فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1340 در شهر نراق متولد شد.او در خانواده اي مذهبي و کشاورزرشد کرد ودوران کودکي را سپري نمود. تحصيلات ابتدايي را در نراق و تحصيلي را تا سوم متوسطه در شهرستان دليجان و قم با موفقيت به پايان رسانيد.
از نوجواني نسبت به دنيا و مظاهر فريبنده ي آن بي اهميّت بود و اخلاق نيکو و پسنديده اش در خانه و مدرسه نسبت به دوست و فاميل باعث شد که از احترام فوق العاده اي برخوردار شود. در جلسات مذهبي و سياسي به خصوص نمازهاي جماعت شرکت مي کرد.
به اسلام و رهبر کبير انقلاب علاقه ي خاصي داشت در تمام عرصه هاي مبارزاتي که بر عليه رژيم ستم پيشه شاه برپا مي شد فعالانه شرکت داشت.
او يکي از فعالترين افراد در پخش اطلاعيه هاي حضرت امام در ا ستا ن هاي مرکزي و قم بود, مي کوشيد تا اطلاعيه هاي امام به موقع به مردم برسد تا آنها با الهام گرفتن از فرامين الهي اين مرد بزرگ بهتر در راه مبارزه با فرعون زمانشان قدم بردارند. نهاد پاک و تربيت صحيحش از او فردي عاشق اسلام و امام و انقلاب ساخته بود. به ولايت فقيه به شدت اعتقاد داشت، به همين جهت با شروع جنگ تحميلي خود را مکلف به پاسخ به نداي رهبر انقلاب مي دانست . در سال 1360 به عضويت بسيج درآمد و به جبهه اعزام شد .مدتي بعد در تاريخ 5/4/1361 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي محلات درآمد. او نيز همچون ديگر همرزمانش پشت جبهه را دوست نداشت و مي کوشيد تا هميشه در کنار رزمندگان باشد .در طول عمر بابرکت خود 42 ماه در جبهه حضور داشت.
کمتر به مرخصي مي آمد . يک نوبت از ناحيه فک مجروح شدو سه مرتبه شيميايي شده بود ,مدت زيادي مجروح شيميايي بود ولي کسي از بستگان اطلاعي از اين موضوع نداشت, اين مطالب بعدها توسط دوستانش مطرح شد .
دوستانش در آخرين ديداري که با او داشتند درخواست شفاعت از او در قيامت مي کنند . در جوابش مي گويد هرکس بايد براي خود در اين دنيا توشه آماده کند , خداوند بهشت را به بهاء مي دهد نه بهانه. مسئوليتش در لشگر 42قدر فرمانده مخابرات لشگر بود.اوبه عنوان پيک فرمانده لشگر در کنار رزمندگان گزارش خط مقدم را به فرمانده لشگر مي رساند. اودر طول 42ماه حضور تاثير گذار در جبهه ,در عمليات متعددي شرکت داشت و در عمليات پدافندي حلبچه در تاريخ 4/3/1367 بر اثر ترکش توپ به فيض عظيم شهادت نائل آمد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد

 




وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
بنام خدا که از اويم. هستي ام براي اوست، رفتيم به سوي اوست و بازگشتم به سوي اوست، و با درود فراوان به رهبر کبير انقلاب اسلامي امام خميني و با درود به روان پاک شهيدان از صدر اسلام تا کنون وصيت نامه را آغاز مي کنم.
آن چه مي نويسم با يقين به راه و هدفم و حضور قلبيم، وراهي را که انتخاب کرده ام که انشاءالله في سبيل الله مي باشد است, راه آنان که در راه خدا کشته مي شوند. خدا هرگز رنج و اعمال آنها را ضايع نمي کند.
پيکار کنيد براي احراز حق و بگذاريد به جاي ذلت و ننگ دامن و کفش شما آغشته به خون بدنتان گردد. (حضرت علي ع)
بايد عزيزان خود را فداي اسلام کنيد. (امام خميني).
پدر عزيزم و تو اي خواهر و برادرانم و اي همسر عزيزم اميد است با جملاتي که در بالا نوشتم ديگر نگران من نباشيد. شما به گفته بزرگان اسلام توجه کنيد و از آنها پيروي کنيد. هرگاه خبر شهادت مرا شنيديد که البته اگر مورد قبول خداوند قرار گيرد بي تابي نکنيد که گريه و ناله شما باعث خوشحالي دشمنان اسلام مي گردد .بايد شکر خدا را بکنيد که چنين امانتي که خداوند به شما داده بود در راهش هديه نموديد. از شما مي خواهم که به هر نحوي که مي توانيد به اسلام عزيز خدمت کنيد که اسلام امروز بيشتر از هر زمان به کمک نيازمند مي باشد.
وحدت خود را حفظ نمائيد و با شرکت در نماز جمعه که بزرگترين سلاح ماست مشت محکمي بر دهان کفار و منافقين بزنيد و نيز جبهه ها را فراموش نکنيد. اي مردم قدر اين رهبر را بدانيد و در ياري او هرچه بيشتر بکوشيد.
در پايان از خانواده و همسر عزيزم مي خواهم مرا عفو نمايند و کوتاهي هاي مرا ببخشيد و از خداوند متعال طلب آمرزش براي من بنمائيد. به اميد لحظه اي هستم که مرگ سرخ را که از محراب علي (ع) و شمشير حسين (ع) سرچشمه مي گيرد در آغوش گيرم.
اگر جنازه من به نراق آورده شد مرا در کنار شهداي نراق به خاک بسپاريد و اگر نياوردند , برايم يادماني در کنارمزار شهداي ديگردرست کنيد .
براي هميشه با همه شما خداحافظي مي کنم.
الهي من لي غيرک
انا لله و انا اليه راجعون
زينب عزيزم را مواظبت کنيد و او را طوري تربيت کنيد که در آينده براي اسلام مفيد باشد و ادامه دهنده راهم باشد.
وصيت نامه اقتصادي: مقداري پول به بانک قرض الحسنه بدهکارم که مقدار آن مشخص است کارهاي من بعد از مرگ من به عهده پدر و برادرانم مي باشد در صورتي که قبول کنند.
برادران و خواهران عزيزم پدر گراميمان را فراموش نکنيد
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار
از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا

 

 




آثارمنتشر شده درباره ي شهيد
پيام برادر ش خطاب به شهيد:
قدرت جان از خداوند مسئلت مي نمايم تا ياري کند زيرا وظيفه خود مي دانم پيام خون بارت را به گوش آيندگان مخصوصاً يگانه نور چشم عزيزت و عزيزمان؛ زينب برسانم، اي عزيز، اي شاهد، اي عاشق دلباخته، اي به وصال حق پيوسته، اي که حماسه هايت دشمن زبون را به زانو نشانده؛ اي برادر عزيزم مهرباني هايت در بيابان هاي اطراف اهواز در منطقه شوش در کنار رودخانه دزفول و صدها جاي ديگر ميهن عزيزمان هرگز فراموش نخواهد شد. والسلام



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : کمره اي , قدرت الله ,
بازدید : 243
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 3,569 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,670 نفر
بازدید این ماه : 4,313 نفر
بازدید ماه قبل : 6,853 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک