فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

نام من مشهور در گمنامي است. سردار شهيد محمد ابراهيم محبتي
زادگاهش خمين بود و سال تولدش 1346.ولادتش در يک خانواده مذهبي بود.
پنج ساله بود که همراه پدر و مادر به شهرستان کاشان مهاجرت کرد. محمد در آن جا به مدرسه رفت و دوره ابتدايي را طي کرد، براي تحصيلات مقطع راهنمايي به خمين آمد. اين دوره از زندگي اش را با اوج گيري مبارزات مردم بر عليه حکومت شاه و انقلاب اسلامي همزمان بود.
محمدابراهيم نوجواني بود پر شور و هوشيار که قدم به قدم با مردم ايران در مراحل مختلف مبارزات و اعتراضات بر عليه حکومت پهلوي شرکت مي کرد.اودر نوجواني وارد عرصه ي سخت وطاقت فرساي مبارزه شد تا قدم هايش براي پيمودن راهي عظيم تردر آينده آماده گردد.
اراده الهي بار ديگر بر اين قرارگرفت که بندگان صالحش حاکم شوند.
انقلاب اسلامي پيروزشد و رژيم طاغوت در هم شکست .محمد ابراهيم خيلي خوشحال شد.اودر کنار تحصيل در صحنه سازندگي کشور نيز به فعاليت مي پرداخت. با شروع جنگ تحميلي ,شوق جهاد با متجاوزان در دلش مشتعل شد. بسيجي شد و پس از ثبت نام و طي کردن دوره آموزش نظامي به جبهه رفت، اما در جبهه نيز از درس خويش غافل نبود.
با اينکه بسيجي بود، به عنوان نيروي زرنگ و دلير در واحد اطلاعات و عمليات که يکي از پرخطر ترين وسخت ترين بخشهاي حاضر در جنگ است ,حضور داشت.
او درلشکر 17 علي بن ابي طالب(ع) مشغول خدمت بود. سير رشد و کارآيي نظامي اش سبب شد که مدتي بعد در عمليات والفجر چهار به عنوان يکي از مسئولين اطلاعات و عمليات لشکر منصوب شود.
آن هنگام سال چهارم دبيرستان را در رشته ي رياضي فيزيک را به اتمام رسانده بود.
بعد از آن در عمليات خيبر به عنوان فرمانده محور عملياتي لشکر 17علي ابن ابي طالب(ع)، در هدايت نيروها به سوي پيروزي، نقش موثري ايفا نمود.
اودر اين مرحله از زندگي پر برکت و جاويدانش پس از ثبت حماسه هاي بي شمار، در جزيره مجنون به شهادت رسيد و پيکر مطهرش هرگز به دست نيامد.






وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
به درستى كه خدا جان و مال اهل ايمان را به بهاى بهشت خريدارى كرد . آنها كه در راه خدا قتال مى كنند و مى كشند و كشته مى شوند اين وعده قطعى است بر خدا ,به عهدى است در تورات و انجيل و قرآن ياد فرموده است . پس از خدا با وفا تر به عهد خود كيست ؟ اى اهل ايمان شما به خود در اين مطالعه بشارت دهيد كه اين معاهده با خدا به حقيقت سعادت و پيرو زى بزر گى است .
سو ره توبه آيه 11
بنام معبودم و معشوقم و خالقم و هستى ام و بنام مبارك آنكسى كه دلها با ياد او آرام ميگيرد و هستى و وجود آفرينش از آن اوست و بنام الله يارى دهنده ى مستضعفان و رزمندگان و بنام او كه از اوييم و به سوى او مى رويم و براى اوييم . اى خداى من:
در آن نفس بميرم كه در آرزوى تو با شم
با آن اميد دهم جان كه خاك كوى تو باشم
با درود و سلام بر انبياء و ائمه اطهار و اولياء خدا و شهيدان در راه رضاى خدا در طول تاريخ وصيت نامه را شروع مى كنم :
سلام بر تو اى حسين ( ع )و سلام بر ياران تو باد. اى انسانى كه انسانيت را در طول تاريخ بيمه كردى و درس شهادت به همه ي ها بيليان تاريخ دادى و سلام و درود بر فرزند برو مند تو مهدى مو عود ( ع ) كه عدل وداد را در جهان خواهد گسترد . سلام بر فرزند خاشع تو خمينى روح ا... كه نمونه بارز تقوا و انسانى تكامل يافته به سوى خداست . ابتدا اى امت اسلام روى سخنم با شماست. اى نور چشمان روح ا... اين انقلاب عزيز الهى كه در ايران به رهبرى بت شكن بزرگ, امام خمينى ايجاد شده است از معجزات خداوندى است . پس بر شما واجب است كه در حفظ اين انقلاب كه عصاره زحمت هاى پيغمبران و استمرا ر حكومت انبياء است با جان و مال و ايثار گرى خود بكوشيد . برادران عزيز و خواهران غير تمند, حفظ اين انقلاب و استمرار اين انقلاب كوشش مى خواهد .
در حفظ استمرار ولايت فقيه كه همانا ولايت رسول الله است وراه رو شنى است به سوى خدا حرکت کنيد .
اى امت حزب الله:
اگر ولايت را از دين بگيريم و از مكتب بگيريم اصلا مكتب خاصيتش را از دست مي دهد . اسلام بدون ولايت يعنى هيچ . و آن ولايتى كه آنهمه برايش خون ريخته شده است و شيعه به آن تكيه دارد و شيعه را از ساير فرقه ها جدا كرده است و آن ولايتى كه ما را از انحراف باز مى دارد . آن ولايتى كه رسول خدا در عيد غدير پايه گذارى كرد . اين ولايت آن ولايتى است كه رسالت رسول الله(ص) را كامل كرد . آرى اسلام بدون ولايت فقيه مانند گردوى بدون مغز مى باشد . پس شما اى پيروان امام, به گفته امام تابع اسلام فقا هتى باشيد .
مطمئن باشيد كه تنها كسانى كه در طول تاريخ تشيع توانسته اند و مى توانند از عهده امر ولايت بر آيند, رو حانيون متعهد و مبارز هستند و در اين زمان حساس ما ,امام و يارانش را كه مى توان آنها را به عنوان الگوى اسلام نام برد . آرى امام خمينى اين مجاهد و عابد و عاشق و نا يب امام زمان و اين مرد فانى در الله را حفظ كنيد كه حيات شما مستلزم روح خداست و رو حانيون اين رسالت بدو شان و بازوان امام ؛خامنه اى . رفسنجانى . مشكينى و ديگر علما را حفظ كنيد و پشتيبانى نما ئيد . برادران و خواهران همانطور كه مستحضر هستيد از صدر اسلام تا كنون تمام فرمانها و دستور هائى كه براى بهبودى امور مسلمين صادر شده است از مساجد بوده است پس مساجد را كه سنگر هاى اصلى ماست پر كنيد . انقلابمان از مساجد شروع شده است و آن رادر مساجد به صاحب اصلى اش خواهيم سپرد .
و نماز جمعه اين نماز سياسى عبادى و اين نماز انسان ساز و انقلاب ساز و حركت آفرين را به جاى آوريد . ارگانهاى انقلاب را پشتيبانى نماييد .
مگذاريد عوامل ضد انقلاب در ارگانهاى انقلابى رخنه كنند . سپاه كه بنيان گذار جمهورى اسلامى است و امام بر آن تاكيد فراوان و بازوى و لايت است و مجلس كه منصوب قانون خداست را حفظ كنيد و هر نماينده اى كه پايش را از اسلام فتاهتى بيرون گذاشت با كمال شدت طرد نمايد .
بزرگترين جهاد . جهاد با نفس است, همان جهادى كه انسان را از زشتى ها باز مي دارد . ونفس اماره انسان را سركوب مى نمايد . همان نفس كه انسان را به بدى مى كشاند .
و ما بايد خود پرستى و خود بينى را كنار گذاشته و به خدا پرستى برسيم و لازمه ى خدا پرستى اين است كه راه تقوا را پيشه كنيم و من از همه ى منا فقين و منحرفين برادرانه مى خواهم كه دامن اسلام عزيز را در بر گيرند و توبه كنند كه خدا بزرگترين توبه پذيران است و گر نه امت حزب الله آنان را بر سر جا يشان كه گورستان تاريخ است خواهند نشاند .
برادران هم سنگر در مدرسه :
شما را به تقوا توصيه مى كنم و از شما متواضعانه مى خواهم كه در ياد گرفتن درس هايتان كوشش كنيد كه شما اميد هاى آينده انقلاب هستيد. ازولايت فقيه پشتيبانى خواهيد نمود . و ما شهادت را مى پذيريم ولــــــى ذلت خفت بار را هرگز. پدر و مادرم . برادران و خواهرانم ,پذيرفتن اسلام يعنى تسليم فرمان خدا شدن و يعنى جانبازى و ايثار گرى در راه عقيده كردن .يعنى در د و جبهه درون و بيرون جنگيدن ,پس شكر گذار خدا باشيد و بر شهادت من لبخند بزنيد تا منافقين در شهادت من عزا بگيرند چرا كه شهادت ما آغاز بيدارى امت حزب الله است . مرا حلال كنيد و بر شهادت من صبور باشيد و اميد وارم كه خدا اين امانت كه به صاحب اصليش مى دهيد, اين هديه را بپذيريد و در نزد پيغمبرو آل او و حضرت زهرا رو سفيد باشيد و انشاء الله ديدار بعدى ما اگر خدا قبول كند در بهـــــــــشــــــت بـــــريــــــــن و در پيشگاه خدا و ائمه اطهار باشد .
خداوند از همه ما اين هديه را بپذيرد . و خداوند انشاء الله به همه ما اخلاص عنايت فرمايد كه مهم ترين عامل براى رسيدن به جنت و رضوان الهى اخلاص در عمل مى باشد .
پدر و مادرم :
آنگاه كه خبر شهادت مرا شنيديد در پيشگاه خداوند سجده شكر كنيد و به خداوند بزرگ چنين عرضه داريد كه :
بار لهـــــــــا بـه رهت دادن جــــــــــان چيزى نيست
بر نثار قدمت نخل جـــــــــوا ن چيــــــــزى نيست
و چون مسئله ياد گيرى علم خيلى مهم است باز هم به برادران عزيز محصل و دانشجو تو صيه مى كنم كه ,برادران خوب و با ايمانم اين شما هستيد كه بايد چرخهاى اين مملكت را به حركت در آوريد ,پس علم را خوب فـــــــرا گيريدو با ايمان خود در هم آويزيد. كــــــــــه :
ثمره العلم معرفه الله ,نتيجه علم و فرا گيرى دانش خدا شنا سى است . تخصص كسب كنيد و تقوا را تر مز تخصص قرار دهيد تا از تخصص خود تنها در جهت خدا و بند گان محروم خدا استفاده كنيد .
به اميد روزى كه قر آن را که بزرگترين كتاب علمى و اخلاقى است . سر لو حه كار هايمان قرار دهيم و در جهت آسايش محرومان از آن بهره گيريم . اى مناديان نور الهى پيش به سوى سعادت ابدى كه شهادت است .
خـــــدايا خدايا تا انقلاب مهدى (عج )خمينى را نگهدار .محمد ابراهيم محبتي






خاطرات
عبديزدان:
محمد گرچه بسيجي بود اما از بس نيروي زرنگ و دليري بود در واحد اطلاعات و عمليات لشکر 17 علي بن ابيطالب (ع) مشغول به کار شد . نيروي کارآمد و تيزهوشي بود. در عمليات محرم براي شناسايي منطقه رفته بود در شرهاني عراق , عراقي ها او را ديده بودند و مي دانست که نمي تواند به طرف خط مقدم نيروهاي خودي برگردد. لذا به داخل منطقه عراقي ها و پشت خط اول آنها رفته بود. آن روز را آن قدر در مسير حرکت کرده بود و عراقي ها هم مي خواستند او را سالم بگيرند تا شب شده چون به منطقه آگاه بود سريع از پشت عراقي ها با جمع آوري اطلاعات کامل به خط مقدم نيروهاي خودي برگشت.

از همان ابتداي تشکيل تيپ 17 علي ابن ابي طالب(ع) که بعد به لشکر ارتقاء يافت در سالهاي 60 و 61 محمد يک نيروي اطلاعاتي بود. بعد از عمليات رمضان نيروهاي خوب و جوان را جذب مي کرد و به آنها آموزش اطلاعات و عمليات مي داد. روزها آموزش قطب نما، مسير و متراژ, ضلع حرکت را آموزش مي داد.
ا و به همراه خود تسبيح و بعضي زمان ها ريگ «سنگ هاي کوچک» داشت تا براي تعداد متراژ مورد نظر از آنها استفاده کند. شب ها نيروها مي بايستي به صورت عملياتي وارد کار شوند.

محمد و برادرش ابراهيم و پسر عمويش که در عمليات والفجر چهار، خيبر وبدربه شهادت رسيدند همه مسئوليت هاي آنان اطلاعات و عمليات بود و در کل ماموريت ها و وظايف محوله موفق بودند. در پايان و آخرين مسئوليت محمد به عنوان مسئول اطلاعات و عمليات لشکر 17 علي ابن ابي طالب(ع) در والفجر چهار و خيبر و سرانجام معاون گردان در عمليات خيبر بود.








آثار منتشر شده درباره ي شهيد
ياد شما، سند افتخار است
نشان حماسه و ايثار
نشان صداقت و خلوص
نشان تعهد و تعبد
چگونه مي توانيد بي نشان باشيد؟
گمشده آنانند که راهشان کج بود، که گمراه شدند
نه شما که صراط مستقيم را پيش رو داشتيد،
و در خط امام بوديد...
و به سوي کربلا مي رفتيد
به سوي کعبه دل ها...
به سوي توحيد، به سوي خدا، به سوي بهشت....
ستاد بزرگداشت مقام شهيد



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : محتبي , محمد ابراهيم ,
بازدید : 171
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,523 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,624 نفر
بازدید این ماه : 3,267 نفر
بازدید ماه قبل : 5,807 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک