فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

چهارم تير ماه 1334 ه ش در روستاي "گنج تپه "در استان همدان به دنيا آمد. او در خانواده‌اي متدين، مذهبي و زحمتكش متولد شده بود، بر همين اساس از ابتدا با معنويت و دينداري انس گرفت و تلاش و كوشش را سرفصل حيات خود قرار داد.
روستاي گنج تپه مدرسه نداشت و او مجبور بود براي تحصيل با  تحمل دشواري‌هاي زياد وبا پيمودن راهي طولاني به مناطق اطراف برود تا بتواند درس بخواند.
18 ساله بود که به خدمت سربازي رفت و در نيروي هوايي به انجام دوره ضرورت پرداخت، پس از مراجعت از سربازي ازدواج کرد وتشكيل خانواده داد .
دهه شصت هجري به نيمه دوم خود رسيده بود که انقلاب اسلامي مردم ايران بر عليه حکومت پهلوي به مراحل حساس خود نزديک مي شد.موج طوفنده مردمي مي رفت تا پايه هاي ظلم وفساد حکومتي را بر کند که ارمغاني جز وابستگي وعقب ماندگي براي ايران نداشت.
قدرت الله که از گذشته هاي دور از عملکر حکومت شاه نارضايتي داشت ,با مشاهده صفوف منسجم مبارزات مردمي ,به آنها پيوست وبا تمام وجود در راه تحقق آرمانهاي امام خميني (ره)تلاش کرد.
او در راه مبارزه با حکومت شاه از هيچ کاري فرو گذار نبود,با تمام وجود خود را به خطر مي انداخت ودر سخت ترين شرايط پيش قدم مي شد تاهر چه زودتر بساط وابستگي و تحقير مردم ايران از کشور برچيده شود.
با پيروزي انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره)بسيج ملي تشکيل شد تازمينه ساز ايجاد ارتش بيست ميليوني باشد.قدرت الله دارابي به فرمان امام خميني لبيك گفت و به بسيج پيوست.
او در اين نهاد فعاليتهايي در جهت برقراري نظم ,مقابله با اقدامات خرابکارانه ي ضد انقلاب و کمک به تامين سوخت وديگر نيازهاي مردم پرداخت.
با آغاز تهاجم همه جانبه ي ارتش بعث عراق که با کمک دهها کشور صورت گرفت,او بي هيچ ترس يا تزلزلي آماده حضور در جبهه ودفاع از انقلاب اسلامي شد.
به مرکز آموزش نظامي سپاه در استان همدان مراجعه کرد ويک دوره آموزش نظامي را گذراند.بعد از آن به جبهه رفت تا از مرزهاي مقدس كشور دفاع نمايد. از روزهاي آغاز جنگ تا سال 1362با عضويت بسيجي در جبهه حضور داشت. با توجه به کارايي و شجاعتش مسئوليتهايي را به او واگذار کردند.در اين سال فرماندهان لشکر32انصارالحسين(ع) از او خواستند به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآيد .قدرت الله با پذيرش اين خواسته به سپاه پيوست و خدماتش را در بخشهاي محتلف اين لشکر ادامه داد.
اودربيشترعملياتي که توسط نيروهاي ايران براي بيرون راندن متجاوزان از خاک کشور انجام مي شد حضور داشت.عمليات فتح المبين,بيت المقدس ,رمضان,خيبر و...
بار ها دراين عمليات وجبهه ها مجروح شد اما هربار پس از بهبودي نسبي به جبهه برمي گشت.جدايي از جبهه را به هيچ قيمتي نمي پذيرفت.هر وقت به مرخصي مي آمد هنوز چند روز از مرخص اش باقي بود که به جبهه برمي گشت.
 در عمليات والفجر8 نيز مجروح شد وبراي مداوا به مشهد اعزام گرديد اما هنوز سلامتي اش حاصل نشده بود که پس از بهبودي نسبي، به جبهه برگشت.
 سرانجام در روز بيستم دي ماه سال1365 در عمليات كربلاي 5 به شهادت رسيد.او در آن موقع مسئوليت واحد تعاون لشکر 32انصارالحسي(ع)را داشت.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد





وصيتنامه
بسم الله الرحمن الرحيم
به اميد پيروزي لشگريان اسلام و زيارت كربلاي حسين (ع) و قدس عزيز مورخه 8/11/64
به نام خداوند بخشنده مهربان
با درود وسلام بي كران بر امام عصر (عج) و نايب بر حقش امام خميني اميد مستضعفان جهان و درود و سلام بر پيروان خط امام و درود و سلام بر شهيدان كه با خون پاكشان مسلمانان جهان را از خواب بيدار كردند .
 درود و سلام بي كران بر خانواده‌هاي حزب الله كه امانت‌هاي خداوند را تربيت صحيحي كردند تا امروز در راه خداوند جهاد ‌كنند و از هستي و دنيا ,به خاطر خداوند دل بكنند و وجود خود را در اختيار ايزد منان ‌گذارند , از همه هستي وارسته گشته و به خدا وابسته ‌شوند تا حسين گونه در راه هدف به درجه رفيع شهادت نائل ‌شوند.
سلام مادر جان, اميدوارم كه صحيح و سلامت بوده باشيد و اين حقير را دعا بفرمائيد. مادر جان مي‌دانم نتوانستم جبران زحمت كنم و وظيفه خود را به نحو احسن انجام دهم ولي به احترام حضرت زهرا(س) حلالم كن و دعايم كن كه خداوند از گناهانم بگذرد , از خدا مي‌خواهم كه از سر تقصيرات پدرمان بگذرد و با حضرت رسول (ص) همنشين كند , ان شاء الله. از برادرم مشهدي محسن كه جاي پدرمان است و زحمات بيشتري در حق بنده كشيده حلالي مي‌خواهم. همچنين از برادر بزرگوارم معصوم و همچنين از برادر بزرگوارم خير الله, خلاصه زبان بنده قاصر است كه در حق زحمات شما از شما عزيزان معذرت خواهي كند, همگي مرا حلال نمائيد و سلام مرا به خواهرم اكرم و رقيه و اهل خانواده برسانيد . به خدمت عزيزانم بيت الله و فيض الله و امير و ابراهيم دعا و سلام گرمي مي‌رسانم و اميدوارم كه در زندگي هوشيار باشند كه هستند. از جواني كسب ايمان بنمايند و در پيري و در موقع اصلي نترسند و نلرزند, ان شاء الله.
از زحمات همسرم در طول زندگي ممنونم و از ايشان مي خواهم سختي هايي که در زندگي متحمل شده را بر من ببخشد.
 عزيزان سلام مرا به همه فاميل برسانيد و از تمام اهالي روستاي گنج تپه براي اين حقير حلاليت بگيريد , شايد در درگاه خداوند آمرزيده شوم. دعا براي امام را فراموش نفرمائيد . از روحيه قوي برخوردار باشيد به رضايت خداوند راضي باشيد
و السلام عليكم و رحمه الله بركاته   قدرت الله دارابي



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : دارابي , قدرت الله ,
بازدید : 273
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 1,134 نفر
بازديدهاي ديروز : 3,591 نفر
كل بازديدها : 3,713,826 نفر
بازدید این ماه : 5,469 نفر
بازدید ماه قبل : 8,009 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک