فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1340، روستاي دربند يکي از روستاهاي شهرستان خمين در استان مرکزي شاهد ولادت فرزندي بود که بعدها به براي اسلام وايران افتخار آفريد.
او خليل ملا طاهري نام داشت.
مثل خيلي از مردان بزرگ والهي در دوران کودکي، گرد يتيمي بر چهره معصومش نشست و پدر را از دست داد. شش ساله بود که به مدرسه رفت و تا سوم دبيرستان به درس ادامه داد .
پس از مدتي بنا به سنت الهي وسفارش پيامبر اسلام ، به تشکيل خانواده پرداخت.
قبل از انقلاب تلاش فراواني در راه پيروزي انقلاب اسلامي کشيدتا اميدها برآورده شد و نهضت مردم ايران به پيروزي رسيد .
بعد از انقلاب او با افتخار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.
آغاز جنگ تحميلي وحمله ي همه جانبه ارتش عراق با همراهي بيش از36 کشورديگر، محکي بر ادعاهاي نسل انقلاب بود.
خليل مثل ديگر دوستانش براي اثبات صداقت انقلابي و ايمان اسلامي اش، داوطلبانه به جبهه شتافت و رو در روي قواي متجاوز، به نبرد پرداخت.
چند نوبت به جبهه رفت وبراي مدتي کوتاه به خمين برگشت.اما هربار که از جبهه بر مي گشت ,طاقت دوري از آن فضاي نوراني رانداشت.با آر که به جبهه رفت , دو ماه بود که در جمع مدافعان اسلام حضور داشت.
عمليات الي بيت المقدس شروع شده بود وفرزندان ايران اسلامي هم قسم شده بودند تاننگ اشغال خرمشهر را تا ابد از پيشاني ايران بزرگ پاک کنند.
در اين عمليات خرمشهر آزاد شد اما 7000تن از بهترين فرزندان ايران در اين را به شهادت رسيدند,اين عمليات درس بزرگي به تاريخ داد.تا ديگر کسي حتي فکر جنگ با مردم ايران را هم در سر نپروراند.
محمدخليل يکي از اين اسطوره هاست . او در آن زمان فرمانده گردان روح الله بود.در عمليات آزاد سازي خرمشهر با رمز يا علي ابن ابي طالب(ع) شرکت کرد وپس از رشادتها وتلاشهاي بي شمار,به معراج شهادت بال گشود و به ميهماني خدا رفت.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد






وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
...و اما مادر و برادران و خواهران و همسر مهربانم پس از سلام اميدوارم كه من را ببخشيد زيرا من موقعى كه اين راه را انتخاب كردم كاملا شناسايى به راهم داشتم و آگاهانه آمدم و اميدوارم كه من به آرزوئى كه دارم برسم و شما هم براى من ناراحت نباشيد ,چون شهيد عزا دار نمى‌خواهد .
شهيد دبناله رو مى‌خواهد و اميدوارم كه خداوند توفيق داده باشددر مدت اين دو سال و خرده‌اى كه در سپاه پاسداران بودم ,مسئوليت خود را خوب انجام داده باشم .
در پايان از مسئولين مى‌خواهم كه اگر من در اين راه عزيز شهيد شدم خانه‌اى كه بنياد مسكن به من داده بود آنرا بدهند به يك فرد مستضعف و مادرم و همسرم هم بروند در ده دربند پهلوى برادرانم و خواهرانم .
از خدا مي خواهم که همسر عزيزم راصبر دهد. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته ان الله يحب الصابرين و يحب المتقين
به اميد ديوار در كربلا
و اگر جنازه‌ام آمد خمين آنرا در دربند به خاك بسپاريد.
شهادت شيوه‌ء مردان دين است
خمينى رهبر مستضفين است. محمد خليل ملاطاهري طاهري






خاطرات
برادر شهيد:
همرزمانش مي گفتند:
به همراه شهيد سردار جهان آراء ,فرمانده سپاه خرمشهر براي اسير کردن خلبان عراقي که هواپيماهايش مورد شليک قرار گرفته بود با موتور به محل رفتند . نزديکي خلبان رسيدند که يک ميگ عراقي باز در محل آمد و با شليک مستقيم راکت به طرف شهيد خليل ملاطاهري ايشان را به شهادت رساند. بلافاصله اين هواپيما نيز مورد شليک موشک و ضدهوايي قرار گرفت و به آتش کشيده شد و خلباني اين ميگ هم به درک واصل شد.







آثار باقي مانده از شهيد
بسم الله الرحمن الرحيم
آنان که ايمان آوردند و هجرت کردند و مجاهده در راه خدا کردند اجر بزرگي در نزد خداوند تبارک و تعالي دارند. قرآن کريم
سلام عليکم
اميدوارم مادر عزيز و برادران عزيز و همسر مهربان که حال همگي شما خوب باشد و همچنين خواهران شماها و همه شماها اميدوارم خوب باشيد و نگراني نداشته باشيد جهت من زيرا من الحمدلله حالم خوب است و محکم و استوار در جبهه مشغول نبرد مي باشم و تا آخرين قطره خونم را فداي اسلام و امام عزيزمان خميني خواهم کرد چه در جبهه و چه در پشت جبهه ...
اميدوارم همگي به سلامت بوده باشيد و به کار و کوشش و عبادت مشغول باشيد . اين دومين نامه است که من از خرمشهر براي شما مي فرستم ,نمي دانم به دست شما مي رسد يا نه و ديگر سفارشي نکنم ,مادرم از عباداتان کوتاهي نکنيد, به خصوص نماز و دعا .
وصيت مي کنم به شما که سر نمازتان امام و رزمندگان را دعا کنيد و طول عمر امام را از خدا بخواهيد تا رستگار شويد. انشاءالله
الان که اين نامه را مي نويسم ساعت 9 شب شنبه 15/12/60 مي باشد که داريم با بچه ها ميوه بادام و پسته مي خوريم . ناراحت نباشيد که من عيد آنجا نيستم زيرا عيد ما روزي است که پيروز شويم و ما عيد همين جا هستيم در سنگر حق وبه ياري امام زمان(عج) در ضمن آدرس طاهر توکلي را هم براي من بفرستيد تا به آن سر بزنم .

خدمت برادران و همسرم اگر از حال من بخواهيد براي شما شرح مي دهم من هم اکنون در جبهه منصورون (کوت شيخ قديم خرمشهر) مي باشم با بقيه برادران و جاي ما خوب است ولي در شهري هستيم که توسط بعثي هاي عراق ويران شده و چيزي ديگر از آن باقي نمانده است .
فاصله ما با دشمن آنقدر نزديک است که صداي هم را مي شنويم يعني بين ما و دشمن فقط يک رود کارون است يعني صد متر مي باشد .
در خانه ها سنگر گرفته و آنها هم همينطور ولي الحمدالله پيروزي با ما است زيرا خدا را ما داريم و براي او کار مي کنيم و او هم با ما است و ما را ياري مي کند . انشاءالله به همين زودي آن قسمت ازشهر را که در اشغال دشمن است,خواهيم گرفت .
مادرجان و همسرم اميدوارم که به شما خوش بگذرد و ناراحت نباشيد ... مادرجان حتماً به خانه خمين سر بزن و باز هم در اين نامه مي نويسم که نزديک عيد برو سپاه پاسداران و از برادر صفر بهشتي پول حتماً بگير هم براي خرجي خودتان و هم حتماً قسط خانه 1100 تومان را بده .
درخت هم بکارند ,سفارش نکنم تا موقعي که ماموريتم تمام شد اگر زنده بودم که مي آيم و اگر هم به سوي خدا رفتم زهي سعادت و از اخبار و وقايع خمين هم براي من بنويسيد . اکبر آقا خدمت همگي شما سلام مي رساند و محکم و استوار مي جنگد و پهلوي خودم در سنگر مي باشد و مهدي ايماني هم سلام مي رساند . بنويسيد که عبدالله آنجاست يا رفته اصفهان.
بيشتر از اين مزاحم شما نمي شوم و آدرس هايي که من پشت نامه مي نويسم هر کدام آنها را بنويسيد فرقي ندارد .

بسمه تعالي
برادر عزيزم غلام و عبدالله سلام عرض مي کنم و اميدوارم که در هر جا که هستيد به سلامت بوده باشيد و در زير سايه حضرت ابديت سلامت باشيد .
اگر از احوال من خواسته باشيد سلامت هستم و مشغول نبرد مي باشم و اميدوارم شما در پشت جبهه با دشمنان اسلام بجنگيد و با نمازتان و عبادتان خداوند را از خودتان راضي کنيد .
مادر و همسرم را نگهداري کنيد زيرا من اول آنها را به خداوند متعال مي سپارم و دوم به شما برادران ,نکند خداي نخواسته آنها ناراحت باشند .
مادرم را توجه کنيد و نگذاريد که او ناراحت باشد و عيد براي من ناراحت نباشيد زيرا عيد ما روزي است که پيروز شويم و دشمن را نابود کنيم. اميدوارم که موفق باشيد والسلام. 15/12/60


برادارنم!
از شما مي خواهم که در زندگي، مسير حق را انتخاب کنيد و در جهت انقلاب و پيروي از خط امام حرکت کنيد. به جان امام دعا کنيد و دست از پشتيباني روحانيت و ولايت فقيه برنداريد.
از شما مي خواهم که سلاح خونين و بر زمين افتاده مرا به دوش بگيريد و جاي خالي مرا پر کنيد.
به کوردلان و مزدوران پشت پرده آمريکا بگوييد که: من و ديگر رزمندگان، براي کسب ماديات و جاه و مقام به سوي جبهه رهسپار نگشته ايم. بلکه تنها هدف، اسلام و قرآن بوده است.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : ملاطاهري , محمدخليل ,
بازدید : 203
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,006 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,107 نفر
بازدید این ماه : 3,750 نفر
بازدید ماه قبل : 6,290 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک