فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1343 در روستاي "مشهد ميقان" در استان مرکزي به دنيا آمد. تحصيلاتش را تا پايان سال اول دبيرستان ادامه داد,با شروع جنگ به جبهه رفت و در عمليات خيبر که در جزاير مجنون انجام شد, به شهادت رسيد.
تاريخ شهادت او 7/12/1362 بود .علي اصغر فتاحي بر اثر اصابت تير به پهلوي راستش به درجه ي رفيع شهادت نائل آمد.
شايد تنها چيزي که از اين سردار ملي در ذهن ما زميني ها مانده ,همين باشد اما اگر بخواهيم اورا بهتر بشناسيم بايد ببينيم او که بود وچه کرد به اين مقام رسيد.
دوران مبارزات انقلاب اسلامي بود که علي اصغر جوهره ي وجودي خود را نشان داد.
با اين که سن کمي داشت در اوائل انقلاب با شور و شوق وصف نشدني به مبارزات انقلابي و کسب آگاهي از انقلابيون و انتقال اين آگاهي ها به مردم همت گماشت. در کنار تحصيل، در امور کشاورزي به خانواده خود کمک مي کرد. علاقه ي زيادي به کارهاي فني داشت، مدتي را به کارهاي سيم کشي ساختمان پرداخت.
اوقات فراغت خود را در سنگر مسجد سپري مي نمود و هرچه که از انقلاب اسلامي مي گذشت. بيشتر شيفته و علاقمند انقلاب مي شد. تا جايي که بخش عمده زندگي خود را به پاي امام و انقلاب گذاشت. علاقه ي بسيار زيادي به فراگيري آموختني هاي نظامي داشت و در شناخت اسلحه و فراگيري امور مربوط به آن از خود شوق زيادي بروز مي داد. شايد مي دانست که در آينده نه چندان دور بايد از اين فنون در مقابل دشمنان داخلي وخارجي که اتحاد نامقدسي را براي به شکست کشاندن انقلاب اسلامي مردم ايران به وجود آورده اند؛استفاده کند.علاقه مند بود که دانسته هاي خود را به ساير افراد انتقال دهد. به گونه اي که يکي از مربيان آموزش هاي نظامي به شمار مي رفت. در سال 1358 نفر با تشکيل بنياد نوپاي سپاه به عضويت اين سازمان در آمد و لباس مقدس پاسداران را بر تن کرد.
قبل از شروع جنگ در پاک سازي بانه و سردشت از وجود کثيف منافقان وگروهکهاي ضد انقلاب ,فعاليت عمده اي را داشت .
با شعله ور شدن جنگ تحميلي بنابه تجربيات اين شهيد که در مناطق کردستان به دست آورده بود؛ به عنوان فرمانده با جمعي از برادران رزمنده از استان مرکزي عازم مناطق غرب کشور شد. او به همراه همرزمانش به مناطق پاوه, نوسود، سومار، مريوان و گيلان غرب رفت وفعاليتهاي بي شماري را براي سد کردن نفوذ دشمنان خارجي به مرزهاي خاکي ايران انجام داد.هر موقع براي استراحت به اراک بازمي گشت ,يک لحظه آرام وقرار نداشت .اودر قسمت تبليغات فعاليت مي کردتا هم کارهاي بزرگ رزمندگان را به اطلاع مردم برساند ,هم مقدمات جذب نيروي بيشتر براي اعزام به جبهه ها را فراهم نمايد.
بعد از عمليات بيت المقدس با جمعي از برادران رزمنده به منطقه جنگي جنوب اعزام شد و علاوه بر شرکت در عمليات رمضان در چندين عمليات مختلف مانند والفجر مقدماتي، محرم، والفجر سه، والفجر چهار، آزاد سازي مهران شرکت داشت. در عمليات آزاد سازي مهران از ناحيه ستون فقرات مجروح شد و در نهايت در عمليات پيروزمندانه خيبر بر اثر اصابت تير به پهلو به درجه ي رفيع شهادت نائل شد.
او خود را براي شهادت آماده کرده بود . از قول همرزمان ايشان نقل شده است که او شب ها در دل شب همواره با خداي خود راز و نياز مي کرد و از او توفيق شهادت را خواستار بود و مي گفت: «خدايا، من را هم چون شهداي عمليات رمضان گمنام بميران.»
اهل ريا و تزوير نبود و جنگ را بزرگتين دغدغه ي خود مي دانست. از دعاهاي اين شهيد در مراسم حسينه ي رزمندگان استان مرکزي در انرژي اتمي آبادان اين بود که «خدايا، ما را ياري کن تا راه کربلاي حسين را بگشاييم و گناهان ما را ببخش و تمامي مجروحين را عافيت ببخش و ما را در ادامه ي راه شهداي بزرگوار ثابت قدم بفرما.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران اراک ومصاحبه با دوستان وهمرزمان شهيد

 


 

وصيت نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
اي اهل ايمان از خدا بترسيد (به وسيله ايمان و پيروي از اوليا حق) به خدا توسل جوئيد و در راه خدا جهاد کنيد ,باشد که رستگار شويد. قرآن کريم
با سلام و درود بر يگانه منجي عالم بشريت مهدي موعود و با درود بر نائب بر حق او خميني کبير و با سلام بر روحانيت و امام و با درود و سلام بر شهداي گلگون کفن اسلام از صدر اسلام تا شهداي بي جسم عمليات رمضان و از عمليات رمضان تاکنون. انسان در مقابل خانواده هاي شهدا شرمنده است چرا که فرزندانشان روزي همرزم ما بودند و اينک آنها به شهادت رسيده اند ولي ما... اکنون که اين وصيت نامه را مي نويسم چند ساعتي بيشتر به عمليات بزرگ والفجر باقي نمانده است اميدوارم که در اين عمليات رزمندگان اسلام به اهداف خود برسند از خدا مي خواهم شهيدي ما را به شهداي احد و کربلا محشور بگرداند.
آري، اين صداي پاسداران انقلاب اسلامي است ما صادقانه برآنيم تا آن چه را که با خداي خويش عهد بسته ايم و ما نمانيم و هر لحظه در انتظار شهادت و ديدار پروردگارمان هستيم و در فرداي قيامت به آنان خواهيم گفت. اکنون آن چه را که خداوند به ما وعده داده بود محقق يافتيم آيا شما نيز وعده هاي راست خدا را دريافتيد؟ اين پيام تمامي شهيدان است که مي گويند:
امام را تنها نگذاريد و رزمندگان را ياري کنيد. چرا که شما نجات دهنده همه مستضعفين عالم هستيد و تمام مردم مستضعف دنيا چشم بر شما ملت شهيد پرور دوخته اند. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.
آري ما عاشقان مي رويم تا راه کربلاي حسين (ع) را بگشاييم شايد خدا گناهان ما را بخشيده و ما را به مهماني نور دعوت کند که در اين صورت به آرزوي ديرينه خود رسيده ايم . ما پاسداران با خداي خويش عهد بسته ايم که تا جان در بدن داريم از ياري کردن اسلام و امام عزيز کوتاهي نکنيم.
آري اين لباس که در بدن ما است کفن ما است .
«لاحول ولاقوه الا بالله العلي العظيم»
بعد از شهيد شدنم از خدا مي خواهم که همچون همرزمانم در عمليات رمضان بدون جسم باشم و مي خواهم همچون برادران همرزم جنازه ام در زير تانک هاي دشمن له شود احياناً اگر جنازه ام به دستتان رسيد در کنار 72 شهيد جاويد الاثر عمليات رمضان دفن کنيد. علي اصغر فتاحي

 




خاطرات
عبدالله مقدم:
هنگامي که اصغر در عمليات والفجر سه مجروح شده بود افراد گردان نگران حال وي بودند و براي همين امر نواري خالي به نزد وي آورده واز او خواستند صحبت کند و سلامتي خودش را ابراز دارد. اما از آن جا که گل بوته هاي صداقت و راستي در قلب بزرگش به شکوفه نشسته بود راضي نشد حتي کلامي در نوار صحبت کند چرا که بيم از آن داشت مبادا در رفتارش ريا و تزوير نفوذ کند.
اصغر جنگ را مسئله اصلي خود مي دانست و تمامي وقت خود را بر سر اين امر نهاده بود تقريباً از شروع جنگ فعالانه در جبهه ها حضور داشت و در عمليات هويزه ـ خيبر ـ پس از فتح جزيره شمالي و جنوبي مجنون در پاتک دشمن با اصابت گلوله هايي به سينه، ران، پا و دست مجروح شد. گازهاي شيميايي که کشورهاي اروپايي به عراق هديه کي کردند,جسم او وهزاران رزمنده ديگر را مجروح ساخت.

 

 

 


 

 

آثار منتشر شده در باره ي شهيد
از همان دوران کودکي با محروميت هاي يک خانواده روستايي آشنا بود و در سال 1349 قدم به مدرسه اي که در آن روستا بود نهاد. و بعد از اتمام دوران دبستان براي ادامه تحصيل راهي شهر شد و در مدرسه راهنمايي آيت الله طالقاني دوران راهنمايي را گذراند. پدرش کشاورز بود .ا و نيز ايام فراغت را در کنار پدر و در سايه کار در روي زمين گذراند و در اين بين آموخت که بايد روئيد، جوانه زد و شکفت در کنار کشاورزي و تحصيل جهت حمايت خانواده به سيم کشي ساختمان مي پرداخت و بازوي پر توان پدر و مادر بود پس از گذراندن دوران ابتدايي و راهنمايي در محيط دبيرستان قدم نهاد و در اين دوران بود که نهال انقلاب در دل امّت ما ريشه مي دواند ايشان نيز در اين هنگام براي شکفتن اين نهال آماده جانثاري بود. و فعاليت هاي چشم گيري در اين زمينه داشت.
وي اوقات فراغت خود را در سنگر مساجد مي گذراند و اعلاميه هاي امام را بين مردم پخش مي کرد . هرچه از عمر نهال انقلاب مي گذشت وي نيز شيفته تر و شيداتر مي گشت و اوقات بيشتري را به اين کار اختصاص مي داد. وي در شب هاي تاريک و سرد زمستان آن گاه که گرگان صفتان تمرين شکار آهوان دشت تازه آرام گرفته ي انقلاب را مي کردند , پاسدار کوچه هاي شهر بود و سينه سياه دشمنان را نشانه مي رفت و عاشقانه و صادقانه در اين راه مي کوشيد تا آن جا که حتي خواب و استراحت را فراموش کرده بود.
در سال 1358 همراه با ديگر برادران همسنگرش آموزش نظامي را آموخت و از آن جا که علاقه و استعداد زيادي در اين امر داشت به ديگران آموزش نظامي مي داد . در همين سال بود که سپاه پاسداران در اراک تشکيل شد و او نيز از زمان تشکيل سپاه همکاري اش را با آن آغاز کرد.
در بيست و پنجم 1358 به عضويت سپاه درآمد و لباس مقدس پاسداري را به تن کرد. آن روز که هواپيماهاي دشمن بر فضاي کشورمان نمايان گشتند و شعله هاي جنگ در مرزهاي کشور زبانه مي کشيد ,علي اصغر فتاحي با احساس مسئوليت عازم کردستان شد و در پاکسازي بانه و سردشت شرکت داشت. پس از مراجعات به عنوان مسئول نيروهاي اعزامي چند بار به غرب در مناطق سومار، مريوان، گيلان غرب، و پاوه رفت و در عمليات پاکسازي چندين روستا درغرب کشوراز وجود منافقان ودشمنان داخلي شرکت داشت .
او ضمن انجام وظيفه در جبهه ها مدتي نيز مسئول تبليغات بسيج در اراک بود . جدا از عمليات ومأموريت هاي کردستان مدتي نيز در پدافند شهر اراک که يکي از قطبهاي صنعتي کشور و از استانهاي مهم در زمان جنگ بود,به فعاليت پرداخت.
در مقطعي که بنا به ضرورت درهنرستان صنعتي اراک حضور داشت همه شاهد فعاليت هاي بي وقفه و شبانه روزي اوبودند.
مدتي بعد به عنوان گروه جان برکف بسيجيان استان مرکزي عازم جبهه هاي جنوب شد ,شايد مهيّج ترين و منورترين ورق زندگي اش در جنوب و در عمليات رمضان بود .
عمليات رمضان و مفقود شدن 72 تن از رزمندگان اراکي در اين عمليات ,تأثير فراواني در روحيه وي مي گذارد .
کمتر شبي بود که با خداي خود به راز و نياز ننشيند . در عمليات والفجر يک مقدماتي و والفجر دو، سه، و چهار و پنج شرکت نمود. و در عمليات والفجر سه از ناحيه ستون فقرات و پشت به شدت مجروح شد چرا که تير مستقيماً استخوان هاي پشت وي را شکسته و مضروب کرده بود.
اصغر در کارهاي خود خلوص نيّت و صداقت را پيشه ساخته بود.او شهيد شد چون روح بزرگش در کالبد دنيايي نمي گنجيد .
هميشه پيشرو بود و در والفجر چهار هم پيش رويي اش چشمگير .
يکي از همرزمانش مي گفت: مدتي در خوزستان در کنار اصغر بودم، به خوبي احساس مي کردم که روحيه اش بعد از عمليات رمضان چه بسيار دگرگون شده است در دل شب ها بسيار اتفاق مي افتاد که با صدايي از خواب برمي خاستم و اصغر را مي ديدم که با معبودش راز و نياز مي کند و از او توفيق شهادت مي خواهد. شنيده بودم بارها مي گفت: خدايا! مرا هم چون شهداي رمضان شهيد و گمنام بميران،
چه نيکو جسم خاکيت را در ضيافت آتش و خون با جانان به سودا گذاشتي و چه مبارک است جلوس تو در غرفه هاي مجلل بهشت.
جسم خود را در چشمه اي از نور تطهير نموده اي و عاشق و شوريده به سوي دوست پر کشيده اي. بر تو مبارک و خجسته باد خلعت زيبنده شهادت.
و اينک اي شهيد صادق در گلستان شهيدانمان، خوش بيارام و بدان که به برگ درختان زيتون سوگند ياد کرده ايم که تا طلوع فجر تابنده قسط و عدل بر جهان هم چنان پويندگان راهت باشيم. اميد آن که بتوانيم قطرات خونت را پاس بداريم.
ستاد بزرگداشت مقام شهيد

 




آثار باقي مانده از شهيد
در اوّل فروردين جهت تحويل سال نو در مسجد انرژي اتمي زيارت عاشورا و دعاي نيايش برقرار بود در ساعت 45/8 دقيقه مراسم به پايان رسيد. اصغر گفت: اميد است در اين سال خدا ما را ياري کند تا راه کربلاي حسيني را بگشاييم. معبودا ما در اول سال نو از تو مي خواهيم که گناهان ما را ببخشايي و تمامي محرومين جنگ را لباس عافيت بپوشاني و ما را جهت ادامه راه شهدا که همان اسلام است ثابت قدم داري.
پروردگارا! عمر رهبر عزيز ما را به طولاني عمر آفتاب گردان آمين.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان مرکزي ,
برچسب ها : فتاحي , علي اصغر ,
بازدید : 252
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,767 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,459 نفر
بازدید این ماه : 6,102 نفر
بازدید ماه قبل : 8,642 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک