فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1333 در قم به دنيا آمد. چند سالي از زندگي اش در اين شهر نگذشته بود که همراه خانواده به خمين رفت. آن هنگام پنج ساله بود. از شش سالگي قدم به مدرسه گذاشت و با صداقتي که از همان سنين داشت و علاقه ايي که به نماز و امور مذهبي نشان مي داد، کم کم شخصيت ايماني اش شکل گرفت.
همزمان با تحصيلات متوسطه، فعاليت هاي سياسي هم داشت. بعداز اتمام دوران دبيرستان معلم شد تا دانش و دين را به نسل آينده بياموزد.
رفتارش، الگوي تربيت بود و به دانش آموزان، تعاون و همکاري مي آموخت. آموزگار متعهدي بود که هم در سنگر کلاس، هم در سطح جامعه به سازندگي انديشه ها مي پرداخت تا آن که انقلاب پيروز شد.
در دوران سخت مبارزات انقلاب, او نيز به پخش نوار و اعلاميه هاي امام خميني مبادرت مي ورزيد واز پيشگامان مبارزه با طاغوت وظلم وستم او بود.
در بهمن ماه سال 1357 با حمله گارد شاهنشاهي به نيروي هوايي او يکي از سنگرداران دفاع از برادران و نيروي هوايي بود که با ياري و کمک آنها توانست 48 ساعت در پشت بام خانه هاي اطراف پادگان بدون غذا مي جنگيد.
انقلاب که پيروز شد احساس کرد بيشتر از آموزش وپرورش در سپاه به او نياز است.وقتي وارد سپاه پاسداران شد، به خاطر لياقت و درايتش به عضويت شوراي فرماندهي سپاه خمين برگزيده شد .
در ايام جنگ تحميلي، روزگاري که مرد از نامرد شناخته مي شود؛عاشقانه به ميدان نبرد رفت و مجروح شد. در بيمارستان بستري بود که از شهادت برادرش عباس با خبر شد. با آن حال به خمين آمد و در مراسم برادر شرکت کرد. پس از مدتي باز هم رخت به سوي جبهه ها کشيد و در عمليات آزاد سازي خرمشهر، شربت شهادت نوشيد و به قربانيان راه خدا پيوست.
در وصيت نامه اش نوشته:
پاسداري، قبول فرهنگ شهادت است، تحت لواي ولايت فقيه. وقتي اين فرهنگ را قبول کردي، داخل سپاه بيا.
اگر بر ولايت فقيه تکيه کنيد، به خدا قسم باور کنيد ديگر طعمه گرگ و کفتار نخواهيد شد.
برادران مسئول... ! حب رياست و بزرگ بيني در وجودتان پيدا نشود.
رزمنده عزيز! اين حب را طوري در خودمان محو کنيم و بشکنيم و دل رياست طلبمان را دار زده و مرگ را به تمسخر گرفته و آن را در بغل گيريم.
سرخ است دشت ميهن، از خون پاک مردان.
به! چه شيرين است شهد شهادت را نوشيدن و در آخرين دم حيات، سوره والعصر را زمزمه کردن!
برادران دانش آموز! امروز مسئوليت سخت و سنگين بر دوش شما سنگيني مي کند. گروهک ها که دايه مهربان تر از مادر سنگش را به سينه مي زدند رسوا شدند. به خدا قسم هميشه دلم براي شما مي تپيد و هميشه دغدغه شما را داشته که شکارچيان افکار و شکارچيان اخلاق شما را طعمه شکار خود قرار دهند.
برادرانم نکند دوباره در دام اين شکارچيان افکار و اخلاق قرار گيريد. هر دامي که براي شما نهاده اند، دام را بشناسيد و شکارچي را به قلبش تير خلاص بزنيد.
هر روز ما عاشورا و هر سرزمين کربلا و هر ماه محرم است. امام جعفر صادق (ع)
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد







وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
... اي خداي حسين، ياريمان فرما تا اين شهادت نامه هاي شهيدان را که با خونشان بر ما نوشته اند با ديده دل خوانده و مسئوليت هاي آنها را بر دوش گرفته و به راهشان ادامه دهيم. شهدا بر پيمان خود وفا کرده و از امتحان گذشتند. برادران اکنون مسئوليت تمامي شهيدان تاريخ از هابيل گرفته تا حسين و از حسين تا آخرين شهيدي که شايد هم اکنون بر خاک مي افتد بر دوش ماهايي که خود را شهيد و پاسدار مکتب اسلام مي دانيم گذاشته مي شود. آري برادرم، اگر درس چگونه بودن و چگونه زيستن را مي خواهي بياموزي خونين نامه هاي عاشقان حسين را تلاوتي ديگر که هر بار تلاوتش حلاوت ديگري دارد. و اگر از اين پيام که به پايش خون ريخته اند ,تکاني نخوريم در آن هنگام زنگار گناه قلبمان را گرفته و نمي گذارد نور حقيقت بر قلبمان بتابد. بايد خود را شست و به راه انداخت و که کاروان مي رود و ما مي مانيم و به مقصد نمي رسيم. اما مادر، اي مادر مهربانم و اي مادرحسن شهيد و عباس شهيد که چه شاگرد لايقي براي هاجر و زينب و ليلايي.
اي باغبان گلزار عشق که دولاله ات را در گلستان شهدايمان افزودي و هر دو قربانيت در پيشگاه حق مقبول افتاد و اي پدر عزيز که دو دلبندت را فداي اسلام و انقلاب کردي و حسين گونه از فرزندانت گذشتي مبارکتان باد قبولي. حسن آندي







خاطرات
عبد يزدان:
در مرحله دوم عمليات بيت المقدس بود که ايشان به عنوان فرماندهي گردان نيروها را هدايت مي کرد .بعد از عمليات و استقرار نيروها ديدم به نيروها سر مي زند و مي گويد حتي يک فشنگ بي حساب هدر ندهيد و حفظ اموال بيت المال را داشته باشيد. يک روز گذشت او را نمي ديدم و از اين مسئله ناراحت بودم. وقتي ديدمش در محلي بود که موجب پاتک دشمن قرار گرفته بود و در آنجا نيروها را فرماندهي مي کرد. پرسيدم چي شده که شما را نمي بينم ؟چيزي نگفت مثل اينکه ناراحتي داشت .پرسيدم: ناراحتي از من داري که پنهان مي کني؟ گفت: نه. گذشت چند لحظه اي در يک جاي خلوت به من گفت: پيراهن پشتم را کنار بزن و بنده اين کار را کردم. ديدم ترکشي زير کتفش را دريده و خونريزي بسياري را داشته اما قطع شده بود. آن موقع فهميدم که چرا خودش را از من مخفي کرده است چون دنياي خلوص و تقوي بود.

مادر شهيد:
يک شب خواب حسن را ديدم و آمد پيش من ايستاد و يک خانم مهمان هم به منزل آمد و گفت حاج خانم در بنياد شهيد يک يخچال برنده شده اي رو به پدر حسن کردم و گفتم يخچال برنده شديم .گفت: بله. حسن همانطور که ايستاده بود با حالت ناراحتي گفت مادر تو که تجملاتي نبودي و دلبستگي به اموال دنيا نداشتي يخچال براي چه مي خواهي. صبح که بيدار شدم رفتم بنياد شهيد. ديدم که يک يخچال برنده شدم. گفتم :من يخچال نمي خواهم. گفتند: مادر حق شماست چرا نمي خواهي گفتم: فرزند گفته نخواه.


درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : آندي , حسين ,
بازدید : 236
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,283 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,975 نفر
بازدید این ماه : 6,618 نفر
بازدید ماه قبل : 9,158 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک