فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

شهيد «سيد منصور بيا تيان »در سال 1327 در روستاي« دار غياث» دربخش« خسرو آباد» ودر شهرستان شهرستان «بيجار »متولد شد .در سال 1334 به مد رسه رفت و تا پايان سال چهارم مقطع ابتدايي درس خواند .در سالهاي نو جواني پدر بزرگوار خود را از دست داد و سر پرستي خانواده را به عهده گرفت . به همين علت نتوانست ادامه تحصيل دهد .او درسن نوجواني مجبور بود مخارج خانواده اش را تامين کند.چندسال بعد از دواج کرد که ثمره آن پيوند دو فرزند پسر و يک فرزند دختر مي با شد . وقتي که نهضت اسلامي حضرت امام (ره )اوج گرفت او به حاميان آن نهضت پيوست و ضمن شرکت در فعاليت هاي سياسي ،عليه رژيم منفور پهلوي به آگاه سازي مردم پرداخت. پس از آنکه اين نهضت بزرگ به پيروزي رسيد به عضويت کميته انقلاب اسلامي شهرستان بيجار در آمد . در سال 1358 با همکاري چند نفر از برادران ديگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در آن شهرستان بنيان نهاد و خود نيز به جمع نيرو هاي آن پيوست .بعد از مدتي فرمانده عمليات سپاه بيجار شد .در سال 1361 به سپاه سر دشت رفت و چند ماه در آنجا منشا خدمات ارزشمندي شد .بعداز آن فر ماندهي اطلاعات و عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان سقز را پذيرفت و نز ديک به سه سال در آن سمت به فعاليت پرداخت .در تاريخ 4/6/1363 طي يک در گيري با نيرو هاي ضد انقلاب در روستاي( آيچي) سقز از ناحيه سينه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد . از شهيد بياتيان يک نسخه وصيتنامه به جا مانده است . مزار مطهر شهيد در گلزار شهداي شهرستان بيجار مي باشد
شهيد سيد محمد بياتيان بيش از اندازه خوش صورت و نوراني بود . خوش زباني او مشهور بود .سخنان شيرين و سر شار از مهرباني او تلخي غربت را مي زدود . سادگي و متانت در وجود او موج مي زد .هنگامي که در جمع مردم يا نيرو هاي تحت امر خود حاضر مي شد در پايين ترين جاي مجلس مي نشست .تواضع عجيبي داشت .هيچ گاه فرماندهي خود را وسيله اي براي ترقي مادي و غرور دنيايي قرار نمي داد . قلب رئوفي داشت .به محرو مان و تهيدستان عشق مي ورزيد . در کمال مهرباني و عطوفت به درد دل آنان گوش مي داد و هميشه تلاش مي کرد که غبار تهيدستي و حرمان را از چهره آنان بزدايد . شجاع بود . در برابر دشمنان اسلام و قر آن قا طعانه و با صلابت به پا مي خواست .نيرو ها و همرزمانش به وجود او افتخار مي کردند .انس و عاطفه عميقي با مردم داشت . وقتي مردم روستا در مورد ظلم و شکنجه هايي که گرو هکهاي ضد انقلاب بر آنها اعمال کرده بودند، سخن مي گفتند ؛ او باعنايت به دلسوزي و مهرباني سر شاري که داشت به گريه مي افتاد و اشک مي ريخت .توان کاري و رزمي فراواني داشت .با کمترين نيرو بيشترين فعاليت را انجام مي داد و به بزرگترين پيروزي ها نايل مي شد . علاقه و ارادت بسياري به سالار شهيدان ،حضرت امام حسين (ع)داشت .وقتي از او سوال مي کردند: چرا تا اين اندازه به امام حسين (ع)علاقه نشان مي دهد؟ در جواب مي گفت : براي اينکه امام حسين (ع) در صحراي کربلا ياوري نداشت .ايثار و از خود گذشتگي او به اندازه اي بود که بيشتر حقوق ما هانه خود را به فقرا مي داد .بطوري که در سپاه پاسداران شهرستان بيجار صندو قي را تحت عنوان صندوق کمک به فقرا تاسيس کرد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثار گران سنندج ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد




وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
در قاموس شهادت وحشت نيست .(امام خميني)
وصيتنامه سيد منصور بياتيان، فرزند سيد محمد علي بياتيان، صادر از دارفياس ساکن بيجار متولد سال 1327 . من به عنوان يک مرد مسلمان و به حکم شرعي و الهي که داشتم قدم در اين راه نهادم. خداوند بزرگ را شکر ميکنم که چنين سعادتي نصيب من کرد و چنين رهبري در جلوي راهم قرار داد و ذره اي نور ايمان در من روشن نمود تا خود و خداي خود را بشناسم. اکنون که در ميان شما نيستم و لياقت شهادت را نصيب من کرد پس چند جمله بگويم. پيام و سفارشم را با صداي بلند به گوش منافقان و دشمنان اسلام برسانيد که از کوري دل خود، ما را ناآگاه مي خوانند به آنها بگوييد که ما آگاهانه و بيدار، بدون هيچ جبر و زوري که تنها بر شما وارد است در اين راه قدم نهاديم وخون خود ريختيم که ناچيز بود . اگر هزار جان هم مي داشتيم در راه خدا و ا... اکبر و لا اله الا الله و اماممان که پيشرو اين راه است نثار ميکرديم . تو اي خواهر و برادر مسلمان بيدار باش و هوشيار، فريب اين از خدا بي خبران را نخوري و با چهره شان شک وشبهه اي در دل تو ايجاد ننمايند که همواره بيداريد. البته روي سخن من با افرادي است که در گوشه و کنار زمزمه هاي مأيوسانه سر مي دهند . بايد بدانند که اول امام زمان منتظر شماست تا شما را بشناسد. قلب خود را پاک کنيد و همچنان قرص و محکم بر عقيده و ايمان خود استوار باشيد و زمان را براي ظهور حضرت آماده و مهيا سازيد تا خداي ناکرده با افکار نادرست کافران و منافقان برسر دوراهي قرار نگيريد و دست از ياري امام امت بر نداريد. بدانيد زمان، زمان امتحان و آزمايش است ...... مادر جان مي دانم اگر من کشته شوم براي تو دردناک است ولي چه مي شود کرد دين خدا در خطر است ودر ضمن من هم که مال خدا هستم. پس مرا حلال کن. مادر جان حلال کن تا چون پرنده اي آزاد در آسمان آرزوهايم پرواز کنم. مرا حلال کن تا خدايم مرا ببخشد .مادر جان تو دوست داشتي که من به جبهه بروم ،يادت بيايد آن روزي را که با هم صحبت مي کرديم برايت مي گفتم مادر من آزاد بودم آزاد از هر نوع وابستگي و همه چيز را کنار زده بودم و ميخواستم کاري کنم که به معشوقم نزديک شوم و به تو گفته بودم که من عاشق خدا هستم و اينک آمده ام تا در صحراي کربلاي ايران در کنار کاروان حسين زمان خميني بت شکن ، کاروني از خون بسازم ودر اين بازار گرم و با صفا خون خريدار خوبي است. آمده ام تا کالاي نا قابل خود را تقديم بر مولايم کنم ....... اگر پذيرفت کالاي مرا پس چند جمله مي گويم که راجع به خود من است.
اگر کشته شدم مرا غسل ندهيد چون ننگ است براي کسي که معلمش حسين(ع) را غسل نداده اند خودش را غسل بدهند. پس کفن نپوشانيد چون حسين(ع) را کفن نپوشانيدند بر مزارم گل نريزيد زيرا چه انصاف است کسي را که رهبرش حسين (ع) را در ميان نيزه و خنجر بيرون آوردند و به خاک سپردند. بر مزارم گريه نکنيد .......
اگر خواستيد هم گريه کنيد براي حسين (ع) گريه کنيد و اينک با مردم بگوئيد که اي ياران...... شما را به خدا نکند امام خميني را تنها رها کنيد که به سقوط کشانيده خواهيد شد و اگر رفتيد تا ابد دست کفار خواهيد گرفت .
والسلام عليکم و رحمت الله و برکاته. انا الله و انا اليه الراجعون .
سيد منصور بياتيان

 







خاطرات
علي احمد شريفيان:
با آن عزيز بلند مرتبه از سالهاي پيش از انقلاب آشنايي داشتم . از همان زمان روحيّه کفر ستيزي با وجود او اجين شده بود و داراي روحي پاک و لطيف بود در همه حالات زندگي بسيار صبور و شجاع و مهربان و جذاب بود به علت همين ويژگيهاي و براي جذابيت ويژه اي که داشت مردم به او براحتي جذب مي شدند و او را دوست داشتند با پيروزي انقلاب اسلامي و هجوم دشمنان از خدا و از انسانيت بدور براي براندازي اين نظام مقدّس به زعم خودشان به امر رهبر کبير و فرزانه انقلاب لبيک گفتند و وارد خدمت در سپاه بيجار شدند در طول عمر با برکتش با خصوصياتي که در بالا ذيل گرديد حماسه ها آفريد به طوري که بردن نام او لرزه بر اندام ضد انقلاب مي انداخت يک روز که حقير در روستاي تپّه محمّدي در 30 کيلومتري بيجار به همراه روشندلي احمدزاده که راننده آمبولانس بود و حامل شهيداني که دو روز قبل به گروگان اشرار کفاّر دمکرات در روستاي حصار سفيد درآمده بودند و به شهادت رسيده بودند عازم بيجار بوديم و در بين راه در روستاي تپه محمّدي به کمين گروهک منحط کومله مواجه شديم که محل کمين حدوداً پنج تا شش کيلومتر با روستاي نجف آباد داشت و مرکز عمليّات پاکسازي در آنجا واقع بود و فرماندهي اين عمليّات را شهيد سيد منصور بياتيان برعهده داشت در حالي که در کمين نيروهاي کومله بودم و وضعيت بحراني داشتيم آمبولانس به وسيله رگبار گلوله مورد اصابت قرار گرفته شد و طوري شد که ماشين از کار افتاد و گروه منافق کومله ما را به صورت نعل اسبي به محاصره خود در آوردند يک لحظه حسي دروني به من دست داد با خود آرزو کردم و زير لب زمزمه مي کردم اي کاش سيّد اينجا به کمک ما مي آمد لحظاتي طول نکشيد متوجّه شدم آن بزرگوار به اتفاق چندتن ازبرادران ديگر رعد آسا خودشان را به کمک ما رساندند همانند معجزه اي الهي و امدادي غيبي . هيچ اغراقي در سخنم نيست چهرة سيّد به طور عجيبي مي درخشيد و پيشاپيش از ديگران به صحنه درگيري وارد شد و نواي الله اکبر را پشت سر هم سر مي داد و به صورت ايستاده حرکت مي کرد و به طرف آنها آتش مي گشود و ديگر برادران وي را همراهي مي کردند و پشت سرايشان در حرکت بودند در حالي که به ما نزديک مي شد با صداي رسا به ما مي گفت روحيّه داشته باشيد خدا با ماست . همينکه نيروهاي دشمن متوجّه روحيّه بالا، رشادت، شهامت، شجاعت سيّد شدند با تحمّل تلفات زخمي ناگزير به فرار شدند.
خداوند شهيد سيّد منصور بياتيان و همه شهداي راه اسلام را با سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين محشور بفرمايد. و مارا ياري نمايد تا ادامه دهندة راه شهيدان باشيم.

محمد رضا قاسمي:
قبل از انقلاب من با سيد بياتيان آشنايي کامل داشته ام وقتي که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني ره تشکيل شد سعادت بزرگي نصيب بنده شد که در کنار ايشان خدمت کنم. مالک پاکسازي هاي کردستان با اين برادر عزيز بوديم. من شهامت و شجاعت ايشان را آنطور که شايستة اين شهيد گرانقدر است نمي توانم بازگو کنم. اين سردار رشيد اسلام زمانيکه به عمليات مي رفتيم قبل از عمليات سخنراني مي کرد. مي فرمود : برادران عزيز تا زمانيکه ضد انقلاب داخل روستا است شما حق هيچ گونه تيراندازي نداريد چون زن و بچة بي گناه کشته مي شوند. و ما در قيامت نمي توانيم جواب آنها را بدهيم. زماني ضد انقلاب از روستا بيرون آمد آنها را به درک واصل کنيد أَشَدادُ عَليَ آلکُفار. خاطره اي که در سال از سپاه بيجار به بوکان اعزام شديم اين برادر عزيز در آن بُهبُهِ هيچ گونه ترس و رُعب و وحشتي از خود ايجاد نمي کرد. زمانيکه مأموريت ما به پايان رسيد ابو شريف، فرماندة عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بودند به بوکان آمد و سيد منصور را خواست و گفت: سيد تا زمانيکه نيرو از تهران نرسد خواهشمندم بوکان را ترک نکنيد به مَحض رفتن شماها مجدداً بوکان به دست ضد انقلاب مي افتد و ضربه اي است براي ما پاسداران و همين طور هم شد. بعد از اينکه برگشتيم ضد انقلاب آمد و آنجا را گرفت و تعدادي از پاسداران تهران به درجة رفيع شهادت نائل گرديدند.
عمليات ديگر در منطقة تکاب در خدمت اين سردار رشيد اسلام بودم چند نفر از برادران بسيجي و پاسدار که شهيد شده بودند در منطقه مانده بودند و مجدداً ابو شريف به منطقه تکاب آمدند و گفتند: سيد بزرگوار تا زمانيکه چند تا هليکوپتر به منطقه نيايد شما حرکت نکنيد و اين سيد عزيز گفت: احتياجي به هليکوپتر نيست ما مي رويم اينها را مي آوريم و هر چند از شهامت و شجاعت ايشان بگويم کم گفته ام. اين خاطراتي بود که از آن شهيد عزيز به ياد داشتم و آنرا بيان کردم. زمانيکه فرماندة عمليات بيجار بودند چند برگِ مأموريت پيش من دارد با امضاي مبارکشان. هميشه آنها را نگاه مي کنم و خاطرة اين مرد بزرگ را نمي توانم فراموش کنم. 


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کردستان ,
برچسب ها : بياتيان , سيد منصور ,
بازدید : 275
[ 1392/05/10 ] [ 1392/05/10 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,081 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,773 نفر
بازدید این ماه : 5,416 نفر
بازدید ماه قبل : 7,956 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک