فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

فرمانده گردان امام حسن(ع)لشکر25کربلا(سپاه پاسداران انقلاب اسلامي)
بيستم مهر 1340ه ش در بندر تركمن به دنيا آمد.او در خانواده‌اي‌ متوسط متولد شد.مادرش سيد بودوبا دلسوزي و مهرباني غلامعلي را تربيت کرد.
خواهرش مي گويد:" كودكي شيرين و خواستني بود ,و چهره‌اي مظلوم داشت , پدر و مادرم از بچه‌گي علاقة زيادي به او داشتند و سعي مي‌كردند تمام وسايل را حتي او را فراهم كنند تا هرگز كمبودي در زندگي نداشته باشد . "
غلامعلي وقتي سن نوجواني رسيد , خوش برخورد , مومن و معتقد به دين اسلام بود و حجب و حياي مخصوصي در نگاه و رفتارش ديده مي شد.
خواهرش مي گويد:" هرگز دروغ نمي‌گفت و حرف بزرگترها را گوش مي‌كرد , حرف زشت به زبان نمي‌آورد و براي همه احترام قائل بود."
اودوران دبستان و راهنمايي را در شهر بندرتركمن به اتمام رساند و دوران دبيرستان را در هنرستان صنعتي گرگان ودر رشته برق سپري کرد. دوران تحصيلات دوره دبيرستان غلامعلي همزمان بود با سالهاي پاياني و نفس گير مبارزه با حکومت پهلوي ,با اوج‌گيري انقلاب اسلامي به رهبري پيامبر گونه امام خميني(ره) ,غلامعلي نيز مانند مردم خداجوي ايران به سيل خروشاني پيوست که مي رفت تا ريشه استبداد ووابستگي ايران بزرگ را براي هميشه قطع کند.
او در تمام عرصه هاي مبارزه با حکومت طاغوت شركت فعال داشت و هرگز دست از مبارزه بر نکشيد.افشا سازي مفاسد بي شمار حکومت پهلوي وروشنگري هاي او درقالب نشريه هاي تهيه شده با ابزار اوليه در کناراطلاعيه ها وپيامهاي حضرت امام(ره)نقش مهمي در آگاهي مردم بندرترکمن وگرگان داشت.
برادرش مي گويد:" تا پيروزي انقلاب فعاليت فراواني داشت و حتي يادم هست كه در روز پنجم آذر در گرگان كه روز خونيني بود شركت كرد. هرگز دست از مبارزه بر نمي‌داشت ,از مواجه شدن با خطر ترسي نداشت, هرگز دوست نداشت بي‌تفاوت از كنار اينهمه بي‌عدالتي و ظلم و ستم راحت بگذرد ."
بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي با تشكيل انجمن اسلامي در بندر تركمن شروع به فعاليت‌هاي مذهبي و فرهنگي کرد و از بسيجيان و جهادگران کارآمد شد .او اقدام به پخش و تهيه نشريه‌اي به نام نداي كودك كرد . تمام مطالب آن راخودش  تهيه و منتشر مي‌كرد .
با فرمان تاريخي امام وترغيب جوانان به سازندگي روستاهاو مناطق محروم کشور به جهادسازندگي سابق پيوست و در مدت خدمت خود در اين نهاد خدمات شاياني از خود به يادگار گذاشت.
او در جهاد سازندگي هم دست از کارهاي فرهنگي برنداشت وبا انتشار نشريه‌ها و جزوات سعي و كوشش فراواني  در محو آثار شوم باقيمانده از دوران ستم شاهي و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدي داشت.
خدمت 2 ساله غلامعلي دريا نورد در جهاد سازندگي بسيار موفقيت آميز بود ,با عزيمت به خدمت مقدس سربازي وحضور در يگان هوا برد شيراز دوران نقش آفريني اودر جبهه‌هاي جنگ آغاز شد.
غلامعلي پس از پايان خدمت سربازي اش از طريق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گرگان وبه صورت داوطلبانه براي مبارزه با گروهك‌هاي داخلي و دشمنان خارجي انقلاب اسلامي به كردستان رفت. او در سپاه بوكان به مبارزه با ضدانقلاب پرداخت.مدتي از حضورغلامعلي در جبهه کردستان مي گذشت که به عنوان فرمانده گردان ويژه نبي اكرم (ص)منصوب شد.
مادر شهيد مي گويد:" خيلي کم و هر چند وقت يكبار به ديدن ما مي‌آمدو يا از طريق تلفن تماس مي‌گرفت و خبر سلامتي خود را به ما اعلام مي کرد. هميشه در تمام عمليات موفق و سربلند بود ,وقتي براي آخرين بار به ديدن ما آمد به همه فاميل و دوستان و آشنايان سرزد و از حال همه جويا شد و از من و خواهرم خواست كه با هم به زيارت امام رضا(ع) برويم . هر جا كه مي‌رفت به همه مي‌گفت كه انشاءالله اين دفعه شكلات پيچ پيش شما مي‌آيم . از شهادت هراس نداشت و باعث افتخار او بود. وقتي كه براي آخرين بار به جبهه رفت مدتي بعد خبر آوردند كه در يكي در درگيري با ضدانقلاب به شهادت رسيده است. دوستانش مي گفتند قبل از شهادت‌ به حمام رفته بود و غسل شهادت كرده بود و لباس نوپوشيده بود و آماده شهادت شده بود ,او مي دانست که در اين عمليات به شهادت مي رسد." سرانجام غلامعلي دريا نورد پس از سالها مجاهدت وتلاش در راه اعتلاي اسلام ناب محمدي در در چهارم تير ماه 1363 به درجه رفيع شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران گرگان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد



آثارباقي مانده از شهيد
بنام خدا
خدمت پدر و مادر عزيزم
اميدوارم كه حال همگي خانواده خوب باشد و اگر احوالي از اينجانب پسر خود علي خواسته باشيد الحمدالله بد نيستم و در سايه ايزد متعال در سلامتي بسر مي‌برم و صحيح و سالم مسافرت را طي كردم و به مقصد رسيدم . وضعيت بسيار عالي است و هيچ خبري نيست و اينجا هوا بسيار خوب است و به ما خوش مي‌گذرد . انشاءالله باز تا يكي دو ماه ديگر به مرخصي خواهم آمد و ديدار تازه خواهد گشت . تنها خواهشي كه من از شما پدر و مادر عزيزم دارم اين است كه از بابت من هيچ ناراحتي نداشته باشيد ,چطور مي‌شود من اينجا بهم خوش بگذرد و در خوشي زندگي كنم و شما در آنجا در ناراحتي بسر ببريد و هميشه چهرتان افسرده و ناراحت باشد پس اگر مي‌خواهيد در اينجا از بابت شما ناراحتي نداشته باشم زياد ناراحت نباشيد چون خوشحالي شما در آنجا باعث خوشحالي من در اينجا مي‌شود .باور كنيد اينجا به من خيلي بيشتر از اهواز خوش مي‌گذرد چون اينجا ديگر صداي توپ و خمپاره به گوش نمي‌رسد و فقط بايد غفلت نكرد و خوب به هوش بود و اگر آدم احتياط نكرد و خوب به هوش بود و اگر آدم احتياط كند هيچ اتفاقي نمي‌افتد.
در هر صورت نگراني از بابت من نداشته باشيد در خاتمه به فريده بگو درس‌هايش را بخواند و همينطور به ليلا و به معصومه هم سلام برسان و بگو ناراحت من نباشند . همچنين به آقا رضا سلام گرم ما را برسان را بعه و راحله را از قول من ببوس به شعبان و زن داداش سلام برسان ديگر عرضي ندارم جز سلامتي شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
والسلام                 غلامعلي دريانورد

 


بسم الله الرحمن الرحيم
بنام خدا
خدمت خانواده گرامي و عزيزم
ضمن عرض سلام اميدوارم كه حال همگي خانواده خوب باشد و همگي در سايه پروردگار يكتا سلامت باشيد و هيچ كسالتي در بين نباشد. عرض شود كه پدر و مادر عزيزم اگر احوالي از اينجانب فرزندتان علي خواسته باشيد الحمدالله بد نيستيم و مشغول خدمت مقدس سربازي خود هستم اميدوارم كه بزودي خدمت سربازي‌ام تمام شود و صحيح و سالم به پيش شما پدر و مادر خوبم برگردم ,در حال حاضر يك ماه از احتياطم مي‌گذرد و وارد دومين ماه شده‌ام اگر خوب فكر كنيد ديگر چيزي نمانده است و انشاءالله به اميد خداوند قادر تمام مي‌شود .شما پدر و مادر خوبم 19 ماه را تحمل كرديد چه فرقي مي‌كند. چندماه ديگر هم تحميل كنيد از اين گذشته الان 15 روز است كه بوكان بطور خيلي شديدي سرد شده بطوري كه صبح‌ها اصلاً نمي‌شود به آب‌ها دست زد .شب اگر 10 تا پتو هم روي خودت بيندازي باز سردت مي‌شود. نمي‌دانم الان كه هوا اينقدر سرد است زمستان چقدر سرد خواهد بود ,بهرحال بايد تحمل كرد.
خلاصه اين را بگم كه چه هوا سرد و چه گرم خلاصه دارد مي‌گذرد كليه هايم گاه گداري كه خوا خيلي سرد مي‌شود درد مي‌گيرد, آن را هم يك كاري مي‌كنم از اين‌ها گذشته هواي بندر تركمن چطور است؟ فريده چكار مي‌كند؟ بگو برايم حتماً نامه بنويسد. نامه شماهم توسط همان دوستم بدستم رسيد. از شعبان برايم بنويسيد. نامه يوسف هم ديروز بدستم رسيد و از حالش با خبر شدم و خيلي خوشحال شدم كه صحيح و سالم به منزل برگشته در ضمن اگر مي‌شود تا چند روز ديگر مقداري پول برايم بفرستيد چون مسئول حقوق ما نيامده گفته پول دولت نمي‌دهد كه بياورد , براي همين پول من هم در حال تمام شدن است اگر برايتان امكان دارد اگر در دسترس است در غير اينصورت احتياجي نيست, مي‌توانيد چند روز ديرتر بفرستيد برايم ؛مثل اينكه بيش از حد سرتان رادر آوردم از قول من به تمام خانواده همه و همه سلام برسانيد در رابطه با مرخصي هم در ماه آذر مي‌آيم اگر تغييري كرد و خواستم زودتر بيايم به شما اطلاع مي‌دهم ديگر عرضي ندارم جز سلامتي شما پدر و مادر خوب و گراميم را از درگاه خداوند متعال .رابعه و راحله و حسين را از قول خيلي خيلي ببوس.
والسلام           غلامعلي دريانورد


بسم الله الرحمن الرحيم
خدمت پدر و مادر عزيز و بهتر از جانم
ضمن عرض سلام اميدوارم كه حال همگي خانواده خوب باشد و همگي در سلامتي و موفقيت بسر ببرند و اگر احوالي از پسر خود علي خواسته باشيد الحمدالله در سايه پروردگار يكتا در سلامتي و موفقيت بسر مي‌برم. پدر و مادر عزيزم الان حدود بيست روز است كه از مرخصي آمده‌ام و در حين اين بيست روز تا حالا 2 بار تلگراف و يك بار با آقا رضا تماس گرفته‌ام و چند بار بعد از او خواستم با آقا رضا تماس بگيرم و نتوانستم ,يعني آقا رضا نبود و الحمدالله از آنروز كه از مرخصي برگشته‌ام ايران در جبهة خوزستان پيروزي‌هاي موفقيت آميزي بدست آورده كه صددرصد شنيده‌ايد و اين جاي بسي خوشحالي است. اين پيروزي‌هاي پي‌درپي باعث مي‌شود كه جنگ زودتر تمام شود و ما بتوانيم زودتر برگرديم و انشاءالله زودتر تمام مي‌‌شود ما خودمان را اميدوار كرده بوديم كه شهريور هوا خنک مي‌شود ولي متاسفانه هوا شهريور خوزستان شرجي است و بسيار گرم ولي خوب همة اين‌ها را بايد تحمل كرد و تحمل خواهيم كرد. اين‌ها زياد مسئله‌اي نيست چون هر انساني بايد در زندگي سختي بكشد الان هم شهر اهواز به حالت قبلي خود برگشته و مردم زندگي عادي خود را شروع كرده است و شهر از آن حالت نظامي خود در آمده است و بسيار خوشحال هستيم از اين موضوع .در ضن اگر شعبان شماره تلفن گرفته‌اند شماره‌اش را برايم بفرست و اگر شد با او تماس بگيريم چون آقا رضا اكثر اوقات سردكان نيست كه من بتوانم با او تماس بگيرم .در خاتمه اميدوارم كه هيچ ناراحتي از بابت من نداشته باشيد از قول من به آقا رضا، معصوم، رابعه، راحله، شعبان و زن داداش و رضا و حسين كوچولو را ببوس به فريده و ليلا همگي همه سلام برسان ,ديگر عضي ندارم جز سلامتي و خوشحالي شما را از درگاه خداوند متعال خواستاريم.
والسلام    غلامعلي دريانورد

بنام خدا
خدمت خانواده عزيزم سلام عليكم
ضمن عرض سلام اميدوارم كه همگي شما خوب سرحال باشيد و هيچ مشكلي نيز نداشته و به سلامتي زندگي كنيدو البته به حمدالله من هم خوب هستم و هيچ ناراحتي ندارم . الان حدود 10 روز كه مشغول خدمتم و انشاءالله طبق قرار كه با مجيد آقا گذاشته‌ام مي‌خواهم نزديك‌هاي عيد برگردم مرخصي و چون تا اون موقع مدت 30 روز مي‌توانم مرخصي بيايم و درست حسابي يه چند جايي برويم ولي تا اون موقع يعني تقريباً حدود 3 ماه ديگه اگر رخدادي شد و مسئله اي پيش آمد كه لازم شد كه من بيايم برايم نامه بنويسيد و سر 5، 4 روز مي‌آيم .
من قصد دارم دم عيد بيايم مرخصي و البته انشاءالله اگر خدا بخواهد ولي قرار است با محمد تسويه حساب كنم و بيايم فكر مي‌كنم وسط‌هاي ماه ديگه يعني ماه 10 بيايد بندر, ديگه حرفي ندارم به غير از سلامتي شماها، براي همه سلام برسانيد ,براي مامان، مهديه، آقا صادق و حاج آقا و خانواده‌شان به فريده هم بگوئيد كه خوب درسهايش را بخواند و همچنين زري خانم ,ضمن اينكه خوب كارهايش را ياد مي‌گيره مواظب خودش و سپيده و مامان باشه، چون وقتي من و بابا وداداش نيستم مسئول امور بيروني خانه اوست. اگر رحمت تلفن كرد بهش بگويد كه وسايلي كه پست كردم بدستش رسيد يا نه و همچنين با مجيد آقا در مورد رفتنش به جهاد تبريز تماس بگيره.
سعي مي‌كنم به طيبه يك تلفني بكنم و البته از يكي هم بيشتر و اگر يك موقع ماموريتم اونطرف‌ها خورد پيشش مي‌روم.
برا ي همه سلام برسانيد علي زمان عمو اگر ديد خاله و رجب دايي و غير.
29/09/66 خداحافظ    غلامعلي دريا نورد



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان گلستان ,
برچسب ها : دريانورد , غلامعلي ,
بازدید : 178
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,526 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,627 نفر
بازدید این ماه : 4,270 نفر
بازدید ماه قبل : 6,810 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک