فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

بيست و هفتم مرداد سال 1339 در يکي از محلات قديمي شهر همدان متولد شد. پدر ومادرش  از کودکي او را با معارف الهي آشنا ساختند به گونه اي که با مکتب سرخ حسيني پيوند خورد. محمد امير چيت سازيان دوران ابتدايي را در دبستان عارف (سابق)و تحصيلات راهنمايي را در مدرسه کشاورز(سابق) در شهر همدان گذراند وبا نمرات خوب اين دوره را سپري کرد.بعداز آن وارد دبيرستان ابن سينا شد.
محمد ضمن تحصيل به کار و فعاليت نيز مي پرداخت تا کمکي براي تامين هزينه هاي خانواده اش باشد. دوران تحصيلات متوسطه ي او همزمان بود، با اوج گيري مبارزات مردمي برعليه حکومت پهلوي.
محمدامير نيز که از گذشته يکي از مبارزين فعال با حکومت پهلوي بود,در اين دوران به سرعت ودامنه ي تلاشهايش افزود.از جمله افرادي بود که در صف اول مبارزات حضورداشت وعلاوه بر شرکت خودش ,ديگران را نيز تشويق به حضور درميدان مبارزه مي کرد.اودرسازماندهي مبارزات مردمي در همدان تاثير زيادي داشت .
عوامل و نيروهاي امنيتي شاه در استان همدان با مشاهده ي تاثير گذاري وفعاليت هاي چيت سازيان در صدد تعقيب و بازداشت او بر آمدند.
مدتها تلاش کردند تا او را دستگير کنند اما محمدعلي با استفاده از ابتکاراتش از دست مامورين فرار مي کرد. پس از مدتي به‌دست عوامل ساواک دستگير شد .آنها با شکنجه‌هاي طاقت فرسا تلاش زيادي کردند تا از او اعتراف بگيرند ومانع از ادامه مبارزاتش شوند اما محمدعلي در زير اين شکنجه ها از دادن  کمترين اطلاعات امتناع کرد.
او هيچگاه در طول عمرش دست از مبارزه با ستم برنداشت .
 بعد از پيروزي انقلاب ا سلامي ابتدا وارد کميته انقلاب اسلامي (سابق) شد . سپس به نهاد تازه تأسيس جهاد سازندگي (سابق) پيوست. او در جهاد سازندگي همدان مسئوليتهاي زيادي را پذيرفت تا به خدمت گذاري مردم بپردازد. مديريت داخلي، مسئول واحد صنعتي، مسئول واحد خدمات، مسئول تعاوني , مسئول تبليغات و مسئول اعتبارات ,سمتهايي بود که محمدامير چيت سازيان با استفاده از آنها خدمات قابل توجهي ارائه داد.
جنگ تحميلي را فصل جديد خود برمي‌شمرد .او با حضوردر صحنه‌هاي مختلف دفاع مقدس جلوه‌ي زيبايي از روح متعالي خويش را به‌نمايش ‌گذاشت.
مسئوليت او در جبهه فرمانده گروهان مهندسي رزمي درستاد پشتيباني جنگ جادسازندگي (سابق)همدان بود . مدتها در جبهه‌ها به مجاهدت پرداخت تا آنکه در آخرين مأموريت خود در ششم تيرماه 1366درعمليات نصر4درجبهه ي مائوت عراق به شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد




وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علي ولي الله
شهادت مي‌دهم كه خدا يكي است و غير از او الهي نيست و يكتا و بي نظير و بخشنده و مهربان است .همانطور كه شهادت را به من بخشيد تا در جوار ذات بي همتايش باشم .
شهادت مي‌دهم محمد رسول خدا و بنده خداست, اوست كه پيام آورد و فرياد كشيد, قو لولا اله الا الله و تفلحو. او بود كه بهترين اخلاق را داشت وكتاب قرآن و عترتش را در ميان انسانها به ارمغان گذاشت .
امام علي(ع) ولي و بنده خداست, اوست كه يكتايي خدا را مي‌توان در تمام وجودش حس كرد. اوست كه ياور محمد(ص) بود و اوست كه در خانه رب عظيم به دنيا آمد و او بود كه شمشير زدنش از هفتاد بار عبادت شبانه روزي جن وانسان ارزش بيشتري دارد.
 از امام حاضرم, از ولي بر حق امام زمانم حضرت مهدي(عج) او كه ما را به راه قرآن و عترت پيامبر دعوت نمود و او كه تمام وجودش اسلام است و او كه با دم مسيحايي‌اش جوانان ما را از بزم به رزم كشيد, آن هم چنين رزمي با تمام كفر و الحاد , ممنونم.
خداوند ان شاء الله امام خميني را تا انقلاب صاحب عالم ,مهدي موعود (عج) پسر فاطمه(س) او كه نويد بخش مستضعفان و ريشه كن كننده ظلم و ستم در روي زمين است ,براي امت ما حفظ كند.
الان كه اين وصيت نامه را مي‌نويسم صداي توپ خانه و كاتيوشا رزمندگان اسلام به گوش مي‌رسد. انگار براي من بهترين نوازندگان مي نوازند.
خداوندا نعمت جنگ را براي ملت ما با پيروزي و سر بلندي مسلمين در عالم بر كفر به پايان برسان. و تو اي آمريكا ( به آمريكا كه مي‌گويم با دولت كثيف و خون‌خوار آن نيستم با ملتي هستم كه مسئولين آنهاوحشيانه زندگي مي‌كنند, جهاني را چپاول مي‌كنند و روزانه صدها زن ومرد و كودك و جوان در سراسر دنيا طعمه هوس بازي آنها مي‌شوند و حتي يك عيرتمند در ميان آنها نيست كه عليه اين ظلم بشورد .نابود باد آمريكاي جنايت كار. ويران باد سازمان ملل فرمايشي ونابود و سرنگون باد پرچم نفرت انگيز آمريكا .
 اما ابرقدرت شرق, او كه همچون خرس وحشي ,جهاني را مي‌خواهد بدرد ,خداوند قدرت او را نيز سرنگون كند .
آنهايي را كه با امام عزيز نقش دو روئي و منافق گونه دارند و دم از سرمايه داري و آن مسائل كزايي( گرانفروشي ، كم فروشي ، اهتكار) در زير لواي اسلام و با پيشاني پينه بسته انجام مي‌دهند ,خداوند نابود شان سازد.  محمدامير چيت سازيان



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : چيت سازيان , محمدامير ,
بازدید : 258
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,829 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,714,521 نفر
بازدید این ماه : 6,164 نفر
بازدید ماه قبل : 8,704 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک