فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

در یکی از خانواده های مذ هبی در روستای لیوان شر قی در بندر گز ودرسال 1337دیده به جهان گشود. دوره تحصیلات ابتدائی را با مو فقیت در آن روستا پشت سر گذاشت.
دوران متو سطه را با اخذ دیپلم در یکی از دبیرستانهای بهشهر با موفقیت به پایان رساند .
اودر طول مدت تحصیل یکی از دانش آموزان فعال از نظر اخلاقی وتحصیلی بود.
متواضع بود و مذهبی,به طوری که از همان اوایل نوجوانی التزام علمی به عبا دات مذهبی داشت.
در بین دوستان از برجستگی های خاص اخلاقی برخوردار بود , دوستانش شیفته روحیا ت و برخورد ایشان بودند .
اوایل سال 1354دراوج خفقان ستم شاهی به همراه برادر بزرگشان در ارتباط تشکیلاتی با شهید عبدالرضا کلبادی نژاد , فعالیتهای سیاسی و اعتقادی خود را در نهضت خونبار اسلامی تحت رهبری های آگاهانه حضرت امام بر علیه طاغوت شروع نمود . از اولین کسانی بود عاملی بیداری دیگر جوانان و نیروهای انقلاب اسلامی بود. ارتباط با روحانیت خط امام و پخش نوارو بیانیه های حضرت امام از دیگر فعالیتهای این شهید بزرگوار است . نه تنها در سطح روستا بلکه با هماهنگی همرزمان دیگر در سطح منطقه فعالیتهای چشمگیری داشت. شرکت در سخنرانیهای مهیج شهید هاشمی نژاد در بهشهرو تشکیل وتدارکات سخنرانی های یکی از روحانیون مبارز در مسجد لیوا ن به مناسبت چهلم شهدای تبریز نتیجه زحمات این شهید بزگوار برای بیداری مردم بود
او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای خط امام وحزب اللهی به فعالیتهای خود در راه نیل به اهداف عالیه انقلا ب اسلامی ادامه داد.
از آنجا که خطر گروهای فرصت طلب وضد انقلاب را احساس می نمود به خصوص با زمینه سازی گروهاملحدکه در روستا ی لیوان شرقی جای پایی را ایجاد نموده بودند, برای مقابله عملی با عوامل استکبا ر؛ انجمن اسلامی این روستا را با همکاری دیگر برادران مومن برای جذب نیروها وقراردادن محور فعالیتهای انقلاب اسلامی بنیان نهاد.
بعد از فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی از طرف امام ,او از جمله اعضای فعال بسیج در روستا بود که با ارتباط مستمر با ارگانهای انقلاب اسلامی فعالیت می نمود که حاصل آن جذب بسیاری از نیروهای مومن است که در نهادهای انقلاب اسلامی مشغول خدمت به انقلاب اسلامی هستند .ازدیگر فعالیتهای مهم ایشان شناسایی عامِبین آتش سوزی مسجد لیوان که بعد از پیروزی انقلاب از طریق دادگاه انقالاب اسلامی پیگیری نموده ودر نهایت آنها را در حضور مردم توبه دادند .
سال 1358 همراه برادرش در دفتر عمران جهاد سازندگی بخشی از شهرستان بهشهر مشغول فعالیت شد ومدتی خالصانه در خدمت محرومین و مستضعفین بخش هزار جریب گامهای موثری را برداشت . سال 1359 به صورت رسمی وارد جهاد سازندگی (سابق)شد وبرای آبادی وعمران روستاهای منطقه محروم هزار جریب عاشقانه خدمت نمود ,به ویژه در احداث جاده های روستایی سهم به سزایی داشت . مردم محروم این منطقه شاهد فداکاری ها و خدمات ارزنده او بودند . اودر این سال ازدواج کرد که حاصل این پیوند مقدس دو فرزند دختر و پسر است .
درپاییزسال 1359در آموزش وپرورش شهرستان کرد کوی به عنوان معلم حق التدریس مشغول خدمت شدتا در اوج فعالیتهای کور گروهکهای ملحد ,دراین سنگر مقدس خدمات ارزنده ای را از نظر فرهنگی انجام دهد .
سال 60 13که منافقین دراطراف سپاه بندر گز تحصن نمودند عامل اصلی جمع آوری نیروهای حزب الله برای سرکوبی منافقین بود که با هجوم گسترده مردم این حرکت ضد
انقلاب خنثی شد .
پس از یکسال فعالیت در سنگر معلمی برای مقابله با گروهکهای مزدور که به جنگ مسلحانه وترور مردم ومسئولین روی آورده بودند,وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد .ابتدادر واحد اطلاعات سپاه به عنوان معاون واحد مشغول خدمت شد.
از جمله خدمات عبدالله در واحد اطلاعات ,دستگیری منافقین وعوامل ضد انقلاب وکشف بیش از70 قبضه اسلحه از ضد انقلاب مدت کمتراز دو ماه در منطقه کرد کوی را می توان نام برد. پس از مدتی به عنوان مسئول واحد آموزش سپاه کرد کوی منصوب می شود.
تشکیل کلاسهای اعتقادی با همکاری روحانیان ودیگر مسئولین با بهره گیری از ابزار های جدیدآموزشی برای رشد باورهای اعتقادی وسیاسی نیروهای سپاه از جمله کارهای او در این سمت است.
در مهر ماه سال1361 برای خدمت به مردم محروم کردستان از طرف سپاه منطقه 3 ,به عنوان مسئول پرسنلی سپاه کردستان منصوب گردید .
اودر این سمت, مدیریت وتوانائی کاری شایانی رااز خود بروز می دهد به طوری که زبانزد مسئولین می شود.
در دی ماه سال 1361ابتدا به عنوان معاون برنامه ریزی واحد پرسنلی وپس از مدتی به عنوان مسئول پرسنلی اجرائی سپاه منطقه سوم کشور مشغول خدمت می شود. پس از آن به عنوان مسئول پرسنلی اجرائی سپاه ناحیه مازندران و بعداز مدتی به عنوان معاونت برنا مه ریزی سپاه ناحیه مازندران منصوب می شود.
باشروع عملیات ظفر مند والفجر 8 صبرو قرار از کف می دهد وبا اینکه مسئولیتش اقتضا می کرد کیلومترها پشت جبهه خدمت نماید, مثل یک رزمندگان عادی اسلحه به دست می گیرد و در عملیات شرکت می کند .
سرانجام در عصر روزسه شنبه 30/11/ 1364 هنگام عبور از پل خرمشهر به سوی منطقه عملیاتی فا و به همراه دیگر همسنگرانش مورد هجوم هوائی هواپیماهای متجاوزدشمن قرار می گیرند و عاشقانه به ندای هَل مِن ناصر حسینی امام امت لبیک گفته و به کاروان شهیدان می پیوند.
اویکی از مخلص ترین نیروهای سپاه بود, به طوری که به کار وفعالیت در راه اسلام عشق می ورزید. متواضع وفروتن بود .کمک ویاری محرومان و مستضعفان را وظیفه خود می دانست. کسانی که با او ارتباط داشتند,با یک برخورد شیفته روحیات و اخلاق او می شدند.
مقید به رعایت احکام شرعی بود,از تهمت وغیبت دوری می کرد.
از نظر تشکیلاتی تابع محض فرماندهان بالاتر بود. به امام شدیداً عشق می ورزید و از مریدان عاشق شهید مظلوم آیت الله بهشتی بود, طوری که حتی اسم فرزندش ونام مساجد نو بنیاد روستا را به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کرد.
از مصادیق بارز" اشد اعلی الکفار ور حمإبینهم" بود با دوستان مدارا می نمود وبا دشمنان سخت در ستیز بود. به روحانیت خط امام عشق می ورزید ٬ آنفدر صبور ومهربان بود که حتی کسی که به عنوان مخا لف وی بودند, اخلاق اسلامیاش را کتمان نمی کرد . در حوزه مسئولیت متعهد ومسئولیت پذیر بود. از عنوان طلبی تنفر داشت واز آن بیزاری می جست .نسبت به پدرومادررئوف و مهربان بود .
او در بخشی از وصیت نامه اش می نویسد:
اینجانب عبد الله جمال لیوانی دارنده شناسنامه 43از بخش بندر گز روستای لیوان وصیت میکنم :
همسرم وفرزندانم وپدر ومادر وبرادران وخواهرانم که در زندگی بیش از هر چیز بر فروغ الهی که در دل انسا نها ست اهمیت دهند وبا ایمان به خدای یکتا وپیا مبران بزرگوارش وپیروی از خاتم رسل وقرآن مجید وائمه المعصومین ونائب به حق امام زمان ( عج) حضرت امام ،بزرگ مرجع تقلید وپیروان این خط قدم, بر دارند و اهتمام به ذکر خدای بزرگ وبا روحیه ایثار وخیر خواهی وخدمت وستیز برکفر ونفاق والحاد و پیروزی حق وجهاد درراه خدا وحضور پی گیر ودوستی بامردم ؛راه سعادت را به سوی خود باز گردانند .
مبلغ سه هزار تومان به حساب سپاه درمورد استفاده احتمالی از امکانات سپاه ریخته شود .
منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثارگران گرگان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهید






آثار منتشر شده درباره ی شهید
بسم الله الرحمن الرحیم
شهید از همه افضل تر است . امام خمینی
شهدا شمع محفل بشریتند . استاد شهید مطهری
با درود وسلام به ارواح طیبه شهدای گرانقدر اسلا م از هابیل تا حسین واز حسین تا عملیات و الفجر 8 ,والفجر 9 و...با درود وسلام به پیشگاه ولی عصر حضرت بقیه الله ارواحنا له الفدا وسلام ودرود بر محضر نایب بر حقش حضرت امام خمینی ودرود وسلام بر خا نواده های شهدای معظم که با تقدیم عزیزانشان به درگاه بار یتعالی پرچم خونین لا اله الا الله را بر فراز سرزمین توحید ی مان به اهتزاز در آوردند .
با آرزوی پیروزی نهایی رزمندگان کفر ستیز اسلام بر جنود کفر .
خون حسین می جوشد و در کربلای ایران که هر روزش عاشورا است مومنین و مخلصان انقلاب اسلامی را به یاری می طلبد تا در کربلاهای مکرر تاریخ, عاشوراهای دیگری را برای نیل به اهداف مقدسه انقلاب اسلامی در نبرد با استکبار جهانی و عوامل ملحدش در جبهه های حق علیه با طل محقق سازد.
امت اسلامی یمان هر روزه شاهد پرپر شدن گلی دیگر از گلزار شاهدان پهنه سرخ تاریخ خونبار اسلام می باشد وبه عینه ناظرند که شهدای گرانقدر,این راست قامتان تاریخ, این سالکان سیر الی الله به کاروان شهدا می پیودند.
شهیدانی که با اهدای خون مطهرشان نهال اسلام وولایت را آبیاری نموده ,خود می سوزند وبه ما روشنی می بخشند وزندگی خود را تا سر حد شهادت وقف اسلام می نمایند.
این باریکی دیگراز مجاهدان خستگی ناپذیر فی سبیل الله واز سالکان طریق الله واز راست قامتان پهنه تاریخ ومناد یان حق و لبیک گویان ندای هل من ناصر حسینی حسین زمان ,پیر جماران ,روح خدا واز عارفان وفانیان بالحق وازمعلمان راستین فرهنگ پر بار وخط سرخ شهادت واز پاسداران عاشق وجان گذشته ای که رهبر آرزوی دوستی آنهارا داشت واز رزمندگانی که امام راآرزو به بوسه زدن بر روی بازوان پر توانش راداشت ؛به ندای حق لبیک گفته وعا شقانه به سیل عظیم شهدا پیوست .
پاسدار شهید عبدالله جمال لیوانی ,شهیدی که پس از سالها تلاش و مبارزه پی گیر وهمه جانبه در راه مقدس اسلام فقاهتی در جبهه های نور علیه ظلمت و در عملیات افتخا ر آفرین والفجر 8 ,در کربلای خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا به پیروی از مولایش حسین ( ع) با انتخاب مرگ با عزت و شهادت ,درس جهاد و مبارزه علیه ظلم و کفر به دیگران
داده و با نثار خون مطهرش همچون دیگر شهدای گرامی حیاتی تازه به اسلام وننگ و نفرت ابدی تا سر نگونی کفر به سردمدارن استکبار جهانی ببخشید.
ستاد بزرگداشت مقام شهید



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان گلستان ,
برچسب ها : جمالي ليواني , عبدالله ,
بازدید : 263
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,960 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,652 نفر
بازدید این ماه : 6,295 نفر
بازدید ماه قبل : 8,835 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک