فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
الله اكبر ، اشهد ان لا اله الا الله - اشهد ان محمداً رسول الله - اشهد ان علياً حجت الله
خدايا به شكرانة اين پيروزي بزرگ ، خوش دارم كه هديه اي تقديم كنم . اماچيزي جزجان ندارم خدايا، من آمده ام با همة وجودم با قلبم و روحم و آمده ام كه خود را قرباني راه تو ( يعني اسلام ) كنم . تا همة حيات و هستي خود را بشكرانة اين پيروزي بزرگ تقديم كنم .
خدايا حمد و ثنا مخصوص ذات احديت تواست اگر حمدي بايد تو را سزاوار است و اگر كرنشي بايد تو را سزاوار است و اگر عشقي است عاشق تو شدن برتر است و اگر خلوتي بايد ، خلوت با تو زيباترين ساعتهاست و اگر زنجيرو طوق بندگي بايد ، بندة مولا شدن زيبنده تر است و اگر لب فرو بستن سزاست در برابر اوامر مولا مهر سكوت بر لب نهادن زيباتر است و اگر تحمل رنج و مصائب برازندة مومن است رنج بندگي كشيدن برتر است . خدايا زبانم راست گوئي همچون ابوذر و سلاحم را برنده و كوبنده همچون مالك اشتر بر قلب دشمن و استقامتم را در مقابل دشمن همچون ميثم تمار ساز كه اگر زبانم را از پشت بيرون بيآورند دست از خميني بر ندارم و هدفم از رفتن به جبهه اين بود كه اولاً خدمتي به اسلام و بعد به فرموده امام لبيك گفته كه ميفرمايد: مسئله ي اصلي جنگ است .و من هم تمام مسائل و مشكلات را زير پا گذاشتم ، خدايا به من كمك كن كه در اين دانشگاه بزرگ علم و ادب اسلامي موفق شوم كه جز اين چيزي نمي خواهم .
سفارش مي كنم قدر اين انقلاب و جمهوري اسلامي را ارج نهيد و هر چه در توان داريد در راه اعتلاي آن نثار كنيد قدر اين رهبر را بدانيد كه خير و صلاح و سعادت بشريت در پيروي از روحانيت است .
در روزگار نه چندان دور كه ظلمت ديوارهاي شهرمان را فرا گرفته بود و نيزه هاي ستم در فصا مي باريد و من و تو از هر سو آماج رگبار تير جفا مي گشتيم ، به همت آن والا مرد تاريخ و آن پارساي پير و آن پدر مهربان امت و آن انديشة زلال اسلام، آن فريادگر خروشان قرن رها شديم و به پرواز در آمديم و دستمان براي هميشه در هم قفل شد " متحد شد" و چشمانمان يك هدف را ديد.
رهبرش را خوب شناخت دشمن را آگاهانه پيدا كرده وسلاحمان را بر قلب خبيث و جرثومه كثيف آن نشانه رفتيم .من و تو پاسدار شديم نه پاسدار او ، پاسدار حريم مكتب او ، نه پاسدار كه پيشگامي براي حراست از فرمان او ، پاسدار همة قابيليان تاريخ ، و اينك هيبت و عظمت انديشه و صلابت اوست كه دشمن را در خانه اش به لرزه انداخته است و آن نيست مگر به همت آن پير دوران، آن نيست جز به قيادت آن چشم هميشه بيدار ملت اسلام ، آن نيست جز حلقة اتصال ما به عرشة توحيد الله اكبر از اين همه خروش مقدس ، پاسدار قرآن هستم براي اينكه انديشه ام باز تابي از كتاب انسان است . پاسدار قرآنم چون از حريم مكتبم با خون سرخ خويش حمايت مي كنم،پاسدار قرآنم چون به تمامي جان ميكوشم تا كتاب خداوند را سر لوحة عمل انسان گردانم وراه ملتها را گشايم و آن هم به همت خدادادي و دليرخدادادي است.در اين راه قطعه قطعه و شهيد خواهم شد و از شهادت باكي ندارم كه آرزوي من است. معشوق محبوب من است ، و براي هميشه در تاريخ حضور خواهم يافت و ديگر نخواهم مرد . سلام مرا به رهبر عزيزم برسانيد و بگوئيد تا آخرين قطره خونم سنگر اسلام را ترك نخواهم كرد و با خداوند پيمان مي بندم كه در تمام عاشوراها و در تمام كربلاها با حسين همراه باشم و سنگر او را خالي نكنم تا هنگامي كه همة احكام اسلام را در زير پرچم اسلامي امام زمان ( عج) به اجرا در آيد .
اي منافقان و اي سنگ اندازان سد راه انقلاب ، آيا هزاران هشدار و كرامت و معجزه در اين انقلاب شما را هشيار نكرده ، تا كي مي خواهيد از امام و اسلام محروم باشيد . بس كنيد و به سيل خروشان انقلاب بپيونديد والا از وي عدل الهي و عذاب دوزخ در انتظارتان ميباشد .
مادرم و پدرم ، از غيبت كردن بپرهيزيد كه خداوند مي فرمايد غيبت كردن از زنا بدتر است آيا حاضري گوشت برادر مرده ات را بخوري ( البته كراهت داريد ) انشاء الله كه شما جزء اين دسته برادران وخواهران نباشيد .
مادرم ، درود و رحمت خدا بر تو و بر مادراني چون تو كه تمامي فرزندانت و حتي همسرت را براي رضاي خداوند حنان و منان به جبهه هاي حق عليه باطل و كفر فرستادي ، رحمت خداوند بر تو و شير پاكت ، كه اين چنين پروريدي . مادر اگر زمزمه ها و شعر ها و نجواهاي شما در سر گهواره ها نبود اگر تمرين و تكرار به خواندن نماز نبود، اگر فرستادن به مكتب و آموزش قرآن و اصرار در خواندن آن نبود اگر آموزش اوليه شما نبود ، ما هرگز اين نبوديم كه هستيم . خدا بر شما منت نهاد و در مسير حق قرارتان داد ، در زماني كه حقيقتها بر مردم پوشيده بود .
مادرم ، مهربان مادرم ، وصيتم به تو اين است كه فرزندانت را آنچنان تربيت كن كه فقط در راه الله بروند و بدان كه اجر تو بيشتر خواهد بود و خداوند هر كس را كه دوست مي دارد و مي خواهد به او كرامت كند و ترفيع درجه اي بدهد او را با سختيها از قبيل نقصان مال ، يا مريضي يا با گرفتن عزيزي و يا چيزهاي ديگر ، او را مي آزمايد .
مادر، اميدوارم كه ما جزء اولياء الله باشيم و از اين امتحان رو سفيد در آئيم و تو هم نزد پروردگارت سر بلند باشي و در اينگونه امتحانها موفق باشي .
پس چندان ناراحت نباش و با خدا باش كه خدا هم خود صبر مي دهد. گريه ات طوري فاش و در محلي نباشد كه دشمن را شاد كند .
پدرم در راه الله اسماعيلهايت را آماده كن ،مبادا اگر فرزندت در راه الله حركت كرد و شهيد شد غمي به دل و چهرة مردانه ات بنشيند، شاداب باش و بدان كه شهادت يكي از اعضاي خانواده باعث سربلندي و عزت و شرف خانواده ، بلكه اسلام مي گردد .
و اما شما اي برادرانم سعي كنيد درك كنيد كه بقول شهداء در راه خدا شهادت بهترين راههاست .
پوينده و كوشنده در اين راه باشيد و الا پشيمان مي شويد . اسلحه من و ديگر مجاهدان راه خدا در دستان شما ست مبادا بر زمين بگذاريد . استغفار و دعا را از ياد نبريد كه بهترين درمانها براي تسكين دردهاست و هميشه بياد خدا باشيد و در راه خدا قدم برداريد و هرگز دشمنانتان بين شما تفرقه نياندازند و شما را از روحانيت متحد جدا نكنند كه اگر چنين كردند روز بد بختي مسلمانان و روز جشن ابر قدرتهاست و بدانيد خدا در همه حال حاضر و ناظر بر اعمالتان مي باشد. اگر كاري رضايت او را فراهم مي كند انجام دهيد والا خير .درآماده شدن زمينه حكومت مهدي"عج"باشيد مبادا حضرت قيام كند و گردنمان را بزند .
خواهرانم ، ميخواهم كه همچون زينب باشيد و او را بشناسيد و مقلدش باشيد و تحمل و صبرش را در مصيبت به بزرگي كربلا ، كه جلوي چشمش اتفاق افتاد را، سرمشق خود قرار دهيد. با حفظ عفت ونجابت و حجاب خود از او رهنمود بگيريد .

و سخني هم با دوستانم بگويم :
حضورتان را در جبهه هاي حق عليه باطل ثابت نگه داريد و در امام بيشتر دقيق شويد و سعي كنيد عظمت او را بيابيد و خود را تسليم او نمائيد و صداقت و اخلاص خود راهمچنان حفظ كنيد . اگر فيض شهادت نصيبم گشت آنانكه پيرو خط سرخ امام خميني نيستند و به ولايت او اعتماد ندارند بر من نگريند و بر سر جنازه ام حاضر نشوند . از همة دوستانم مي خواهم كه به ريسمان متين خدائي چنگ زنيد و از تفرقه بپرهيزيد وگرنه مديون خون شهدائيد و آن بر سر شما خواهد آمد كه يزيديان بر شما حاكم باشند .دوستانم محبت ، صفا و صميميت و اخلاص و دعا را فراموش نكنيد . هر هفته و يا هر ماه به منزلمان سر بزنيد . دوستان خوبم اگر شما را ناراحت كردم مرا ببخشيد اگر من شهيد شدم هيچ نگران نباشيد و دعا كنيد كه خدا اين قرباني را از شما قبول كند با خندة خود مرا شاد و دشمن را نگران سازيد .
هر شب جمعه به ديدارم بيائيد و ببينيد كه آخر راه مردن است و به كارهاي زشت و ناپسند دست نزنيد. بيائيد و ببينيد مرگ هست مال دنيا رفتني است ، بيائيد و براي آخرت خود چيزي آماده سازيد . والسلام عليكم و رحمه الله –علي رضا کشاورزيان




آثار باقي مانده از شهيد
...براي شكار تانك با عده اي از برادران به جلو رفتيم و عراقي ها ما را ديدند و ما را بستند به توپ و خمپاره كه من مورد اصابت موج انفجار قرار گرفتم ولي از روي بد شانسي من فقط كمي مغزم تكان خورد و دكتر مرا سرم وصل كرد . من كه ديدم حالم خوبه اول به دكتر گفتم كه من حالم خوب است سرم مرا بيرون بياوريد ولي اين كار را نكردند و خودم سرم را كشيدم بيرون و از بيمارستان فرار كردم و به جبهه برگشتم و تا الان كه دارم نامه مي نويسم سالم هستم . خواهرم از تو در خواست مي كنم كه مرا دعا كني كه خدا مرا جزء شهيدان اسلام قرار دهد و اگر لياقت شهادت را ندارم گناهان مرا چه سغيره و چه كبيره را ببخشد. خواهرم از بابا بخواه كه مرا به بزرگي خودش ببخشد .
التماس دعا چون دعا مؤمنان مستجاب مي شود دعا كن كه خداوند مرا شهيد گرداند .
خداحافظ و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
عليرضا كشاورزيان 31/8/61


پدرم يك روايت برايت نقل كنم كه قبلا هم براي شما تعريف كردم . روزي يك فرد از نيكو كاران فوت كرد. پيامبر اسلام در تشيع جنازه اين فرد شركت مي كند بعد از اينكه اعمال دفن و كفن تمام مي شود چند قدمي كه از قبر اين فرد دور مي شوند پيامبر مي گويد اين مرد در عذاب است. اصحاب پيامبر سؤال مي كنند يا رسول چرا ؟ميگويد چون در خانواده اش كه بود اخلاق نداشت . پدرم شيطان يك چيزي است كه انسان را به كارهاي بد وادار مي دارد ولي اين انسان است كه بايد با ايمان قوي خود و با گفتن اعوذ بالله من الشيطان الرجيم شيطان را از خود دور كند .
و لي نه در بعضي مواقع است كه انسان با شيطان سر يك سفره نشسته و دارد غذا مي خورد و خودش خبر ندارد .مثل اينكه يكي از كساني كه اهل علم بود يك روزي از روي نفس تصميم به نوشتن كتاب در باب دوري از شيطان مي كند ولي خبر نداشت كه خود شيطان دارد او را وسوسه مي كند. اينطور انسان هست پس چرا نبايد ما طوري باشيم كه شيطان براي بكار بردن و دور كردن ما از خداوند از طناب هاي ضخيم استفاده كند . پس بياييم يك انسان واقعي و شكرگزار و شاكر خداوند باشيم كه لياقت شاكريت را دارد. پس بيايم از آن موقعي كه فهميديم كه راهمان كج است برگرديم و به راه راستي كه همان راه پيامبران و امامان ما است ،كه همان الصراط المستقيم است برگرديم كه خداوند توبه كنندگان را دوست دارد .
اميدوارم كه اين درد و دل را به عنوان فرزند كوچك خود قبول كني . انشاء الله

حضور محترم مادر گرامي و بزرگوارم سلام عرض ميكنم .
مادرم اميدوارم كه حالت خوب باشد. براي تو هم مسائلي دارم كه از اين قبيل است : مادرم هر روزي كه خديجه وقت دارد با او رساله را باز كنيد و چند مسئله را ياد بگير و فردا جواب بده وتمرين کن. مادرم نمازهايت را زياد كن وبيشتر براي رزمندگان وپيروزي آنها دعا کن.
مادر جان اين شعر را براي تو مي نويسم :
من پاسدار پاكباز انقلابم
من پاسدار جانثار انقلابم
من بانگ تكبير نماز انقلابم
من كام خونخواران عالم را شرنگم
من مرد جنگم من مرد جنگم من مرد جنگم
خورشيد عاشورا دميده بر سر من
يا كربلا گرديده مرز كشور من
گوئي حسين اينجا بود همسنگر من
يا رب ببخش بر مرگ خونين آب و رنگم
من مرد جنگم من مرد جنگم من مرد جنگم
رزم آور پيروز اسلام عزيزم
قرآن هدف ايمان سلاح ام مرگ خيزم
جرأت برد دشمن اگر روز ستيزم
با خمسه خمسه در هراس در افتد ز سنگم
من مرد جنگم من مرد جنگم من مرد جنگم
قرآن كتاب است و حسين آموزگارم
آموزگارم داده درس كار زارم كار زارم
گردر نبرد از كار افتاده تير بارم
جنگم شود آغاز با دندان و چنگم
من مرد جنگم من مرد جنگم من مرد جنگم

خدمت پدر و مادر بهتر از جانم
پس از تقديم عرض سلام اميدوارم كه سلام گرم آتشين مرا كه از اعماق قلبم سرچشمه مي گيرد بپذيريد. اگر احوالي از فرزند دور افتاده خود خواسته باشيد بحمد الله به دعا گوئي شما مشغول دعا مي باشم. پدر ومادر عزيزم من هم اكنون در جبهه دزلي در خط مقدم مستقر هستم .جايم خوب هست و حالم نيزخوب . خدمت اخوي حسين آقا و حسن آقا و نجف آقا سلام مي رسانم. خدمت همشيرها فاطمه خانم و خديجه خانم و زهرا خانم و صغرا سلام مي رسانم .خدمت زن برادرها زهرا خانم و صغرا خانم سلام مي رسانم .خدمت بچه ها علي آقا و عباس آقا سلام مي رسانم خدمت فاطي و نرگس و زينب و اعظم سلام مي رسانم .

بسم الله الرحمن الرحيم
من از دور دست و بازوي شما را مي بوسم و بر اين بوسه افتخار ميكنم .
امام خميني
...خواهرم يك مژده بدهم در كنار يك حديث ازحضرت علي عليه السلام: انسان از خود راضي ، ناراضي زياد دارد . مژده اين است كه از حالت نفسهاي اماره و لوامه بدر آمده و وارد نفس مطمئنه شده ام و اين احساس را حدود يك هفته است كه در خودم مي يابم. مي خواستم بيان نكنم ولي چون شما و آقا محمود استاد با فضيلت و گرانقدر من هستيد بيان كردم. ولي باز هم از خود راضي نيستم، چون من (انسان) نوعي جانشين خداوند در روي زمين هستم . خواهرم راجع به درسم كه گفتيد من كارم اينجا طوري شده كه وقت فقط در شب دارم كه آن هم به خواندن رساله امام و مكتب انقلاب و جهان بيني استاد را مي خوانم .خواهرم پرونده ام را از چالوس آورده ام اينجا ولي اينجا گفتند چون انتقال در زمان جنگ است بايد امتحان بدهيد و من قبول كردم و تا 15 مهر فرصت دادند كه امتحان بدهم . خواهرم اينجا شبها در داخل كانال كه برادران براي رفتن به گشت مي روند بوي عطر بهشتي مي دهد كه انسان را از حالت عادي خارج مي كند. در ضمن در شب تولد امام زمان(عج) من براي كانال كندن به خط رفته بودم كه بعد از ساعت 11 شب بود كه نوري ديدم از روي كانال رفت و بعد از مدتي بوي عجيبي فضا را پر كرد طوري که تمام برادران كانال كندن را رها كردند . براي خواندن دعاي توسل آمدم پشت خط، حالت عجيبي در برادران پيدا شده بود. فضا را با نداي :مهدي بيا مهدي بيا ايران شده كربلا، پر كرده بودند. خواهرم ديگر عرضي ندارم بجز سلامتي شما خدمت ننه سلام گرمي مي رسانم و به ننه بگو اگر بدي از من ديده به بزرگ بودن خودش ببخشد كه ما جوانيم و خطا كاريم . خدمت خواهرم عزيزم فاطمه كشاورزيان سلام عرض مي كنم فاطمه خانم شما بزرگ هستيد ،اگر احوالي از شما بزرگان نگرفتم ببخشيد و اين را جزء خطاهايم بگذار و شما هم از در ايثار و تقواي خودتان مرا ببخشيد . خدمت خواهرم صغرا سلام عليكم خواهرم حالا كه امتحانات را تمام كردي با كمك خديجه خانم از خديجه خانم و ننه وفاطمه خانم اطاعت كن و تهذيب نفس خود كن و در كارهاي خانه به ننه كمك كن . خدمت داداش حسين و زن برادر حسين سلام عرض ميكنم . خدمت داداش حسن و زن برادر حسن و اعظم خانم سلام عرض ميكنم .خدمت داداش نجف و زهرا خانم سلام عرض ميكنم و خدمت فاطمه خانم و علي آقا و عباس آقا و نرگس خانم و زينب و زهرا و كلثوم سلام عرض ميكنم. ديگري عرضي ندارم بجز سلامتي شما . التماس دعا دارم .
خدانگهدار شما باد .
والسلام اهواز عليرضا كشاورزيان 11/3/62
خدايا ، خدايا ، تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار

بسم الله الرحمن الرحيم
هرگز از دشمن هراسي نداشته باشيد . كسي كه خدا با اوست از هيچ قدرتي جز قدرت او هراس ندارد . امام خميني
... خواهرم نظر آقا محمود برايم خيلي مهم است .نظر آقا محمود را برايم بفرست و به او بگو كه برايش دعاي خير دارم . خواهرم زياد صحبت كردم ولي حالا يك كمي در مورد جائي كه هستم صحبت كنم .
خواهرم من در 10 كيلومتري خط مقدم مستقر هستم در مقر ستاد تبليغات هستم و چطور شده كه من به تبليغات آمدم . خواهرم من يك روز در پايگاه بودم كه حاج آقا حسيني را ديدم .حاجي به من گفت: كجا هستي؟ گفتم: فعلاً قرار است به عمليات بروم .گفت: اگر از عمليات سالم برگشتي بيا پيش من تا با هم كار كنيم. خواهرم من به عمليات رفتم و چون لياقت شهادت را نداشتم سالم به پايگاه برگشتم و پهلو آقاي حسيني رفتم . او مرا به كتابخانه پايگاه فرستاد و بعد از يك ماه كه كارائي زيادي از خود نشان دادم به مسئوليت توزيع مقر لشگر 25 كربلا فرستاد و اكنون هم مسئوليت توزيع را دارم و چون علاقه اي به احاديث دارم . من الان به مدت 20 روز است احاديث را از كتاب اصول كافي و كلام معصوم و چهل حديث انتخاب مي كنم و به آقا حسيني مي دهم و آقاي حسيني منتشر مي كند ، در سطح لشگر منتشر مي شود. خواهرم من هر دو روز يك بار خط و يا هفته اي 6 روز در خط هستم .كارم در خط، نوشتن شعارواحاديث است.
خواهرم زياد حرف زدم ، اميدوارم كه مرا ببخشي. خدمت ننه و فاطمه و صغرا سلام مي رسانم .خدمت كليه دوستان و آشنايان سلام مي رسانم .به آقا محمود بگو به آقا خليل و آقا فرهاد و آقا كاظم سلام برساند . ديگر عرضي ندارم بجز سلامتي شما . من التوفيق
و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
عليرضا كشاورزيان 15/2/62 اهواز خط جفير

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
بنام الله پاسدار حرمت خون شهيدان و بنام خداوند درهم كوبنده ستمگران و مستكبران و ظالمان و بنام خداوند مستضعفان و محرومان و درماندگان نامه خود را شروع مي كنم :
حضور محترم خدمت همشيره عزيزم خديجه كشاورزيان سلام عرض ميكنم .
پس از تقديم از عرض سلام اميدوارم كه سلام گرم مرا كه از اعماق قلبم سرچشمه مي گيرد بپذيري باري اگر احوالي از اين جانب برادر معصيت كار خود خواسته باشي بحمد الله بدعا گوئي شما بنده خاص خداوند متعال هستم . خواهرم نامه پر از مهر و محبت و پر از درس شجاعت به من گوش كرده بوديد بدستم رسيد. خواهرم دلم مي خواهد اين نامه شما را در هر كجا در هر مكان كه هستم مرتب بخوانم ولي حيف كه وقت كافي ندارم. خلاصه خواهرم امروز كه دارم برايت نامه مي نويسم روز پنج شنبه تاريخ 23/10/61 است. خواهرم يك حمله داريم كه كمر صدام شكسته كه هست شكسته تر مي شود. خواهرم خط مقدم ما طرف فكه دزفول است در اين منطقه كه هستيم هيچ خبري از عراقي ها نيست. اصلاً عراقي ها خبر ندارند كه ما اينجا هستيم .خواهرم از شما ميخواهم كه برايم دعا كني كه تا آنجا كه امكان است براي اسلام دفاع كنم و بعد اگر لياقت را داشتم شهادت را نصيب من كند و يا گناهان اين معصيت كار را ببخشد . خدمت بابا و ننه سلام مي رسانم و حالم خوب است به ننه و بابا بگو اگر حمله شد كه مي شود هر خبري اگر آوردند كه علي زخمي شد يا شهيد شد قبول نكنيد مگر اين كه از طرف سپاه يا بسيج خبر دهند. اميدوارم كه همچون كوه استوار و پايدارباشيد انشاء الله که هستيد .آدرس فاطمه را به من بدهيد خدمت صغرا خانم سلام مي رسانم اميدوارم كه خواهرم حالت خوب بوده باشد و درست را با جديت و پشتكار دنبال كني كه مي كني انشاء الله .خدمت داداش نجف و حسين سلام مي رسانم خدمت زهرا و زن داداش سلام عرض ميكنم خدمت رضا و زينب و فاطمه و نرگس و كلثوم و زهرا و عباس سلام عرض ميكنم . ديگر عرضي ندارم بجز سلامتي شما و التماس دعا . خداحافظ
خدايا ، خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار
والسلام عليكم و رحمه الله وبركاته عليرضا كشاورزيان 23/10/61 اهواز
در ضمن خدمت دائي حسين جان سلام عرض ميكنم خدمت زن دائي و دختر دائي ها سلام عرض ميكنم . خدمت اصغر خاله و اصغر دائي سلام عرض ميكنم به دائي بگو كه حال ناد علي و دختر دائي خوب هستند .خدمت خاله سلام مي رسانم خدمت دائي عباس سلام مي رسانم خدمت دختر خاله ها سلام مي رسانم و السلام .
خواهرم فاطمه اميدوارم از خداوند چون زينب سلام عليه پيام رسان شهيدان كربلاي ايران باشي انشاء الله كه هستي و اما تو خواهرم خديجه تو هم بايد به اين مسائلي كه گفتم رسيدگي كني و به اينها در منزل جامه عمل بپوشاني و اگر هم در اين مسئله كه نمي بايست نوشته و انتقاد داري در نامه برايم بنويس فقط از شما درخواست دارم كه دعا يادتان نرود . در ضمن آقا محمود چند روزي پيش ما بود و چند روزي سرفراز شده بوديم اما افسوس كه خداوند ما را لايق اين كار ندانسته و اين نعمت الهي را از ما گرفت ديگر عرضي نيست خدانگهدار
والسلام عليكم و رحمه اله و بركاته
عليرضا كشاورزيان 24/9/61 جبهه موسويان
خدايا ، خدايا ، ستارگان كه رفتند ، خورشيد را نگهدار

خلقت انسان
انسان براي چه خلقت شد در جواب ميگويد براي عبادت و انسانها و جنها مي گويند ما براي عبادت آمده ايم .
عبادت : خلقت الجن و الانس الا ليعبدون
ما جن و انسان را نيافريده ايم مگر براي عبادت و بندگي
تفكر و شناخت ؟ يعني بر دو گونه است كه انسان و حيوان و انسان مي تواند با طرز تفكر و شناخت چيزهاي زيادي بفهمد . امتيازانسان نسبت به حيوان تعقل است. قوه اي است كه انسان مي تواند با آن درك كند و خدا مي گويد كه من او را خلقت كرده ام كه در چيزهاي زيادي بفهمد .

انواع گرايشها
1- گرايش موسمي = احساس خطر كرد به خدا ايمان مي آورد. انسان تا وقتي كه احساس خطر كرد يا مريض شد و يا چيزي ديگر و خطر ديگري رخ داد به خدا ايمان مي آورد .
2- موضعي = حرف ديگري دارد - يعني كساني هستند دم از انقلاب مي زنند و حرف ديگري دارند مثال كساني هستند مثال مي روند مكه - بعد مي آيند كه مردم صدا بكنند حاجي و بعضي از كساني هم هستند كه مي روند جاهاي ديگر و فكر ديگري مي كنند .

3- يك جانبه = يك عده اي هستند آيا دين اسلام را قبول دارند و بعضي از چيزها را قبول دارند و بعضي از چيزها را قبول ندارند و ما اين طرز انسانها را قبول نداريم .
4- همراه با خواسات = بعضي از كساني هستند مي گويند اگر انسان قبول دارد صبر مي كند .
5- گرايش سطحي = بعضي از اينها را اگر تحديد كنند ، اعتقاد مي آورند . يك جايي ديگر مي روند و بر مي گردند . ايمان نبايد سطحي باشد بايد ،عمقي باشد .

كلاً سه شناخت وجو دارد
1- شناخت سطحي و شناخت ايدئولوژي
2- شناخت فلسفي
3- شناخت علمي
شناخت سطحي = هر چيزي كه سنگينتر از آب باشد مي رود پايين و هر چيز سبكتر باشد در مقابل آب مي ماند .
شناخت فلسفي = شناخت از روي فكر و عقل باشد مثال - خدا انسان را با مسئوليت آفريده است. در مقابل زور بايد و مسئول هستيم كه پايدار باشيم .
شناخت -استدلالي بايد براي شخص دلايل بياوريد .
اميد، انسان هر كاري مي كند و هر زحمتي مي كشد مي خواهد ببيند آيا اميدي از اين است يا نيست .
مادي = اينها مي گويند جهان را ماده پديد آورده ولي ما مي گوئيم همه، پديده هاي خداوند متعال است .

ايدئولوژي
مسئله1- مسلمان بايد اصول دين معتقد باشد يا يقين داشته باشد .
مسئله2- يعني دانش فطري را به ما مي دهد و هم عملي را به ما مي دهد عمل به اركان دانش يعني باور كلي است .
1- مجتهد - مقلد از كسي تقليد بكند كه مقلد مجتهد باشند .
2- مقلد - كسي كه از ديگري تقليد مي کند .
بسم الله الرحمن الرحيم
درسي در باب شكر و سپاسگزاري خداوند
كارهائيكه خدا براي شاكر شدن ما مي كند
خداوند يك سلسله نعمتها را به ما ارزاني مي دارد تا ما در مقابل آنها شاكر باشيم. اين نعمتها فراوان است و ما به چند آيه اكتفا مي كنيم :
1- عفو كردن
2- آيات خود را نشان مي دهد
3- نصرت و ياري
4- وسايل شناخت دادن
5- روزي ميدهد

1- عفو كردن : پس خدا شما را با اينكه گناهان بزرگي مرتكب شده بوديد عفو كرد و از گناهان شما گذشت شايد اين عفو و گذشت خدا عاملي باشد كه تنبيه شويد و شكر خدا را بجا آوريد .قرآن کريم

2- آيات خود را نشان مي دهد :
اينچنين خدا آيات و نشانه هايش را به شما مي نماياند شايد كه شكرگزار باشيد. جهان آيات خداست و در هر ذره آن نشانه بارزي بر عظمت الله هست. خدا اينها را براي بشر قرار داد تا از نشانه ها به عظمت و كبرياي او پي ببرند و شكر هدايت او بنمايند .
قرآن کريم

3- نصرت و ياري مي دهد : خدا شما را با نصرت و ياري خود تائيد ميكند و روزيهاي پاك را در اختيار شما قرار ميدهد شايد شكرگزار باشيد نصرتها و ياري هاي خدا واقعاٌ شكر ميخواهد. زماني كه هيچكس ياري كمك كردن را ندارد و همه درها بروي انسان بسته ميشود ياري خدا بداد انسان ميرسد و انسان را نجات ميدهد براي چه، براي اينكه انسان غافل متوجه الله قادر گردد و سر تنظيم و خضوع در مقابل او فرود آورد تا مغرور به خود نشويم و بدانيم كه اين همه پيروزي از جانب حق تعالي بوده هست و از آن كمك الهي به نحو احسن استفاده كنيم. اگر خدا روزي هاي پاك عطا ميكند يكي از شكرهايش اين است كه آن روزي هاي پاك را با اعمال خود حرام نكنيم و در جايش صرف كنيم و انفاق را از ياد نبريم .

4- وسايل شناخت داده است :
و قرار داد براه شما گوش و چشمها و دل شايد كه شكر خدا را بكند . قرآن کريم
خدا اين وسايل گرانقدر را كه مساوي با زنده بودن ما هست در اختيار ما مي گذارد كه از آنها براي شناخت خود و هستي و خدا استفاده كنيم و شكرگزار خدا باشيم .

5- روزي ميدهد : به آنها از ثمرات روزي داديم تا شايد شكر بكنند . قرآن کريم
اين همه غذاهاي گوناگون و مفيد در شكلهاي مختلف براي مصرف و استفاده در اختيار انسان قرار داده شده آيا اينها جاي شكر ندارد ؟
آنچه كه نتيجه مي گيريم اين است كه تمام نعمتهاي خدا براي اين هست كه ما شكرگزار باشيم و متوجه منبع نعمتها باشيم كه از طرف چه كسي هست و بايد در چه راهي مصرف شود .

شكر بلاها
يكي از انواع شكر ، شكر بلاهاست كه البته از مراتب بالاي شكرگزاري مي باشد ! كه هر كس نميتواند به آن مرتبه دست يابد .
بلاها در تفكراسلامي يك نوع نعمت محسوب ميشود كه در لباس بلا و معصيت ظاهر مي گردند و جنبه تربيتي و سازندگي براي شخص مسلمان دارند و اين كه حضرت امير المؤمنين (ع) مي فرمايد :
همچنانكه خدا را بر نعمتهايش خدا حمد و سپاس مي گوئيم در برابر بلا هايش هم حمد و سپاس گو هستيم .
اما چرا در مقابل بلاها شكر كنيم ؟
1- بلاها وسيله اي هستند براي حركت كردن ما تا زير پاي ما را داغ نكنند حركت نميكنيم و بلاها مطابق اين ديد بهترين نعمتها هستند كه ما را وادار به حركت و تحرك مي كنند و سزوار شكر مي باشند .
2- بلاها موجب مي شوند صحبت دنيا از دل انسان رخت ببندد و انسان اعتماد و پناهش را از دنيا ببرد و اين آزادي از قيد و بند دنيا خود يك لطفي هست و مايه شكر مي باشد .

3- خداوند در قرآن مي فرمايد :
هر مصيبتي به شما ميرسد بخاطر اعمال شما هست طبق اين آيه بلاها بخاطر گناهان ما نازل ميشود و وسيله آمرزش آنها مي شوند و اين نيز سزاوار شكرگزاري هست .
4- هر بلائي دفع كننده مصيبت بزرگتري مي باشد و اين نيز جاي شكرش باقي هست .
5- پاره اي از بلاها موجب علو مقام و رفعت درجه ميشود و براي انسان رشد مي آورد و اين بلاها نيز سزاوار شكر مي باشند پس با اين ديد تمام بلاها و مصيبتهاي كه به انسان روي مي آورد بنوعي نعمت هستند و همچنانكه شكر براي نعمت لازم بود شكر اين بلاها هم لازم است به اين حديث توجه كنيد :

امام صادق (ع) فرمود : هرگاه براي پيامبر (ص) امري خوشحال كننده روي ميداد فرمودند خدا را حمد مي نمايم بر اين نعمتش و هرگاه امري اندوهناك روي ميداد مي فرمودند خدا را حمد مي نمايم در هر حال ( چه حال نعمت باشد چه حال مصيبت و بلا ... )خداوند متعال در قرآن مي فرمايد : خدا شما را با نصرت و ياري خود تائيد ميكند و روزيهاي پاك در اختيار شما قرار ميدهد ، شايد شكرگزار شويد .
اين شكر در مقابل ديدن بلاهاي ديگران هم هست . بدين معني كه وقتي انسان مشاهده مي كند افراد ديگر داراي يك مصيبتي و گرفتاري هستند . خدا را شكر كند كه اين گرفتاري و مصيبت را به او نداده است و بياد لطف و رحمت خدا بر خودش بيفتد ، اما آنچه كه بايد توجه داشت اين است كه اين شكر طوري نباشد كه صاحب بلا متوجه آن شود و از نظر رواني ناراحت گردد بلكه انسان در ته دل خودش يا بطوري كه صاحب بلا متوجه نگردد شكرش را بكند مثلاٌ با ديدن يك فلج شكر خدا را بكند صحت و سلامتي پا دارد و ...

پيامبر (ص) فرمود : در ديدن بلاي ديگران ياد نعمت خدا بر خودمان بيفتيد و شكر خدا را بكنيد كه شما را به چنين بلائي گرفتار نساخته اما بنحوي شكر كنيد كه صاحب بلا متوجه شكر شما نشود كه ناراحت شود .در اينجا به يك مطلب هم بايد توجه داشت و آن اينكه : مؤمنين از ديگران انتظار شكر ندارد و هميشه متوجه خدا هستند كه جزا را از او دريافت كنند هر كاري كه مي كنند با خلوص تمام براي انجام مي دهند و انتظار جواب را از او دارند منتظر تشكر و سپاسگوئي مردم نيستند خداوند از قول مؤمنين واقعي مي فرمايد :
ما فقط طعام مي دهيم بخاطر خدا از شما نه اجر مي خواهيم نه شكر .

تعداد شاكرين
متأسفانه با اينكه شكر چنين اثراتي دارد اكثريت مردم از آن غفل مي باشند و اصلاً در خود نيازي هم بان احساس نمي كنند.البته ممكن است خيلي از مردم در زبان الحمد الله و شكرلله بگويند ولي تنها در زبان است و داراي آن شرايطي كه براي شكر ذكر كرديم نيست اگر واقعاً همه مردم با آن شرايطي كه براي شكر گفته شد شاكر باشند يك جامعه اي بوجود مي آيد كه تمام اهداف اسلامي و انساني در آن پياده ميشود به اين حقيقت كه اكثر مردم از مرحله شكر پرت هستند در چند جاي قرآن اشاره شده است :
كم هستند آنهايي كه شكرگزار باشند .
آري شكر مرد ميدان مي خواهد و هر كسي را در اين ميدان راه نمي دهند مگر اينكه زمينه شكر و شرايط آن را در خود فراهم آورد و بدين جهت رهروان اين راه در اقليت مي باشند خدا ما را از اين اقليت شاكر قرار دهد و ما را در برابر نعمتهايش شاكر گرداند انشاء الله ...

ارزشهاي انسان از نظر قرآن
1- انسان خليفه خدا در روي زمين : روزي كه خداوند اراده كرد كه انسان را خلق کند،فرشتگان و با او مخالفت كردند و به او گفتند كه آيا مي خواهي كسي را در بيافريني كه در روي زمين فساد كند !!خداوند در جواب گفت: چيزي که من مي دانم شما نمي دانيد .خداوند انسان را در روي زمين جانشين خود قرار داد و در مورد سرمايه هائي كه داده است مورد آزمايش قرار مي دهد .
2- ظرفيت علمي انسان بزرگترين ظرفيتهائي است كه يك مخلوق ممكن است داشته باشد . خداوند تمامي اسماء حقايق اسمها را به آدم ياد داد آنگاه از موجودات ملكوتي پرسيد اسم اينها چيست جواب ندادند و گفتند آنچه كه تو خود به ما ياد دادي بلد هستيم. خداوند به آدم فرمان داد كه تو به اينها بياموز و اينها را آگاهي ده. همينكه آدم فرشتگان را آموزانيد و فهماند خداوند رو به ملكوت کرد وفرمود: نگفتم كه من از درون آسمانها و زمين آگاه هستم و هم مي دانم آنچه را كه شما اظهار مي كنيد و آنچه را مخفي مي كنيد .

3- او فطرتي خدا آشنا دارد به خداي خويش در عمق وجدان خويش آگاهي دارد همه افكارها و ترديدها ، بيماريها و انحرافهائي است از انسان است.
در اينجا خداوند با زبان آفرينش با آدم و فرزندانش را گواه خود مي گيرد و آنها هم گواهي مي دهند به آنها مي گويد كه چهره خدا را به سوي دين نگهدارد همانگونه كه سرشت خدائي است و همه مردم را بر آن سرشته است .
4- در سرشت انسان علاوه بر عناصر مادي كه در جماد و گياه و حيوان وجود دارد عنصري ملكوتي و الهي وجود دارد انسان تركيبي است از طبيعت و ماوراء طبيعت از ماده و معنا از جسم و جان .
خداوند انسان را آفريد با لطف و مهرباني هم آفريد و انسان را از گل آفريد و آنگاه او را آراسته و و منظم كرد و از روح خود در او دميد .

5- آفرينش انسان ، آفرينش حساب شده است . تصادفي نيست . انسان موجودي است حساب شده و برگزيده است :
خداوند آدم را آفريد و روح از خود در او دميد و توبه اش را قبول كرد و او را به راه راست و مستقيم هدايت كرد .
6- او شخصيتي مستقل و آزاد دارد امانت خدا است ،رسالت و مسئوليت دارد از او خواسته شده است با كار و ابتكار خود را آباد سازد و با انتخاب خود يكي از دو راه سعادت و شقاوت را اختيار كند :
خداوند امانت خويش را به كوه و آسمانها عرضه كرد و اما آنها از كشيدن بار امانت امتناع ورزيدند و از پذيرفتن آن ترس به خود راه دادند اما انسان اين امانت سنگين را به دوش كشيد و آنرا پذيرفت. همانا كه انسان ستمگر و نادان هم بوده است . خداوند مي گويد ما انسان از نطفه اي چسبنده آفريديم تا او را مورد آزمايش خود قرار دهيم. پس او را شنوا و بينا قرارش داديم و انسان هم سپاسگزار است و هم كافر نعمت . منظور از اين گفته اين است كه يا راست را مي رود يا منحرف مي شود .
7- او از يك كرامت ذاتي و شرافت ذاتي برخوردار است . خدا او را بر بسياري از مخلوقات خويش برتري داده است او آنگاه خويشتن واقعي خود را درك و احساس مي كند كه اين كرامت و شرافت را در خود درك كند و خود را برتر از پستيها و دنائتها و اسارتها و شهوترانيها بشمارد .همانا كه خداوند به انسان لطف و رحمت بخشيد و انسان را بر صحرا و دريا مسلط ساخت و بر بسياري از موجودات خويش بالاتر قرار داد .

8- او از وجداني برخوردار است به حكم الهي و فطري ،زشت و زيبا را درك مي كند .
قسم به نفس انسان و تعادل و اعتدال انسان از پاكيها و ناپاكيها را به او وحي و الهام مي كند .
9- او جز با ياد خدا باچيز ديگر آرام نميگيرد. خواستهاي او بي نهايت است به هر چه برسد از او سير و دلزده مي شود مگر اينكه به ذات بي حد و نهايت ( خدا ) بپيوندد .
زمانيكه انسان اسم خداوند را مي شنود دلهاي او آرام و راحت مي گردد و در اينجا انسان هست كه در آخرت خداوندرا ملاقات مي كند ودر اين راه هم بسيار كوشنده است .

10- نعمتهاي زمين براي انسان آفريده شده است .
خداوند آنچه را در آسمان و زمين هست براي انسان آفريد و آنچه را در زمين هست مسخر انسان قرار داده است .پس انسان حق استفاده كردن از اين همه نعمت را به طريق نامشروع را ندارد .

11-او را براي اين آفريد كه تنها خداي خويش را پرستش كند و فرمان او را بپذيرد پس او وظيفه اش اطاعت امر خداست . خداوند انسان را آفريد تا او را اطاعت كند و خداوند جن و انس را هم براي اين امر مهم آفريد تا او را پرستش .

12- او جز در راه پرستش خداي خويش و جز با ياد او خود را نمي يابد و اگر خداي خويش را فراموش كند خود را فراموش مي كند و نمي داند كه كيست و براي چيست ؟ و چه بايد كند و كجا بايد برود ؟
همانا از آنان ميباشيد كه خداوند را فراموش كرده و گناهكار و كافر شدن كه خداوند خودشان خود ايشان از ياد برد .

13- او همينكه از اين جهان برود و پرده تن كه حجاب چهره جان است دور افكنده شود بسي حقايق پوشيده كه امروز بر او نهان است بر وي آشكار است .
منظور آخرت است كه وقتي قيامت شده و پرده غيبت كنار زديم و گناهان را آشكار مي سازد .

14- او تنها براي مسائل مادي كار نمي كند. يگانه محرك او حوائج مادي زندگي نيست. او براي هدفهاي و آرمانهائي بس عالي مي جنبد و مي جوشد . ممكن است كه حركت و تلاش خود جز رضاي آفريننده مطلوبي ديگر نداشته باشد. اي هواي نفساني آرامش يافته به سوي پروردگارت بازگرد و خشنود باش كه اوهم او از تو خشنود است.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مازندران ,
برچسب ها : کشاورزيان , عليرضا ,
بازدید : 256
[ 1392/05/14 ] [ 1392/05/14 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,212 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,904 نفر
بازدید این ماه : 6,547 نفر
بازدید ماه قبل : 9,087 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک