فرهنگی هنری اجتماعی
فرهنگی هنری اجتماعی
قالب وبلاگ
ارتباط با مدیر
نظر سنجی
چه موضوعاتی مورد پسند شما هست ؟
جستجو

تبلیغات

سال1337 در خانه‌اي كوچك وساده در شهر نهاوند متولد شد. نامش را عليرضا گذاشتند و با اذان عشق و اقامه ي شوق دلش را به قرآن و اهل بيت رسول الله (ص) پيوند زدند.
مشکلات دوره ي کودکي باعث شد در نوجواني به راحتي از عهده دشواري ها برآيد.در اين دوران  همزمان با تحصيل هزينه هاي زندگي خانواده اش را هم تامين مي کرد.
عليرضا شهبازي 17ساله بود که مبارزات مردم ايران برعليه حکومت پهلوي به مرحله ي حساس وتعيين کننده رسيده بود.سيل مردم معترض وناراضي مي رفت تا چون  دريايي عظيم وپرخروش بنيان ,ستم وستمگري را براي هميشه از سرزمين کهن ايران برکند.
عليرضا که در خانواده اي مذهبي رشد کرده بود از دوران کودکي از حکومت پهلوي و کارهاي ضد اسلامي آن متنفر بود.وقتي به سن نوجواني رسيد خوشحالي اش بيشتر شد .در اين دوران هم مي توانست بيشتر کارکند وکمک خانواده اش باشد,هم هسته هاي مقاومت مردمي وگروه هاي مبارز اورا به عنوان يک مبارز مي پذيرفتند.
با تلاش ومبارزات بي امان سيل خروشان مردمي که عليرضاشهبازي نيز قطره اي از آن بود,حکومت شاه که نماد بي ديني,فساد ,ظلم وعقب ماندگي بود,براي  هميشه از ايران برچيده شد.
با پيروزي انقلاب اسلامي وفرمان امام خميني(ره) به تشکيل  بسيج ,عليرضا شهبازي به اين نهاد پيوست تا با تلاش وهمکاري همرزمانش آرامش وامنيت را براي مردم برقرار سازند. قبل از آن او با اتمام تحصيلاتش وارد آموزش وپرورش شده بود اما عشق به فداکاري در راه امام خميني باعث شد وارد بسيج شود.
درطول خدمتش در بسيج تلاش زيادي به عمل آورد تا با دستگيري ضدانقلاب وعوامل بيگانه اي که سعي در ايجاد نا آرامي ومزاحمت براي مردم داشتند,فضاي آرامي را براي مردم ايجادکند.
بعداز مدتي وبا شروع جنگ تحميلي عراق که از طرف قدرتهاي زورگو مامور شده بود تا انقلاب اسلامي را به نابودي بکشاند,اوعازم جبهه شد ومردانه در مقابل متجاوزين ايستادگي کرد.عليرضا معتقد بود حضور در جنگ تحميلي لبيکي است که شيعيان امام حسين(ع)بعد از 1400سال به درخواست کمک آن حضرت مي دهندو فرزندش امام خميني را در مقابل يزيديان زمان ,ياري مي کنند.
عليرضا مدت زماني را که در جبهه بود,در لشکر27محمدرسول الله(ص)حضور داشت.اوکه در روزهاي اول حضورش به عنوان يک رزمنده ساده به جبهه آمده بود ,طولي نکشيد که يکي از فرماندهان شاخص گردان عملياتي در اين لشکر شد.
هرجا مشکل غير قابل حلي بود,فرماندهان سراغ عليرضا شهبازي را مي گرفتند.براي او هيچ مشکلي غيرقابل حل نبود.با شجاعت مثال زدني و ايمان قوي که داشت از عهده ي تمام ماموريتهايي که به او واگذار مي شد ,بر مي آمد.
گذر روز هاي دوران افتخار آميز دفاع مقدس به فروردين ماه سال 1361رسيده بودوفرماندهان ايران طرح عمليات بزرگي را آماده کرده بودند تا با اجراي آن صدها کيلومتر مربع از خاک خوزستان عزيز را از وجود اشغالگران پاک کنند.
عمليات فتح المبين که کارشناسان نظامي دنيا  از آن به عنوان اولين معجزه نيروهاي مردمي ايران در جنگ هشت ساله ياد مي کنند ,آغاز شده بود وعليرضا شهبازي با هدايت وفرماندهي گردان مالک اشترمثل صاعقه در تعقيب بي امان اشغالگران بود.
اودراين عمليات با انجام صددرصدماموريت خود حماسه ي ماندگاري در تاريخ افتخار آميز حضور ش در جبهه به يادگار گذاشت وبه شهادت رسيد.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامور ايثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهيد






وصيت‌نامه   
بسم الله الرحمن الرحيم
بسم رب الشهداءوالصديقين
ضمن عرض تقديم سلام به پدر و مادر گرامى, اميدوارم كه حلالم كنيد .چنانچه زمانى از دست من ناراحتى داشته ايد اميدوارم كه با بخشش شما خداوند نيز گناهم را عفو نمايد. پدر عزيز, باعث افتخار است براى خانواده ما و همچنين شما كه يك شهيدى در راه اسلام داديد. من خيلى از شما تشكر مى نمايم كه طورى مرا بزرگ نمودى كه فقط قدمم را در راه اسلام قرآن بردارم و همچنين مادر گرامى اميدوارم كه مرا گذشت نماييد چون خيلى حق گردنم دارى و خيلى زحمت برايم كشيدى ولى زحمات شما را فراموش نخواهم كرد, اميدوارم حلالم كنى.
از يك به يك برادرانم و خواهرانم تشكر مى كنم , در مدت زنده بودنم هيچگونه گله از دست شما نداشتم, اميدوارم كه خداوند شما را توفيق دهد و از شما تنها درخواستى كه دارم اين مى باشد كه هميشه قدمتان را براى خدا ، قرآن ، اسلام برداريد و اسلام را فراموش نكنيد و نگوييد ما يك نفر براى اسلام داديم ديگر كافى است كه فردا جواب الله را نمى توانيد بدهيد. اميدوارم كه يك يك شما بلند شده و جاى برادر ديگر را در جبهه هاى حق عليه باطل و جاى او را خالى نكنيد و جهاد در راه خدا را از ياد نبريد .
 از شما خواهشى كه دارم اين مى باشد كه فرزندانتان را در چهار چوب اسلام بزرگ كنيد كه فقط و فقط براى اسلام و قرآن كار كنند تا خداوند شما را عفو كند.
پدر و مادر عزيز و گرامى و برادران مهربان و خواهران محترم از شما خواهش مى كنم كه در ميان مردم كارى كنيد كه باعث سربلندى همگى ما باشد و اين خواهش مرا بپذيريد و اين چيزهايى كه مى گويم را يك به يك اجرا نمايد. -
1 ـ قبر مرا نزديك قبر خاله مهين قراردهيد.
2ـ مراسمي برايم  نگيريد.
3ـ در ميان مردم اظهار ناراحتى نكنيد .
هر كدام از شما چيزى بگويد مثلا چرا رفت ؟چرا اينطور شد؟ و غيره
هر چه از اين حرفها بگوييد خداوند بيشتر از شما روى برمى گرداند. پشت سر هر چه به من گفتند اشكال ندارد و شما گوش ندهيد. تنها جواب شما در برابر کساني که احيانا حرفي مي زنند, اين باشد كه بگوييد اين افتخار ماست و ما خدا را شكر مى كنيم كه يك شهيد تقديم اسلام و قرآن و امام كرده ايم چون خيلى از خانواده ها هستند كه 3 تا 4 نفر تقديم كرده اند.
 از همه مهم تر تمنا دارم كه هميشه به فكر امام بوده و او را دعا كنيد و قدم گراميتان را فقط براى خدا برداريد.
برادرهاى عزيز از نسرين  خيلى مواظبت كنيد و او را يك خانمي که پيرو زينب (س)است تحويل اجتماع دهيد . در مجالس مذهبى حتما شركت كنيد. تا مى توانيد به مردم نيكى كنيد. شبهاى جمعه سر قبر شهدا برويد .
 شما را به خداى بزرگ مى سپارم .   
برادر جان ,خسرو مبلغ 13 هزار تومان در بانك ملى دارم فرش را هم مى فروشى وحقوق اسفند ماه را هم از بانك مى گيرى و همچنين 4 هزار تومان را از آقاي شيراوند مى گيرى كلا همه را جمع آورى كرده وکمک جبهه مي کني يا اينکه خرج مستمندان مى كنيد . در ضمن اگر آموزش و پرورش حقوقم را پرداخت كردند نصف آن را هر ماه به پدرم براى خرجيش نصف ديگر را براى كمك به مستضعفين اختصاص دهيد....
 مورخه 26/12/60 خداوند شما را مويد و توفيق دارد .
                                                                                                                                                                                                     عليرضا شهبازى



درباره : شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا , استان همدان ,
برچسب ها : شهبازي , عليرضا ,
بازدید : 196
[ 1392/05/15 ] [ 1392/05/15 ] [ هومن آذریان ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
موضوعات
تازه های سایت
اخبار روز جهان
شهدای استانها فرماندهان ، وصیتنامه ، خاطرات ، آثار شهدا
نرم افزار های کاربردی
مستند
دانلود فیلمها و سریالهای ایرانی
انمیشین
فرهنگ جبهه
عملیات
شناسایی ها
نیروهای دشمن
نیروهای دشمن 2
شهدای جهاد سازندگی
آلبومها
برنامه رادیویی
خاطرات انقلاب
وطن
راهیان نور
موسیقی فیلم
سرود
موسیقی بی‌ کلام
فرزند شهید
صدای شهدا
شهید سید اهل قلم آوینی
مارش
مداحی
ايثارگران
خانواده شهدا
اولين هاي شهيدان دفاع مقدس
نوای جبهه
مطالب مفید فرهنگی ، هنری ، اینترنتی و ...
مذهبی
مجموعه پوسترهای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
فاتحان قله‌های جاسوسان ( شهدای صابرین )
محمد ابراهیم همت
ادعیه و مناجات
ادیه و زیارت
دانلود کتب اسلامی
پخش زنده شبکه های تلویزیونی - سراسری
دانلود تمام آثار شهید مطهری
صرفا جهت اطلاع !!!!
جلوه های ویژه
پی دی اف آموزشی
دوره آموزشي زبان فارسي
کلیپ های با کیفیت دفاع مقدس (۱)
نرم افزارهای موبایل
گنجینه اذان
والپیپرهای اسلامی
والپیپر معمولی
بخش سیستم عامل
بازی
کلیپ
شهید حاج احمد کاظمی
دانلود مجموعه کتابهای کامپیوتر pdf
اس ام اس
اصول و فروع دین
طنز و کاریکاتور
فول آلبوم های مجاز
دیگر رسانه ها
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 2,944 نفر
بازديدهاي ديروز : 106 نفر
كل بازديدها : 3,712,045 نفر
بازدید این ماه : 3,688 نفر
بازدید ماه قبل : 6,228 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 4776 عدد
كل اعضا : 2 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک