فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1343 در خانواده اي محروم و مذهبي در شهرستان خمين به نيا آمد. دوران تحصيل را با توجه به مشکلات اقتصادي که خانواده اش با آن دست به گريبان بودند ,طي کرد و تا مقطع پايان متوسطه ادامه داد.
در دوران اختناق وديکتاتوري محمد رضا شاه وارد مبارزه با آن حکومت ستمگر شد و در اين راه هر خطري را به جان خريد .
بعد از پيروزي انقلاب فعاليت چشم گيري داشت .ابتدا وارد جهاد سازندگي(سابق)شد ودر راه آباداني و توسعه ي کشور وبه خصوص مناطق محروم استان مرکزي فعاليتهاي چشمگيري کرد. مقيّد به فرايض و واجبات بود ,در نمازهاي جمعه و جماعت شرکت مي کرد. متواضع , خوش اخلاق و شاداب بود. ايماني قوي داشت و اخلاص در کارهايش بود. بعد از شروع جنگ به اطاعت از فرمان امام (ره) در سال 1360 به عضويت بسيج درآمد . علاقه فراواني به جنگ و جبهه داشت , بيش از ده بار دواطلبانه به جبهه اعزام شد .اودر عمليات آزادسازي خرمشهر , رمضان , محرم , والفجر مقدماتي والفجر سه و چهار , خيبر , والفجر هشت , کربلاي چهار و پنج شرکت داشت .
در مدت حضور در جبهه سه بار مجروح شد .عمليات کربلاي پنج پاياني بر حضور پربرکت والهي اين مرد بزرگ وسردار ملي بود.اودر اين عمليات با هدايت گردان قمربني هاشم (ع) ضربات مهلکي به متجاوزين وارد ساخت وبه شهادت رسيد تا در جوار بندگان خاص خدا اجر سالها تلاش ومجاهدت خود را ببيند.
همرزمان او مي گويند: شجاع بود و سرداري دلير براي اسلام.
شهيد ساعدي فرمانده گردان در باره او فرموده اند:
تا موقعي که محمد نبي در گردان هستند ما در عمليات هيچ مشکلي نداريم چرا که ايشان هميشه تکيه گاه قوي براي گردان محسوب مي شوند. او سربازي مخلص و مؤمن بود و تنها آرزوي او انجام وظيفه و شهادت در راه خدا بود . در جواب اين سوال که چرا به جبهه مي رويد گفته اند: براي اين که وظيفه شرعي است که به جبهه بروم. و براي رسيدن به شهادت در راه خدا که همان رسيدن به اوج قله کمال است و براي خدا گونه شدن.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد

 


 


وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
پيامبرو مؤمنان و اصحابش که به مال و جانشان در راه خدا جهاد کردند همه خيرات و نيکويي ها مخصوص آنهاست و هم آنان سعادتمندان هستند.
توبه ـ آيه 87
حمد و سپاس بي کران مخصوص خداوند متعال که هستي از اوست. و بازگشت همه به سوي او و هرچه که در جهت ثناي و در سير او قرار گيرد ارزشمند و گرانبها مي شود.
درود بر انبياء مکرم و الانبياء معظم وحضرت رسول که روشن کننده وهدايت گر انسان ها از تاريکي ها و ظلمات و جهالت ها به سوي روشني ها بوده اند .
درود بر ائمه اطهار (ع) و يگانه منجي عالم بشريت که حضورش باعث گسترش عدالت است و انتظارش بر همه خداي جويان و آزاد مردان تشنه آزادي واجب، و درود بر امام امت نايب حضرت مهدي که دين در پرتو وجودش جان تازه اي يافت و درس اميدواري و استقامت و پايداري به مستضعفين جهان داد و باعث تجديد حيات و گسترش اسلام عزيز شد.
امروز روز ياري است و اسلام و قرآن در جهان غريب است. خداوند همگي انسان ها را دعوت به وحدت و يکپارچگي مي کند تا تحت رهبري ولايت فقيه زمان ,به دور از نيت خدايي براي نابودي دشمنان بشريّت و عزّت و سربلندي و عظمت اسلام و قرآن قيام کنند . توجّه کنيم به ائمه اطهار که عصاره هستي اند و در پرتو وجود آنان خداوند جهان را آفريد.
پس بياييد در لواي يک پرچم که آن هم پرچم لا اله الا الله است جمع شده و براي اسلام عزيز شمشير کشيم و با آن چه بيگانه و دور از اطلاعات و بندگي رب العالمين است بجنگيم. منظورم جنگ نيست بلکه جنگ نيز در جهت بقاء و تثبيت اين هدف يک نوعش مي باشد. بياييد بر عليه خوديّت ها، دشمني ها،کينه ها و جاهليّت ها و کفار و مشرکين و آن چه رسول اکرم (ص)برايش آمده و ائمه اطهار برايش زجرها کشيده اند؛ بياييد براي آن چه ,خون هاي آزاد مردان در طي تاريخ برايش ريخته شده ,متمسِّک شويم به حبل الله.
دل در وادي آن عزيزان رها کنيم و آن چه خواست آنان است انجام دهيم . اتگرخواهان سعادتيد به شما سفارش مي کنم که از دنيا بپرهيزيد که دل بستن به آن مايه خفت و خواري در دو عالم است چرا که انسان هاي عاقل که در راس آنها انبياء و ائمه هستند همگي مسلمانان را به دل نبستن به اين دنيا سفارش کرده اند و خود نيز اين اصل را درزندگيشان رعايت نموده و شاهدي براي ماهستند.
خدا شما را به ترک آن چه که حلال کرده نهي نمي کند و ليکن سفارش مي کنم که فريب هاي ذلت آور دنيا را نخوريد.
امّت پيروزمند: در دو عالم سعادتمنديد اگر به فرمان ولايت فقيه حضرت امام در اين زمان سر نهيد و پيوسته و هميشه و در هر حال پيرو و مطيع بي چون و چراي او باشيد و خدا را در امري که انجام مي دهيد ناظر و حاضر بدانيد که اگر اين حالت در ما بوجود آمد سعادت خود را تأمين کرده ايم و عالم را يکسره گلستان و بهشت کرده ايم و به قول امام: همين دنيا بهشت مي شود و رستگاريم و چقدر شيرين و لذّت آور است در جهت خواست خداوند رفتن و جلب رضايت خداوند متعال کردن.
امّت مسلمان: بندگي خدا را زيربناي فرهنگ خود در جامعه قرار دهيد تا باعث تحکيم حکومت الهي که مطابق فطرت انسان ها است شود و همه اقشار جامعه را حق و عدالت و قسط و حقيقت که هدف خدا و انبياء و بندگان خدا و آزاد مردان است, ايجاد گردد.
بزرگترين عامل پيروزي يک جامعه اسلامي رشد معنوي و استعداد و استحقاق براي دريافت مددهاي الهي وتوجه به خداست و امروز که حکومت الله و احکام خدا در حال پياده شدن است و دشمنان شما در حال نابوديند,اين امر بيشتر جلوه مي کند.
از خدا بترسيد و به کساني که در هرحال سود و منفعت خود را مي طلبند مي گويم: قدر نعمت هاي الهي را بدانيد و از خون پاک شهدا سوء استفاده نکنيد و از اين زمينه هاي طلائي که در جامعه ما به وجود آمده به نفع شخصي خود بهره برداري نکنيد و فکر پر کردن جيب ها و تصاحب کردن کرسي ها و صندلي ها نباشيد که اينان هيچ گاه مشمول عنايت خدا واقع نخواهند شد و اگر اين روحيه، خداي نکرده گسترش پيدا کند خطري عظيم جامعه اسلامي را تهديد خواهد کرد. بکوشيم مانند جوانان عزيز ما که همه آن چه را که در توان دارند در راه خدا مي دهند ,باشيم و هرکس در هر جا و در هر مقامي و در هر شغل و حرفه اي آن چه در توان دارد بايد در راه پيشرفت اسلام به کار گيرد.

 

سخني با پدر و مادر عزيزم:
پدر ومادر عزيز و گرامي که براي من متحمِّل زحمات گراني شديد ,دوست داشتم عصاي دستتان باشم تا شايد جواب يکي از کوچکترين زحماتتان را داده باشم اما نشد.
دستتان را مي بوسم انشاءالله خداوند متعال شما را سعادتمند در دو عالم گرداند .
ما از خدايم و به سوي او رجعت خواهيم کرد. از برادران و خواهران و بستگان عزيزم مي خواهم که خدا را هميشه در نظر داشته باشيد و مهم اين است که وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهيم تا سعادتمند دو عالم باشيم و به دوستان سفارش مي کنم که با خدا باشيد و وحدت و مودت و برادري و براي خدا قيام کردن را پيشه خود سازيد . با غير خدا در جنگ باشيد و وعده هم اين است که در صورت انجام دادن دستورات الهي جزء رستگاران هستيد.
به خدا پناه مي برم و از او استمداد مي طلبم .
احتمالاً پنج روز، روزه بدهکار هستم که درخواست مي کنم قضاي آن را به جا آوريد. سيد محمدنبي مصطفايي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : مصطفايي , محمد نبي ,
بازدید : 271
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 436 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,128 نفر
بازدید این ماه : 4,771 نفر
بازدید ماه قبل : 7,311 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک