فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1336 در خانواده مذهبي و متدين دربخش" گلوگاه" دراستان مازندران ديده به جهان گشود . دوران کودکي و نوجواني را با مشکلات فراوان طي کرد و سپس به خدمت مقدس سربازي اعزام گرديد . بعد از مدتي با نيروهاي انقلابي شهر آشنا شد ودر فعاليتهاي مذهبي و ديني آنها شرکت فعال جست .کم کم شعاع انقلاب در ايران فراگير شد و شهيد والامقام يکي از معدود کساني بود که روح جستجوگر آن عاشق ودلباخته حضرت امام خميني (ره) و انقلاب گرديد و در آن شرايط سخت و خفقان ستم شاهي همراه با انقلابيون دست به فعاليتهاي مخفي مي زد . حاصل تلاش مبارزين به رهبري حضرت امام خميني (ره) در 22 بهمن 1357 به بار نشست و انقلاب اسلامي با دادن شهداي زيادي پيروز گرديد و شهيد عظيمي به خاطر پاسداري از انقلاب و سرمايه هاي ملي به نيروهايي که حفاظت از جنگل هاي شمال را به عهده داشتند، پيوست تا دست غارتگران ثروت ملي را از آن کوتاه نمايد . تشکيل سپاه پاسداران از دست آورد انقلاب اسلامي بود او هم به عضويت اين نهاد گرديد . شهيد عظيمي از پاسداران با تجربه و آموزش ديده نظامي بود که توجه ديگران را به خود جلب نمود و فرماندهي يکي از پايگاههاي بسيج را در استان مازندران،عهده دار گرديد. مدتي از تثبيت انقلاب اسلامي نگذشته بود که توطئه ايادي داخلي با حمايت و بيگانگان در گنبد کاووس شروع شد . شهيد عظيمي با تعدادي اندک از نيروهاي سپاه طي يک عمليات منظم وارد منطقه گرديد . خستگي جنگ گنبد از تنش بيرون نرفته بود که توطئه اي بزرگ تر در مناطق کردستان صورت گرفت . مدتي از عمر پر برکت خود را در سرزمين کردستان با افتخار گذراند . شهيد عظيمي در زندگي همواره از مولايش علي (ع) الگو مي گرفت . فردي شجاع ، مهربان ، دلسوز و با اعتقاد و ايماني راسخ ، در پيکار با دشمنان پيرو مولايش حضرت علي (ع) و در عبادت هم از او الگو مي گرفت . دائم به فکر فقرا و بيچارگان بود . از افتخارات بزرگ اين سردار خدمت صادقانه او در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گلوگاه بود که هميشه زبانزد عام و خاص قرار گفته بود . او الگوي ديگر همرزمانش چه در مبارزه با دشمن در مناطق عملياتي و چه در عبادت . نام او در شجاعت و ايمان لرزه بر اندام ضد انقلاب بويژه منافقين مي انداخت . شهيد گرامي عمر پر ارزش خودش را در دفاع از انقلاب در عرصه هاي پيکار با مشرکين و منافقين و عوامل بيگانه گذراند . اوبراي پاسداري از انقلاب هيچگاه آرام و قرار نداشت . آخرين ديدار او قبل از عمليات والفجر 6 در منطقه دهلران بود که گردان هميشه پيروز و سرافراز امام حسين (ع) از لشکر 25 کربلا را آماده و وارد منطقه نبرد نمود . در اين عمليات در کنار همرزمان شجاعانه جنگيد و در نهايت با گلوله دشمن شربت شيرين شهادت را نوشيد و خستگي تمام مبارزات او را از تنش خارج گرديد . نام اين سردار ملي مثل ستاره اي در آسمان براي هميشه مي درخشد ،ستاره ايي که روشنگر راه آيندگان به سوي جاده هاي افتخار است.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران ساري ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد




وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
با حمد و سپاس به خدايي که بالاتر از انديشه هاست ، با حمد و سپاس يکتايي که از پشت حجابهاي غيب بر پيدا و نهان ما آگاهي و در ماوراي نور و ظلمت اسرار ناگفته را شنوا وارتعاش انديشه را در پرده هاي لطيف مغز مي بيند ، و با درود به منجي عالم بشريت حضرت مهدي ارواحنا الفداه و نائب بر حقش امام خميني وبا قلبي سرشار از عشق و علاقه به شهادت سلامتان مي کنم .
مادر و اعضاء خانواده ام شما خود واقفيد به اينکه امروز در قرني هستيم که ملت مسلمان ما در صددند دست رد بر سينه تمام نظامهاي پوسيده دنيا زده و به نجات مستضعفين بشتابند وبه همين دليل جنگ خانمان سوزي را از هر سود متوجه مسلمين نموده اند ، هر لحظه از شب و روز از هر طرف دولتهاي شرقي و غربي واروپائي و آسيايي و ارتجاعي منطقه به اسلام و مسلمين حمله مي شود . اکنون اسلام در معرض خطر قرار گرفته ، همواره جانباز و فداکار مي طلبد لذا براي حفظ و تثبيت احتياج به فداکاري و قرباني دارد ، و بايد درخت تنومند اسلام با خون هاي بناحق ريخته عزيزان آبياري شود تا اينکه پا بر جا مانده و خلق خدا بتواند از ميوه شيرين و نشاط آور اين درخت پر بها بهره برداري نمايد .
پس بايد براه افتاد تا جهت دستاوردهاي خلق مسلم و مستضعف و استحکام بخشيدن قانون فطري بشر اسلام عزيز و براي رضاي خدا با قطره خون در آبياري اين قانون جاودان سهيم شده و به قافله عاشقان پيوست. لذا با شهادت به وحدانيت خداي يگانه و اينکه محمد (ص) بنده و برگزيده ورسول او و حضرت علي (ع) و يازده تن از فرزندان وي شجره طيبه امامت ، و کعبه قبله ام و قرآن کتابم و اسلام دينم و اينکه قيامت آمد نيست وشکي در آن نيست و اينکه مردگان بر انگيخته مي شوند و به حساب آنها رسيدگي خواهد شد . با انتظار مهدي (عج) و با اعتقاد به ولايت فقيه به راه افتاده قدم در قربانگاه مي نهم ، قربانگاهي که ابراهيم اسماعيل را و مولايم حسين (ع) جوانان و کودکانش را .
مادر رنجيده ام ، پدر زحمتکشم ، خانواده درد کشيده ام ، مرا مي بخشيد ، خجلم ، وقت وداع است وداع با شما برايم گران است اما چه کنم گويا طبيعت با همه جلوه هايش در نظرم به يک زندان نمناک سرد و تاريک مبدل گشته از خدا مي خواهم بر من منت نهاده و از اين بند رهائيم بخشد تا از قفس بندم همانند بلبلان نغمه سرا پرواز کرده و به روي شاخه هاي درختان سايه گستر و ميوه افشان باغ رضوان فرود آمده و به نغمه هاي توحيدي دلنشين حوريان گوش فرا دهم انشاء الله.
بنابراين هر گاه دروازه رحمت الله برويم گشوده شد و سعادت شهادت نصيبم گرديد وپيکر پاره شده جگر گوشه تان را حضورتان آورده تا به خانه جديدش بدرقه کنيد مبادا گريان شويد و اشک غم به روي گونه هايتان نقش بندد . اما فلسفه اشک را از امام چهارم سجادالساجدين بياموزيد ... و افتخار کنيد زيرا فرزندي در دامان پرورانديد که با الهام گرفتن از کلام الله و مکتب اسلام راه سرور شهيدان را پيموده و به (هل من ناصر ينصرني) وي در زمان حاضر به امام خميني آخرين حجت الهي و آخرين ذخيره اسلام براي مسلمين قبل از ظهور مهدي (عج) لبيک گفته (از آنجا امام خميني آخرين حجت الهي قبل از ظهور محسوب مي شود که با طلوع فجر خورشيد نمايان شد).و قلبتان را خالصانه متوجه خدا نمائيد و بگوئيد خدايا اين هديه ناقابل را که در راهت قرباني داده ايم بپذير ، انشاء الله .
اگر فرزندانم لب به سخن گشودند وبراي ديدن پدر بي تابي نموده و سؤال کردند پدرم کجاست حقيقت را بگوئيد ، بگوئيد که پدرتان در اين سفر به مقصد رسيد ، به مقصدي که مولايمان حسين (ع) و پيروان راهش رسيدند ، به مقصدي که شما هم موظفيد به سويش بشتابيد ، کتمان نکنيد به فرزندانم بگوئيد که پدرتان شهيد شده است . مادر جان از مال دنيا فقط چند جلد کتاب و نوار دارم تحويل برادر غلام ملک محمودي بدهيد و هر طور خود صلاح ديد استفاده نمايد ، مرا در کنار قبر خواهرم دفن کنيد در مراسم يادبودم سوم و هفتم اربعين و غيره تشريفات قائل نشويد . ما، در بود خود سربار انقلاب بوديم با مرگمان نيز نبايد سربارتر براي انقلاب شويم به همان نان و خرما و تلاوت قران اکتفا کنيد ، در غير اين صورت من راضي نيستم ، در ضمن هيچ يک از اعضاء خانواده ام حق ندارند با شهادت من مدعي انقلاب شده و براي ديگران تکليف روشن کنند ، من رضا نمي باشم . مادر جان اگر اجازه مي فرمائيد کمي هم با هموطنان و برادرانم سخن بگويم :
درود بر شما هموطنان مؤمن ، درود بر شما برادران و خواهراني که با حضورتان در صحنه مشت محکمي بر دهان ياوه گويان شرق و غرب بويژه آمريکا و شوروي کوبيده ايد ، درود بر شما ملتي که بهترين عزيزان خود ، مطهريها و مدنيها ، دستغيبها و بهشتي مظلوم را به حضور مبارک خداي حق تعالي هديه نموده ايد ، شما به دنباله روي از قيام خونين حسين (ع) بپا خواستيد و اکنون در نيمه راهيد تا آن انقلاب کربلا را به پايان برسانيد و براي تحقق بخشيدن به اين امر بايد آيه شريفه :
( وَ لَنيلونَکم بِشي مِنَ الخوفِ والجوعِ والنّفسِ مِنَ الاَموالِ و الاَ نفس و الثمرات و بشر الصابرين )
که محتوايش حکايت از تحمل در برابر مشکلات و کمبود مالها و نفسها سخن مي گويد توجه داشته و سرلوحه خودتان قرار دهيد زيرا شما ديگر به عنوان خود در دنيا مطرح نيستيد بلکه از خود خارج و امت محسوب شده و خداوند بر شما امت واحده منت نهاده . اينکه صلابت و صداقت رهبرتان را با دادن خون در جهان به اثبات رسانيد تا زمينه ظهور امام زمان در سراسر گيتي فراهم آيد لکن قدر و منزلتتان را در پيشگاه خدا دانسته و همچنان استوار به راهتان ادامه بدهيد تا نظامهاي کفر بهت زده به شکست خود اعتراف نمايند . با اطاعت از حجت خدا و با پرهيز نمودن از تفرقه و افکار نفاق افکنانه و باداشتن اعتماد و احترام به همديگر و با حفظ وحدت و يکپارچگي و با تحملات مشکلات و با افزوني تقوي از خدا ياري طلبيد که ياري خدا نزديک است ، و وعده اش را در قرآن مجيد داده . انقلاب اسلامي پيروز خواهد شد ، انشاء الله زمان حکومت عدالت گستر الهي به دست امام زمان(عج) فرا رسيده انشاء الله کسي که دانش حقيقي قرآن پيش اوست به اذن پروردگار يکتا قيام کرده سخن خدا را براي شما بيان نموده و دينتان را آنچنان که خدا و پيامبرش (ص) خواسته به شما بياموزد . برادران مؤمن صاحب ما خواهد آمد و تمام ظالمان و ستمکاران و نفاق افکنان را به محاکمه کشيده و انتقام خونهاي به ناحق ريخته عزيزان شما را خواهد گرفت و من يقين دارم که شما با انتظار مهدي ارواحنا الفداه تا اينکه بانک لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص) وعلي ولي الله در سراسر گيتي طنين نيفکند در صحنه همچنان مقاوم بوده و به ستيز عليه استکبار کفر پيشه جهاني به رهبري امام خميني ادامه خواهيد داد، هر چند که درک ايثار و از خودگذشتگي و مقاومت شما در حال طبيعي دشوار است اما آن زمان که گلوله ها بر بدن فرود آيد و آن زمان که خون از بدن سرازير شود انسان به عظمت راهتان پي برده و قدر و منزلت شما را در پيشگاه خدا مي فهمد.
پروردگارا : من نطفه ي ناچيز بي مقدار ولجن بودم تو بر من منت نهاده هستي ام بخشيدي ، خدايا من بي ارزش بي محتوا بي حيثيت در زندگي حيواني مشغول چريدن بوده باز هم تو بر من منت نهاده حيثيت و انسانيتم بخشيدي که شايد من سپاسگذار و شکرت را بجا آوردم اما من اعتراف مي کنم که عصيان سرکشي و طغيان نموده و سرپيچي از فرمان مقدس نيکويت و تبعيت از هواي نفس شيطان نمودم . گنهکارم ،ظلم کردم ، حالا نادمم روسياه و شرمنده ام در اين لحظه به اصل خود برگشته ام و قصد نمودم با اين حال بسويت آيم تا امانتي را که به من سپردي به جناب حضرتت تحويل دهم ، واقفم به اينکه بايد جوابگوي ناپاک نمودن امانت باشم ...
خدايا : تو جانم را در حالي که پاک بود بمن عطا نمودي اما من آلوده به ناپاکي نمودم ، خدايا : من ناپاکم خيانت به امانت نمودم اما نيتم بر اين است که با وساطتت پاکان بسويت آيم بنابراين تو را به حق فاطمه و پيامبر (ص) ، تو را به حق فاطمه و حضرت علي (ع) و يازده تن از فرزندان پاک و معصومش ، تو را به حق فاطمه و دو پهلوي شکسته و بازوان کبودش تو را به حق فاطمه و تنها امت رسولت (ص) که بيشتر از هر امتي در راهت قرباني داده و اکنون به انتظار فرزند زهرا نشسته اند قسم مي دهم که پاکم کن و جانم را بگير که تو پاک کننده مطلقي بر من ببخشاي که تو آمرزنده و مهرباني ، به روي گناهانم پوشش گذار و مرا خجل محشور مکن؛ يا ستارالعيوب.
خداوندا : امام خميني را تا انقلاب مهدي از تمام بلايا و نقشه هاي دشمن وکوردلان محفوظ بدار .
پروردگارا : سربازان اسلام را در تمام جبهه ها بر دشمنان اسلام مسلط بگردان .
اي يکتاي معبود : بر اين بندگان انتظار نشسته نظرنما و با صدور فرمان ظهور امام زمان آنان را از انتظار در آور.
اي خداي متعال : بار ديگر بر اين بندگانت منت گذار بزرگواري کن و با نمايان نمودن چهره نوراني امام زمان سيماي امت رسولت (ص) بشاش بگردان .
به اميد روزي که مسلمين و مستضعفين به اذن پروردگار يکتا وارثان زمين گردند.
" والسلام عليکم و رحمته الله و برکاته "
حسينعلي عظيمي




آثار باقي مانده از شهيد
بسم الله الرحمن الرحيم
با درود بر امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خميني و با درود بر شما ملتي که در دنيا اسطوره مقاومت شده ايد . درود بر شما ملت مقاومي که اين چنين ايثارگر و از خود گذشته ايد . درود بر شما ملتي که چنگ بر ريسمان الهي زده و با تمام ظالمان و طاغوتيان در ستيزيد . بنابراين با پيشنهاد برادران رزمنده و با اجازه شما امت حزب الله چند دقيقه اي ايجاد مزاحمت مي کنم .
امروز جنگ است و شماها اين چنين عاشقانه فرزندانتان را بسوي جبهه ها بدرقه مي کنيد . جنگ ، جنگ بين حق است و باطل ، بين ظالم و مظلوم و براي هر دو جناح چه از جبهه حق و چه از جبهه باطل خسارات جاني و مالي فرود آورده است . منتهي با اين وصف که مظلومان با دادن خون خود به زندگي جاويد و هميشه پاينده و به شرافت بالاي انساني دست مي يابند . و ظالمان با مرگشان به زندگي در صخره هاي آتش جهنم مي پيوندند . بايد ديد اصل و منشاء و سرچشمه اين درگيريها و خون ريزيها و دشمني ها از کجاست ؟ از آفرينش آدم ابوالبشر تا کنون اين درگيريها و خون ريزيها در ميان ملل مختلف دنيا بوقوع پيوسته و در غرايضي که در نهاد انسان وجود داشته واين چنين آشوب بپا مي کند . اين پديده شوم گاهي از مخفيگاه نهال انسان را ، آن والاي شرافت انساني را طعمه شعله هاي سوزان آتش مي کند و گاهي همانند گرگي جهانخوار و خون آشامنده و خون آشام در اين کاروان بشريت تاخته و سد تکامل انسان مي شود . نظاير اين گونه درگيريها ، خيانتها ، جنايتها ، خون ريزيها از روزگار هابيل و قابيل ظهور کرده است تا به اينجا رسيده است و در بين خير و شر و حق و باطل رخ نموده است . تا آنجايي که امروز نمونه شان را در ايران اسلامي مي بينيم . هابيليان در يک طرف و قابيليان در طرف ديگر . داستان قتل هابيل به دست برادرش صحنه تاريخ سازي است براي ما و براي امت ها ، اين جنگ بوده و تا بشر باقي است ، اين جنگ هم هست .
حضرت ابراهيم (ع) در برابرش نمرود ، حضرت موسي عمران در برابرش فرعون ، تا جايي که مهر فروزان اسلام در پهنه دشت ظلمت و جهل و فقر درخشيدن گرفت و پيامبر بزرگ اسلام پرچم توحيد را در عربستان به اهتراز در آورد ، ابوسفيان در برابرش صف آرايي نمود . در مقابل حضرت علي (ع) اين انسان به تمام معنا کامل ، معاويه و در مقابل حسين بن علي (ع) ، يزيد صف آرايي نمودند. امام حسين (ع) با دادن خون خود و با شهادت خود ، بساط و اساس يزيد را به هم فرو ريخت و به اسلام جاني تازه بخشيد . تا جايي که خاندان رسالت شجره طيبه محسوب شدند و دودمان اموي به خبيثه . وسرانجام از شجره طيبه ، نبوت ، امامت ، ولايت ، شاخه اي ثابت و استوار پايدار گشت . و از شجره خبيثه شاخه هايي پست عنصر و پست روئيد و نام ننگ بر خود گرفت . امروز از آن شجره طيبه ، ولايتي به ولايت امام خميني درخشيدن گرفت و نقاب فريبنده ظالمان ، عاملين ظلمت و جهل و فقر را کنار زد و در فروزان اسلام را بار ديگر ، با قيامش در جهان درخشاند . وناگاه شاخه هاي شجره خبيثه بر عليه امتش به جنگ برخاستند که شايد جلوي حرکت اين امت را بگيرند و يا کند سازند . اما شجره خبيثه و شاخه هاي شجره خبيثه بدانند ما پيرو آن مرد حماسه آفرين و شجاع و يکه تازي هستيم که پهلو به پهلوي پيغمبر اسلام (ص) مي جنگيدند . اما شاخه هاي شجره خبيثه ، مرتجعين عرب بدانند ، ما پيرو آن اميري هستيم که در معرکه بدر بيست سالش بود که با يک ضربه دست يکه تاز طايفه قريش را به دو نيم کرد . و اما خود شجره خبيثه ، شجره خبيثه آمريکا و اسرائيل و يهوديان صحنه ساز بدانند که ما پيرو آن مقام نيرومندي هستيم که در جنگ خيبر با يک دست درب آهنين و سنگين خيبر را از جا بر کند و در بالاي سرش سپر قرار داد . امروز هدف از بسيج شدن فرزندان شما و اعزام به جبهه ها اين است که به شاخه هاي شجره خبيثه و به خود شجره خبيثه - آمريکا و اسرائيل ويهوديان صحنه ساز - درس بدهند و اثبات کنند که ما پيرو مردي اين چنين يعني اميرالمؤمنين علي (ع) هستيم . براي اثبات اين ادعا احتياج به خون دارد ، بايد خون داد ، بايد شهيد داد ، زيرا شهادت بود که اساس يزيد و شاه خائن را بهم فرو ريخت .
و امروز انشاء الله با دادن خونمان و با وحدت و حفظ يکپارچگي ملت عزيز ايران ، انقلاب اسلامي تا ظهور مهدي (عج) به پيش خواهد رفت و پوزه تمامي مستکبران و متجاوزين به خاک ماليده شد .
بيشتر از اين وقت شما را نمي گيريم و همه شما را بخداوند تبارک و تعالي مي سپارم . والسلام

* مصاحبه اي کوتاه با سردار شهيد اسلام حسينعلي عظيمي قبل از اعزام به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل :
س) برادر خودتان را معرفي کنيد واحساس خودتان را در مورد رفتن به جبهه اعلام نمائيد ؟
ج _ من حسينعلي عظيمي از پاسداران انقلاب اسلامي گلوگاه هستم . احساس خوشحالي مي کنم واين را وظيفه فکري الهي و شرعي خود مي دانم که در اين جنگ شرکت کنم و بر عليه طاغوتيان و متجاوزين به ستيز برخيزم .
س) اين براي چندمين بار است که اعزام جبهه مي شويد ؟
ج _ حدوداٌ براي چهارمين و پنجمين بار است که به جبهه ها اعزام مي شود .
س) پيامي براي مردم داريد بفرمائيد ؟
ج _ پيام من به مردم اين است که حالا که ما حرکت کرديم و به جبهه مي رويم تا با دادن خونمان ، اين انقلاب تثبيت شود و حقانيت خود را در جهان به اثبات برسانيم ، از مردم توقع داريم با حفظ وحدت و يکپارچگي و دوري از افکار نفاق افکنانه به راهشان ادامه بدهند و تمامي توطئه هاي خائنين را بر ملاء سازند. 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مازندران ,
برچسب ها : عظيمي , حسينعلي ,
بازدید : 199
[ 1392/05/14 ] [ 1392/05/14 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,679 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,371 نفر
بازدید این ماه : 6,014 نفر
بازدید ماه قبل : 8,554 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک