فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

فرمانده گردان امام محمد باقر(ع)لشکر22بدر (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي)
زندگي نامه شهيد به نقل از پدرشان,علي نقي ناصحي رودسري:
 سال 1340 در خانواده مذهبي و عاشق امام حسين(ع) در شهرستان رودسر متولد شد. پس از گذراندن دوران كودكي شروع به نماز خواندن کرد. دوران ابتدايي را در دبستان شهيد هاشمي نژاد ( فعلي ) با نمرات عالي گذراند و دوران راهنمايي را در مدرسه شهيد چمران (فعلي ) با نمرات عالي به پايان رسانيد .
دوران دبيرستان را در هنرستان فني شهيد مهدي قاسمي مشغول تحصيل بود که با پيام رهبر كبير انقلاب همراه با ديگر انقلابيون به صفوف ياران امام خميني پيوست .
اوقبل از انقلاب نيز با الفباي مبارزه آشنا بود ,طوري كه در مدرسه يكي از فرماندهان و سازمان دهنده گان مبارزات و مراسم راهپيمايي درسطح شهر بود . چندين بار در سال 1357 از طريق ساواك و شهرباني سابق براي دستگير ي اش به منزل مان ريختند.
 پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 كه همان سال آخر تحصيلات دبيرستاني شهيد بود ,با نمرات عالي قبول و در همان سال در آزمون سراسري شركت و  با توجه به اينكه از استعداد خدايي برخوردار بود ,در دانشگاه شهيد چمران پذيرفته شد و به تحصيلات عالي مشغول شد .با توجه به اينكه مشغول تحصيل بود با دستور رهبر كبير انقلاب شروع به آموزش دادن ارتش بيست ميليوني شد .با شروع جنگ تحميلي دانشگاه را كنار گذاشت وهمراه با ديگر نيروها راهي جبهه شد.
آنها ازاولين نفرات بودند كه از اين شهرستان عازم مناطق جنگي در خرمشهر ( قبل از سقوط ) گرديدند . پس از مدت كوتاهي از شروع جنگ خرمشهر به دست عراقي ها افتاد با توجه به اينكه شهيد عليرضا از استعداد فوق العاده اي برخوردار بود از طرف سپاه پاسدارن خرمشهر به عنوان مسئول منطقه عملياتي محرزي شد.
 سازمان دادن نيروها در اين  منطقه با شهيد عليرضا بود .بعد از آن  به عنوان مسئول منطقه كوت شيخ منصوب شد . با توجه به شجاعت و استعداد نظامي فوق العاده , به عضويت سپاه در آمد و از طرف سپاه پاسداران خرمشهر به عنوان مسئول آموزش نيروهاي اعزام شده از سراسرکشوربراي آزاد سازي خرمشهر شد .
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با 150گردان رزمي در عمليات بيت المقدس شرکت کرد وسهم عمده اي در آزاد سازي خرمشهر داشت.
عليرضا به عنوان فرمانده گردان عملياتي سپاه خرمشهر با همان نيروهايي كه آموزش داده بود, با دستور فرمانده سپاه خرمشهر در چندين عمليات شركت کرد. در عمليات بوستان از ناحيه ران پا سمت چپ مورد اصابت گلوله بعثي ها قرار گرفت و از منطقه جنگي به بيمارستان و از آنجا به تهران اعزام شد. پس از چند روز بستري  در بيمارستان تهران و مرخص شدن از بيمارستان دوباره با عصا عازم جبهه شد. پس از بهبودي نسبي زخم پا دوباره به جبهه بازگشت.او فرمانده بود اما اكثر شبها براي  شناسايي بين عراقي ها مي رفت تا با جمع آوري اطلاعات در طراحي عمليات بيت المقدس باري  آزاد سازي خرمشهر سهيم باشد.
عليرضا در اولين مرحله عمليات بيت المقدس در سحرگاه 10/2/1361 به آرزوي خود كه همان شهادت در راه خدا بود, رسيد .
او فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) از لشکر 22 بدر بود.






وصيت نامه
بسم رب الشهدا
والعصر ان الانسان  لفى خسر الاالذين  آمنوا  و عملواالصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر
قسم به زمان ,به درستي كه انسان در گمراهي است به جر آنهايي كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام داده اند و توصيه كرده اند همديگر را به برپا داشتن حق و صبر و شكيبايي . 
                                                                                                                                                                                                             قرآن مجيد
تاريخ تشييع براي رهايي مستضعفين و براندازي سلطه مستكبران سراسر خون مي باشد تا پيكر بي جان انسانها را در مسيرخداگونه شدن به حركت درآورد و سنت خدايي را كه همانا جايگزين كردن مستضعفان به عنوان وارثين زمين مي باشند به انجام رساند .
انقلاب عظيممان به رهبري امام خميني كه همان تداوم حركت انبياء از آدم تا خاتم النبين و استمرار خط امامت مي باشد ,مي رود تارسالت جهاني خويش را به انجام رساند . پرچم الله اكبر را بر پهنه گيتي بگستراند وحاكميت الله را پياده كند ، فرهنگ اسلامي را رواج دهد و لازمه اش هم اين است كه عليه همه ي نهادهاي زور و زر و تزوير و حكومت هاي جابرانه و فرهنگ هاي پوسيده و طاغوتي مبارزه كند مبارزه مان در اين راه به همان اندازه ارزش دارد كه در مسير امامت و ولايت فقيه باشد وگرنه به كفر كشيده مي شود . ما بايد در اين راه همديگر را توصيه به صبر و شكيبايي كنيم و از تفرقه بپرهيزيم و نماز به پا داريم و از مرگ نهراسيم . پاسدار خويشتن خويش باشيم و رسالت بندگي خويش را به جاي آوريم . در صراط حق مستقيم و با استقامت باشيم و از انحراف بپرهيزيم . روحانيت اصيل را پاسداري كنيم و قدر رهبر را بدانيم . خدائند همه ما را در پيمودن راهش ياري نمايد .
 درود بر شهداي تاريخ اسلام . درود به رهبر كبير انقلاب امام خميني .     
سعي كردم تمام نمازم را بخوانم اما براي احتياط دو سال نمازم را برايم نايب بگيريد . اعلام كنيد كه به هر كس كه بدهكاري كوچكي دارم بيايند و بگيرند . به پدر و مادر و خواهرم توصيه مي كنم كه صبور و شكيبا باشد . خداوند همه ما را مستدام بدارد .
نزديكترين حالت بندگان خداوند در آن هنگامي است كه حجت خداوند مردم غائب شود و از او خبري نداشته باشند و جايش را هم ندانسته باشند كه حجت ها و دليل ها از ميان نرفته و هر صبح و شام در انتظار و آماده ظهور مولايشان مهدي (عج) باشند .
 امام جعفر صادق ‌(ع)
انقلاب خونبارمان كه همان تداوم حركت انبياء و اولياء به حق و امامان مي باشد . اكنون بيش از پيش اماج حملات استكبار جهاني و نظام سلطه مي باشد . پيامبران هاديان راستين بشريت كه براي جهت دادن به نيروهاي بالقوه در نهاد انسان آمده بودند با الهام گرفتن از سرچشمه الهي و وحي تا سر حد جان سعي كردند تا كاروان انسانيت را به هدف الهي برسانند و ادامه اين وظيفه خطير الهي به عهده امامان معصوم رسيد تا با استفاده از روش پيامبر و كلام خدا, طاغوتيان را از صحنه روزگار بردارند و به وعده الهي كه همان وراث مستضعفين بر زمين مي باشد جامه عمل بپوشانند . لكن منيت انسانها و بي نياز ديدن انسانهاي مستكبر ، كه همين بي نياز بودن خود از خداوند يكتا بود كه سد راه اين حركت الهي شد . مشيت الهي بر اين شد كه امام دوازدهم در غيبت باشند . دنباله اين حركت بعد از غيبت صغري بر عهده علماي راستين و فقهاي عاليقدر افتاد . اين حركت زنجيره اي با خون دادن انسانهاي آگاه كه هدف هاي الهي خود را دنبال مي كردند ، بود كه هر روز بارورتر شد و با ريختن اين خونهاي پاك روان انسانيت بيش از پيش به وظايف خود آگاه شد تا اينكه ريشه كفر و الحاد را تحت رهبري مهدي (عج) بر كنند .
من نيز كه يك سرباز كوچك اسلام مي باشم آگاهانه اين مسير را انتخاب كرده ام و در مسير پيروزي شهادت را نهايت آرزوي خود مي دانم تا شايد با بهره گيري از اين نعمت الهي خداوند غفار خط بطلاني بر اعمال گذشته من بكشد و بر نازكي پوستم رحم كند و مرا از اصحاب صاحب الزمان قرار دهد . اما شما مردم هميشه مرا دعا كنيد و اگر اذيت و آزاري شما را نموده ام آن را از نا آگاهي خود مي دانم و اميدوارم كه من را حلال كنيد . سعي كنيد كه رهبر عظيم الشان امام كبير را فراموش نكنيد و مسير او را راه خود قرار دهيد و به رهنمود هاي خداگونه اش گوش و جامه عمل بپوشانيد .
اما پدر و مادر من . اگر حق فرزندي را بر گردن شما ادا نكرده ام از درگاه الهي طلب استغفار مي كنم و از شما مي خواهم كه از من راضي باشيد و دعا گو . مي دانم كه شما سعادت فرزندان خود را مي خواهيد اكنون كه من بر سعادت خود يعني شهادت رسيده ام لزومي ندارد كه احساس ناراحتي بكنيد كه در اين صورت در پيشگاه الهي رو سفيد خواهيد بود . خداوند طول عمر به امام مان عطا فرمايد و فرج امام زمان را نزديكتر بگرداند .           ( التماس دعا )  29/3/60               عليرضا ناصحي رودسر   



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان گيلان ,
برچسب ها : ناصحي رودسري , عليرضا ,
بازدید : 251
[ 1392/05/13 ] [ 1392/05/13 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,318 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,010 نفر
بازدید این ماه : 5,653 نفر
بازدید ماه قبل : 8,193 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک