم .

امامي ،فرماندهي پشتيباني تيپ 114 حضرت امير (ع) بود عليرغم اين که در منطقه ي عملياتي مشغول خدمت و پاسداري بود روز هاي جمعه ي هر هفته اکثر نيرو ها را جمع مي کرد و به يکي از شهرستانهاي تابعه ي استان جهت اقامه نماز پر فيض جمعه مي برد .خود پرچمدار مي شد و جلو تر از همه در پيشاپيش ستون ها حرکت مي کرد .مي گفت :ما همه به خاطر نماز مي جنگيم ،اصلا هدف ما نماز است .
محمدي همرزم شهيد

تمام ساعات و روزهايي که با شهيد امامي بودم همه اش خاطره مي باشد .اما اين خاطره مربوط مي شود به سال 1364 شهر ايوان توسط هواپيماهاي عراقي بمباران شد .مردم به روستا و جاهاي امن پناه برده بودند. خانواده ما و همچنين 12 خانواده ديگر از اقوام نزديک در روستاي هلشي بوديم و در زير چادر زندگي مي کرديم.يک موتور بر ق داشتيم که شب ها براي روشنايي استفاده مي کرديم .چند روزي در شهر بنزين قطع شد و در هيچ جاي ايوان و نزديکي ها بنزين نبود .
شهيد امامي يک ماشين سپاه در اختيار داشت که آن ماشين بنزين داشت .خلاصه هر چه آن روز از شهيد خواهش کرديم که از بنزين ماشين سپاه استفاده کنيم تا اين موتور برق قابل استفاده باشد ايشان قبول نکردند و عرض کردند که اين مال بيت المال است و به هيچ وجه از آن استفاده شخصي نمي شود .

در زمان عمليات کربلاي 1 و آزاد سازي شهر مهران حدود دو هفته اي از شهيد خبري نبود نه تلفن نه پيغام نه خبري ،از اواطلاعي نداشتيم .همه افراد خانواده ناراحت بوديم و اضطراب تمام وجودمان را گرفته بود .يادم هست که يک روز که عازم کرمانشاه بودند براي چند لحظه اي درمنزل توقف کردند که هم خانواده را ببينند و هم ديداري تازه کنند .از ايشان پرسيدم: جاسم کجا بودي چرا خبري از خودت ندادي ؟شهيد امامي در حالي که لبخند بر لب داشت گفت: چيزي شنيدي؟ گفتم |:نه آخه در جبهه و تيپ حضرت امير (ع) شايع شده که من اسير شده ام من هم به ايشان گفتم اشکال دارد .در مواردي که انسان جانش در خطر است خوب اسارت بهتر از مردن است .اما شهيد پاسخ دادند به خدا قسم تا زماني که زره اي توان داشته باشم خودم را اسير دشمن نمي کنم .
بعدا مشخص شد که همراه بچه هاي اطلاعات عمليات مدتي در محا صره عراقي ها بودند و خود را نجات دادند .
خواهر شهيد



آثارباقي مانده از شهيد
توصيه شهيد امامي به مردم حزب الله در مورد نماز جمعه و جماعت:

امت قهرمان و مسلمان نماز جمعه و اجتماعات مذهبي را فراموش ننماييد و در صحنه هاي پرشکوه و مقدس انقلاب به رهبري هاي پيامبر گونه امام امت باشيد و رزمندگان و دلاوران صحنه هاي شرف و حريت را با حضور خود و کمک هاي مالي پشتيباني نماييد و پشتيبان ولايت فقيه باشيد و همانطوري که حضرت علي (ع) فرموده اند پيش از آنکه امام در نماز جمعه حاضر شود . با سکوت و آرامش درنماز حاضر شويد وبه خطبه هاي نماز گوش فرا دهيد. اين گونه شرکت در نماز جمعه کفاره عمل از جمعه تا جمعه به اضافه سه روز ديگراست. زيرا خداوند فرموده عمل روز جمعه اگر به درستي انجام شود ثواب 10 روز دارد و پيام دلنواز و روحبخش امام امت است که نماز هاي جمعه را هر چه با شکوه تر به جاي آوريد .
سردار رشيد اسلام شهيد امامي قبل از اينکه به سپاه به پيوندد در شغل معلمي خدمت مي نمود و حضور در جبهه و دفاع از کيان اسلامي را بر ماندن ترجيح مي داد. وي در يکي از وصيت نامه هايش خطاب به برادرانش مي گويد اي برادرانم من با عقل و فکر خودم اين شهادت را انتخاب کرده ام و آنرا با لاترين راه تکامل و حد نهايي تکامل مي دانم – غرض از رفتن من به سپاه نه به خاطر مقام بوده نه به خاطر پول بوده. فقط و فقط براي رضاي خدا بوده .
پيام شهيد به مادرش :
اي مادر مثل فاطمه و زينب (س) مقاوم باشيد و در شهادتم هراسي به خود راه ندهيد .خداوندا توفيق شهادت در راه خودت به من عنايت فرما .
خانواده عزيزم .صابر باشيد و چون کوه در مقابل سختي هاو رنجهامقاومت کرده و افتخار نماييد که از اسلام و مکتب محمدي دفاع کرده و فرزندي تربيت شده را فداي اسلام نموده ايد .



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان ایلام ,
بازدید : 252
[ 1392/04/21 ] [ 1392/04/21 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 201 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,709,302 نفر
بازدید این ماه : 945 نفر
بازدید ماه قبل : 3,485 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک