فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1342 از پس تاريخ سر رسيد و خبر از ميلاد کودکي داد که در آينده از مردان بزرگ ايران خواهد شد.روستاي "ابرسوق"درشهرستان  تويسرکان محل تولدش بود. مراد قلي کوروند در خانواده‌اي مذهبي و متدين  به‌دنيا آمد.ا و در محيطي پر از نورانيت قرآن و عشق و ارادت به اهل بيت پيامبر بزرگ اسلام(ص) پرورش يافت.
از هوش و استعداد بالايي برخوردار بود به‌همين خاطر در دوران تحصيلات از شاگردان ممتاز بود. تحصيلات ابتدايي را در روستاي ابر سوق ودوران راهنمايي را در تويسرکان گذراند . در دوره راهنمايي تحصيل مي کرد که با نهضت الهي امام خميني(ره) آشنا شد.چيزي از اين آشنايي نگذشت که او به جمع مبارزان وانقلابيوني پيوست که مخفيانه در تلاش بودند به ارکان ومراکز قدرت حکومت خائن پهلوي ضربه بزنند.
مدتي بعد مبارزات به خيابانها کشيده شد ومردم با تظاهرات ميليوني خواستار نابودي حکومتي بودند که ارمغاني جز ذلت وخواري دستاورد ديگري براي ايرانيان نداشت.
در اين دوران مراد با استفاده از توان و قابليت‌هاي فردي خود به سازماندهي همکلاسي‌هايش براي شرکت در مبارزات ضد مي پرداخت.
او بدون هيچ ترسي وهمراه با دوستانش به مقابله با ماموران مسلح شاه مي رفت وبا استفاده از سلاحهاي دست ساز که در منازل تهيه مي شد,ماموران مسلح به سلاحهاي پيشرفته را فراري مي داد.
او ودوستانش توانستند با نقشه اي حساب شده ,مبارزاني را که در زندان کنگاور به عنوان زندانيان سياسي مورد شکنجه و آزار ماموران سفاک ساواک بود از زندان فراري دادند و حکومت شاه خائن با همه ي دستگاههاي امنيتي خود نتوانست از اين کار جلوگيري کند يا کساني را که اين کار مهم را انجام داده بودند,دستگير کند.
انقلاب اسلامي پيروز شد وبا دستور امام خميني(ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاسيس شد وماموريت مهم وبزرگ دفاع از انقلاب اسلامي را به عهده گرفت.
مراد آگاهانه و با اشتياق به اين نهاد پيوست.ا و بعد از گذراندن آموزشهاي نظامي به کردستان رفت تا در مقابل توطئه هاي ضد انقلاب ايستادگي کند.با حضور او وجوانان دليرديگر از سراسر ايران اسلامي دشمنان خارجي و داخلي از تلاشهاي خود براي تجزيه کردستان نا اميد شدند.
با آغاز جنگ تحميلي براي دفاع از اسلام ناب محمدي و تماميت ارضي ايران  و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به جبهه‌هاي جنگ رفت. مدتي در جبهه بود وبه تويسرکان برگشت .در مدت حضورش در تويسرکان ازدواج کرد و پس از مدتي دوباره  به جبهه برگشت.در نوبت دوم حضور درجبهه به لشکر 43 امام علي (ع) رفت.
 او در اين يگان به گردان امام محمدباقر(ع)رفت وبا قبول مسئوليت در رده ي پايين مشغول خدمت شد. مدتي بعد به دليل کارايي و تدابير نظامي که او در خطوط مقدم جبهه و عمليات به کار مي گرفت,در سطوح بالاتر فرماندهي منصوب شد و بعد از آن به فرماندهي اين گردان منصوب شد.او در اين مسئوليت کارداني و شايستگي خود را به اثبات رساند. در عمليت‌هاي مختلفي حضور داشت و بارها تا مرز شهادت پيش رفت. سرانجام پس از عمري مجاهدت و جانبازي در راه خدا در هفدهم اسفند 1364در عمليات والفجر8 به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم جميعأ
با درود بر اسلام راستين و پيامبر اسلام ,محمد مصطفي (ص) و با سلام بر ماه شهيدان حسين بن علي (ع) و منجي بشريت ,مهدي موعود (عج).
 سلام و درود به رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي و درود بي كران به شهيدان راه اسلام از كربلاي حسين (ع) تا كربلاي ايران ، وصيت نامه خود را با توفيق خدا آغاز مي‌نمايم . خدايا ,بارالها تو خود واقفي كه من جز براي ياري دين تو و مستضعفين جهان از زير يوق مستكبرين و ظالمين به جبهه نيامده‌ام , نه اينكه به خاطر چند وجب خاك سرد شده . خدايا ,بارالها از تو مي‌خواهم كه ما را نصرت و ياري دهي تا با كفر جهاني بجنگيم . خدايا تصميم گرفته‌ام خود را وقف اسلام وتو نمايم و يك لحظه آرامش بر خود راه ندهيم تا آرزوي جنگيدن در راه تو و پيوستن به تو را به ثبوت و ظهور رسانم و به لقاء تو برسم.
 خداوندا تو خود آگاهي استحمام نكرده ام مگر آنكه غسل شهادت بنمايم و اولين و آخرين آرزويم شهادت در راه توست. پروردگارا ، بارالها مرا بپذير و به من خلوص عنايت فرما و خالصم گردان كه هنگام لقاء تو رو سياه و خجل زده نباشم. پروردگارا مرا از دوستداران پيامبر و ائمه و اولياء خود قرار ده و مرا در رديف صالحان و شهداء و صديقين قرار ده و اين لياقت و افتخار را به بنده عاصيت عطا فرما و مرا با شهداي عزيز كربلاي حسيني و كربلاي ايران مخصوصاٌ شهداي شهرمان همنشين گردان كه فراق آنها و نظاره يتيمانشان مرا عذاب مي‌دهد و دنيا را براي من تنگ کرده است و  آرزويم رسيدن به اين لقاء است.
 خداي من ، خالق من ، معبود من ، نكند با ذلت يا اينكه در رختخواب و يا حوادث دنيوي يا اينكه در جهل بميرم ,هرچند راضي ام به رضاي تو.
اللهم اهدني من عندك و افض علي من فضلك ونشور علي من رحمتك و انزل علي من بركاتك .
‌اي شهيدان عزيز, از خدا بخواهيد كه من به خيل شما به پيوندم و يكبار ديگر شما را زيارت كنم و از نورانيت شما لذت ببرم ،معبودم ,من مي‌آيم تا جان ناقابل خود را اگر سعادت و افتخارش را داشته باشم فداي اين نهضت كه همان حكومت توست نموده تا اينكه شهادت وسيله‌اي باشد براي رستگاري و آخرت و جوشش مسلمين و مجد اسلام عزيز .
 اي مسلمين جهان شما نيز چنين عمل نمائيد تا ريشه كفر و ظلم از سراسر گيتي محو شود و زمينه انقلاب مهدي آماده گردد .
وصيت من به امت حزب الله و امت امام و مسلمين جهان اين است كه‌اي مومنين ورستگاران عالم طبق آيه قرآن مجيد:
وقاتلوهم حتي لا تكون فتنه و يكون الدين كله ا... فان انتهوا ا... بما تعملون بصير.
اي مومنان با كافران جهاد كنيد تا در زمين فتنه وفسادي ديگر باقي نماند وآئين همه دين خدا گردد. چنانچه دست از كفر كشيدند خدا به‌اعمالشان بصير وداناست. كه اين‌آيه به‌ما مي‌آموزد تا فساد وظلمي وجود دارد ,نبايد سكوت و‌خموش گشت وبايد حسين‌وار جنگيد وراه انبيا‍ء را ادامه داد.
به‌هوش باشيد مبادا روزي حرف‌هاي بعضي از مردم ناآگاه يا(منافقين)روي فكر ما‌اثر گذاشته وما را از خط امام كه همان خط انبياء‌ست منحرف سازد ومبادا آرزوي دنيوي كه خود چند روزي بيش نيست ما را فريب داده واز خدا غافل نمايد وخدا را يك لحظه فراموش كنيم آن موقع چه جوابي درحضور شهداء ويتيمان آنها وخداي باري تعالي داريم.
 اي امت شهيد پرور وجانباز، مظلوميت شهداي اين جنگ تحميلي وناخواسته را به‌گوش ناشنواي جهان وآن مستكبران وغاصبان وبي‌خردان برسانيد وبگوئيد تا ما هستيم مبارزه هست .‌اي مومنين و اي مسلمين جهان ,بكوشيد كه اين انقلاب ونهضت اسلامي را‌به اهداف نهائي كه همانا نجات اسلام ومستضعفين جهان است برسد. وپيام رسان حقيقي انقلاب واسلام فقاهتي باشيد.
 به سودجويان وفرصت طلبان(آنهائيكه كاسه داغتر از آش شده‌اند ) در ظاهر مومن ولي در باطن افكار شيطاني وخصلت رذيله دارند وخون مردم را با اين اعمال مكيده و فقط به عياشي ومال‌اندوزي وچپاول بيت‌المال دست زده وبا كردار خويش به‌خون شهداء خيانت مي‌كنند ,وقشر ديگر كه با اعمال خويش مردم را از انقلاب واسلام سرد نموده ودل يتيمان وجانبازان وامت خدا جو را به‌درد مي‌آورند ,كه خشم وغضب خدا برآنها وارد شود ,وگروه ديگر منافقين كوردل که با اعمال خبيث خويش مانند ترور وبمب گذاري  و وعده‌هاي فريبکارانه عده‌اي اندك را فريب داده وافكار لا‌مذهبي خويش را بر‌آنها تحميل نموده ؛كه بايستي با اين اقشار سرسختانه بر خورد كرد و به آنها فرصت فعاليت نداد.
 آنها را با ياري خدا از صفحه روزگار محو و نابود گردانيد كه از خداوند باريتعالي مي‌خواهم اگر اين قشر قابل هدايتند، هدايت فرمايند و اگر قابل هدايت نيستند محو ونابود گرداند.
امام, اين قلب طپنده اسلام را تنها نگذاشته و پيرو ولايت فقيه باشيد , نكند يك روز از روحانيت مبارز كناره بگيريد، كه آن روز جشن كفار و بدبختي وذلت، مسلمين واسلام خواهدبود و هشدار ديگر به ايادي شرق و غرب و ديگر گروهكها كه اي فريب خورده‌ها به جاي خود بنشينيد و به آغوش پر مهر اسلام برگرديد كه پشيمان خواهيد شد, امروز دير است وفردا دگر سودي نيست.
جمله‌اي ديگر به افرادي كه با حرف ناآگاه خويش و يا از روي آگاهي كه زمزمه مي‌كنند ومدعي هستند, مردم را به زور به جبهه‌ها مي‌برند يا اينكه افرادي كه به جبهه مي‌روند نا آگاهند بگوييم,‌‌اي غافلين از اسلام , اي بدبختها كه هنوز اسلام و راه حق و باطل را نشناخته‌ايد,مردم ما عاشق اسلام وآرزوي شهادت دارند وراه و مسلك خويش را يافته‌اند وفريب شعارهاي تو خالي و دور از معنويت را نمي‌خورند و راه خويش را استوار و با توكل به خدا تا صدور انقلاب و برافراشتن پرچم لا اله الا الله در سراسر گيتي از پاي نمي‌نشينند.
چند كلمه‌اي با نيروهاي مسلح ,برادران عزيز, متعهد باشيد وكاري كه انجام مي‌دهيد در راه خدا باشد و نكند خداي ناكرده روزي شيطان بر ما غلبه كند و ما را از خط سيري كه داريم منحرف سازد كه امروز به مرحله آزمايش رسيده‌ايم و مورد امتحان خداوندي قرار گرفته‌ايم و بالاترين نعمتي است كه نصيب ما شده ومشخص است كه دينداران راستين چه اندكند و چه كساني هستند .برادران پاسدار بياييد از خودمان پاسداري كنيم و همچنان كه منزه وخالص هستيد, باشيد و يك لحظه از خدا غافل نشويد و از مقامتان به عنوان يك وظيفه عمل نماييد.  پاسداري را يك تكليف و وظيفه شرعي نسبت به زمان وهدف بدانيد, نه اينكه يك شغل، وحتي المقدور مستحبات راانجام دهيد و از محرمات پرهيز جوييد.  هميشه خدا را ناضر و حاضر پنداريد. مجتمع باشيد، يد واحد باشيد، كه  ظالمان و ستمكاران از اتحاد شما ضربه مي‌خورند و ديگر بلند نمي‌شوند و ما بايد فدا شويم وباكي از کشته شدن نداريم و از جنگيدن نمي‌هراسيم و ما را از جنگ در راه خدا چه باك كه مايه افتخار و نور هدايت ماست .
 اين جنگ ما را بيدار كرد و ما را از خواب سستي به استواري و پايداري نشاند و حق وباطل را مشخص گردانيد و اين خون شهيدان بود كه خون همه ملت‌هاي اسلامي را به جوش آورد، و به آنها حركت داد واسلام را حفظ مي‌كند . بدانيد كه نور خدا مي‌درخشد و خواهد درخشيد وعالم را نوراني خواهد كرد وآنچه در پشت پرده است برملا خواهد گشت و روسياهان به خاك ذلت خواهند افتاد.
چند كلمه‌اي به خانواده و اقوام مهربانم,
 سلام عليكم پدر جان، پدر مهربان، مادر عزيزم، برادران دلسوزم سلام بر شماوتواي خواهر غم پرورم. اميدوارم كه اين هديه ناقابل را خداي باريتعالي از شما به پذيرد. بدانيد كه اگر اسير گشتم كه خدا را شكر گويم كه تقدير اوست وهيچ ناراحت نشويد.
 اگر به آمال وآرزوي خود رسيدم كه همان شهادت باشد،الحمد لله كه اگر بدنم تكه تكه گشت، پدرم و مادرم به بدنم نگاه كنيد و به ياد قطعه قطعه شدن ياران اباعبد ا... حسين (ع)گريه كنيد و قبر مرا تشريفاتي نكنيد. از همه شهداء ساده‌تر كه اسلام زينت و تجمل‌پرستي را دوست ندارد و بنده بيزارم . دنيا بداند فقرا و رنجديده‌ها و ستم كشيده‌ها و طبقه ضعيف با‌ايمان قوي و استوار از خون حسين(ع) واسلام پاسداري نموده و فرياد مي‌زنند :هيهات من‌ذله .
از خدا براي شما صبر و قدرت تحمل سختيها را خواهانم . از شما خواهانم كه نكند بعد از شهادت من گريه و زاري كنيد كه اگر بخواهيد ناراحت شويد روح مرا عذاب خواهيد داد. و نكند منتي بر انقلاب يا شخصي گذاشته و كسي را برنجانيد چون ما به فرمان خدا و به خاطر احياي اسلام و نسبت به وظيفه شرعي حركت كرديم.
پدر عزيزم مي‌دانم كه حب من در دل تو بسيار است ورنج و اندوه از دست رفتن من برايت سنگين است ولي در راه الله بسي ناچيز است.
 اي كاش هزار جان مي‌داشتم تا همه را فداي اسلام مي‌كردم واز قطعه قطعه شدنم لذت مي‌بردم. تو بايد سپاس وشكر خداي واحد نمايي وافتخار كني كه اين نعمت رابرشما ارزاني داشته وشما را از اين ثواب وموهبت الهي برخوردار گردانيده است .نكند زياد گريه كني واجر ومنزلت خويش را در پيش خالقت قليل نمائيد. از شما تشكر مي‌كنم كه از كوچكي براي اينكه انسان واقعي شوم مرا ترغيب وتشويق نمودي و چه زحمتها كه نكشيدي.
 مادرم مي‌دانم چون پدر رنجديده‌ام غم از دست دادن فرزند براي شما بسيار دشوار ومشكل است ولي هر چند من بگوييم كه مرا فراموش كنيد, مي‌دانم كه اين براي شما ميسر وامكان پذير نيست وهر وقت گريه مي‌كنيد به ياد اطفال ومظلوميت حسين(ع) گريه كنيد , بدانيد عمر دنيا كوتاه است وخواهيم مرد. (انالله وانا اليه راجعون)و چه خوب است كه با‌عزت بميريم .
از همسرم حلاليت مي‌خواهم و از خداوند بخواهند كه مرا ببخشد كه نتوانستيم وظيفه خويش را انجام دهم.
برادرانم سلام مي‌رسانم از آنها طلب حلاليت مي‌نمايم و توصيه مي‌كنم كه قرآن را زياد بخوانيد ودعا ونهج البلاغه بخوانيد و با افراد بي تفاوت وناصالح معاشرت نكنيد. اگر مي‌توانيد نماز شب برپا داريد با نفس خود ستيز نمائيد واو را‌مغلوب نمائيد. مستحبات را به جاي آوريد وخداي ناکرده واجبات را‌ترك نكنيد وترك معصيت نمائيد وخاضع وفروتن، خضوع وخشوع داشته باشيد.
خواهرم دلسوزم، ناراحت مباش چونكه مايه فخر وسربلندي توست كه اين سعادت نصيب تو‌گرديد اگر مرا دوست داري گريه نكن وبا حجاب و رسالت زينب گونه خود پيم‌رسان باش وسنگر تقوا را حفظ نمائيد كه خداوند دوست دارد متقيان را.
 فرزندم، سميه وسجاد را سلام مي‌رسانم واز خداوند مي‌خواهم كه آنها را هدايت نمايد تا حافظ اسلام وقرآن بوده وبه وظيفه خطير خويش عمل نمايند وروحم نظاره‌گر اعمال آنها مي‌باشد واز خداوند باريتعالي طلب آمرزش مي‌كنم كه نتوانستم پدر خوبي براي آنها باشم. از عمويم وعمه‌ام وتمام اقوام خداحافظي نموده وطلب عفو وحلاليت مي‌خواهم واز كساني كه از من رنجيده‌اند از خدا بخواهند كه مرا حلال كنند ومرا به‌بزرگواري خودشان ببخشند. خدايا بارالها از تو مي‌خواهم كه اين امت غيور ومسلمان را كمك كني تا انقلاب اسلامي ايران را که به رهبري نايب امام زمان (عج) از مرزها فرا‌رفته ,پرچم لا اله الا الله را در سراسر گيتي به اهتزاز درآورد.
پروردگارا،بارالها مستضعفين جهان را بر مستكبرين پيروز وغالب گردان تا سرنوشت خويش را خود به دست گيرند.
پروردگارا مرا ببخش‌و ما را به‌شهداي صدر اسلام همنشين گردان، جاويد وپاينده باد اسلام و مرگ بر آمريكا .   خدا‌حافظ              مرادقلي كوروند



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : کوروند , مرادقلي ,
بازدید : 299
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 173 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,712,865 نفر
بازدید این ماه : 4,508 نفر
بازدید ماه قبل : 7,048 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 3 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک