فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال 1341 در روستاي "قلعه آقابيگ"يکي از روستاهاي شهرستان تويسركان به دنيا آمد.پس از رسيدن به سن 6سالگي به مدرسه رفت تا با آموزش علوم روز بر آگاهي خود بيا فزايد.قبل از آن در جلسات آموزش قرآن ومسائل ديني شرکت مي کرد.
رشد در خانواده مذهبي و ارتباط با مسجد وآموزش هاي مذهبي باعث شد او از نوجواني به مخالفت با کارهاي ضد ديني حکومت شاه به مخالفت برخيزد.
سال سوم دبيرستان را مي‌گذراند كه زبانه ي شعله‌هاي خشم مردم ايران مي رفت تا بساط حکومت ستم شاهي را براي هميشه از ايران برچيند.
محسن نيزبا هيجان و شوري بيشتر به مبارزه اش شدت بخشيد به گونه‌اي كه تا مدتها مورد تعقيب نيروهاي امنيتي رژيم پهلوي بود.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با دستان فعال او كتابخانه بزرگي در روستا ي قلعه آقابيگ راه اندازي شد.محسن باتلاش فراوان خود توانست در ساختن مسجد، ايجاد شبكه تلفن وخدمات ديگربراي مردم روستايش قدمهاي بزرگي بردارد.
آغاز جنگ تحميلي باعث شد اوبه ناچار خدمت به مردم را رها کند و به عضويت سپاه تويسركان درآيد. پس از عضويت در سپاه وگذراندن آموزش نظامي ,مدتي در واحد مخابرات سپاه اين شهر به خدمت مشغول شد.
مدتي بعد به عنوان فرمانده تعدادي از نيروهاي پاسدار وبسيجي به جبهه ي مهران رفت. بعد از انجام اين ماموريت به سمت معاون فرماندهي سپاه تويسركان منصوب شد.
حضور درپشت جبهه را قبول نمي کرد.اگرمسئوليتي در شهر برايش در نظر مي گرفتند تا آنجا که مي توانست از قبول آن خود داري مي کرد.
با پيگيري هاي زياد واصرار توانست فرماندهان را براي حضور در جبهه متقائد کند.پس از ورود به جبهه در لشکر32 انصارالحسين (ع) به فرماندهي گردان 153منصوب شد. در طول حضور در جبهه ارتباط زيادي با روحانيت داشت، با استفاده از دانش و اطلاعات روحانياني که در جبهه حضورداشتند به ارتقاع فکري وعقيدتي نيروهاي تحت فرماندهي اش کمک مي کرد.
علاقه ي نيز به خانواده شهدا داشت در هر فرصتي به ديدار آنها مي رفت و به حرفهايشان گوش مي داد وبه آنها اطمينان مي داد که ادامه دهنده راه شهيدانشان خواهد بود. درآمد چنداني نداشت اما با اقتدا به مولايش حضرت علي(ع) از محرومين حمايت مي کرد،وهرچه داشت با آنها تقسيم مي کرد.
حسن عينعلي پس از سالها تلاش و كوشش درجهت اعتلاي جمهوري اسلامي ايران دربيست وهفتم ارديبهشت سال 1365درجبهه جزيره مجنون مورد اصابت ترکشهاي خمپاره هاي دشمن قرار گرفت وبه شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيت‌نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
رب ادخلنى مدخل صدق و اخرحنى مخرج صدق واجعل لى من لدنك سلطا نا نصيرا سوره بنى اسرئيل آيه 80
پروردگارا در اين برهه از زمان در زير آسمان عظيمت همراه با ارواح مقدسه شهدا به سرپرستى امام خمينى يك بار ديگر وصيتنامه اى تنظيم مى كنم اما چه بنويسم, هر چه فكر مى كنم به جز گناه و معصيت چيزى باقى نگذاشته ام و هر چه غير از اين بيان كنم ريا مى شود كه ندارم اما رحمت خدا مرا اميدوار نموده, آن طور كه سعادت شركت در رزم با كفر را پيدا نمودم. اصل همين شهادتم است كه خدا كند آمرزيده شده باشم و با خونم از ارزشهاى والاى اسلام حراست كنم, با خونم از ولايت فقيه حمايت كنم ,با خونم از روحانيت هميشه مبارزحمايت كنم ,با خونم از قرآن و اهل بيت حمايت كنم, دنياى پست را بفروشم و به ارواح مقدسه شهدا بپيوندم, ان شاءالله .
بار خدايا تو شاهدى بر حال من ,تو را به دم مظلوم كه در لحظات حساس فكر و ذكر و جسم و روح ما با لا اله الا الله سيراب شود كه غير از اين فساد است و جهنم.
بار پروردگارا امت و امام را همگام و هم نوا تا انقلاب آقا امام زمان (عج) نگه دار. بار پرودگارا به برادرانم غيرت بده تا از شعارهاى اسلام خوب پاسدارى كنند. خدايا به داغديد گان آنقدر صبر و استقامت بده تا رزمندگان پشتشان گرم باشد و به خاطر حسين (ع) همه چيز را بدهند كه در اين معامله بهشت رضوان مقابل است.
پروردگارا به روحانيت بيدار علم و معرفت عنايت كن تا هميشه صاحب اين كاروان و بازوى امام باشند. پروردگارا پرونده ما عزت آور امام زمان (عج) باشد. پروردگارا هر چه در ساختن ما ممكن بود كردى و ما هر چه داشتيم در رد آنها كرديم در اين لحظات حساس ,بار پروردگارا ,عنايت كن و ثبت نام بفرما اين گنه كار رو سياه را .
برادرانى كه صاحب اسلام هستيد و وارث خون شهدا ,خوب توجه كن, اطرافت را خوب نگهبانى كن ,گرگها فراوانند كه تو را ببلعند و بعدفرمانده ات را .سنگر تو پاسدارى مى دهد از اطفال حسين (ع), قرآن كريم , خانواده شهدا , اسرا ومفقودين و در كل تو در سنگرى هستى كه در آن نور خدا را نگهبانى مى دهى, دشمنان به تو حمله مى كنند براى آن است كه آن نور را خاموش كنند, مواظب باش قواعد نگهبانى را خوب بدانى:
1- انجام وظيفه بسيار مهم است.
2- خود سازى و انسان شدن اول بايد موقعيت خود را -اسلام - مظلوميت اهل بيت - قدرت نمايى جهان كفر را خوب از اعماق قلبت بخوانى و آن وقت که انگيزه پيدا نمودى نوبتت مى شود كه مبارزه كنى و فرياد بر آورى كه اى بيداد گران ما را از چه مى ترسانيد ,مرگ ، مرگ كه عسل است اين را استادمان آن شب (عاشورا ) گفت.
3- از رفتن دنيا ,دنيا محل فساد است, دنيا براى اهل دنيا بزرگ است و دنيا مال مفسدان است. ما مال جهان برزخ و بهشتيم .بايد ساخته شويم در دل نيمه هاى شب تا بتوانيم بر ظالمان و يزيديان خطبه بخوانيم .
برادرم اسلام در مظلوميت بوده و هست, اين به سعادت تو بستگى دارد كه در اين مجمع بمانى يا نمانى و امتحانت را چگونه پس بدهى و اصلا سپاهى شدن براى چه بوده ؛مبارزه با كفر درونى و بيرونى پس عزيزان بكوشيد كه از كوشيدن شما شيطان استخوانهايش خورد مى شود و ولايت فقيه استوار وبا بيانى قاطع مى ايستد و قرآن را حاكم مى كند, آنگاه كه تو وظيفه ات را در همه سنگرهاى دانشگاهى - حوزه اى - كاسبى و كارگرى و جبهه اى خوب انجام داده اى و خيانت ننموده اى و گفتى ديگران در راه اسلام جان داده اند من هم دو ساعتى وقت مى دهم ,در فرهنگ تعالى بخشيدن به جامعه در سنت كردن كارهاى خير به جاى كارهاى شر و...
آيا اين همه نعمت و مظلوميت را با چشم بصيرت نبايد نگاه كرد كه چه بوده و چه هستيم, پس واى بر ما اگر كفران نعمت كنيم ودر حراست از اين طريق سستى نماييم .
والسلام محسن عين على مورخه 21/1/65



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : عين علي , محسن ,
بازدید : 250
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,149 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,711,250 نفر
بازدید این ماه : 2,893 نفر
بازدید ماه قبل : 5,433 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک