فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

او يکي از فرزندان فداکار ايران بود، در شهرستان خمين ,يکي از شهرهاي استان مرکزي متولد شد.تحصيلاتش راتا دوره ي متوسطه در اين شهر سپري کرد.
فطرت پاک , خانواده مذهبي و تربيت ديني، او را علاقمند به قرآن و روحانيت و محافل مذهبي کرد. از کودکي به مسجد و مجالس ديني دل و جان سپرد.
اين خصوصيات و حضور او در فعاليتهاي سياسي باعث شد هنگامي که اعتراضها و مبارزات مردمي بر عليه حکومت شاه به خيابانها کشيده شد ,او از پيشگامان اين مبارزه مقدس باشد.اعلاميه ها و نوارهاي سخنراني بنيانگذار جمهوري اسلامي را با توجه به جو اختناق و سرکوب آن دوران, در گوشه گوشه ي شهرستان خمين و استان مرکزي توزيع مي کرد.
پيروزي انقلاب اسلامي، بر شور و ايمان و تعهّد او افزود. پس از انقلاب اسلامي به جمع پاسداران پيوست و مدتي بعد بر اثر لياقت و شايستگي که از خود نشان داد به سمت فرماندهي عمليات سپاه شهرستان خمين منصوب شد .
هنگامي که ضد انقلاب کردستان را محلي براي تاخت وتاز عليه مردم ودستاوردهاي انقلاب ,قرار داد ,او بي درنگ به آنجا رفت تابه مصاف باضد انقلاب و با گروهک هاي از خدا بي خبر بپردازد.
پس از آن که دشمنان ايران در کردستان نتيجه اي نگرفتند ,ارتش عرق به نمايندگي از دنياي استعمار واستکباربه مرزهاي آبي ,خاکي ودريايي ايران حمله کرد تا جلوي انقلاب نوراني ايران را بگيرد.
او در جبهه هاي نبرد حضور يافت تا مثل گذشته تعهد خود را به پايداري اسلام وانقلاب اسلامي بروز دهد.
يک سال در جبهه ها حضور داشت ودر اين يکسال زحمات زيادي را براي دفاع از مرزهاي شرف و مردانگي ايران بزرگ به عمل آورد.
سر انجام در 11/4/ 1360 که حسين شمسي مشغول هدايت وفرماندهي گروهي از رزمندگان براي آزاد سازي يکي از ارتفاعات غرب کشور بود، به شهادت رسيد تاگواهي باشد بر روح مقدس سلطه ناپذيري ايرانيان.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد






وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
اين وصيت نامه را از آن جهت مي نويسم که هر آن در انتظار مرگ به سر مي برم. اگر انسان، آخرت و خدا را در نظر داشته باشد، مرتکب اعمال خلاف نمي شود و تمام سختي ها را حاضر است به خاطر دين تحمّل نمايد. هميشه گوش به فرمان ولايت فقيه باشد.
وقتي انسان، چهره پير مرداني را که به جبهه گسيل مي شوند مي بيند، به ياد «حبيب ابن مظاهر» مي افتد و چون جواناني هم چون علي اکبر حسين (ع) که هر آن در انتظار شهادت به سر مي برند، ديگر تمام مسائل دنيوي را فراموش مي کند.
انقلابي که هر روز، ضد انقلاب از داخل براي آن مسأله مي آفريند و ابرقدرت ها هر روز عليه آن توطئه مي چينند، خود بيانگر ماهيّت راستين اين انقلاب است.
روحانيت که سالهاي دراز، داخل حجره ها براي اسلام زحمت مي کشند و درس مي خوانند، از هرکس ديگر بهتر، از مسائل اسلام سر در مي آورند و نکند به مقام روحانيّت توهين شود. حسين شمسي









خاطرات
عبد يزدان:
چيزي که از اين عزيز همواره مي ديدم , آمادگي جسمي و روحي ايشان بود چرا که هر روز صبح بچه ها را براي ورزش و صبح گاه به طرف کوه مي برد و به قدري براي آمادگي جسمي افراد حساسيت به خرج مي دادند که بعضي از بچه ها از اين همه دويدن و نرمش کردن احساس خستگي زياد مي کردند اما ايشان معتقد بود يکي از وظائف بزرگ سپاه و پاسدار آمادگي جسمي است.
بعد از فتح يکي از قله هاي غرب کشور, سردار شهيد حاج همت که در آن زمان فرماندار پاوه بودند که در مطبوعات هم درج شده است، فرمود: اين ارتفاعات از لوث دشمن پاک شد و تعدادي از عزيزان ما شهيد شدند که من نظير شجاعت بچه هاي خمين را در هيچ جا نديدم. و پس از آن اين قله بنام شهيد سردار شهيد شمسي نامگذاري شد.
حسين در کوهنوردي استاد بود از عظمت کوه و خالق آن سخنراني مي کرد و از نظر ديانت و سياست مانند شهيد مدرس سخن مي گفت. حسين آنقدر شيفته سپاه، امنيت و آموزش نيروها بود که به خانه بسيار کم مي رفت، به گونه اي که پدر و مادرش براي ديدار حسين به سپاه مي آمدند و او را ملاقات مي کردند. حسين بود و دوستانش حاج همت، شهيد حسن مطهري، شهيد مهدي سرلک، شهيد حسن هدايتي، شهيد محمدطاهر لطفي، شهيد حسين آندي، شهيد عباس آندي، شهيد بهرام شيخي و شهيدان ديگر.





آثارباقي مانده از شهيد
قسمتهاى ازآخرين نامه شهيد حسين شمسى
بسمه تعا لى
قد افلح من زكها
هر كس نفس ناطقه‌ي خود را از گناه وبد كارى پاك كند به يقين رستگار خواهد بود.
اين نامه را از داخل سنگر مى نويسم،درحالى كه در مورخه‌ي 23/3/1360بر اثر حمله اى كه به تپه ها شد تعدادى ازنيرو هاى عراق كشته وزخمى شدند .اين نامه را در حالى مينويسم كه همه برادران در كنار همديگر با صميميت وبرادرى مشغول انجام وظيفه هستند چه برادرانى كه از سپاه چه كسانى كه از بسيج اعزام گرديدند.

راستى چه نيرويى است كه اين مردم را اينگونه به سوى جبهه مى كشد؟ آن هم كسانى كه از لحاظ مالى در وضع خيلى بدى ,خانوادهاى آنها به سر مى برند كه به نان شب نيز محتاجند. و چگونه از جان ومال و فرزند خود گذشته و در راه خدا ايثار مى كنند و حماسه ها مى آفرينند و صحنه ها ى كربلا را تكرار مى كنند.
پدرم مرا ببخش كه از تو خداحافظى نكردم چون نديدمت و بر اثر كار و عجله نتوانستم ...
اگر انسان پيوسته آخرت را و خدا را در نظر داشته باشد مر تكب عمل خلاف نمى شود و تمام سختيها را به خاطر دين حاضر است تحمل كند .
مادرم مرا ببخش كه نتوانستم زحمات خستگى ناپذير تورا جبران كنم و خواهران وبرادران واقوام مرا ببخشيد و حلالم كنيد اگر بى احترامى به شما كردم ،چون مى خواهم اگر كشته شدم با خيال راحت از بين بروم.
از شما مى خواهم همچون ‌زينب رسالت شهيدان را به دوش کشيد و هرگز فكر خود را تسليم ضد انقلاب نكنيد،وگوش به تبليغ ضد انقلاب ندهيد چون با كمى فكر حد اقل به ماهيت اينها بعد از پيروزى انقلاب پى خواهيد برد و هر روز حرف آنها را نزنيد وبه روحانيت توهين نكنيد, فكر كنيد كه يك طلبه چگونه ساليان دراز با يك پول كم آن هم از مردم ,ساليان دراز در داخل حجره هاى نمناك براى اسلام زحمت مي كشد وبهتر از هر كس ديگر از مسايل اسلام سر در مى آورد تابرسد به من كه هر روز در فكر زندگيم هستم. نكند به مقام شامخ روحانيت توهين كنيد . ما حاضريم به خاطر روحانيت به ويژه امام سر بدهيم .هميشه گوش به فرمان ولايت فقيه باشيد وبه هيچ كس ديگر گوش ندهيد. خيلى ها هستند كه هنوز معناى اين انقلاب را درك نكرده اند .ما هنوز نمي دانيم چه كار كرده ايم وخدا ميداند چه كار كرديم .هرروز ضد انقلاب از داخل براى ما مسئله مى آفرينند وابر قدرت ها هر روز عليه ما توطئه مى چينند خود اين بيانگر ماهيت راستين اين انقلاب است
وا لسلام پسر شما حسين 28/3/60



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : شمسي , حسين ,
بازدید : 198
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,417 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,518 نفر
بازدید این ماه : 4,161 نفر
بازدید ماه قبل : 6,701 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک