فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1327 در روستاهاي «موکرد»دراطراف «جيرفت» و در خانواده اي کشاورز و اسيردر چنگال ظلم و ستم نظام منحط محمد رضا پهلوي به دنيا آمد. دوران کودکي را با محنت آغاز نمود و به دليل تنگ دستي خانواده پس از پايان دوره ابتدائي ترک تحصيل نمود و در تأمين معاش خانواده به ياري پدر شتافت و پس از چندي براي رهايي از ظلم و ستم خان و ارباب به خرمشهر مهاجرت نمود و در آنجا به کارگري پرداخت ولي از آنجا که تنها بر طرف کردن نيازهاي مادي او را اغما نمي ساخت همراه با کار به تحصيل علوم اسلامي در حوزه علميه خرمشهر مشغول شد. پس از مدتي به حوزه قم رفت تا با حضور در مکان و مأمن روحانيت هرچه بيشتر به تغذيه روح اسلامي خود بپردازد. ولي باز بنابر دلائلي ناچار به ترک حوزه شد و به جيرفت رفت. ولي روح اسلام و ايمان خداييش ساخته و آماده، همراهش بود و همين روح قيام بود که با شروع طوفان انقلاب وي را پيشاپيش در جريان سيل خروشان مردم مسلمان ايران قرارداد و وي را به خدمت اسلام و انقلاب در آورد. در سال 1356 کانال ارتباطي بود ميان جوانان مسلمان با شخصيتهايي چون آيت ا... شيرازي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و مبارزان ديگر که در آن سال به صورت تبعيد در جيرفت بسر مي بردند.
پس از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران به خدمت کميته انقلاب درآمد و سپس با تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به اين نهاد انقلابي پيوست تا (بنا به گفته خودش) دينش را به اسلام ادا کند. در تمام مدتي که در سپاه بود با مأموريتهاي موفقيت آميزي در مناطق مهاباد و يا منطقه هاي تحت نفوذ اشرار در جيرفت ثابت نمود که هدفش جز الله نيست و شهادت در راه خدا را جز سعادت و افتخار براي خود نمي داند. با شروع جنگ تحميلي صدام عليه ايران مشتاقانه به جبهه هاي نبرد شتافت و در سوسنگرد به دفاع از سنگرهاي اسلام پرداخت.
شهيد تراب شيرازي سرانجام در تاريخ 18/11/1359 در همين جبهه به درجه رفيع شهادت رسيد و به لقاء ا... شتافت و از او جز خاطري گرامي و جاويد براي همسر و دو فرزندش باقي نماند و بدينگونه حماسه ايثار و فداکاري ديگري در اوراق خونرنگ تاريخ اسلامي ميهنمان ثبت شد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد




خاطرات
احمد پلاشي:
مدتي قبل از پيروزي انقلاب که روستاي ما قرار بود از نعمت آب و برق بهره مند شوند منزل ما در موقعيتي قرار داشت که از آبادي دور بود و امکان دسترسي به آب و برق کمي مشکل به نظر مي رسيد اما شهيد با وجود اينکه مي توانست از راه نزديکتري به خانه اش برق ببرد به ما گفت من هم از مسير خانه شما آب و برق مي برم تا تعداد افراد متقاضي از اين مسير بيشتر شود و شما هم بتوانيد از آب و برق استفاده کنيد.

من و شهيد براي استخدام درآموزش و پرورش ثبت نام کرديم بعد از گرفتن امتحان شهيد شيرازي پذيرفته شد و من چون رزرو بودم جواب رد شنيدم اما شهيد به خاطر رعايت حال من که عائله مند بودم و راهي براي تأمين مخارج نداشتم شغلش را به من داد و خود جاي ديگري رفت.

روزي کتابي مطالعه مي کردم شهيد همراه با چند نفر از دوستانش را جلوي مسجد ديدم يکي از آنها کتاب را از من گرفت و گفت فلاني کتاب کسروي مي خواني در اين صورت تو گناه بزرگي مرتکب شده اي و کتاب را گرفت و پرت کرد اما شهيد شيرازي کتاب را برداشت و گفت اين طرز ارشاد و راهنمايي نيست و در ادامه گفت بايد هرکتابي را بخواني اگر بد بود که هيچ والا به گفته هاي آن عمل کنيم.

عبداللهي:
در ديدارهاي مددکاري يک روز به ديدار خانواده شهيد تراب شيرازي رفتم. همسر شهيد را نگران ديدم ضمن احوالپرسي با ايشان جوياي احوال فرزندان شهيد شدم و مدتي در کنار هم نشستيم و از هردري صحبت کرديم. همسر شهيد اظهار مي نمود که شب گذشته در عالم رويا ديدم که شهيد تراب شيرازي با يک ماشين تويوتا سبز رنگ به درب منزل آمد و ايشان را به داخل منزل تعارف کردم، اما ايشان در جوابم فرمودند که من خيلي کار دارم و نمي توانم بنشينم، آمده ام که شما را به کربلا ببرم .زود کارهايت را انجام بده تا برويم . من اول اعلام کردم که هيچ آمادگي ندارم، چطور با شما به کربلا بيايم و از طرفي هم دلم براي زيارت قبر مولايم امام حسين(ع) و فرزندانش پرپر مي زد اما ايشان فرمودند که من منتظر شما هستم و هرچه سريعتر براي رفتن به کربلا مهيا شو وگرنه من ديگر وقت ندارم که با شما بيايم. من هم سريع تمام کارهايم را انجام داده و ساکم را بستم و با ايشان همراه شدم .بعد از مدتي صحبت و حرف با شهيد به خاک مقدس کربلا رسيديم و ايشان تمام اماکن مقدسه را يک به يک به من نشان داد و زيارت کرديم و برگشتيم. بعد از مدتي که از رويايم گذشت جهت زيارت عتبات عاليات ثبت نام کردم. همه جاهايي که مدير کاروان به ما نشان مي داد و صحبت مي کرد و تمام قبرهايي که از نزديک زيارت مي کردم جاهايي بودن که قبلاً با شهيد در عالم رويا زيارت کرده بودم. واقعاً صحنه بسيار تکان دهنده اي است براي ما انسانها که در خموشي زندگي مي کنيم و فکرمي کنيم که شهداء از ميان ما رفتند ولي آنها حي و زنده هستند و ما خاکيان قادر به درک آنها در زندگي مان نيستيم.




آثارباقي مانده از شهيد
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليکم
اين سلام را اميد است که بپذيريد و اميد است از خداوند منان همانطور که مرا به ياد محبتهائي که به اجداد مان و خود ما کرده اين انداخته است، شما هم غلام نا قابل خود را فراموش نکرده باشين.
اما بعد آقاي بزرگوار دانسته باشيد که اين غلام، محبتهاي شما را در هيچ زمان و مکان فراموش نکرده و نخواهم کرد اگرچه بدون کوچکترين خدمتي که کرده باشم. باز هم دم از خدامي درگاهتان مي زنم ولي از خداوند مبين آرزويم اينست که بتوانم از مهربانيها و محبتهايتان اگر چه خيلي کم هم جبران نمايم.
آقاي معظم: اگرچه نتوانستم تاکنون خدمتي به درگاهتان بنمايم و پوزشي طلب کنم و علت اينهم خداوند خودش بهتر مي داند ولي از بزرگواري رأفت شان خواستارم که عفوم نمائيد و اجازه دارم بحضورتان شرفياب شده و موضوعي را که در نظر دارم به عرض عالي رسانده و هرچه فرمان بفرمائيد آن کنم. با تقديم احترام تراب شيرازي

بسمه تعالي
اسماعيل شيرازي و تراب شيرازي خدمت پدر بزرگوارمان عبدا... شيرازي سلام عرض مي کنيم و پس از تقديم عرض سلام همواره صحت و سلامتي شما را از درگاه احديت خواستاريم. خدمت والده مهربان خود درود و سلام زياد مي رسانيم و پس از تقديم عرض سلام سرافرازي شما را در خدمت حضرت فاطمه سلام الله عليها خواستاريم. اخوي عزيز اکبر را دعا رسانيم و موفقيت شما را در کارهاي خير از خداوند متعال مسئلت مي نمائيم .خدمت برادرمان يوسف سمندري با اهل منزل دعا و سلام زياد مي رسانيم و اشاء ا... از شما التماس دعا داريم که دعا بفرمائيد خداوند متعال ما را در اين راه پر افتخار و با سعادت به پيروزي بر دشمنان اسلام موفق بدارد.
هر کس باشد احوال پرسان ما سلام ما را خدمتشان برسانيد. حاضر است محمد اسيري خدمت همگي شما دعا و سلام زياد مي رساند.
اينجانب تراب شيرازي خدمت همسر مهربان و با وفايم دعا رسانم .از خداوند متعال سلامتي شمارا آرزومندم واميدوارم هيچگونه ناراحتي نکشيد و تمنا دارم که ما را از دعاي خير فراموش نکنيد که يا پيروز و شهيد شويم. فرزندانم خديجه و محسن را ديده بوسم و از قول من آنها را ببوسيد. در ضمن مبلغ 500 تومان به وسيله يکي از رفقا به نام آقاي مقبلي که در فرمانداري ميباشد فرستادم که بوسيله اعظم يا اسحاق به شما بدهد دريافت فرمائيد. اين نامه از اصفهان مينويسم و انشاء ا... ممکن است چنين روزي به طرف جبهه ها روانه شويم.
تراب واسماعيل شيرازي

حضور محترم ابوي عزيزمان جناب آ قاي عبدا... شيرازي سلام عرض مي کنيم.
پس از تقديم عرض سلام جوياي احوال فرزندانت اسماعيل و تراب شويد به حمدا... نعمت سلامتي برقرار است و فقط منتظر لحظه هاي پيروزي حق بر باطل ميباشيم که اميد از خداوند عالميان داريم که هرچه زودتر اين پيروزي را نصيب ملت مسلمان و قهرمان ايران گرداند.
آمين يا رب العالمين.
خدمت والده مهربان دعا و سلام زياد مي رسانيم و سلامتي شما را از درگاه خداوند عالميان خواستاريم. برادر عزيزمان اکبر شيرازي عالميان را دعا و سلام زياد مي رسانيم راستي برادر جان چه خوب بود مي دانستي که در اينجا که ما مستقر ميباشيم چه کيفي دارد همين را بدان که اگر بر باطل بوديم و نظر امام زمان و نائب آن يار نبود کسي تردد اينجا را نداشت زيرا همانطور که دانه رشته از روي تاوه به اطراف مي ريزد خمپاره 120 ميلمتري و 81 ميليمتري و 60 ميلمتري و ر گبار کاليبر 50 و تيربار به اطراف مي ريزد و انسان تعجب ميکند وقتي که دو قدم از جايش دور مي شود ميبيني که ترکش و يا خمپاره جاي پايش مي خورد و بفرد ضرر نمي رساند. به چشم ديده شده که خمپاره 120 ميليمتري دشمن که شعاع ترکش آن 400 متر مي باشد در چند قدمي فرد به زمين خورده حتي فرد را بلند کرده به زمين زده و آسيبي نديده است. اين است که بايد هرچه بيشتر به اين انقلاب مومن بود و جان فشاني کرد. خدمت مشهدي احمد با اهل منزل سلام مي رسانيم. خدمت يونس سمندري با اهل منزلش سلام مي رسانيم و... ببخشيد از اينکه نامه شتابي نوشته شد و جلو عقبي افتاده است عفو بفرمائيد و فقط خواهشي که از همگي شما داريم اين است که براي پيروزي حق بر باطل دعا بفرمائيد و همچنين سلامتي رهبر عزيز. زياد عرضي نيست به سلامت. ارادتمند شما اسماعيل و تراب



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کرمان ,
برچسب ها : شيرازي , تراب ,
بازدید : 188
[ 1392/05/11 ] [ 1392/05/11 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,170 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,271 نفر
بازدید این ماه : 1,914 نفر
بازدید ماه قبل : 4,454 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک