فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1330 در اراک پا به عرصه وجود گذاشت .اما تولد او را بايد سال 1357 دانست.با طلوع آفتاب درخشان انقلاب اسلامي او نيز مانند هزاران هزار انساني که براي تنفس در جامعه ي بدون طاغوت لحظه شماري مي کردند ؛ حياتي دوباره يافت وبا تلاش زياد توانست وارد دانشگاه تربيت معلم شود .
در رشته رياضي ودردوره شبانه شروع به تحصيل کرد در اولين فرصت پس از ورود به دانشگاه به انجمن اسلامي دانشجويان پيوست و شب و روز به فعاليت مشغول شد .محمد مهدي از اعضاي صديق و خالص انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم بود.
دوستانش او را تشنه شهادت و برخوردار از روحيه اي بي تاب و ناآرام و پرجوش توصيف مي کنند. آنها مي گويند: با وجود روحيه ماجراجو و مسئوليت پذير و ايثارگر و نيز با حضور دائمي اش در صحنه درگيري ها و جبهه ,و.مبارزه هميشگي اش با باطل، از تنهايي عجيبي برخوردار بود و همواره مشتاق نيايش بود.
در عين رابطه با خدا، با مردم و با سرنوشت امت اسلام پيوندي عميق و صميمي داشت. او با روحيه اي معترض و پرخاشگر ابوذر وار تاب تحمل کوچکترين انحراف در انقلاب اسلامي و خونبار ايران را نداشت و با خشم و نفرتي مقدس و خدايي با شمشير کلام سرخ و آتشينش بر منحرفين چپ و راست مي شوريد و فرياد حسين وارش پشت منحرفين و قاسطين را مي لرزاند .
همواره بر حاکميت مزدوران آمريکا مي تاخت و زماني که با ساز شکاري هاي ليبرال ها و فتنه انگيزهاي مزدوران و کافران، کردستان در آتش و خون مي سوخت او با همه وجود پر شور خود و رها کردن تمامي تعلقات دنيوي عاشقانه به کردستان رفت و حماسه ها آفريد و جان پاک و زلالش را صيقل و صفاي بيشتري بخشيد .
پس از درگيري هاي اول انقلاب با گروهکهاي ضد انقلاب به نيروهاي جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و در کمال ايثار وبا شجاعت تمام در بخشهاي مختلف اين نهاد فداکاري کرد.
مهدي هم چنان در آتش مقدس عشق الهي خود مي سوخت تا اين که به قصد تهاجمي جسورانه و بي باک به جبهه مقدس جنگ با کفار بعثي در بستان رفت تا قرباني شدن در پيشگاه عشق الهي را بياموزد و ضربه مهلک ديگري به دشمنان پليد ايران وارد آورد.
بسياري از مزدوران متجاوز به کشور اسلامي را به سزاي تجاوزشان رساند و آن گاه با قلبي آرام و جسمي رستگار و نفسي مطمئن به وصال معشوق خود نائل آمد.
قلب پر عطوفت و فکر پر خروشش هيچ گاه ذره اي تحمل رنج و ناراحتي امام امّت را نداشت، هميشه مي گفت که در خواب مي بينم در حال فدا شدن براي حفظ سلامتي وجود امام هستم. و او سرانجام فداي اسلام عزيز شد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد

 




وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
ان صلوتي و نسکي و محياي و مماتي لله رب العالمين.
لطف خدا شامل حالم گرديد تا در اين ماه با عظمت محرم ,ماه شهادت در کنار رزمندگان اسلام عليه نيروهاي کفر جهاني جهاد نمايم.
وصيتم را با سپاس بر خداي بزرگ، آن خدايي که همه هستي و توانايي و آگاهي ما از اوست آغازمي نمايم. سپاس بر خدايي که بر ما منت نهاد و رسولان و پيامبران را براي رشد و باروري انديشه در جهت کرامت و تکامل معنوي انسان فرستاد، سپاس بر خدايي که با الطاف بي کرانش پس از قرن ها و سال ها ظلمت و خفقان ,شب سياه استبداد را محو و نابود ساخت و انقلاب اسلامي, اين موهبت الهي را بر ما ارزاني داشت، سپاس بر خدايي که در سرزمين ايران براي ما رهبري عطا فرمود که به يقين رهبري هاي پيامبر گونه اش نشانگر دردهاي محرومين جهان و فريادهاي رسايش کاخ جباران زمين را به وحشت انداخته و براي ما همين بس که او يک مو از کوخ نشينان را به همه کاخ نشينان ترجيح مي دهد.
سپاس بر خدايي که در پيامد اين انقلاب عظيم تمام موانع و توطئه ها را با قدرت لايزالش نابود نمود, گرچه تمام قدرت هاي شرق و غرب و صهيونيسم جنايتکار و نوکران مزدورشان در منطقه در کمين نشسته اند تا به يک باره قامت برافراشته انقلابمان را در راستاي حرکت انسان سازش ,نابود گردانند اما دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي بدانند که در ميهن اسلامي ما جواناني هستند مؤمن و سلحشور که با ميثاق هاي الهي و با درکي عميق از رهبري هاي مومنانه امام بزرگوارشان هر روز در تمام جبهه ها آگاهانه آماده ايثارگري و معامله با خدايشان هستند ,تا در استمرار مبارزات توحيدي تشيع عليه همه تکاثرطلبان و طاغوتيان به جهاد مقدس بپردازند.
در اينجا لازم دانستم به عنوان برادر کوچک شما چند تذکر را يادآوري نمايم:
شما اي امّت حزب الله، اي مستضعفين متعهّد، امام را ياري کنيد و به هوش باشيد که نه حال و نه در آينده هيچ گاه از خط اسلام که تاکنون به ياري و همّت علما و روحانيّت، اين حاملان راستين اسلام فقاهت بدين جا رسيده است جدا نگرديد.
اکنون که ايران اسلامي تحت رهبري ولايت فقيه در صحنه هاي جهاني پيروزي هاي معنوي و سياسي بزرگي را کسب نموده و مجاهدت هاي امّت انقلابي دشمن را مأيوس نموده و توده هاي مستضعف منطقه عليه زمامداران و نو کران آمريکاي جنايتکار به حرکت درآمده اند و به حمدالله با عملکردهاي قاطع دادگاه هاي عدل اسلامي تعداد زيادي از منافقين و مرتدين به سزاي اعمال ننگين شان رسيده اند بکوشيم بال حقيقي انقلاب معنوي که خواسته اسلام و امام است در همه زمينه ها در جامعه تحقق دهيم و اين ميسر نيست، مگر ارزش هاي طاغوتي از غرب و شرق مادي را در جامعه نفي کنيم و فرهنگ صبر و صلات راهمراه با رشد بينش عقيدتي و سياسي در جامعه گسترش دهيم.
اي مردم مسلمان که هويت انساني خود را باز يافته ايد، بدانيد دشمنان انسانيّت و حقيقت لحظه اي از توطئه هاي گوناگون عليه کيان اسلامي ما غافل نيستند و سخن امام را به ياد آوريد که مي فرمايد: آمريکا به اين زودي دست از سر ما برنمي دارد. باورمان آيد که جهاد مکتبي ما عليه امپرياليسم و صهيونيسم و کمونيسم تا عينيّت يافتن آرمان مکتب در سراسر جهان و تا ظهور مصلح جهاني حضرت مهدي (عج) پاياني ندارد.
اميد که بر تعهد اسلاممان عمل نماييم که علي عليه السلام مي فرمايد:امروز روز عمل است وفرداي قيامت روز حساب.
خداوندا ؛به ما در شناخت روح قرآن و سنّت پيامبر و ائمه معصومين و رهبر و رهروان راستين ,بصيرت و آگاهي عطا فرما، خداوندا به دولت اسلامي ما عزت و بزرگواري و توفيق خدمت به مستضعفين ايران و جهان و به امام ما آن مظهر تقوي و شجاعت و آن روح آشتي ناپذير با ظالمان سلامتي و دوام عمر عنايت فرما،
پروردگارا! چه زيباست حماسه ها و ايثار حق پرستان در آوردگاه نبرد، آن جا که مرگ رخ مي نمايد و عاشقانه مرگ سرخ در هجرت به سوي فلاح و ابديّت با يکديگر به رقابت برمي خيزند.
معبودا! من بنده گناهکار تو هستم و از بودنم احساس شرم مي کنم چرا که کار مثبتي انجام نداده ام.
خدايا! تو به من و به همه مجاهدين اسلام که در جهت رضاي تو صف در صف با قواي شرک و نفاق جهاني به مبارزه برخاسته اند ؛ آن چنان قاطعيت و ايمان راسخ عطا کن تا شاهد نابودي جبهه هاي کفر و سربلندي اسلام و مسلمين باشيم. بارالها! اي خداي مهربان وصول به بارگاه بي نهايتت هدف اولياي توست، خدايا توفيقي عطا کن مرگم را شهادت و شهادتم را وسيله رسيدن به بارگاهت برايم قرار دهي, گرچه لايق آن نيستم اما آرزويم و انتظارم ديدار برادران ايمانيم است که به ديدارت شتافته اند , شهداي صدر اسلام، شهداي مظلوم و به خون خفته سرزمين اسلامي ايران، شهيدان کردستان، شهيدان غرب و خوزستان، شهيدان هويزه و شهداي هفت تيرماه و هشت شهريور ,ياوران راستين امام. انشاءالله.
انه سميع الدعاء و قريب مجيب. محمدمهدي ثامني محرم 1402

 

 




خاطرات
خسرو اسدپور :
شهيد بزرگوار محمدمهدي ثامني يکي از اعضاي شوراي فرماندهي سپاه اراک و مسئول روابط عمومي و تبليغات بودند ساده زيست ومتديّن بودند.
به صورت خصوصي از ايشان گلايه کردم که چرا واحد تبليغات وصيت نامه شهدا را تکثير نمي کند. جواب دادند که امروز بايد در مسئله ولايت فقيه در جامعه جا بيفتد تا موضوع تبعيّت از ولايت فقيه جايگاه اصلي خودش را پيدا کند و در ادامه گفتند که شما پي گيري کنيد انجام مي شود, انشاءالله.
چون تعاون ايثارگران مسئوليت ارتباط معنوي با خانواده محترم شهدا را داشت و برادر ايشان شهيد شده بود و سرکشي ها و ديدارهايي که داشتيم مادرش مي گفت مهدي به ما کم سر مي زند با اين که در اراک مي باشد , دو هفته يک بار به منزل مي آيد .
با ايشان صحبت کردم و يادآوري نمودم .گفتند: من سر مي زنم ولي بايد به خانواده ما شماها از واحد ايثارگران سرکشي نماييد .
با توجه به توانايي هايي که داشت مدتي در نظر داشتند اورا به عنوان معاون سياسي استاندار کردستان منصوب کنند اما قبول نکرد.
اهل تعريف از خود نبود. حرف که مي زد و از معارف اسلامي، امام و انقلاب بود. روزگاري از گذشته خود صحبت مي کرد. گفت نزديک 70 روز بود که توفيق روزه داري و توفيق ارتباط با باريتعالي را پيدا کرده بودم. مسئله محاصره باشگاه افسران سنندج برايمان پيش آمد. محاصره باشگاه افسران سنندج در تاريخ انقلاب و قائله هاي کردستان معروف و ثبت است که افراد محاصره شده چقدر با مشکلات مواجه بودند تا آنجايي که يادم مي باشد گفتند محاصره حدود 15 روز طول کشيد و مسائل و مشکلات خاص خودش را از جهت تحمل وجود آتش دشمن، قطع آب و برق و نداشتن ذخيره آب و غذا، زخمي شدن و شهادت دوستان را داشت .
با توجه به تعهّد به انقلاب و اسلام به صورت داوطلبانه قبل از شهادت برادرش در منطقه کردستان مشغول خدمت بود که با پي گيري سپاه اراک و اصرار دوستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اراک آمد و مسئوليت روابط عمومي وتبليغات را پذيرفت و مسئله اعزام به جبهه ايشان که به شهادتش انجاميد با اصرار بيش از اندازه خودش بود.
آشنا به مسائل معارف اسلامي بود که در منطقه خوزستان وقتي براي يکي از همرزمانش حادثه تصادف و فوت پيش آمد در همان محل استقرار نيروهاي اعزامي مجلس يادبود بزرگداشتي برپا شد و از آيات قرآن مطلبي را استفاده کرد مبني بر اين که کساني که براي خدا از وطن خود هجرت مي کنند اگر براي ايشان حادثه فوت پيش آيد اجر شهيد را دارند. از نظر روحي و رواني نگذاشت براي ديگر همرزمان اٌفت روحي شود بلکه با روحيه و انگيزه بالايي در ادامه مأموريت وارد کارزار شدند. 



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : ثامني , محمد مهدي ,
بازدید : 182
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,260 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,361 نفر
بازدید این ماه : 4,004 نفر
بازدید ماه قبل : 6,544 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 4 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک