فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

در سال 1339 در روستاي «سعدي» شهرستان« کرمان» به دنيا آمد. از دوران کودکي شور ديني و علاقه اش به يادگيري قرآن و احکام در ميان خانواده و خويشاوندان مشهود بود. روزهاي انقلاب با دوران نوجواني مهدي همراه بود. وقتي درخت انقلاب به بار پيروزي نشست، مهدي هنوز از مرز بيست عبور نکرده بود که تدبيرهاي او به عنوان يکي از فرماندهان سپاه کرمان بسياري از توطئه هاي منافقين و اشرار منطقه کويري راهي کرد. در بيست و يک سالگي از فرماندهان سپاه کردستان بود. لياقت او در فرماندهي باعث شد تا در شهرهايي که پاي مهدي به آنجا مي رسد صلح و آرامش برقرار شود. وقتي صداي تانکهاي تجاوز در گوش خاک ايران پيچيد فصل تازه اي از زندگي مهدي آغاز شد. عمليات والفجر 4 نقطه رهايي مهدي از بند اين دنيا بود او وقتي به خاک افتاد انگار بيش از هزار مرد بود.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد
 
 
 


خاطرات
مادر شهيد:
پدر مهدي اسباب و وسايل مسجد را در اختيار داشت به همين دليل در جشن تاجگذاري شاه از او خواسته شد که بلندگوي مسجد را براي برگزاري اين مراسم به مدرسه بدهد. وي از انجام اين امر ناراحت و ناراضي بود، مهدي با سن کم ولي تيز بيني و هوش سرشار متوجه شد که پدر از دادن بلندگو امتناع ورزد ممکن است دچار دردسر و مشکل شود به همين دليل از وي مي خواهد دستگاه بلند گو را سپاه دانش ده تحويل دهد و قول مي دهد که اجازه نخواهد داد که از اين دستگاه براي روز جشن تاجگذاري استفاده شود. در روز برگزاري مراسم جشن مدرسه را با فرشهاي رنگين تزئين نموده بودند و بلندگو نيز در جاي مخصوص خود نصب شده بود. عبور سيمهاي بلندگو نيز از زير قالي هاي مفروش صورت گرفته بود و قرار بود که از بلندگو ساز و آواز پخش شود. به محض شروع جشن و بلند شدن صداي آواز از بلندگو بلافاصله پس از چند دقيقه صداي بلندگو قطع شد و هرکسي را که در روستا از وسايل برقي اطلاع داشت آورده شد ولي هيچ يک از آنها نفهميد که علت قطع دستگاه بلندگو چيست؟ و خرابي آن از کجاست؟ بعداً مهدي به پدر مي گويد که با سيم چين يک لاي سيم را که زير فرشها رد شده بود را قطع کرده و هيچ کس علت قطع شدن بلندگو را نفهميده است.

خاهر شهيد:
درآ ن موقع سپاه ترويج دانش روستا در باغچه مدرسه مقداري خيار و گرمک کاشته بود و بچه ها خيلي دلشان مي خواست تا از آن ميوه ها بچينند و بخورند ولي ايشان اجازه نمي داد. مهدي به بچه ها گفت: صبر کنيد من با يک تاکتيک سپاه ترويج را سرگرم مي کنم و شما قدري از ميوه ها را چيده و بخوريد .ناگهان مهدي وارد شده و به افرادسپاه ترويج مي گويد که راهنمايتان آمده جلوي جاده و پيغام داده است که هرچه زودتر بيائيد با شما کار دارد و سپاه ترويج بدون اينکه از موضوع خبر داشته باشد براي ديدن راهنما به بيرون از مدرسه مي رود و در همان هنگام بچه ها به کار چيدن ميوه ها مشغول شده و به آرزوي خود مي رسند و سپاه ترويج هنگام بازگشت مشاهده مي کند که هيچ کدام از بچه ها در مدرسه حضور ندارندو مقداري از ميوه ها هم چيده شده اند در اينجا به تاکتيک زيرکانه مهدي پي برده و متوجه مي شوند که گول خورده اند.

مهدي دوره تحصيلات ابتدائي خود را با تلاطم و افت و خيز بسيار سپري کرد وي همواره با همکلاسيها و معلمان خود در حال بحث و جدال بود. از آنجا که معلمين عموماً زن بودند وي همواره در مورد حجاب آنها ايراد مي گرفت و بارها مورد تنبيه و آزار و اذيت معلمين واقع شد ولي هيچگاه دست از اعتقاد و حرفهاي خود بر نمي داشت. پدر و مادر همواره تلاش مي نمودند که او را از مخالفت با معلمين خود بر حذر دارند و پدرش به او مي گفت: تو به حجاب معلم چکار داري، مگر گناه او را براي تو مي نويسند تو درست را بخوان و ديگر به اين مسائل کاري نداشته باش و مهدي در پاسخ به پدر مي گويد که چرا از معلم زن آنهم با چنين وضع بد حجابي استفاده مي کنند و چرا از وجود معلمين مرد استفاده نمي نمايند مگر معلم مرد وجود ندارد.


 

 






آثارباقي مانده از شهيد
مهربان و دلسوز به فرزندان و جامعه خود باشي، اين تنها سفارش من مي باشد. تلفظ بچه هاي خودت را با کلمات الهي شروع کن. من در اينجا مسئوليتم خيلي سنگين شده که لياقتش را هم نداريم. انشاءالله خدا کمک کند تا بتوانم از پس اين مسئوليت برآيم. در اينجا بنده را به عنوان فرمانده يکي از تيپهاي تازه تشکيل گذاشته اند که زياد بايد کارکرد تا بتوانيم براي حمله آتي آن را آماده کرد. انشاء الله پيروزي با ماست. از اين که نامه اي بي محتوا و کم برايت نوشتم با عرض معذرت وقت نداشتم. والسلام خدا نگهدار
ساعت 7 شب سه شنبه 2/9/61
همگي ر ا سلام برسانيد، حتماً ببخشيد. بشير و غدير را هم بوس حتماً


بسمه تعالي
با سلام خدمت همسر عزيزم، انشاء الله که حالت خوب باشد و در پناه توجهات ولي عصر(عج) صحيح و سالم باشي از اينکه براي رضاي خدا و به خاطر احقاق حق جمهوري اسلامي ايران اين احساس مسئوليت بوجود مي آيد بسيار سرافراز و خوشحال مي باشم. انشاءالله خداوند به شما هم اجر عظيم عنايت فرمايد. همسر عزيزم سعي داشته باش با توکل بر خدا اين مسائل را حل کنيد و در پشت جبهه سربازي فداکار و پيرو خط امام امت باشي و با صحيح تربيت کردن امانات خداوندي بتواني دين خود را به ارزشهاي معنوي که خداوند به ما عطا کرده ادا کني، سعي کني اعصاب خود را بيشتر کنترل کرده تا بتواني از نظر اخلاقي مادري نمونه باشي. والسلام


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان کرمان ,
برچسب ها : کازروني سعدي , محمد مهدي ,
بازدید : 168
[ 1392/05/11 ] [ 1392/05/11 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,093 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,710,194 نفر
بازدید این ماه : 1,837 نفر
بازدید ماه قبل : 4,377 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک