فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1338 بود كه مطلب قيصري در" زرامين سفلي"، يكي از روستاهاي نزديك به نهاوند در استان همدان به دنيا آمد.
مطلب هنوز داشت دوران كودكي را تجربه مي کرد که غبار يتيمي بر چهره اش نشست و پدرش را از دست داد. او فقدان پدر، همراه مادرش شد تا به رويا رويي با مشكلات برخيزد.
بعد از گذراندن دوران تحصيلات ابتدايي در روستا ,دشواري‌ها را به‌جان خريد و براي كسب علم و دانش راهي نهاوند شد. حضور در نهاوند علاوه بر اينکه به او کمک مي کرد به آموختن دانش بپردازد ,باعث ارتباط او با دنيايي بود که از مدتها پيش به دنبالش بود, در اين شهر با افرادي آشنا شد که با او در مورد مبارزه و سرنگوني حکومت پهلوي هم عقيده بودند.اين آشنايي تغييرات زيادي در زندگي مطلب قيصري ايجاد کرد.
از آن به بعد او با جديت تمام وارد عرصه ي مبارزه با حکومت شاه خائن شد ,در حاليکه نوجواني بيش نبود.
دوران سخت مبارزات مردم ايران از حالت مخفيانه خارج شده بود و کوچه وخيابانهاي شهرها وروستاهاي ايران تبديل به ميدان جنگ بين مردم وحکومت ستمگر شاه وحاميان آمريکايي واسرائيلي اش شده بود. مدتها طول کشيد تا در 22بهمن 1357وعده خداوند در قرآن کريم تحقق يافت و نور به جاي ظلمت آمدتا زمينه ساز ظهور منجي آخرالزمان باشد.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي ,مطلب که مدتي بود درس و مدرسه را براي حضور موثر در مبارزات انقلابي اش رها کرده بود,دوباره به سنگرتحصيل برگشت وبا تلاش فراوان موفق شد در آزمون سراسري شرکت کند و در دانشگاه الهيات و معارف اسلامي قم قبول شود.او به تحصيلات علوم ديني علاقه ي زيادي داشت واز قبولي در اين دانشگاه خوشحال بود.
مدتي از حضور اودر دانشگاه گذشت,خرابکاري هاي ضد انقلاب و ايجاد جنگ داخلي از يک طرف و هجوم همه جانبه ي ارتش بعث عراق از سوي ديگر باعث شد او دوباره تحصيل را رها کند وبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بپيوندد.
پس از ورود به سپاه به سازماندهي نيروهاي بسيج پرداخت تا با استفاده از نيروي عظيم اين نهاد مردمي به مقابله با حجم وسيع توطئه ها بپردازد.ا و با تشكيل پايگاه‌هاي بسيج به آموزش عقيدتي و سياسي بسيجيان مي پرداخت.
اعتقاد داشت نيرويي که به هدفش اعتقاد داشته باشد ,با دست خالي هم مي تواند در مقابل مهاجمان ايستادگي کند.
ازدواج که کرد از روستاي زرامين به نهاوند رفت وزندگي مشترک با همسرش در نهاوند آغاز کرد.
پس از انجام کارهاي ماندگاروتاثير گذار در زمينه آموزش نيروهاي پاسدار وبسيجي به جبهه ها رفت تا آنچه را در کلاسها به نيروها آموزش داده بود,به صورت عملي به اجرا درآورد.او در جبهه با سمتهاي مختلفي که به عهده گرفت کمک زيادي به پيروزي هاي رزمندگان اسلام کرد.
از ابتداي جنگ تحميلي تا زمان شهادت لحظه اي از فكر جبهه و جنگ غافل نشد و حضوري جدي و فعال در جنگ داشت . چندين بار مجروح گرديد . در عمليات قادر در حالي كه مجروح شده بود فرماندهي نيروها را رها نكرد و تا آخرين دقايق حمله مقاومت كرد . در عملياتي چون والفجر 8 فرماندهي گروهان را به عهده داشت و شجاعانه در مقابل نيروهاي گارد رياست جمهوري عراق مقاومت كرد.
آخرين سمت او فرماندهي گردان 157 در عمليات كربلاي 4و5 بود.اودر عمليات کربلاي پنج در جبهه شلمچه به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد





وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
و قاتلوهم يُعذّبهُمُ ا... بِأيديكُم و يخرجُهم و ينصرُكم عليهم و يَشفِ صدور قومٍ مُؤمنين.
شما اي اهل ايمان با آن كافران به قتال و كارزار بر خيزيد تا خدا آنان را به دست شما عذاب كند و شما بر آنها منصور و غالب نمايد و دلهاي اهل ايمان را (به فتح و ظفر بر كافران) شفا بخشد.
خدايا معني آخرت و عشق به امام حسين(ع) را به ما بفهمان.
خدايا حال كه اين راه را برايمان فراهم كردي حق امام را بر ما حلال كن.
خدايا ما در سايه امام آمده‌ايم مقدر فرما تا زنده هستيم از خط امام و سايه امام خارج نشويم.
حمد و ثنا ايزد منان كه ما را به راه راست هدايت فرمود ,راهي كه به دور از هر گونه انحراف و گمراهي است, راهي كه انتهاي آن سعادت ابدي و منزلگاه پويندگان آن بهشت جاودان است. خداوندا ما را بر اين راه ثابت قدم قرار ده.
اين بنده حقير چند كلمه‌اي به عنوان وصيت نامه به خانواده‌ام دوستانم و مشتاقان ابي‌‌عبدا... (ع) و پيروان قرآن عرض مي‌كنم.
امروز كه به حول قوه الهي و تحت توجهات خاصه حضرت ولي عصر(عج) و رهبري هاي پيامبرگونه امام امت و با حضور امت هميشه در خط ولايت‌مان توانسته‌ايم ظلمت را از اين كشور امام زمان(عج) بيرون كنيم و نور قرآن هويدا شود ,مسئوليتها نيز سنگينتر از گذشته است. امروز اسلام در دست شما امانت است كه حاصل خون پيامبران و ائمه(ع) و شهدايي است كه در اين راه به شهادت رسيده‌اند لذا براي حفظ اين امانت الهي بايد مهيا شويد و چون گذشته هرچه بيشتر گوش به فرمان امام باشيد , همانطور كه امام فرمودند ما هنوز در ابتداي راه هستيم و شياطين دشمنان قسم خورده اسلام با انواع حيله‌ها در كمين نشسته‌اند. به نظر اين حقير اهم آنها عبارتند از:
1- به انحراف كشيدن رهبري انقلاب در آينده كه اين توطئه دشمن با هوشياري مسئولين دلسوز و اقدام به موقع مجلس خبرگان نقش برآب خواهد شد.
2- منحرف كردن مردم از خط ولايت فقيه و رهبري انقلاب كه اين هم با هوشياري امت هميشه در خط امام نقش بر آب خواهد شد. انشاء ا...
3- ايجاد تفرقه در بين مردم ما و مشغول كردن برادران حزب الهي با يكديگر و غافل شدن از دشمنان اصلي انقلاب.
عزيزان مطمئن باشيد آنهايي كه دم از اختلاف مي‌زنند از دو حال خارج نيستند يا توسط آمريكا هدايت مي‌شوند و يا افرادي هستند كه اسلام و انقلاب و امام را براي خود و رياستشان مي‌خواهند و اگر روزي اين رياستهاي فريبنده دنيائي از آنها گرفته شود خواهيد ديد كه با خط امام و انقلاب چگونه برخورد مي‌كنند. بنابراين ملت ما بايد هوشيار باشند. امام فرمودند تفرقه از شيطان است و هر كسي كه در جهت تضعيف وحدت امت حزب ا... حركت كند در خط شيطان است .
عزيزان مواظب باشيد كه ديگران را به جاي امام، امام خود قرار ندهيد. مسئله ديگر كه تذكر آن را لازم مي‌دانم ,مسئله جنگ تحميلي عراق عليه ايران است. امروز هيچ ملتي به اندازه ملت ما انگيزه براي ادامه اين دفاع مقدس ندارد.دشمن به خانه ما حمله كرده وملت ما را آواره نموده به ناموس مسلمانان تجاوز شده . بنابر اين با مشكلات جزعي و پيش پا افتاده تكليف را از دوش خود بر نداريم كه فرداي قيامت بايد جوابگو باشيم. اسلام نياز به استقامت دارد و شيعه بايد مظهر اين استقامت باشد. چون ما پيرو ائمه‌اي هستيم كه همه عمر در برابر آنهايي كه به حريم اسلام تجاوز مي‌كردند استقامت مي‌نمودند و ما كه زيارت امام حسين (ع) مي‌خوانم: «اللّهم اجعَل مَحيايَ مَحيا محمدٍ و آل محمد و مَماتي مماتَ محمدٍ و آل محمد.
مي‌گوئيم ,پروردگارا زندگي مرا زندگي محمد (ص) و آل محمد (ص) قرار ده و مرگ ما را مرگ محمد (ص) و آل محمد قرار ده.
بايد بدانيم كه زندگي ائمه سراسر رنج و مشكلات و از جنگي به جنگي و يا در زندانها و انواع مشقات گذشته و همه آنها نيز در راه اين هدف بزرگ يعني اسلام به شهادت رسيده‌اند.
چند نكته نيز به مادرم و خواهرانم و همسرم:
مادرم شما براي من زحمات زيادي كشيده‌اي شب و روز را كار مي‌كردي تا من بتوانم درس بخوانم ولي من نتوانستم حق فرزندي را ادا كنم, اميدوارم مرا ببخشيد و از خداوند براي من طلب آمرزش كني. مادرم، همسرم، خواهرانم نمي‌گويم بعد از من گريه نكنيد, گريه حق مسلم شماست ولي هر وقت خواستيد گريه كنيد بر مظلوميت اهل بيت پيامبر گريه كنيد زيرا هر مصيبتي در برابر مصيبت اهل بيت كوچك و ناچيز است. نكند خداي نكرده خود را طلبكار از انقلاب بدانيد كه اين انقلاب بر گردن ما حق حيات دارد و حيات ملت ما در گرو حيات انقلاب است. در مراسم دفن من مواظب باشيد حجاب را رعايت كنيد همچون مواقع عادي و خداي نكرده فعل حرامي انجام نگيرد ( كندن مو و خراشيدن صورت)
انشاء ا... خدمت امام زمان(عج) رسيديد سلام ما را برسانيد و از ايشان به جاي ما عذرخواهي كنيد كه سرباز خوبي براي ايشان نبوديم. در پايان از همه التماس دعا دارم و از همه دوستان و آشنايان حلاليت مي‌طلبم.
انشاء ا... امام را در دعا فراموش نكنيد به اميد اينكه مورد آمرزش خداوند متعال قرار بگيريم و اسلام جهانگير شود انشاء‌ ا...
مطلب قيصري 9/10/64






خاطرات
مظفر ,برادر شهيد:
بين مطلب و شهيد بزرگوار رضايي يك دوستي صميمانه اي حاكم بود كه غير از مأموريت در جبهه ها هيچ وقت طاقت و تحمل دوري همديگر را نداشتند . مطلب از ابتداي تحصيل در مدرسه به همراه شهيد مبارك رضايي بوده است و در زمان جنگ كه هركه جداگانه در مناطق جنگي حضور داشتند و هنگام مراجعت به مرخصي از احوال يكديگر جويا مي شدند تا اين كه شهيد مبارك رضايي در سال 1362 در منطقه فكه به شهادت مي رسد و شهيد مطلب در هنگام تشييع يار ديرينه اش و از دست دادن چنين فردي كه تمام وقتش در راه اين انقلاب سپري شده بود در همان روز تعدادي از موي سر و ريشش سفيد مي شود .از او سئوال مي كنند تو راتا به حال با اين همه موي سر و ريش سفيد نديده بوديم . اول انکار مي كند و بعد گريه اش مي گيرد و به يكي از همرزمان نزديكش كه آنهم در سال 1365 به شهادت مي رسد, موضوع را بازگو مي كند و مي گويد به خدا قسم كه فقدان شهيد مبارك برايم كمرشكن است و اين شخص كاش مي ماند و خدمت مي كرد .


مصاحبه با مادرشهيد:
1ـ محل و سال تولد شهيد و محل زندگي شهيد :
محل تولد شهيد روستاي زرامين سفلي و ايشان در سال 1338 به دنيا آمدند . شهيد تا هنگام ازدواج در روستاي زرامين بودند ولي وقتي ازدواج كردند به شهرستان نهاوند رفتند .
2ـ محل تحصيل و مدارسي كه درس خوانده و ميزان تحصيلاتش :
شهيد تا كلاس پنجم در روستا بودند ، دوران راهنمايي را در مدرسه سعدي بودند. دبيرستان را در ابن سينا درس خوانده اند . وقتي رفتند جبهه دانشجو بودند.
3ـ محل اشتغال و مسئوليت هايي كه داشته است :
پاسدار بودند و در سپاه خدمت كردند. مسئوليت پايگاه خواهران نهاوند و پايگاه زرامين را ايشان فرماندهي مي كردند. در عمليات ها فرمانده گروهان بودند . بعد فرماندهي گردان 157 درانصار الحسين شدند.
4ـ مدت و دفعات حضور در جبهه همراه با ذكر مناطق جنگي كه حضور داشته است:
مدتهادر جبهه بود .ايشان در عمليات كربلاي 4و5 بود .درجبهه ي شلمچه نيز حضور داشت . در سال 1362 در منطقه ي غرب و سردشت و درچند عمليات اين مناطق بوده.
5ـ محل شهادت و در چند سالگي شهيد شد:
در شلمچه كربلاي 5 به شهادت رسيدودر 26سالگي .
8ـ نحوه شهادت :
اصابت تركش به سينه و بعد از يك ماه پيکر شهيد به وطن برگشت .
9ـ خصوصيات اخلاقي شهيد :
مهربان و دلسوز بود. ايشان با رفيق و همسايه بسيار مهربان بودند . به نماز و روزه اهميت زيادي مي داد . از بچگي نماز مي خواند و روزه مي گرفت . به مطالعه و درس خواندن زياد علاقه مند بود.



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : قيصري , مطلب ,
بازدید : 175
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,935 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,036 نفر
بازدید این ماه : 3,679 نفر
بازدید ماه قبل : 6,219 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک