فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1340 در خانواده اي مذهبي چشم به جهان گشود . در سن 9 سالگي پدر خود را كه مردي زحمت كش بود از دست داد . مادر ش مايحتاج زندگي 5 فرزند خود را از طريق خياطي تامين مي كرد . دوران ابتدايي خود را در شهرستان گنبد گذراند و تحصيلات خود را تا سال سوم دبيرستان كه مقارن بود با پيروزي انقلاب ادامه داد . پس از پيروزي انقلاب به عضويت بسيج در آمد.
در تاريخ 19/7/1360 به عضويت رسمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد . با شروع جنگ تحميلي براي دفاع از آرمانهاي والاي انقلاب به مردان سپاه اسلام پيوست.
قبل از آن مقابله با منافقين در شهرستان آمل نمونه بارزي از شجاعت و از جان گذشتگي او بود.دوراني كه به دليل نياز به او در جبهه حضور پيدا نمي كرد در پشت جبهه لحظه اي از فكر انقلاب و آرمانهاي آن غافل نبود.
مدت 5 سال ، افتخار حضور در ميادين پر خطر جبهه را نصيب خود کرد ودر عمليات مختلفي شركت داشت.
سر انجام در تاريخ 24/12/63 در عمليات غرور آفرين « بدر » به درجه رفيع شهادت نائل آمد .
منبع:پرونده شهيد در بنياد شهيد وامور ايثارگران گرگان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد






وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
وما لکم لا تقاتلون في سبيل الله والمستضعفين من الرجال والنساءوالولدان الذين يقولون ربنا اخر جنا من هذه القريه العا لم اهلها واجعل لنا من لدنک ولياَواجعل کنا من لدنک نصيراَ.
چرا در راه خدا جهادنمي کنيد در صورتيکه جمعي ناتوان از مرد وزن وکودک شما در مکه اسير ظالم کفارند آنها که دايم مي گويند بار خدايا ما را از اين شهري که مردمش ستمکارند بيرون آور از جانب خود براي ما بيچارگان نگهدار وياوري فرست. قرآن کريم
تا بانگ لااله الا الله ومحمد رسول الله در جهان طنين نيفکند مبارزه هست وتا مبارزه است ما هم هستيم . امام خميني
اول سلام بر روح الله نائب بر حق بقيه الله (عج) رهبر عزيز وابر مرد تاريخ ,خميني بت شکن. وسلام بر مادرم .اميدوارم سلامهاي گرم وخالصا نه فرزندت راکه از صميم قلب نثارت مي کند بپذيري وهمواره در پناه خدا ودر جهت خدا وبنده خوب خدا باشي.
مادرجان تو برايم همواره مادر نمونه بودي ,تو تربيت فرزندت را به عنوان عبادتي بزرگ و تکليف الهي مي دانستي ودر قبال آن خود رادر برابر خدا سخت مسئول مي ديدي. تو گوئي با تمام وجودت باور داشتي که نقش مادري همان نقش انبياء است.
به قول امام عزيز اگر يک بچه خوب به جامعه تحويل دهي آنقدر در نزد خدا ارزش دارد که نمي توان آن را توصيف نمود وبه طور کلي سعادت جامعه به تربيت صحيح فرزند بستگي دارد. مادر عزيزم تو گوئي با تمام امکانت با تمامي صبر واستقامت در برابر مشکلات به تمامي مادران عالم درس مي دادي. تو راز زندگي را در اين حقيقت يافته بودي که بايد بنده خوب خدا ومجري احکام و تکاليف الهي بود و اولي ترين و مهمترين تکليف رادر تربيت فرزندانت مي دانستي که هميشه بايد براي اصلاح جامعه کار اساسي کرد.
اساسي ترين کار براي زنان نقش مادر يشان مي باشد, همان نقشي که در رديف انبياء مي باشد. مادرم شما در پيشگاه حق تعالي خيلي خوب منزلت داريد. شما آنقدر در پيشگاه الهي مقدمتان بلند است که خداوند اجازه نمي دهد فرزندي با صداي بلند نسبت به والدينش سخن بگويد . مادرم هميشه خود را شرمنده مي دانم از اينکه نتوانستم ذره اي از زحمات و محبتهاي شما را جبران کنم اما قول مي دهم به ياري خداوند هميشه در صراط مستقيم قدم بردارم وفقط بندگي خدا را قبول کنم . مادرم از تو تقاضا دارم انشا الله بعد از به شهادت رسيدنم که مورد قبول خداوند بزرگ قرار گيرد, هميشه ودر همه حال دعا گوي امام بزرگ وسازش ناپذير ما باشي .
امت شهيد پرور:
هر چند کوچکتر ازآن هستم که به امت هميشه بيدار وآگاه پيام دهم .برادارن و خواهران هميشه در صحنه وآگاه وهوشيار در خط امام به هوش باشيد . اگر تا ديروز انقلاب اسلامي ما به واسطه نوپا بودنش مورد هجوم واقع مي شد وهيچ مستضعف دل شکسته اي در دور افتاده ترين جاي دنيا جراًت دفاع از اين انقلاب جهاني را نداشت در حال حاضر وبه اميد خدا در آينده به برکت رهبر عزيزمان وخون شهيدان عالقدرمان درخت پر ثمره انقلاب چنان تناور گشته وچنان در دل امت اسلام ريشه مي دواند که مستکبران را ديگر ياراي مقاومت در برابر سيل خروشان و توفنده صدور انقلاب نباشد. ضد انقلاب داخلي تمامي نقش هاي خود را بازي کرد, آمريکا تمامي فشارهاي که به عقل ناتوانش مي رسد انجام داد اما انقلاب خدائي ما همه اين نقشه هاي خائنين را نابود کرد .شکست طرح ليبراليسم ودود دستگي بني صدر خائن وسر کوب کردن عوامل چپ گرا و منافقين ,اين جيره خواران وسربازان بدون اونيفورم مز دور امپراليسم که تروريسم کور را به ارمغان آورده بود, حرکت بزرگي بود که در آينده وآيندگان در راه خدا مي توند قضاوت کنند.
اين خائنين به اسلام که در دوره پيامبر هم بودند وعلي ابن ابيطالب (ع) به دست همين قشر جاه طلب و منافق به شهادت رسيد. پس از ده قرن نفاق آخرين نفسها را مي کشند وهر روز آماده اند نقشه هاي آمريکا را در داخل و خارج اجرا کنند .چه عواملي داخلي آن وچه نوکران حلقه به گوش آن در خاورميانه که براي نابود کردن نظام جمهوري اسلامي نقشه مي کشند واجرا مي کنند. اين مزدوران چنان سيلي از امام امت وسلحشوران اسلام خوردند که ديگر هيچ کافر فاجري جرات عرض اندام در برابر جمهوري اسلامي را ندارد .
برادران و خواهران بيدار دل؛ شما که در پشت جبهه هستند وياور رزمندگان اسلام واماميد. از شهادت سر بازان اسلام وبزرگان اسلام دلگير نباشيد چون همان گونه که در قرآن آمده است: خداوند بزرگ ا زهر قبيله اي وخانواده اي امتحان مي گيرد که شما امتحان خود را در نزد خداوند بزرگ به خوبي انجام داده ايد واما آنها که شهيد شده اند بدانند که شهيد نمي ميرد . شهيد هست تا وقتي که هستي است تا وقتي که هستي هست تا وقتي که شب وروز است,و تا وقتي که حيات است.
مرگ اگر مرگ است بگو نزد من آي
تا در آغوشش بگيرم تنگ تنگ
او ز من جاني ستاند بي ثمر
من از او عمري ستا نم جاودان

علي (ع) را در ماه مبارک رمضان در محراب عبادت شهيد کردند ,مگر علي (ع) مرد ؟نه هرگز و در زمان ما دستهاي آلوده جنايتکاران مزدوران در داخل هر روز گلهايي را پر پر مي کنند مانند مطهري و مدني ودستغيب و چمران ومنتظري ورجائي وباهنروبهشتي وصدوقي و.....(ومن هم منتظر)وسي شش ميليون ديگر که در صف شهادت ايستاده اند وثانيه شماري مي کنند .مگر کاروان شهيدان از راه باز مي ايستند, مگر توقف دارد. تا ظلم هست مبارزه هم است ,تا استکبار است تلاش هست, تا تجاوزو تعدي است کوشش است, تا فساد است جهاد است و...
همانطور که امام خميني بت شکن به ما آموخته اند که هرگز در برابر ظلم فساد از پاي ننشسته وحرکت الله يمان را متوقف نکنيم ودشمن شکست خورده تحمل اين نهضت الهي واين قدرت لايزان خدائي را ندارد .
با کشته شدن هر يک از پاسداران قرآن, آن وقت که خون او مي جوشد ايمان حرکت خشم الهي مي آفريندو آگاهي مي آفريند.
بارالها :تورا نيايش مي کنم که نيايش فقط سزاوار توست .
خدا يا :هدايتم کن زيرا مي دانم که بلاي دنيا بزرگ است. هدايتم کن به راه صراط المستقيم نه راه گمراهان از دين.
خدايا:هدايتم کن, ظلم نکنم زيرامي دانم که ظلم چه گناهي بزرگي است .
بارالها تورا شکر مي کنم که مرا از همان خرد سالي با درد ورنج آشنا کردي تا درد دردمندان ورنج زحمتکشان را حس کنم ودر راه آنان که راه خداست قدم بر دارم وبه ارزش بي پايان آن پي ببرم.
ازمسلمين تقاضا دارم در صحنه حاضر باشند. نمازها را به جماعت بخوانيد واز برادران پاسدار تقاضا دارم با توده مردم بر خورد اسلامي وانساني داشته باشند. امر به معروف ونهي از منکر را فراموش نکنند . امام را فراموش نکنند .مطالعه کنندو مهربان باشند.
نماز بخوانيد وروزه بگيريد. در شرق وغرب هميشه دشمنان ما باقي خواهند ماند وجهاد در راه خدا را فراموش نکنيد.
مادرجان حلالم کن, گريه نکن ,صبر داشته باش ,استوار باش و در خط امام باش. از مردم مي خواهم قرآن و قانون اساسي را مطالعه کنند.
در مراسم من مخارج کمتر شود .برادران سپاهي هوشيار باشند با روحانيون متعهد ودر خط امام محيط ها را گرم و صميمي وهمفکر وهمگان شوند .
در آخر از کليه کساني که با آنها بر خورد داشتم واشتباهي در حق آنها کردم ,حلالم کنند .
براي ظهور امام زمان وبراي سلامتي وطول عمر ياور مستضعفان, امام دعا کنيد.
والسلام عادل دادخواه








آثار باقي مانده از شهيد
بسم الله الرحمن الرحيم
18 محرم برابر با 14 آبان 1361شروع عمليات سراسري محرم با رمز يازينت (س)در ساعت 10 شب.
گردان صاحب الزمان (عج)خط شکن عمليات ازلشکر کربلا درمحور عملياتي عين خوش,موسيان و دهلران است.
ان الله يحب الذين يقاتلون في سبيل الله صفاَکانهم بنيان مر صوص
همانا خداوند دوست دارد مومناني که در راه او همچون سا ختمان آهنين پيکار مي کنند .
با درود به امام امت خميني بت شکن ,اميد اسلام ونائب برحق امام زمان وبا درود وسلام بر يوسف رجبلو پاسدار اسلام که همچون اراده ي آهنين ,پيکار گر حق عليه باطل در عمليات محرم الحرم که همچون حسين (ع)باقامتي استوار وروح بلند بااراده اي مصمم وسر شار از ايمان استوار ,بر کفر تاخت وروح زيباي او در يک زمان کوتاه در يک ميدان عملياتي در نزديکترين فاصله به دشمن با گلو له هاي خصم زبون به سوي خدايش شتافت . نصف شب صحبت کردن در حق شخصيت شهيد پاسدار يوسف رجبلو,از عهده هر انساني بسيار دور مي باشد.
برادرم يوسف و شناختن نسبي از ايشان ,علاقه عجيبي در بنده ايجاد کرد که ديگر نمي توانستم لحظه اي از ايشان جدا بشوم.
ايشان بايستي از امت محمد(ص) وسربازان صدر اسلام ودلاوران وعا بدان شب قرار مي گرفت که در زندگي سخت با تمامي کمبودها و مشکلات خانوادگي با کوهي از ايمان شاهد بر تمامي اعمال والاي ايشان بوديم.
بنده با ايشان در صحراي کربلاي اهواز آشنا شدم و همچون دو برادر بر صف مشکلات مي تاختيم وشب همچون بنده حقير خداوندي سر بر سجده خداوندي مي گذاشتيم .بارها ايشان را در حال ملاقات با خدا ديدم. ايشان از انسانهاي نمونه خدا بود که تمام وقت با خدا در ارتباط بودند. چنان مجذوب ايشان شدم که ديگر انگار سالهاي سال همديگر را مي شنا ختيم.
صحبتهاي زيادي با همديگر داشتيم, انگار او متوجه رفتن خودش به سوي خدا بود ومن هنوز آنقدر فاصله از خداداشتم که نمي توانستم نور خدا را در يابم. اومرا خيلي دوست داشت وبيشتر وقتهايش بامن بود .بنده از خصوصيات اخلاقي ومعنوي ايشان نمي توانم صحبتي در حد قلم وفکرم داشته باشم لذا از خاطراتي که ماهها با هم در رابطه با مسائل اجتماعي ,مذهبي وسياسي داشتيم ,مقداري در رابطه با جريانات واقعه شده باهمديگر براي انسانهاي مومن در راه خدا مي نويسم,شايد زندگي نامه وجريانات نزديک واقع شده ي ايشان ,و شهادتش سرمايه اي نو براي هر انسان آغاز گرحرکت باشد .
من نمونه اي از حضرت علي (ع) شدن را در يوسف رجبلو ديدم و شاهد آن بودم انسان درخودساز بايستي راه وفکر وبرخورد اورا داشته باشد وچقدر زمان لازم به اين شدن است. شايد خداوند توفيق رسيدن به يوسف رجبلو را به ما هم بدهد .بارالها از گنا هان ما در گذر و اشتباهات ما را بپوشان. الهي العفو يا رب العالمين .
از شهيد يوسف رجبلو ,عظمت و مجذوبيت ايشان و گذشت عظيم او در رابطه با انسان ها بو د . ايثار و اخلاص نسبت به ديگران و خداوند داشت . سجده هاي طولاني بعد از هر نماز با خداوند خود بر قرار مي کرد ,گوئي در آن حال الهامات خداوند در رابطه با ايمان ايشان نسبت به شهادت فرو مي آمد . غذاي کم مي خورد . هميشه سر سفره به ايشان تعارف مي کردم .تمامي زحمتهايش جهت سازندگي خود و گرو هان خودش بود . وصيت نامه ايشان تمامي پيام و پيام سازندگي به مردم و من بود . نماز را سروقت برگزارمي کرد .داستانهاي غم انگيز از ايام کودکيشان داشت .توصيه هاي زيادي در رابطه با شهيد شدنشان داشتند که
مي گفت خداوند مرا شهيد نمي کند اگر تورا شهيد کرد شفاعت مارا هم بکن.
علاقه زيادي نسبت به بودن در کنار من داشتند .قنوت نمازاو تمامي کلماتش با ملائکه
خداوندي بود .خنده هايش پر نشاط بود. کنار هم وصيتنامه اش را نوشت .يک شب در کناري خوابيده بودومن پتو رويش انداختم .چاي صبحانه ام را بيشتر به او مي دادم .ناهار را در کنار هم مي خورديم. قرار شده بود که افرادي براي آموزش به جنگل ببريم.

زندگي دوران دبيرستانش همراه با برنامه عقد کردنش را تعريف کرده بود . بنده با او قرار گذاشتم, هر کس از ما شهيد شد, ديگري را هم شفاعت کند. قرار بود که صيغه برادري با هم بخوانيم در پايگاه بهشتي که پيش نيامد. دلش مي خواست عکسهاي يادگاري از من بيشتر داشته باشد که چند عکسي گرفتيم. علاقه زيادي به پسر خاله شهيد من داشت.
براي دعاي توسل , با هم به ميدان دعا مي رفتيم ودر کنار هم با يکديگر سينه مي زديم .بنده به ايشان گفتم که خداوند سعادت شهادت را به من نمي دهد . کاري در حق ما بکن. در آخرين لحظه هاي عمرش بنده را خيلي صدا مي کرد .در آخرين لحظه هاي عمرش گوشهايش ديگر نمي شنيد, انگار از صداهاي اين دنيا نفرت داشت. او فقط صداهاي آسماني را مي شنيد .ما بيشتر وقتهابعد از نماز ها و دعاها با يکديگر مصافحه مي کرديم..انسان با محبت وبا اخلاقي بود که با هر کس بر خورد مي کرد ديگر نمي خواست از دستش بدهد .
وصيتي در باره پولي که از سپاه مي گرفت کرد که به خانواده اش بدهيم در اين عمليات محرم الحرم در جبهه موسيان در کنار من در جلو من شهيد شد ومن هيچوقت حالت شهادتش را از ياد نخواهم نمي برم .

نقش قانون اساسي :
1-ايجاد يک تشکيلات وسيستم حکومتي منسجم ازحکومت اسلامي و جمهوري اسلامي و تحقق حکومت اسلامي
2-پايه گذار نهادهاي وبنيادهاي فرهنگي سياسي ،اجتماعي،اقتصادي جامه ايران بر اساس اصول و شرايط اسلامي با مديريت ورهبري شايسته مي باشد.
3-موجب گسترش روابط بين المللي با جنبش هاي آزاد ي بخش وانقلابهاي اسلامي مردمي جهت تشکيل يک امت واحد جهاني است .
4- باعث نجات مردم محروم و مستضعف وتحت ستم استکبار جهاني خواهد شد.
5- قانون اساسي تضمين کننده شکست هر نوع استبداد واستثمار فکري واجتماعي و فرهنگي است.
6- حاکميت اسلام وخدا و محکوميت ابر قدرتها .

در يکي از موقعيتهاي عمليات به اين شکل پيش مي آيد که طرح قبلي در شب عمليات پيدا مي کند در آنجاست که فرمانده هر دسته اي که باشد بايد ابتکار عمل را داشته باشد به اين شکل در آن زمان حساس سر نوشت ساز اسلام را به بچه ها بگوئيد عاشقان و ياوران حسين, شيعيان علي (ع) ياوران مهدي, خط شکسته شد. دشمن فرار کرد. جناح هاي راست وچپ پاکسازي شده اند. ما هم مهلت به ترسوهاي بعثي نمي دهيم ,ترسوهاي بعثي را دنبال کنيم . حسين (ع) در انتظار است. نيروهاي به کمين مي رسند ,مهم در اول کار کمين است اگر در اول دقيقه کمين کوتاه بياييم ديگر امکان ندارد آن کمين را پاکسازي کنيم .در همان اول بايد روحيه رااز دشمن بگيريم .

اصل پنجم :
در زمان غيبت امام زمان (عج) در جمهوري اسلامي ايران ولايت وامامت امت بر عهده فقيه عادل وبا تقوي وآگاه به زمان شجاع مديرومدبر است که اکثريت مردم او را به رهبري شناخته وپذيرفته باشند ودر صورتيکه هيچ فقيهي داراي چنين اکثريتي نباشد رهبر يا شورا رهبري مرکب از فقهاي واجد شرايط بالا طبق اصل يکصدو هفتم عهده دار آن مي گردد.
قانون اساسي مشتمل بر 175اصل در فصل 12فصل وبا اکثريت دوسوم مجموع نمايند گان مجلس بررسي نهائي قانون اساسي به تصويب رسيده است ,در تاريخ بيست وچهارم آبانماه يکهزارو سيصدوپنجاه هشت هجري شمسي مطابق با بيست وچهارم ذي الحجه يکهزار وسيصد ونودو نه هجري قمري به تصويب نهائي رسيد.
در يک جامه اسلامي قوانين وآيين نامه ها وتصويب نامه ها ومقرات قانوني نظارت کلي مي کند بر آنچه که اسلام ومکتب حکم مي کند.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان گلستان ,
برچسب ها : دادخواه , عادل ,
بازدید : 214
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,321 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,013 نفر
بازدید این ماه : 5,656 نفر
بازدید ماه قبل : 8,196 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک