فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1340 در خانواده اي زحمتکش، متديّن و معتقد فرزندي متولد گرديد که نام او را محسن گذاشتند .تولد او همزمان دهم ماه مبارک رمضان .در شهرستان اراک متولد و قبل از ورود به دبستان در کلاس هاي مکتب شرکت و قرآن را فرا گرفت.
دوران دبستان و راهنمايي را در همين شهر به پايان رساند . ضمن تحصيل در کلاس هايي که تشکيل مي شد ,سعي زيادي داشت از پدر بزرگ مادري اش که متولي يکي از امامزاده هاي اطراف اراک بود ,در جهت رشد وتعالي خود ,استفاده ببرد.
با علاقه اي که به اهل بيت (ع) داشت ,در دوران تحصيلات راهنمايي با دوستان و رفقاي خود که آنها نيز به شهادت رسيده اند در امام زاده فعاليت و کوشش به سزايي داشتند.
وقتي به سن نوجواني رسيد ضمن کمک به بچه هاي همسن خود در درسشان ,به آنها قرآن ياد مي داد و با تشکيل کلاس ها و تجمعات ديگر آنان را با مسائل مذهبي آشنا مي کرد.
در مبارزات انقلابي مردم با حکومت شاه مستبد از پيشگامان اين ميدان سخت و طاقت فر سا بود در حالي که در آن زمان تازه سنين نوجواني را پشت سر گذاشته و به سن جواني رسيده بود .
درآغاز و تداوم اعتصابات دانش آموزي که در پانزدهم مهرماه 1357 به اوج خود رسيده بود ,نقش فعالي ايفا کرد و در شناسايي و انهدام مراکز فساد در شهر اراک فعالانه شرکت داشت. دوران تحصيل او در دبيرستان همزمان با پيروزي انقلاب پر شکوه اسلامي به رهبري امام خميني (ره) بود .
پس از پيروزي انقلاب و بازگشايي مدارس او به عنوان يکي از اعضاي محکم و استوار انجمن اسلامي دبيرستان شهيد مطهري در روشنگري دانش آموزان و مبارزه با عوامل فريب خورده گروهک هاي ضد انقلاب و منافق ,نقشي به سزا داشت و در اين سنگر نيز فعاليتي چشمگيري از خود به يادگار گذاشت.
هيچ گاه احساس خستگي نمي کرد . روز به روز با شور و عشق بيشتري در راه تثبيت واعتلاي انقلاب اسلامي تلاش مي کرد .
از اولين روزهاي تشکيل سپاه به عنوان عضو سپاه لباس مقدس پاسداري از دين را به تن نمود و در اين زمينه فعاليتهاي زيادي انجام داد.
با شروع جنگ تحميلي چندين بار به جبهه هاي جنوب و غرب رفت.او در کنار ديگر رزمندگان عزيز جنگيد و در موقع فراغت از جنگ با تشکيل کلاس هاي عقيدتي و آموزش فنون نظامي در رشد و پيشرفت علمي رزمندگان تلاش مي کرد ,وقتي در پشت جبهه بود اين نوع فعاليتها را در پايگاه هاي بسيج ومساجد انجام مي داد.

کم حرف و خوش برخورد بود، به پيروي او ائمه معصومين عليهم السلام و رهبر عظيم الشان انقلاب به مصداق آيه کريمه «اشداء علي الکفار و رحماء بينهم»، با مردم خيلي رئوف و مهربان و با دشمنان انقلاب در زير هر شعار و پوششي به شدت عمل مي کرد.
محسن به نماز جماعت اهميت زيادي مي داد تا آن جا که هر موقع صداي اذان شنيده مي شد هرکاري که داشت رها مي کرد و فقط به نزديک ترين مسجد خود را مي رساند و در جماعت حضور مي يافت.
از خصوصيات ديگر او عشقي بود که به امام خميني و ديگر علمائي که حامي انقلاب و اسلام راستين ,بودند ,داشت.
معتقد بود , خداوند او را غرق احسان ها و نعمت هاي خود فرموده , در برابر مسائل خود را مسئول مي دانست و امر به معروف و نهي از منکر را فراموش نمي کرد .به فکر ماديّات نبود، اميد و توکلش به خداي متعال بود وهمواره آيه ي شريفه ي "الا بذکر الله تطمئن القلوب"را در نظر داشت.
سعي در انجام مستحبات و ترک مکروهات مي نمود و هميشه ذکر يا الله بر لبانش جاري بود .
يکي از همرزمانش مي گويد:
هميشه در گوشه اي از اتاق سجاده اش پهن بود . شب شهادتش بود که تا ديروقت بر سجاده به خاک بندگي افتاده بود ,شايد آن شب يعني شب بيست و پنجم ماه مبارک رمضان نخوابيد، از شهادتش آگاه بود چون شب شهادت ,هنگام غروب ,خود را در ملافه اي سفيد پيچانده و به مدت 20 دقيقه رو به قبله در وسط اتاق خوابيد.
هميشه مي گفت:
دعا کنيد که خدا اخلاص و ايمان و عمل عنايت کند.
خدايا شکر که ما را مورد عنايت و لطف خود قرار دادي تا در اين برهه زماني در زير سايه ولايت فقيه زندگي کنيم .
مسئوليت آموزش عقيدتي نيروهاي بسيج را عهده دار بود .به کارش عشق مي ورزيد و مأموريت هاي زيادي در طي فعاليت و کارش به نحو احسن انجام داد.
اصرار داشت هميشه در جبهه باشد اما به دليل نياز به کادر آموزشي، سپاه چنين اجازه اي به او نمي داد.
با اصرار زياد و پيگيري هاي مستمر در دي ماه سال 1362 مأموريت شش ماهه اي را براي فعاليت در سپاه بانه به او دادند. او محور فعاليتش را در بانه ,تشکيل کلاس هاي عقيدتي، سياسي و نظامي براي رزمندگان اسلام گذاشت .
محسن علاوه بر مسئوليت آموزشي سپاه بانه در عمليات پاکسازي مناطقي که ضد انقلاب حضور داشت و اقدامات خرابکاري بر عليه مردم انجام مي داد نيز شرکت مي کرد.
روز پانزدهم خرداد 1363 در راهپيمايي مردم بانه که به مناسبت قيام پانزده خرداد 1342مقارت با پنجم رمضان المبارک انجام شده بود و در بمباران ناجوانمردانه هواپيماهاي عراقي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد

 


 

 

وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
و ان کان دين محمد لم يستقم الا يقتلي فيما سوف خذيني
اگر دين محمد (ص) باقي نمي ماند مگر به قتل من پس اي شمشيرها مرا دريابيد.
امام حسين(ع)
اگر در اين جهان پر از ظلم و جنايت وسيله اي هست که مردم را نجات دهد و به مقصد اصلي هدايت کند و اين وسيله فقط و فقط دين رسول الله معظم است که ايشان مبعوث شدند براي بيان و رساندن اين وسيله بوده و اين وسيله اي که انسان ها را از بندگي غير از خدا نجات مي دهد و جهت بندگي را فقط در طاعت خود مي داند و بس.
اين وسيله نمي تواند مؤثر واقع شود جز اين که تلاش و کوشش وجهاد و خون مي خواهد، خوني که از مسلمانان صدر اسلام تا علي عليه السلام و مسمويت امام حسن (ع) و شهادت امام حسين (ع) . گرفته تا کربلاي ايران، جريان دارد.
چه سعادت است انسان را ,که خودش را هماهنگ کند با امام حسين (ع) چه شادي آور است.
خدايا من که هدفم غير از برپايي و استواري دين تو نيست پس مرا در اين راه موفق بدار، و اين شايستگي را به من بده تا به مانند امام حسين (ع) که فرمود: اگر دين محمد (ص) استوار نمي ماند مگر به شهادت من پس اي شمشيرها مرا دريابيد؛ هماهنگ باشم چرا که من دريافته ام دين توست که مي تواند انسان را آزاده بار آورد. سپاس و ستايش خداوند متعال را که نعمتش را بر ما افزون نمود. حمد او را که لايق اوست حمد، و قاصر از حمد نمودن اوئيم.
خداي من چگونه مي توانم شکرگذار تو باشم که اين انقلاب عظمايت را بر ما عطا کردي. اين انقلاب بود که به من آموخت چگونه بايد زندگي کرد، اين انقلاب اسلامي بود که به من حيات حسين واري را آموخت چرا که انقلاب خود دگرگون کننده است.
خداي تو را شکر که انقلاب در درون مان ايجاد کردي ,نور اسلامت را بر دلمان نشاندي ونورانيّت ايمان را بر ما تاباندي، تا با انقلاب در درون وبا شناخت از اسلام و شناخت اين که حاکميّت جهان بايد از آن خدا باشد و غير خدا و حاکميتش هيچ حاکميتي مورد قبول نخواهد بود، و ما با هدايت تو راهنمون در اين راه شديم، طاغوت را به ياري تو سرنگون نموديم، و انقلاب را وسيله براي تحقق اهدافمان قرار داديم، خدايا اسلام چقدر باشکوه است و چقدر عظمت دارد اين آئين.
تو را شکر که به ميمنت اين نعمت , استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي عنايت کردي استقلالي که ما را از اسارت آمريکاي جنايتکار و شوروي متجاوز خبيث نجات داد، استقلال در بعدهاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، اخلاقي و...
استقلال فرهنگي: فرهنگ و الگوهاي غربي و شرقي را از ما بدور داشت و الگوي اسلام را به ما عنايت کردي که ديگر نه هنرپيشه ها و خواننده ها الگوي زن و مرد ما نخواهند شد، و انبياء و ائمه الگوهاي ما خواهند شد، تو را شکر.
انقلاب اقتصادي: خدايا چقدر تو خوبي که نعمت استقلال در کشاورزي، صنعت و ساير زمينه ها را به ما عنايت کردي.
انقلاب سياسي: خدايا اين نعمت چقدر نعمت گرانبهايي است که به ما عنايت نمودي، توسط نيروي ايمان به خودت تا در برابر جنايت کاران غالب شويم و آن هارا نابود نمائيم، همراه با مزدوران داخلي شان گروهک هاي مزدور منافق، توده اي، فدائي (اقليّت و اکثريّت) و رهبريتش با روحانيّت اصيل با شد که در صدر آنها امام عزيز است. خدايا نگهدار او را حتي در کنار مهديّت.
پس در اين زمان که تمام کفر از شوروي جنايتکار گرفته تا آمريکاي خونخوار، فرانسه تروريست پرورو اسرائيل نانجيب ,دشمن شماره يک اسلام, تماماً بر اسلام حمله ور شده اند، مرا کسي قرار بده که هماهنگ با امام حسين (ع) باشم.
خدايا ايمان و عملم را مطابق هم گردان، خدا انقلاب شد که ماهيّتش اسلامي و ما هم پاسدار آن شديم چه مسئوليتي که اين مسئوليت از انبياء و ائمه است و همه عمل نمودند و الگوهاي ما شدند و ما هم آن ها را الگو قرار داديم. امام حسين (ع) را الگو قرار دادم چرا که زمان ما هم شباهت زيادي با قيام تو دارد.
حسين جان تو فرمودي «وان کان دين محمد لم يستقم الي بقتلي فيا سوف خذ يني»، اگر انقلاب و دين جدم پا برجا نمي ماند مگر به قتل و شهادت من پس اي شمشيرها مرا دريابيد .
ما هم مي گوييم :جنايت کاران شرق و غرب اسلحه هاي خود را بر ما نشانه رويد ما باکي نداريم، گروهک هاي وابسته تان را واداريد تا حزب اللهيان عزيز ما را مورد تير و شکنجه خود قرار دهند و تحريک کنيد آن بي تفاوتان و نق زن ها را ,
آنها را که فقط به مانند حيوان ها فکرغذايشان هستندو تحت ولايت و حکومت هر کسي قرار بگيرند برايشان فرقي ندارد.
آن بي دين ها آن پست فطرتان که خدايشان دچار عذاب دنيوي و اخروي نمايد، چرا که اين ها دين ندارند, جاذبه و دافعه ندارند، فقط به فکر شکم و رفع غرايز و شهوات نفساني مي باشند. اين ظالمان و ظالم پرورها که به فکر دفع خطر از حکومت اسلامي نيستند، نه آزادي قسمتي از وطنشان که توسط کفر جهاني اشغال هست، برايشان مهم است و نه خود آزاده اند، اگر آزاده بودند و دين داشتند وطنشان را دوست مي داشتند از خود حرکتي نشان مي دادند و در مقابل اين مزدورها مي ايستادند. بي عملي آنها هماهنگي با ظلم ظالم است.
زندگي و کار کردن در شهرها در موقعي که جنگ است، و مسئله اصلي است. هيچ چيز جايگزين آن نخواهد شد. بايد جنگ پيروز شود، بايد ظالم به زمين زده شود .
بايد با پيروزي برابر جنايتکاران در اين جنگ به آنها فهماند که اسلام تنها قدرتي است که توانايي ايستادن در مقابل آنها را دارد. ازغير خدا کمک خواستن وابستگي آور است، و هر نهضت و انقلابي که اسلام منشاش نباشد وابسته خواهد شد.
سيد الشهداء خود به تنهايي قيام کرد با تمام امکانش و اصحابش حتي کوچکترين فرزند خود ,به تنهايي قيام کرد ,با تمام امکانش و اصحابش .حتي کوچکترين فرزند خود، آيا چه پيامي بايد گرفت از اين قيام؟ اين قيام مرا پيامي دارد بزرگ که براي پاسداري از اسلام بايد از همه چيز مايه گذاشت: از زن، از فرزند از اموال و غيره. اين پيام به فرد، فرد امّت اسلامي مي باشد که بايد گذشت از هر آن چه داري و هر عبادتي که مي کني حتي اگر در بيت الله الحرام باشي.
جهاد مقدم بر همه چيز است و هم اکنون من پاسداري را پذيرفته ام و شعار حسين را براي خودم قبول نموده ام وبا آگاهي، با بينش ؛حرکتم با جهل نبوده است که بي تفاوتان و ديندارهاي منافق نموده اند.
من انقلاب را دوست دارم و به همين خاطر براي حفاظتش اين راه را انتخاب نمودم.
اين انقلاب هم به من يا ديگري وابسته نيست چرا که تاريخ انقلاب نشان داده اين انقلاب خوب آزمايشگاهي بوده براي سبقت گرفتگان و نشستگان اما سخن آخر، پدر و مادر عزيزم در مقابل خدا شرمنده ام که نتوانسته ام خدمت کنم به شما. چرا که گناهانم افزون است شماها مرا ببخشيد که خجالت زده ام در مقابل شما، چرا که تا زمان حياتم نتوانستم کمکي به شما کنم و توکل مي کنم بر خدا هر آن چه او خواهد.
ما هم تابعيم، اگر هم رفتيم او خواسته , همين بس براي شما که افتخاري داريد به اين که فرزنداني تربيت نموده ايد که توانسته اند جهاد در راه خدا نمايند.
اميدوارم که خداوند انشاءالله به عزتش به شما صبر عنايت فرمايد و من را لياقت خدمت در راه او و اميدوارم که بدانيد تمام کارها را خدا اراده مي کند و خواست اوست و هرچه هرکس انجام دهد همه را يادداشت مي نمايد.
نگراني نداشته باشيد انسان ها همه مي ميرند، چقدر خوب است که اين مرگ در راه هدف مقدس، آن هم رضايت خدا باشد.
بعد از اظهار معذرت از پدر و مادر عزيزم اظهار خجالت از همسرم مي نمايم.
اما همسرم, من نتوانستم آنچه که خوب بود و بايد باشد حقي را که شما بر من داشتي انجام دهم، بايد از من گذشت کني، تو خود آگاهي که من براي چه رفته ام تو که در هدف من شک نداري، تو ديگر ناراحت نباش من همان راهي را رفته ام که برادرت عليرضا رفته است آيا آنها رهرو نمي خواهند. آيا براي حاکميّت اسلام نبايد خون داد؟ تو خود مي داني توضيح من براي چيه؟ همسرم تو را خدا صبر عنايت کند ,مي بخشيد, اميدوارم که ناراحت نباشيد, هدف اصل است. هدف را هيچ وقت فراموش ننما، عبد خدا بودن، تابع مشيت و قضا و قدر او شدن، پس غمي نباشد، فقط اميد به خدا داشته باش، سعي کن هماهنگ باشي با هدف زينب (ع).
از پدر و مادرت دلجويي نما و سلام مر بر آنها و بر کليه اقوامت برسان، و هم چنين دوست دارم فرزند کوچک را آن چنان که رضاي خداوند است تربيت و بزرگ نمايي، و از تو مي خواهم به خاطر خدا هرچه را که پيش مي آيد و مشکلاتي که با آن مصادف هستي صبر و تحمل پيشه کني و اميدوار باش به خدا، خدا انشاءالله که به شما صبر عنايت کند.
اما خواهرم و برادر زنم شما را خواهانم که در هر جا و در هر زمان پاسدار انقلاب اسلامي باشيد حتي اگر جانتان را در اين راه بگذاريد . از برادرانم تشکر مي کنم که شما خدمت کار اسلام هستيد ,خدمت خود را ادامه دهيد و سعي کنيد هميشه اسلام را مکتب و ولايت فقيه را امام خود بدانيد و خدمت گذار به بندگان خدا باشيد.
سعي نمائيد افراد مومن باشيد، و عاملاني باشيد که اسلام را گسترش دهيد، اميدوارم که اگر از من شما را اذيّتي رسيده ببخشيد. براي من طلب مغفرت نمائيد.
و در آخر به همه اقوام و نزديکان و کساني که با من رابطه اي دارند پيام دارم؛ اين که انقلاب اسلامي را حفظ کنيد و تابعيّت از ولايت فقيه را فراموش نکنيد. نگهداري از انقلاب تنها موافق نمي خواهد مايه بايد گذاشت.
جان، اموال مي خواهد.
اما اقوام عزيز مرا ببخشيد که به جاي نياورده ام وظايفم را در مقابل شما.
خداحافظ شما باشد تا زماني که حافظ جمهوري اسلامي و پيرو ولي فقيه هستيد. يک سخن مهم ديگر من اين است که مبادا شماها که از من هستيد طلب کار از انقلاب شويد و خون مرا پلي براي رسيدن به اهداف دنيوي خود قرار دهيد که انشاءالله چنين نخواهد بود.
خدايا به پدر و مادر و همسرم وخواهر و برادرانم کليه افراد و وابستگانم صبر جليل عنايت بفرمايد.
خدايا ايمان و عملم را مطابق هم گردان، اسلام را بر جهان کفر پيروز بگردان .
امام عزيز راعمر طولاني و سلامتي عنايت بفرما، خدايا انقلاب اسلامي ما را حفظ و آن را به انقلاب مهدي (عج) پيوند ده.
ابر جنايتکاران تاريخ را ,آمريکا, شوري ,اسرائيل , فرانسه وهمه را و ايادي داخلي آنها را (منافقين، کفار، مشرکين) را نابود بگردان انشاءالله.
خداحافظ , با عرض معذرت محسن شريعتي 29/6/1362
خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

 


 


آثار منتشر شده درباره ي شهيد
براي شهيد محسن شريعتي
در درونش جوشش
بر لبانش فرياد
همچو يک سرو
با لباسي سبز
که برآن شده بود واعدوا
قاري و صائم و سالک
به کلام و به ضيافت
به ره معبود خويش
ناگهان فاجعه رخ داد
تن او غرق به خون شد
آن لباس سبز
آن نقش اعدوا
سرخ سرخ
شنجرفي شنجرفي
اما
نه درونش آرام
نه لبانش خاموش
نه زبانش ساکت
و نه گامش
مانده از رفتن راه
اينک او ثار فسانه است
که بر بام قبيله
رسد آواز به هر شام و سحر
تا به خون خواهي او
تيغ بران جوانان قبيله
بر رگ گردن قاتل گذرد
حامد

حکايتي ديگر
شکوه خون تو افراشت رايتي ديگر
فزون نموده به آيات آيتي ديگر
عروج سرخ تورا کسي نتوان ثنا گفتن
مگر خدا بنمايد عنايتي ديگر
هزار قصه عشق و حماسه بر خوانديم
حديث خوان تو دارد حکايتي ديگر
پيام ارجعي حق تورا بود در گوش
وجود مطمئنّت خود روايتي ديگر
انيس گلشن استي زدي به سر هستي
بود به جام شهادت حلاوتي ديگر
تو مست شدي ديده بر جهان بستي
گرفته شاخ وجودت طراوتي ديگر
هزار بحر جنايت ز جانيان ديديم
و ليک خصم تو دارد قساوتي ديگر
ز جان خود تو ولي را نموده اي ياري
نمود چشمه خود حمايتي ديگر
بنا شدم به توان تا که وصف تو گويم
قلم اگر بخواهد دست و کنايتي ديگر
حامد

 


بسم الله الرحمن الرحيم
بار ديگر شاهد شهادت ياري ديگر از جمع انصار حسين, اين سالکان راه حق و شيفتگان بزم وصال و سوختگان شمع حقيقت و دلباختگان جمال محبوب شديم، ياران و عزيزاني که امّتي در سوگشان مي نشيند و هر لحظه محراب شهادت از خونشان زندگي تازه تر مي گيرد و اين بار هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اراک در سوگ يکي ديگر از همرزمان خود گريان شده و فرزند ديگري را تقديم به محضر حضرت حجت ابن الحسن عجل الله تعالي فرجه الشريف ونائب بر حقش امام امّت اين راد مرد تاريخ مي نمايد.
برادر شهيد محسن شريعتي معلم اخلاق، جواني وارسته و با اخلاص، جان برکفي ديگر از بطن توده هاي مستضعف مسلمان بود که نداي «هل من ناصر ينصرني» سيد الشهداء را در کربلاي خونين بانه لبيک گفته و عاشقانه با تسليم جان خويش به معبود ,به سوي قبله جانان شتافت.
عاشقي که وجودش مملو از تقوا و ايمان و عشق همراه با حرکتي مدام و بدون
وقفه در راه نيل به کمال و رؤيت جمال زيبايي معشوق و سکني گزيدن در جوار قرب رحمت حق بود .
بالاخره در سالگرد قيام خونين پانزده خرداد مقارت با پنجم رمضان المبارک سال 1363 هجري شمسي با لب هاي خشکيده و روزه دار و جسمي پاک و مطهر به ديدار معشوق خويش شتافت و خون مطهرش درخت تناور اسلام را آبياري نمود، اينان همان رهرواي حسين هستند که سخن در شرح شان به لکنت مي اٌفتد و عاطفه در حضورشان عاجزانه مي گريد، آري اينان همان عبادالله الصالحون هستند که جنگل ها بايد قلم و درياها دوات تا شمه اي از بيکران هميشگي شان و ابعاد متعالي روحشان را توصيف کند.
چه نيکو مرگي که بالاترين مرگ هاست , شهات و در چه روزي و چه ماهي ؛در روز پانزدهم خرداد ,سالگرد حماسه يوم الله و در ماه رحمت و ضيافت خدا که بندگان مهمان خدايند و در رحمت و مغفرت خدا بروي همه بندگان باز است. روابط عمومي سپاه اراک



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : شريعتي , محسن ,
بازدید : 291
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,605 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,706 نفر
بازدید این ماه : 3,349 نفر
بازدید ماه قبل : 5,889 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک